Auteur Topic: Astrid met tactiek eruit gespeeld?  (gelezen 44212 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #20 Gepost op: 8-05-2003, 15:46:34 »
Het is tijd voor het echte verhaal. Ik heb lang getwijfeld of ik dat zou plaatsen of niet, maar ik doe het toch maar. Afgelopen vrijdag kreeg ik een mailtje van iemand die liever anoniem wil blijven (ik denk toch sowieso dat de naam jullie weinig zegt, maar goed. Die 'iemand' is een goede vriend van mij en hij heeft weer enkele kennissen rondlopen bij de AVRO. Zo komt hij dus ook weleens aan inside-info over 'de mol'.

Astrid was in eerste instantie de mol. Maar hoe verder het spel zich ontwikkelde, hoe meer risico's Astrid ging nemen. De AVRO gaf Astrid vaak tips en aanwijzingen over hoe zij het beste kon mollen, maar Astrid negeerde dit vaak en nam veel risico's. Op zich was dit nog niet zo erg, want Astrid werd niet veel bedacht (behalve door René). Het ging pas echt mis toen Astrid steeds meer ging optrekken met Aafke. Op zich ook niet zo erg, maar de crew verdacht Astrid ervan Aafke 'extra informatie' te geven. Ten einde raad hebben ze toen maar besloten om Astrid uit te kopen en op zoek te gaan naar een nieuwe mol. Toen ik het las, dacht ik eerst dat het onzin was, maar ergens klopt het ook wel. Astrid haalde wel veel mollenstreken uit en hoe is Astrids 'knipbeweging' anders te verklaren.

Wie de nieuwe mol is geworden, is mij niet verteld, maar ik heb er lang over nagedacht en ga maar voor jezelf na: 'Wie werd er eerst helemaal niet verdacht en nu opeens wel?' en 'Wie haalde er eerst veel geld binnen en zit de laatste paar afleveringen voortdurend te mollen?'

Soms mag je een goede grap weleens herhalen, niet waar.








Offline Zeef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #21 Gepost op: 8-05-2003, 15:56:42 »
Dat wil ik niet geloven  :-\, zelfs al was ze mijn mol totdat ze er uit ging.








Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #22 Gepost op: 8-05-2003, 16:04:45 »
ik heb dit verhaal naar het land der fabelen verwezen. de screening van de mOl is lang en uitgebried en ze gaan dus echt niet in zee met iemand waar ze niet voor 400% op kunnen vertrouwen dat die het spel speelt zoals het hoort.

Astrid zou best de Mol hebben kunnen zijn, maar ze is er echt niet uitgegaan omdat de crew haar te ver vond gaan. Het zou een unicum zijn als de Mol naar huis is gegaan, mar het programma heet nu eenmaal wie is de Mol en ze zeggen er blijven er 3 over, de winnaar, de verliezer en de Mol. dus de Mol zit bij de laatste 3.

Ik denk dat Astrid gewoon teveel hiemwee had en dus een aanbod heeft gehad.

het verhaal van chriz klinkt echt zo van de bakker, zijn moeder, diens dochter en daar de broer van ..  en die heb ik al honderden gelezen en nergens bleek maar een greintje waarheid in te zitten.

Mijn geloof in wie is de mol is dit jaar al ver beneden alle peil egzakt door het wegvallen van executeis etc, maar toch blijf ik dergelijke verhalen met een hele bus zout nemen.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #23 Gepost op: 8-05-2003, 16:07:23 »
Citaat
en hoe is Astrids 'knipbeweging' anders te verklaren
Uh... door ziekte en vakantie ben ik tussen aflevering 5 en 7 niet op dit forum geweest.

Wat wordt er bedoeld met 'knipbeweging'? Ik kwam die opmerking al eerder tegen.







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #24 Gepost op: 8-05-2003, 16:09:25 »
Dit geloof ik ook niet. Kán gewoon niet.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #25 Gepost op: 8-05-2003, 16:09:57 »
Ik vind het nog helemaal geen tijd voor het ware verhaal, ten eerste.

Ten tweede had iemand niet precies zo'n (grappig bedoeld) topic over Dan en Nico destijds?

Ten derde heb ik Astrid nooit verdacht als Mol, dus voor mensen die Astrid wel verdachten kan dit als koren op de molen, maar in mijn optiek is het ook allemaal een fabel.

We zullen het tezijnertijd wel horen. Of niet.









Ma how, zeg!

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #26 Gepost op: 8-05-2003, 16:11:41 »
 :o :o :o
Enerzijds wil ik dit verhaal niet geloven omdat het programma best ongeloofwaardig wordt...

Anderzijds wil ik het wel geloven aangezien Astrid mijn mol was totdat ze weg ging.

Mocht dit waarzijn, dan geloof ik het pas, wanneer de Avro dit toegeeft. En dan kan ik met opgeheven hoofd zeggen: Ik wist het, het is Astrid  :D

Maar voor die tijd: Bullshit!!!







