Auteur Topic: (Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?  (gelezen 32084 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Hallo allemaal! :)

Omdat aanstaande maandag (23 juni) de herhalingen van de 3e Nederlandse mol beginnen, lijkt het me leuk om eens terug te kijken op wie we toen als mol verdachten en waarom. Hoe kwam het dat je op de goede Mol zat; of nog leuker: hoe kwam het dat je op de verkeerde zat? Dat kan je allemaal in dit topic vertellen.

Hoe gekker de theorieën hoe beter. Ze kunnen overal over gaan. Over het programma, over de groepsfoto over een muzikale aanwijzing van schilfers.fm of helemaal nergens over.

Ik zelf verdacht John en heb daar twee "theorieën" over: eentje gaat over de groepsfoto met het vreemde handje bij Prince, en de tweede over de schaapjesopdracht. Ik zal ze beiden in dit topic plaatsen zodat jullie eens goed kunnen lachen.

Heinz ;)








« Laatst bewerkt op: 26-02-2009, 18:24:43 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #1 Gepost op: 20-06-2003, 10:36:11 »
De derde Mol-serie was de eerste serie die ik van het begin volgde. Het jaar ervoor zat ik er naast met Yvonne als Mol maar dit keer zou ik er alles aan doen om op de goede Mol te komen. Elke aflevering nam ik op en bekeek ik meerdere keren. Al na aflevering 3, na de geldwagenopdracht was ik er van overtuigd dat John de Mol moest zijn. Natuurlijk lette ik ook nog op alle andere kandidaten (behalve op George want die kon het gewoon niet zijn) voor het geval John toch niet de Mol zou zijn. Maar ik kon niets vinden. En na de schaapjesopdracht van aflevering 7 een stuk of twintig keer heen en weer te spoelen was ik pas echt volledig overtuigd. John telde namelijk de schapen verkeerd. :o

Ik typte mijn schaapjesverhaal uit en omdat ik nog niet geregistreerd was op het forum hier, stuurde ik het naar www.wieisdemol.be. Nooit is het op de site gezet. Nu zet ik het hier neer, zodat jullie er toch eens goed mee kunnen lachen. ;)

________________________________________________________________________

Verkeerd geteld? [/u]

Bij de schaapjesopdracht van aflevering 7 heb ik een aantal eigenaardigheden ontdekt. Wanneer John de schaapjes over het hek gooit, roept hij hierbij het nummer van het schaapje. Hierbij is veel geknipt. Wat logisch is natuurlijk: je kunt niet wachten tot John eindelijk weer een schaap te pakken heeft nadat hij er net een over het hek heeft gegooid. Het is dan ook niet erg vreemd dat na het 22e schaapje het 25e volgt, een sprongetje moet kunnen.



Wel is het vreemd dat er tot twee keer toe "extra" schapen tussen zijn gemonteerd. Op het gegeven moment roept John namelijk "25" terwijl hij een schaap over het hek werpt. Bij het schaap direct daarna roept hij niets (moet 26 zijn), bij het schaap daarna (27) roept hij ook 27, bij het schaap daarna (28) hoor je Jantien 28 zeggen, bij het schaap direct daarna (nummer 29) wordt niks geroepen net als bij het schaap direct daarna (nummer 30), maar nu komt het: bij het schaap dáárna (nummer 31) roept John 30. Er is dus óf een schaap extra tussen gemonteerd, óf John telt verkeerd. Als hij de Mol is kan hij dit expres hebben gedaan en als er een schaap extra is tussen gemonteerd kan dit een aanwijzing zijn.  

Precies hetzelfde gebeurt een paar schapen hierna nog een keer. Bij schaap nummer 32 roept John 31. Dit "klopt" nog. Bij het schaap direct hierna (33) roept John niks, maar bij het schaap hierna (nummer 34) roept John niet 33, wat logisch zou zijn, maar 32! Er is weer een schaap extra tussen gemonteerd!

Nog even op een rijtje: de bovenste kolom geeft het werkelijke aantal schapen aan en de onderste kolom geeft aan wat er door John (of Jantien > bij schaap 28) bij geroepen wordt. Een streepje geeft aan dat er niks bij geroepen werd.


