Auteur Topic: Een aantal minpunten aan het geweldige programma.  (gelezen 7086 keer)

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Gepost op: 2-06-2003, 19:59:13 »
'Wie is de mol' is gewoon een geweldig programma. Discussie gesloten. Het doel van het spel is, is dat de kandidaten maar ook de kijkers thuis erachter kunnen komen wie de mol is. Maar de Avro misleidt ons zo erg.  Die (toch wel tegenvallende) muzikale aanwijzingen. Maak die nou gewoon een keer, goed en niet even wat knip en plak werk. ]

Over knip en plak werk gesproken, 'Wie is de mol' staat al helemaal stijf van al die montage trucjes, zo las ik net over dat Chandrika ook op ELise stemde en helemaal niet zoals in de aflevering wordt gezegd op Ron. En wat we ook niet weten zeker wete, is dat als b.v. Patricia op Chandrika stemt, ze dan ook echt op Chandrika stemt en niet dat ook weer is lekker is gemonteerd. Zo is het voor ons toch eigenlijk ook onmogelijk om achter de mol te komen. En dat zou toch wel jammer zijn.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #1 Gepost op: 2-06-2003, 20:02:26 »
Je moet gewoon alle hints en verdenkingen vergeten en je gewoon richten op mollenstreken en vreemde acties, dan kom je vanzelf bij de mol uit.  :)








Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #2 Gepost op: 2-06-2003, 20:07:00 »
Ben jij erzo 8ergekomen dan?








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #3 Gepost op: 2-06-2003, 20:20:18 »
Ja, dat is me zo gelukt en vorig jaar heb ik met Ellen dezelfde fout gemaakt door teveel te zoeken naar een hint, terwijl ik beter op mollenstreken had kunnen letten.  :-\








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #4 Gepost op: 2-06-2003, 22:05:16 »
euh Chriz , volgens mij zat jij in het begin toch echt ook wel een beetje op Astrid , toch? Maar goed ja ik ga helemaal mee met Tom Kools. Ik vind ook wie is de mol een fantastisch programma , maar het is en eerste instantie een speurdersprogramma. Ik heb het idee dat ze bij de nederlandse versie de belgische versie willen overtreffen qua verassingselementen , spectakel, etc etc. Dit gaat als je het mij vraagt een beetje ten koste van het speurderselement. Hints daar hoef je niet eens meer naar te zoeken, 90 % is vals en erger is niet eens op een andere manier te interpreteren (bijv. knippen vingers van Astrid). De hints die dan wel echt zijn dan zo bijzonder flauw ( 28 hint ) en erger ze leggen bepaalde hints niet eens uit in de laatste aflevering.  Dan al die afleveringen dat er niemand afvalt en nu zelfs een benadering om vrijwillig het spel het verlaten. En nu kun je wel zeggen let op de mollenstreken en niet op de hints maar zelfs dat is onbegonnen werk. De echte mol komt pas in gang na 3 afleveringen en dan nog maar heel voorzichtig terwijl anderen nu juist hele grote mollestreken leveren waardoor er geld uit de pot verdwijnt. Gelukkig is er al een topic waarbij er alternatieven (spelregelwijzigingen) worden genoemd om het spel een spel te laten zijn en geen spectacelstuk. Er zijn veel mensen die er zo over denken , veel mensen vinden het echter best zo , zo blijven er altijd verschillende meningen. We zullen zien in WIDM 5 , want die moet er komen!  







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #5 Gepost op: 3-06-2003, 11:09:40 »
Ja, dat klopt. Ik zat op Astrid (en terecht  :P ) tot het moment dat ze eruit ging. Dat is een duidelijk voorbeeld van teveel kijken naar hints en niet naar mollenstreken.  








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #6 Gepost op: 3-06-2003, 17:02:57 »
Ik heb op molacties ed. gelet en niet echt op de hints en ik kwam toch echt bij Ron uit hoor..







No Milk today???

Offline DFR

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #7 Gepost op: 3-06-2003, 19:35:58 »
Ik vraag me af of het leuker wordt als er minder in wordt geknipt. Als je bijvoorbeeld op het eind wist dat Chan3k en Ron op Elise zaten werd het al een stuk duidelijker wie mogelijk de mol zou kunnen zijn. je ziet gewoon andere dingen dan de kandidaten zien en als je precies weet wat de kandidaten weten denk ik dat het te makkelijk wordt...
Maar misschien heb ik het wel helemaal mis  :)

( 8)yeah right, een mol met een zonnebril ;D)








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #8 Gepost op: 3-06-2003, 19:40:33 »
De verdenkingen moeten ze er gewoon uithalen, geen misverstanden en toch de moeilijkheidsgraad hoger leggen.








Offline Rut

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #9 Gepost op: 10-06-2003, 16:21:06 »
Waar ik me een beetje aan heb zitten storen, is dat het uitvoeren van de opdrachten steeds onderbroken werd met de "analyses" van de de deelnemers. Dan kregen we een stukje opdracht te zien. Daarna een deelnemer die zegt: "We moesten dit doen en dat doen..." en dan zie je dat vervolgens in beeld ook gebeuren. Dat maakt het een stuk minder spannend. In de Vlaamse Mol laten ze de opdrachten zien zonder onderbrekingen voor commentaar van de deelnemers en bewaren ze de analyses voor de tests. Vind ik persoonlijk beter.







Good morning! And in case I don't see you: Good afternoon, good evening and good night!

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #10 Gepost op: 10-06-2003, 16:56:07 »
Daar ben ik het wel mee eens, Rut. Het wordt er niet alleen minder spannend op maar ook trager. En dat is jammer.








Offline Glow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Een aantal minpunten aan het geweldige programma.
« Reactie #11 Gepost op: 12-06-2003, 00:16:55 »
Ja en vaak wordt er dan ook al iets gespoilt over die opdracht in die biechten...







So you can make me come, that doesn't make you J.E.S.U.S