Auteur Topic: Gebruik dan GEEN hints!  (gelezen 27913 keer)

Offline Hugo

  • Forumlid
Gebruik dan GEEN hints!
« Gepost op: 22-04-2002, 22:20:53 »
Bij deze wil ik mijn onvrede uitten over de verborgen aanwijzingen die in de serie zaten en over de uitleg van de muzitips.

En daar kan ik beide hetzelfde over zeggen: HOEZE VERGEZOCHT. Je hebt een verdomd goede verrekijker nodig om er alleen maar een glimp van op te vangen, laat staan om ze te begrijpen.

Neem nou die bushaltetip. Hoe moeten wij nou raden dat de redactie die boom als bushalte ziet en dat die G erin dus een tip was. Tja, zo ken ik er nog wel een paar. Bovendien werden we ook op het verkeerde been gebracht door de J van John.

Om over de muzitips maar helemaal te zwijgen, mag ik daarvoor misschien twee verrekijkers??

Kortom, als ze het ons op die manier moeilijk willen maken laten ze het ons dan ook echt moeilijk en er helemaal GEEN tips instoppen.

Hugo aka Barry Wensing








Offline Den_Hugo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sjrottie...
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #1 Gepost op: 22-04-2002, 22:34:25 »
well Hugo...

ik vind het knap dat ze de tips zo diep kunnen verbergen dat zelfs de fanatiekelingen van widm.com, ze niet of nauwelijks (?) opgemerkt hebben. Het vervelende aan geheime tips is vaak dat ze té veel info weggeven. Bovendien als iemand achter zo'n tip komt, weet iedereen het. Achteraf is het daarom leuk, vooral ook voor de makers denk ik.

Verborgen tips vormen voor mij het leukste deel van de serie. Niet dat ik ze zoek, maar achteraf is het altijd grappig.

Grtz, D'n Hugo








Offline Dreamalot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #2 Gepost op: 23-04-2002, 01:57:06 »
Ik vind het eigenlijk wel leuk... nu ik ze weet natuurlijk!  ;)

Maar serieus, bij sommige hints en muz.fragm. zaten we een end in de juiste richting, dat belooft dus wel wat voor volgend jaar!!!  ;D

En ondanks dat ik alle hints en muz. fragm. niet kon linken naar George, had ik 'm toch te pakken!!!  En al vanaf de eerste afl.!!!  8) :D ;D







Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #3 Gepost op: 23-04-2002, 15:04:27 »
Ik ben het HELEMAAL, compleet en volledig eens met Hugo.

Ook ik was zwaar gedesillusioneerd toen ik de 'geheime' hints las op de .NL site.

Sorry hoor, maar als je eerst John's pasje moet ontcijferen (was een mooie aanwijzing dat wel, maar die hadden we dan ook gevonden!), die moet linken aan een boom van een paar afleveringen later en de daarin gegraveerde G in combinatie moet brengen met de niet getoonde G in WAAGHALS (door niemand opgemerkt) en de rare G in Golaco (uitgebreid bediscusseerd, complete topic over geweest) en dat je dan de G moet linken aan George (waarom eigenlijk niet aan Guntlisbergen????).... wel errug vergezocht hoor!

Idem met de namen op het wegdek: weten wij veel welke namen op het wegdek staan? Blijken alleen de vrouwelijke kandidaten te zijn. Oh.... dus is de mol een man. Oh.....

En de hint in de intro's: weet je feitelijk pas op het laatst dat dat de 3 finalisten zijn; zolang je dat niet weet, weet je ook niet dat zij overblijven en dat de intro's dus 'afwijkend' zijn.

Zwaar teleurgesteld voelde ik me: we hadden op dit forum zoveel mooie en leuke hints 'gevonden' die niets bleken te zijn....







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #4 Gepost op: 23-04-2002, 15:13:50 »
Vind het eigenlijk ook wel. Volgens mijn bescheiden mening (imho dus) hebben ze het hier allemaal mooi meegevolgd en stond er gewoon toevallig 'bushalte' op dat kaartje En toen hebben ze dat hier gelezen en gedacht 'oh, laten we dat gebruiken als hint'. Want waarom dat bushalte ding dan niet op George zijn pasje zetten? Bij het omkappen van de boom hebben beide heren gewoon voor de lol de eerste letter van hun naam erin gekerft (gekervd?).