25   26   27   28   29   30   31   32   33   34
25   ---   27   28   ---   ---   30   31   ---   32








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #2 Gepost op: 20-06-2003, 10:40:16 »
Zonnebril [/u]

Als je goed oplet, zie je dat bij het ene schaap John wel een zonnebril opheeft en bij het andere schaap niet. Hieronder staat per schaapnummer of hij wel of geen zonnebril draagt:

25       26     27     28     29     30     31     32     33     34
wel    wel    niet    wel     wel      wel  niet   niet    niet  niet

Alleen bij schaap 27 gebeurt er iets vreemds: hier heeft John geen zonnebril op terwijl hij dat bij schaap 26 en 28 wel heeft. Dit hoeft geen "extra" schaap te zijn; het kan zijn dat de tijd tussen 26, 27, 28 erg groot is, groot genoeg om je zonnebril op en af te zetten. Voor de rest klopt het allemaal prima; wanneer er dus extra schapen tussen zijn gemonteerd is er goed opgelet of John een zonnebril opheeft of niet.



Conclusie : er zijn extra schapen tussen gemonteerd als aanwijzing, of John heeft zich verteld. Per ongeluk of opzettelijk. [/b]









Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #3 Gepost op: 20-06-2003, 10:45:32 »
Je zou denken dat het niet gekker kan, maar mijn handje-bij-prince-op-de-groepsfoto-theorie is nog belachelijker. Deze zal ik later wel eens plaatsen.

Maar eerst jullie! :D








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #4 Gepost op: 20-06-2003, 11:59:57 »
Zucht ... ik heb er nog nachtmerries over.

Ik dacht eerst heel even John, maar dat kon als snel niet. Toen moest het prince zijn (heb nog een hele theorie over die regatta gemaakt, die uiteindelijk wel klopte, maar niet op prince maar op george sloeg!), en daarna moest het ellen zijn, want Eric zou helemaal niet op haar gestemd hebben, dat was een dwaalspoor. Pas na de exit van haar kwam ik op George.  :P








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #5 Gepost op: 20-06-2003, 12:49:18 »

Toen moest het prince zijn (heb nog een hele theorie over die regatta gemaakt, die uiteindelijk wel klopte, maar niet op prince maar op george sloeg!)
Heb je die theorie nog ergens? Ik ben wel benieuwd. Zoveel meter legde Prince toch niet af met zijn kano?

Citaat
en daarna moest het ellen zijn, want Eric zou helemaal niet op haar gestemd hebben, dat was een dwaalspoor. Pas na de exit van haar kwam ik op George. :P
Ach, ik ben nooit op George gekomen. Ik begon pas te twijfelen toen ik een paar dagen voor de finale de site van Vlaming las met daarop 82 aanwijzingen richting George. ::)  








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #6 Gepost op: 20-06-2003, 13:06:09 »
Ik had eerlijk gezegd George al snel door, niet omdat ik nou zo briljant was, maar het was een eerste ingeving en hij had zo'n apart karakter. Ik wist niet zeker of hij zijn hoogtevrees fakede, maar goed. Karen bevestigde het later door te zeggen dat de mol in haar groepje zat (bij dromers-denkers-doeners). Totdat het moment kwam dat de groep lekker ging fietsen over de bergen:

Ellen in het rood-theorie:

Tijdens het fietsen op de berg stonden er enkele teksten op de weg. In het wit stond 'Karen' en in het rood 'Ellen', wat later stond weer in het rood op de weg 'Hup Mol'. De link was snel gelegd: Hup mol stond er in het rood en Ellen in het rood, waarschijnlijk stonden alle namen op de weg, maar Ellen in het rood en Hup Mol in het rood, dat moest het wel zijn. Ellen was de mol!

En nu nog steed vind ik mijn uitleg beter dan die van de AVRO: Op de weg stonden alle namen van de vrouwelijke deelnemers en hup mol, hieruit had je kunnen afleiden dat de mol een man was??? ??? ??? ???