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #27 Gepost op: 8-05-2003, 16:15:01 »
Uh... door ziekte en vakantie ben ik tussen aflevering 5 en 7 niet op dit forum geweest.

Wat wordt er bedoeld met 'knipbeweging'? Ik kwam die opmerking al eerder tegen.

Zie voor uitleg over de knipbeweging hier in 't 'Astrid is (niet) de mol!'-topic.  :)







« Laatst bewerkt op: 8-05-2003, 17:24:33 door Han13 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #28 Gepost op: 8-05-2003, 16:15:41 »
Ik kan en wil dit niet geloven, ik heb op het forum van de officiële site al eens gevraagd wat men zou doen als de mol door onvoorziene omstandigheden weg zou vallen. Onvoorziene omstandigheden kunnen zijn ziekte, ongeval, overduidelijke signalen richting mol, en noem maar op. Ik vroeg de AVRO toen, of er een soort rampenscenario klaar lag voor het geval men halverwege de opnamen zonder mol kwam te zitten, door wat voor idiote reden dan ook. (Die vraag stelde ik overigens in dag vage topic van Van der Eng, een topic dat door de makers van die site inmiddels is weggehaald, jammergenoeg).

Er werd vol ongeloof op mijn vraag gereageerd, bij zo'n mogelijkheid had men nog niet stilgestaan, want men was er altijd vanuit gegaan, dat men met een geschikte mol, ook een persoon had die dat het hele spel kon en zou volhouden.

Ga maar na: door een riskante opdracht valt iemand uit, kijk naar Corry in serie drie in België, (die raakte geblesseerd als ik het goed heb begrepen). Zoiets zou ook de mol kunnen overkomen. Wat moet de crew dan doen? Het spel doorzetten met een andere kandidaat kan niet, dit geldt voor alle kandidaten, dus inclusief de mol.

De enige mogelijkheid zou zijn, om de hele serie vanaf het nulpunt op te nemen, met een complete ploeg nieuwe kandidaten.

Zou men met de oude kandidaten plus 1 nieuwe doorgaan, dan zijn ze allemaal in het nadeel ten opzichte van elkaar, dus het zou alleen een theoretische oplossing zijn. Maar in de praktijk is het zo dat de kandidaten die niet op de voortijdig uitgevallen mol stemden, dan in het voordeel zijn ten opzichte van die kandidaten die dat WEL hebben gedaan, want die laatsten moeten plotseling omschakelen, en daarom valt die mogelijkheid af.

Ik zet mijn vraagtekens dus bij de uitleg van Chrizz, hoewel er redenen aanwezig zijn om dit desondanks te geloven. We weten het pas op 25 mei, ik denk dat ze het niet zullen onthullen in de ontknoping, omdat het volgens mij geen onderdeel van het spel was. We zullen Astrid, als ze de 25e in Amersfoort is, dus eens zelf aan de tand moeten voelen.

Laten we dit vooral niet vergeten: als ze inderdaad voor het geld heeft gekozen omdat ze het goed kon gebruiken: met alle respect, maar wie kan er GEEN € 7000,-- gebruiken? Er zijn dagen dat ik die niet als wisselgeld in mijn broekzak heb zitten. Dan kom ik tot de conclusie dat er iets mis moet zijn gegaan met de screening. Aan de andere kant kan ik me ook heus wel voorstellen dat Astrid als moeder van zo'n leuke kinderen haar dochtertjes mist. Dus erg hard afvallen doe ik haar niet.








« Laatst bewerkt op: 9-05-2003, 12:19:01 door bodejosm43 »

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #29 Gepost op: 8-05-2003, 17:19:16 »
Volgens mij had Astrid gewoon niet door dat ze iets heel belangrijks heeft gezien, en door haar geld te geven, en omdat ze dat geld ook zo goed kon gebruiken plus dat ze was afgezonderd van de groep had ze nou niet echt veel keus.








Offline LC

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Loveble Child
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #30 Gepost op: 8-05-2003, 17:46:43 »
Ik vind het ook errug ongeloofwaardig en als dat wel zou gebeuren dan moeten we maar afwachten of we het aan het einde nog krijgen te horen

Mark








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #31 Gepost op: 8-05-2003, 17:58:50 »
Op zich een leuk verhaal hoor, maar het klopt gewoon niet. Ten eerste is Rene de enige die Astrid enigszins verdacht. Als het waar zou zijn dan in Rene dus nu de mol.

De enige die overduidelijk de mol was, was een derde rangs B acteur, die achteraf de mol toch niet bleek te zijn.

Het is helemaal niet erg dat de mol verdacht wordt daar gaat het spel ook over. Als de mol echt TE veel risico's zou nemen en daardaar uit het spel gehaald worden, dan had Angela NOOIT gezegd "je neemt veel risico's".