Dit dacht ik trouwens ook van de 2e Vlaamse Mol. Volgens mij was het niet echt de bedoeling dat Palomo, opa mol zou vormen. Het is gewoon een Spaanse naam, maar toen ze het op internet gelezen hebben, zullen ze gedacht hebben van 'ah ja...' Maar die vond ik dan op zich wel goed gevonden......

Oh well, toch blijf ik het een goede reeks vinden








aggie

  • Gast
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #5 Gepost op: 23-04-2002, 15:16:44 »
Iedereen die zwaar teleurgesteld is door de hints heeft een probleem imho....
Gaat het niet in de eerste plaats om de mooie televisie en daarna om de muzikale hints etc ???
Ik ben allang blij dat we niet allemaal hints kregen die ons regelrecht richting mol zouden sturen, want als je zo de juiste moet vinden, is er iets mis.....
De mol is de mol door zijn molacties en niet omdat er clues richting hem wijzen....dat is bijzaak...









Offline JOX

  • Forumlid
  • whatever
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #6 Gepost op: 23-04-2002, 15:37:09 »

Bij het omkappen van de boom hebben beide heren gewoon voor de lol de eerste letter van hun naam erin gekerft (gekervd?).


Op de .nl site staat te lezen dat er op de schors van die boom idd een hele grote G te lezen is en dan tussen haakjes (dat John het ook nodig vond om zijn eigen initiaal in de boom te kerven is een bijkomstigheid die niet in de hand te houden is)









Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #7 Gepost op: 23-04-2002, 17:18:19 »

Op de .nl site staat te lezen dat er op de schors van die boom idd een hele grote G te lezen is en dan tussen haakjes (dat John het ook nodig vond om zijn eigen initiaal in de boom te kerven is een bijkomstigheid die niet in de hand te houden is)



Dat heb ik inderdaad ook gelezen, maar George heeft de G erin ingekapt en John de J. Gewoon voor de lol waarschijnlijk, vind het maar een rare bushalte anders.

Oh en ik ben niet super zwaar teleurgesteld, ik zeg gewoon dat ik akkoord ga met Hugo.
Dan kan je ook zeggen dat George de Mol is omdat het in Portugal opgenomen is en in Portugal zit de letter G. Of dat er veel groen in de serie zit en met de eerste 4 letters van groen kan je de eerste vier letters van De Mol krijgen ofzo.
Ennieweej, toch blijf ik het een goede reeks vinden.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #8 Gepost op: 23-04-2002, 17:51:29 »
beetje vreemde titel voor een topic... daarom ging ik m lezen. Wat ik opmerken wou is dat een hint een euh... hint is en geen oplossing. Ik vond ze wel leuk. Naast goed kijken naar het programma en speuren naar molse akties, want daar draait het programma om... waren er dus nog hintjes voor de liefhebbers. Maar zonder is het programma ook leuk! Dus... erger je niet zou ik zeggen en in plaats van op te roepen om geen hints te gebruiken, zoek dan zelf niet naar de hints waarvan je verwacht dat ze gelijk de oplossing geven.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline WiEs_DiE_sChJtEiN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #9 Gepost op: 23-04-2002, 18:01:12 »
dat van die voorfilmpjes vond ik ook btje krom, je ziet pas na een x aantal afleveringen dat george die boom omkapt met john bijvoorbeeld...

Maar voor de rest: ach ja, t zijn maar verborgen aanwijzingen, het gaat om het spel zelf.







no sig...