Daarna zat ik in de finale toch nog goed met George, maar dat kwam ook erg door Vlaming met zijn overtuigende argumenten. Ik had George zelf wel enkele molstreken zien uithalen, maar voor mij was hij ook zooo fanatiek en gedreven en zenuwachtig. Hij kón het gewoon niet zijn.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #7 Gepost op: 20-06-2003, 13:51:20 »
De tip van de namen op het wegdek bij de fietsopdracht vond ik ook maar vaag. Maar ik heb er ook nooit een tip naar Ellen in gezien. Ten eerste omdat John mijn mol was en ten tweede omdat Prince het in die aflevering nog opmerkte bij het maken van de test. Dat zou te duidelijk zijn dacht ik. En Ellen kon de Mol niet zijn omdat Erik op haar stemde, maar dat had natuurlijk ook weer een dwaalspoor kunnen zijn...








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #8 Gepost op: 20-06-2003, 14:18:46 »
Ik geloofde heilig in John

Dit was het eerste jaar dat ik hier een beetje zat mee te lezen en toen kwam ik erachter dat er TIP stond in de vingerafdruk.
Dus ik himmel kijken van oe die afdruk lijkt op Afrika. En ik dus opzoeken: John wil graag naar Afrika. Dus John was mijn mol.
George heb ik nooit verdacht eigenlijk. Hij was gewoon een lieve stuntelachtige jongen.








maapie

  • Gast
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #9 Gepost op: 20-06-2003, 15:11:33 »
Ik heb George ook nooit verdacht. Net wat je zegt annuh, een

Citaat
lieve stuntelachtige jongen

Vooral na de foto opdracht, toen Karen nog eens benadrukte dat George het gewoon niet KON zijn, en bij het bellen van de mol:
Ellen: "George, ga je straks met jezelf bellen?"
Gereorge: "nee, natuurlijk niet, met de mol!"

:)

Ik dacht dat Prince de mol was. Ik heb ook een site gevonden met zooooooooveel tips, het kon gewoon niet anders!!

[size=0] wel dus [/size]








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #10 Gepost op: 20-06-2003, 17:26:09 »

Ellen: "George, ga je straks met jezelf bellen?"
Gereorge: "nee, natuurlijk niet, met de mol!"

:)

Wat achteraf ook een erg grappig moment is, is dat na de executie van aflevering 5, wanneer Kerstin er uit moet:

Harry tegen George (met vreemd accent): ongelovelijk dat George er nog bij is!
John (pesterig tegen George): Ik snap het niet, had jij geen vrijstelling!? ;D

Dit was het eerste jaar dat ik hier een beetje zat mee te lezen en toen kwam ik erachter dat er TIP stond in de vingerafdruk.
Dus ik himmel kijken van oe die afdruk lijkt op Afrika. En ik dus opzoeken: John wil graag naar Afrika. Dus John was mijn mol.
Da's best dom want dat TIP staat er al vanaf de eerste serie! ;D

Maar het kan nog gekker: op de wieisdemol.be site werd laten zien hoe je het hoofd van Prince uit het Mol-logo kan halen. ;D

Als grap daarop had ik iets opgestuurd waarin je het hoofd van Harry zou kunnen zien. Dat kwam uit het plaatje met het vreemde handje van Prince:









Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #11 Gepost op: 20-06-2003, 17:27:41 »
Winnaar, verliezer en Mol?!

       

Op dit plaatje (uit de avro-bode en staat ook op www.wieisdemol.nl) is met rood een vreemd handje omcirkeld. Dit handje is absoluut niet van Prince of van een van de andere kandidaten. Er is met de foto geknoeid!! :o Hier onder volgt een mogelijke bedoeling:
                                                     


Bovenstaande plaatjes zijn uitvergrotingen van het gedeelte met het vreemde handje bij Prince. Bij plaatje 1 zie je een hand die iets van Prince afpakt. Wanneer je dit plaatje 180 graden draait, kun je (met veel fantasie) zien dat dit de arm is van John (grijs shirt) die geld pakt. Ook zie je nu (met nog meer fantasie) Harry verschijnen die een beetje beteuterd kijkt. (Linksboven in de hoek). (Ter verduidelijking: zie plaatje 3). Conclusie: John is de Mol (hij pakt geld). Prince wordt winnaar, en Harry verliezende finalist.