Als de hele opzet mislukt was, hadden ze volgens mij de hele zaak stopgezet en volgend jaar opnieuw begonnen. Je kunt toch niet halverwege het verhaal de mol wijzigen? Dan had Aafke er nu nog ingezeten... Het gaat wel om een boel geld hoor!

En trouwens... Aafke was toch exit, dan kunnen ze toch vrolijk verder met Astrid. En stel dat de nieuwe mol NEE zou zeggen...

Sorry, I am not buying it ...







« Laatst bewerkt op: 8-05-2003, 18:18:34 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #32 Gepost op: 8-05-2003, 18:56:40 »
Het zou best weleens kunnen Chriz, ik had dat al een stegen iemand gezegd voor de grap , maar nu begin jij er ook al over. Die knipbeweging was zo over duidelijk en kan helemaal niet op een andere manier worden geinterpreteerd. En 7000 euro van de pot om naar huis te gaan is toch niet normaal.Er zijn altijd meer scenario 's al er iets met de mol gebeurd. Ze hebben dan waarschijnlijk iemand anders benaderd om de mol te zijn.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #33 Gepost op: 8-05-2003, 19:39:24 »
Komt nog eens bij dat volgens mij half Nederland Astrid als mol zag. Misschien was ze ingehuurd om de aandacht een beetje af te leiden en de mol te spelen. En nadat ze haar werk had gedaan kreeg ze haar beloning.








Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #34 Gepost op: 9-05-2003, 09:57:33 »
Het ging pas echt mis toen Astrid steeds meer ging optrekken met Aafke. Op zich ook niet zo erg, maar de crew verdacht Astrid ervan Aafke 'extra informatie' te geven.
Interessant verhaal hoort, en ik zie d'r ook best wat in (maar goed ik zat destijds dan ook op Astrid   ;)) en sowieso zijn dit soort complotheorieen altijd koren op mijn molen. Het verklaart voor mij wel enigszins de draai die Aafke begon te maken vlak voordat ze afviel. Waar zowel Aafke als Astrid eerst helemaal op Ferdi zaten, begon Aafke in een biecht er ineens over dat ze Astrid toch ook wel verdacht vond, en Astrid begon zogenaamd Aafke te verdenken, dat sloeg al helemaal nergens op.
Om het verhaal te checken zou je eigenlijk een analyse moeten maken van het gedrag van de overgebleven kandidaten voor en na het afvallen van Astrid, daar zou dan een verschil te zien moeten zijn bij diegene die de mol rol heeft overgenomen, maar ja voor hetzelfde geld is dit door de montage niet meer te doen. Wat ik wel raar vind is dat indien Astrid de  mol idd was, waarom hebben ze dan die hints (bv. de knipbeweging) laten zitten. Die had er toch gewoon uitgeknipt kunnen worden. Dat is dan wel een beetje flauw, maar ja het doel (tot (na) de finale maximale onduidelijkheid houden over de mol) heiligt natuurlijk zo ongeveer alle middelen en levert leuke televisie op.







E.Thie Phone Mole

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #35 Gepost op: 9-05-2003, 10:33:43 »
Wat ik in ieder geval niet geloof, is het heimwee etc. verhaal. Als dat zo is, dan kun je toch gewoon de test heel slecht maken (alles op jezelf stemmen). En als ze haar dan toch de optie willen geven om weg te gaan dan toch geen 7000 euro??. alhoewel, vrijstelling ron in helikopter was 10.000 euro meen ik...

Ik geloof nog het meest in de theorie van Tom Kools... Dat Astrid iets heeft gezien wat ze niet mocht zien...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #36 Gepost op: 9-05-2003, 10:40:12 »
Wat zou ze dan gezien moeten hebben wat zo erg was dat ze eruit moest? Het is toch een normaal programma. Dat ze perongeluk iets heeft gezien waar ze achter de mol is gekomen dan is het toch niet eerlijk dat ze eruit word geknikkerd maar dan ligt dat toch gewoon aan de voorbereidingen van de avro, maw dat is hun probleem, niet die van Astrid.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #37 Gepost op: 9-05-2003, 10:41:57 »
In de belgische mol hadden Inge en Shadia ook wat gezien (in de grot met de plofkoffers) Het is zaak aan de makers om dan verwarring te scheppen. Dat is gelukt want Shadia ging exit.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #38 Gepost op: 9-05-2003, 10:42:04 »
Daarom kunnen ze er haar ook niet gewoon uitknikkeren, maar moeten ze haar flink betalen...

hoop ik...

zou toch kunnen... ::)







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Astrid met tachtiek eruit gespeeld?
« Reactie #39 Gepost op: 9-05-2003, 11:21:23 »
Wat een onzin allemaal, zeg!! Astrid is gewoon een aanbod gedaan. En ze is daar op ingegaan omdat ze het geld goed kan gebruiken!
Niks complot ::)







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!