Offline Dreber

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mission Operations Lab
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #10 Gepost op: 23-04-2002, 18:01:26 »
Weten dat er hints in het programma zitten maakt en houdt je scherp! En dat de hints van deze serie wel een b´tje aan de wazige kant zijn maakt toch niet uit? Wie wil er aan de hand van de hints nou na bv. 3 afleveringen al weten wie de mol is? Dan hoef je dus niet meer te kijken en is de lol eraf.
Waar ik echter wel vanuit was gegaan was dat ze iets met die "ondertitels" hadden gedaan (die groene die zo rap omdraaiden). Dat was dus niet zo (en ik was er heilig van overtuigd..).







Zolang mijn baas net doet of ik veel verdien, doe ik net of ik hard werk.

aggie

  • Gast
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #11 Gepost op: 23-04-2002, 18:12:16 »

Weten dat er hints in het programma zitten maakt en houdt je scherp! En dat de hints van deze serie wel een b´tje aan de wazige kant zijn maakt toch niet uit? Wie wil er aan de hand van de hints nou na bv. 3 afleveringen al weten wie de mol is? Dan hoef je dus niet meer te kijken en is de lol eraf.


hear hear (ik ben het er dus mee eens :))








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #12 Gepost op: 23-04-2002, 19:04:23 »
OK ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel.
Ik wil inderdaad ook geen hints die meteen naar de mol leiden na 2 afleveringen. Maar als er dan hints zijn, dan ook echt hints (zoals inderdaad met die groene letters, of nummerplaten van auto's,...) en nu vind ik het persoonlijk een beetje alsof ze met die bushalte-boom hint gedacht hebben van 'Oh ja we moeten nog effe een hint verzinnen.' NADAT alles bekend was en ze hier gelezen hebben dat het pasje van John toevallig 'bushalte' vormt.
Zo bedoel ik bijvoorbeeld die hint van vorig jaar waarin Nico in de voorfilmpjes helemaal naar beneden abseilt. Kijk dát was nu echt een goede hint (en die verraadde niet na 3 afleverignen alles al, tenzij je heeeeeel goed opgelet had)
En inderdaad het programma is ook leuk zonder hints, ik erger me er dus helemaal niet aan. Ik begin me alleen stilletjes te ergeren aan het feit dat men denkt dat ik me er wel aan erger.

Zo dat moest ik nou effe kwijt.








aggie

  • Gast
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #13 Gepost op: 23-04-2002, 21:34:45 »

OK ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel.
Ik wil inderdaad ook geen hints die meteen naar de mol leiden na 2 afleveringen. Maar als er dan hints zijn, dan ook echt hints (zoals inderdaad met die groene letters, of nummerplaten van auto's,...) en nu vind ik het persoonlijk een beetje alsof ze met die bushalte-boom hint gedacht hebben van 'Oh ja we moeten nog effe een hint verzinnen.' NADAT alles bekend was en ze hier gelezen hebben dat het pasje van John toevallig 'bushalte' vormt.
Zo bedoel ik bijvoorbeeld die hint van vorig jaar waarin Nico in de voorfilmpjes helemaal naar beneden abseilt. Kijk dát was nu echt een goede hint (en die verraadde niet na 3 afleverignen alles al, tenzij je heeeeeel goed opgelet had)
En inderdaad het programma is ook leuk zonder hints, ik erger me er dus helemaal niet aan. Ik begin me alleen stilletjes te ergeren aan het feit dat men denkt dat ik me er wel aan erger.

Zo dat moest ik nou effe kwijt.


Ik bedoelde jouw niet, maar Master3L.... ;)








Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #14 Gepost op: 23-04-2002, 21:43:00 »


en dat je dan de G moet linken aan George (waarom eigenlijk niet aan Guntlisbergen????)


Omdat de achternamen eigenlijk helemaal niet worden genoemd in de hele serie (behalve bij het voorstellen in afl. 1). Volgens mij doen ze dat Xpres. Verder ben ik het volledig met je eens!  ;D ;D







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #15 Gepost op: 24-04-2002, 03:39:07 »
Ik ben het HELEMAAL, compleet en volledig eens met Hugo.

Ook ik was zwaar gedesillusioneerd toen ik de 'geheime' hints las op de .NL site.

