Auteur Topic: Muzikale hint 6  (gelezen 11430 keer)

Offline Mmkk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2008, 15:50:57 »
De derde zin uit het nummer: Well I don't need it but I get it anyway

zou ook op Dennis kunnen slaan hij is de groene topito niet nodig, maar krijgt er toch één van Edo
Of op Patrick, die geen topito nodig heeft (als mol zijnde), maar er toch een pakt.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2008, 22:36:50 »
'Is such a hateful crime to start with me' kan ook op de taxi-opdracht slaan. Als Dennis op het plein aankomt racet hij eerst helemaal naar de voorste plek in het rijtje, in overleg met Patrick overigens. Als hij daar eenmaal is aangekomen blijkt dat echter toch niet goed te zijn waarna hij zich weer door de rest laat inhalen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #22 Gepost op: 10-02-2008, 10:08:24 »
'Is such a hateful crime to start with me' kan ook op de taxi-opdracht slaan. Als Dennis op het plein aankomt racet hij eerst helemaal naar de voorste plek in het rijtje, in overleg met Patrick overigens. Als hij daar eenmaal is aangekomen blijkt dat echter toch niet goed te zijn waarna hij zich weer door de rest laat inhalen.

Het nummer komt van het album 'Twisted'. Het laatste nummer op die plaat heet 'Driving With The Brakes On'. Kunnen we daar wat mee? Dennis kwam wel behoorlijk laat bij het plein aan.

Ik denk dat je met een combinatie van deze twee helemaal de juiste uitleg te pakken hebt, opa! Hoe precies weet ik niet, maar iets met Dennis in de voorste taxi, wat meteen ook de laatste taxi is als de anderen hem inhalen, en het twisted -> laatste nummer 'driving with the brakes on'. Mooi gevonden! ::ok::

Offline Puar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik weet wie de mol is! (na de volgende week)
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #23 Gepost op: 10-02-2008, 15:19:17 »
Ik weet niet of het al gezegd is maar misschien kan 'crime' ook duiden op de film dennis p van edo waarin hij een crimineel is.  :P
Je kunt ze uitroken, je kunt ze opjagen en soms kan je er een vangen, maar ze komen altijd terug

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #24 Gepost op: 14-02-2008, 21:29:03 »
De vraag "Is it such a hateful crime to start with me?" zou op het stelen ('crime') van Dennis' Topito kunnen slaan. Met 'me' wordt dan de Mol bedoeld. Is het wel zo erg ('hateful' = akelig, haat opwekkend) dat de Topito van de Mol gestolen is? Nee, helemaal niet, de Mol kan er toch niets mee. Via deze uitleg slaat de hint dus op Dennis. Aangezien er 'start with me' wordt gezongen zou het betekenen dat er in de toekomst nog meer Topito's gestolen gaan worden.

Toen Patrick de Topitos van Dunya stal dacht ik goh, dit zou nog best eens kunnen kloppen. :)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #25 Gepost op: 14-02-2008, 21:42:13 »
Mee eens. Dit vind ik sterker dan de uitleg richting de taxi-opdracht.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #26 Gepost op: 14-02-2008, 21:45:32 »
Mee eens. Dit vind ik sterker dan de uitleg richting de taxi-opdracht.

Het kan ook een combinatie zijn. ''Driving With The Brakes On' vind ik ook erg sterk.

Offline RJBanthum

  • Forumlid
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #27 Gepost op: 14-02-2008, 21:53:59 »
Bah, een aanwijzing richting Dennis :O...

Offline PokerMol

  • Forumlid
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #28 Gepost op: 14-02-2008, 22:01:44 »
Bah, een aanwijzing richting Dennis :O...

Wie was jou mol ook alweer?  ::hypocriet::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #29 Gepost op: 14-02-2008, 22:05:26 »
Het kan ook een combinatie zijn. ''Driving With The Brakes On' vind ik ook erg sterk.

Sterker nog, het staat me bij dat ze zo'n soortgelijke opzet ooit eens hebben gehanteerd bij andere muzikale aanwijzingen voor voorgaande series. Weet niet meer bij welke het was, maar het staat me zo bij. Dat je dus aan de hand van de muzikale aanwijzing je het nummer vond op het album. En dat op dat album dan een ander nummer een tip gaf. Dit is nu precies zo'n tip die ik de AVRO redactie wel zie gebruiken hiervoor.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #30 Gepost op: 14-02-2008, 22:10:32 »
Ja, maar dat vind ik dan toch flauw, als je hint zit in nummer 8 van een cd, laat dat dan horen.

Overigens vond ik muzikale hints bijv. achterstevoren dan weer veel sterker.
The British are not impressed.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Muzikale hint 6
« Reactie #31 Gepost op: 14-02-2008, 22:14:01 »
Sterker nog, het staat me bij dat ze zo'n soortgelijke opzet ooit eens hebben gehanteerd bij andere muzikale aanwijzingen voor voorgaande series. Weet niet meer bij welke het was, maar het staat me zo bij. Dat je dus aan de hand van de muzikale aanwijzing je het nummer vond op het album. En dat op dat album dan een ander nummer een tip gaf. Dit is nu precies zo'n tip die ik de AVRO redactie wel zie gebruiken hiervoor.

De muzikale hint was nummer 1 van het album en het laatste nummer van het antwoord (omdraaitheorie) heette 'Yvonne is the one'. Wat het domme was toen, was dat de mol niet Yvonne (van der Hurk) was, maar Yvon