Dus nog even alles op een rijtje:





John: de Mol 8)
Prince: winnaar :D
Harry: verliezend finalist :-\










Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #12 Gepost op: 20-06-2003, 17:29:42 »
Ik verdacht George gelijk al de eerste 2 afleveringen. Ik vond het heel raar dat George ondanks hoogtevrees wel om de haverklap over de reling van de dam ging hangen om naar beneden te kijken zonder ook maar 1 moment terug te deinzen, en in afl. 2 vond ik het heel gek dat hij zomaar "hoofdtelefoon" riep zonder verder na te zoeken.
Stom genoeg heb ik daarna een paar afleveringen vooral Jantien en John verdacht, maar bij afl. 5 was ik weer helemaal terug op George om er niet meer vanaf te wijken.
Dat gedoe in dat kerkje heeft me overtuigd. De blik van verstandhouding tussen Angela en George.

In de laatste serie heb ik weer zo'n blik van verstandhouding gezien tussen de mol en Angela, waarom o waarom ging ik latere afleveringen toch weer even op een andere mol zitten....? Gelukkig kwam alles tegen het einde toch nog goed  ;D








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #13 Gepost op: 20-06-2003, 17:38:03 »
Winnaar, verliezer en Mol?!

Wanneer je dit plaatje 180 graden draait, kun je (met veel fantasie) zien dat dit de arm is van John (grijs shirt) die geld pakt. Ook zie je nu (met nog meer fantasie) Harry verschijnen die een beetje beteuterd kijkt. (Linksboven in de hoek). (Ter verduidelijking: zie plaatje 3). Conclusie: John is de Mol (hij pakt geld). Prince wordt winnaar, en Harry verliezende finalist. [/size]


Jeetje ik vind die z.g. Harry echt ontzettend veel meer op Jantien lijken dan op Harry! Echt waar hoor! Zo'n afbeelding zoals je krijgt wanneer een lepel je reflecteert.
Ik heb dit plaatje nooit eerder gezien maar als ik het vorig jaar had gezien voordat bekend was dat het Jantien de verliezend finalist zou worden, had ik het ook gezegd denk ik zo.
Dus toch een echte tip wellicht? John pakt het geld = winnaar. Jantien staat erbij en kijkt ernaar.








Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #14 Gepost op: 20-06-2003, 21:18:36 »
Ik dacht vanaf afl 2 in mijn achterhoofd zo van: het moet George zijn hoor maar ik bleef voor Prince gaan en alles wat kon, nam ik als geldige hint naar Prince aan :) tot hij eruit ging...toen ben ik maar overgestapt naar George







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #15 Gepost op: 20-06-2003, 21:24:03 »
Jeetje ik vind die z.g. Harry echt ontzettend veel meer op Jantien lijken dan op Harry! Echt waar hoor! Dus toch een echte tip wellicht? John pakt het geld = winnaar. Jantien staat erbij en kijkt ernaar.

Het zou wel leuk zijn als dat zo was. ;D Maar een erg duidelijke Jantien of Harry is het toch niet. En de arm van John... het kan net zo goed die van Harry zijn. Het was ook meer als grap bedoelt eigenlijk. Maar het handje blijft vreemd, toch wist niemand (Angela enzo) ervan op de molfanatenbijeenkomst...  :-\








Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #16 Gepost op: 20-06-2003, 21:39:55 »

Da's best dom want dat TIP staat er al vanaf de eerste serie! ;D

zoals ik dus al zei: dat viel me toen pas op.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #17 Gepost op: 20-06-2003, 21:52:44 »
Ok. ;)

Ik vond trouwens net het plaatje waar ik het eerder over had:
Citaat
Maar het kan nog gekker: op de wieisdemol.be site werd laten zien hoe je het hoofd van Prince uit het Mol-logo kan halen.
Hier is het: :D



Ik zie er echt helemaal niks in! Dan is mijn Harry nog duidelijker! ;D








« Laatst bewerkt op: 2-11-2004, 09:41:41 door Heinz »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #18 Gepost op: 21-06-2003, 09:19:53 »
En als je het Mol-logo omdraait kan je er John in zien!! :D Deze plaatjes vond ik op de site van Corien:



;D
 









Offline Giorgio

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is dé Giorgio?
Re:(Herhalingen) Portugal: Wie was volgens jou de Mol en waarom?
« Reactie #19 Gepost op: 22-06-2003, 20:32:29 »
Morgen heb er zin in.







Eindelijk...