Sorry hoor, maar als je eerst John's pasje moet ontcijferen (was een mooie aanwijzing dat wel, maar die hadden we dan ook gevonden!), die moet linken aan een boom van een paar afleveringen later en de daarin gegraveerde G in combinatie moet brengen met de niet getoonde G in WAAGHALS (door niemand opgemerkt) en de rare G in Golaco (uitgebreid bediscusseerd, complete topic over geweest) en dat je dan de G moet linken aan George (waarom eigenlijk niet aan Guntlisbergen????).... wel errug vergezocht hoor!

Idem met de namen op het wegdek: weten wij veel welke namen op het wegdek staan? Blijken alleen de vrouwelijke kandidaten te zijn. Oh.... dus is de mol een man. Oh.....

En de hint in de intro's: weet je feitelijk pas op het laatst dat dat de 3 finalisten zijn; zolang je dat niet weet, weet je ook niet dat zij overblijven en dat de intro's dus 'afwijkend' zijn.

Zwaar teleurgesteld voelde ik me: we hadden op dit forum zoveel mooie en leuke hints 'gevonden' die niets bleken te zijn....

Wat deze hints betreft ben ik het met je eens dat ze vrijwel onvindbaar waren, in tegenstelling tot de visuele hints; al in de eerste 2 afleveringen kwam George uitgebreid als mol in beeld, de hoogtevrees (en toch naar beneden kijken bij de stuwdam), recht voor zich uit kijken in de trein en wij die letterlijk kunnen zien dat hij het gebouw passeerd, de koptelefoon erdoor drukken bij Jantien en Karen, George Sandeman en Jorge Colaco en ga zo maar door.

George is vanaf het begin door de makers zo obvious als mol in beeld gebracht dat ik gelijk dacht George valt dus af als mol, al die verdachte beelden van George laten ze ons zien om de aandacht van de echte mol af te leiden.

Neemt niet weg dat George het fantastisch en met humor heeft gedaan, immers bij de kandidaten was hij zeker niet  verdacht, jammer dat door de montage de makers de mol in feite zo snel prijsgaven, de reden imo dat velen niet op George als mol zaten was omdat dat gewoon te voor de hand liggend was (zie ook topic dat ik hierover geopend heb na aflevering 2).

Maar soi, ik heb met veel plezier gekeken en ga dat volgend jaar zeker weer doen, hoop dat ze de molacties dan niet zo duidelijk en in het begin van de reeks in beeld brengen.









« Laatst bewerkt op: 24-04-2002, 04:00:00 door Cosma »

aggie

  • Gast
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #16 Gepost op: 24-04-2002, 08:53:46 »
Idd Cosma, dat had ik ook. George was in het bewoon zo duidelijk een mol dat ik hem daardoor sneller ging beoordelen op wat hij misschien toch goed deed..... zodat ik in de val liep... :(
Maar dat was toch ook een leuke tactiek, want eerlijk en verwarrend :)








Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #17 Gepost op: 24-04-2002, 17:12:18 »
Wil toch graag effe op Aggie reageren.

Laten we voorop stellen: ik heb GENOTEN van de serie en ontzettend veel plezier beleefd aan de speurtocht naar de mol op dit forum.

Maar als dan die geheime hints getoond worden: net zoals Robbieazerty al schreef, lijkt het erop alsof de 'geheime' hints naar aanleiding van de discussie op ons forum bedacht zijn!

Sterker nog: bij het maken van de serie wisten ze nog niet dat John er in de boomomhak-opdracht er nog in zou zitten! Dus zou de het woord 'bushalte' op John's pasje wel erg lastig linken worden naar bijvoorbeeld het omhakken van een boom door laten we zeggen Dick (omdat die misschien wel de finale had gehaald). Afgezien van het feit dat er een kans was dat, als er nog meer mannen bij die opdracht waren, er grote kans was dat John en Harry zich kandidaat stelde voor het omhakken. Hoe kan George dan nog een G kerven in de boom?

Snap je het nog? Het woord BUSHALTE op John's pasje linken aan een boom die omgehakt wordt door een willekeurige kandidaat waar George een G in kerft in combinatie met een rare G bij een schilderij en een nergens getoonde G..... Jaja, goed bedachte geheime hint hoor!

Kortom, net als de intro-hint is dit pas een hint die je kunt weten als je de afloop weet. En daarom ben ik zo teleurgesteld: ik vind het niet erg dat ze vergezocht zijn, ik vind het desillusionerend omdat je dit pas KUNT weten als je de afloop weet.







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Wiske

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #18 Gepost op: 24-04-2002, 17:36:00 »
Het lijkt mij bijna onmogelijk dat het woord "bushalte" per toeval in die code op het pasje verstopt zat. Dat hebben ze echt wel van tevoren uitgedacht... En de serie was al lang opgenomen voordat het woord bushalte op dit forum was gevonden, dus naar aanleiding daarvan hadden ze niet snel George z'n initiaal in de boom kunnen laten kerven... George zou zich natuurlijk sowieso wel beschikbaar stellen voor het omhakken van die boom en dat John nu toevallig ook hieraan meedeed, was wat betreft het pasje eerder een gelukkige samenloop van omstandigheden... Maar het ging hier natuurlijk niet om John. Erg jammer dat hij het door ook zijn initiaal in de boom te kerven, verpest heeft... Anders had ik het een leuke hint gevonden. Leuk dat er een verwijzing was naar een aflevering die pas veel later ging komen, zodat je vast iets had om naar uit te kijken... Hoe later de hint duidelijk wordt, hoe beter, lijkt me (maar het liefst vlak voor de ontknoping).

Geef toe, als er uit die code van dat pasje "George is de mol" had gerold, was er toch niets meer aan?

Maar wat mij betreft had er wel een gouden tip mogen zitten in de laatste aflevering, die niet zoveel ruimte had gelaten voor gissingen naar de uitleg ervan... Iets wat heel moeilijk is om te ontdekken, maar als je het ontdekt hebt, dat iedereen dan meteen zoiets heeft van: "Dat is het! Dat kan geen toeval zijn." Iets dat duidelijk boven alle zelf verzonnen hints uit zou springen. En dat was nu helaas niet het geval...









Offline Dreamalot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
Re:Gebruik dan GEEN hints!
« Reactie #19 Gepost op: 24-04-2002, 17:44:47 »
...Sterker nog: bij het maken van de serie wisten ze nog niet dat John er in de boomomhak-opdracht er nog in zou zitten! Dus zou de het woord 'bushalte' op John's pasje wel erg lastig linken worden naar bijvoorbeeld het omhakken van een boom door laten we zeggen Dick (omdat die misschien wel de finale had gehaald). Afgezien van het feit dat er een kans was dat, als er nog meer mannen bij die opdracht waren, er grote kans was dat John en Harry zich kandidaat stelde voor het omhakken. Hoe kan George dan nog een G kerven in de boom?

Snap je het nog? Het woord BUSHALTE op John's pasje linken aan een boom die omgehakt wordt door een willekeurige kandidaat waar George een G in kerft in combinatie met een rare G bij een schilderij en een nergens getoonde G..... Jaja, goed bedachte geheime hint hoor!...

Ik ben het niet met jullie eens...
Het pasje van John was vast niet het enige pasje waar je het woord BUSHALTE uit kon halen, ze lieten alleen die van John zien: omdat hij er toen nog in zat!!! of omdat hij de opdracht samen met George deed!!!
Alles is later door montage zo gemaakt!...  ;)
George heeft niet zijn INITIAAL in de boom gekerfd, dat heeft hij zelf gezegd!!! Het stond al in de boom, lees zijn dagboek maar op www.wieisdemol.nl !!! Dat heeft de CREW gedaan!!!
En dat John dat dan ook doet...tja, dat is jammer, vooral voor ons, John was op dat moment ook dom, denk ik, hij had toch die letter gezien toen ze aankwamen, lijkt mij?! (maar dat is besides the point)  :o

Ik vond de hints leuk, vooral achteraf natuurlijk...  :D







« Laatst bewerkt op: 25-04-2002, 12:05:59 door Dreamalot »
Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.