Auteur Topic: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 2 juni)  (gelezen 84572 keer)

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 2 juni)
« Gepost op: 13-04-2008, 21:07:24 »

Vanaf 26 mei begint het vijfde seizoen van The Mole in Amerika na vier jaar afwezigheid! En het is niet meer met celebrities maar terug naar de roots met onbekende kandidaten (12 in totaal).

Het zal vanaf dan ongetwijfeld wel op torrent sites te downloaden zijn! De site bestaat al, maar er is nog niet veel informatie te zien: The Mole
« Laatst bewerkt op: 5-05-2008, 19:13:03 door Robbieazerty »

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #1 Gepost op: 13-04-2008, 21:11:22 »
Mooi logo!!  :o
Heb het eigelijk nog nooit gezien.. Als mensen snel engels praten en er is geen ondertiteling.. Ga ik gek worden :P Maar wel ff kijken hoe hun intro is ensow :D
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #2 Gepost op: 13-04-2008, 22:04:04 »
Heb alleen één Engels seizoen van The Mole op YouTube gezien. De Amerikaanse seizoenen nog nooit. Verschilt het veel met de Mol zoals wij het kennen?

Start is trouwens op mijn verjaardag :P!
Oh en ik zie dat het op ABC is. Tof!
The sun came up and reality set in.

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #3 Gepost op: 13-04-2008, 23:51:28 »
Leuk! In ieder geval om als tussendoortje weer te zien.

Heb alleen één Engels seizoen van The Mole op YouTube gezien. De Amerikaanse seizoenen nog nooit. Verschilt het veel met de Mol zoals wij het kennen?

Start is trouwens op mijn verjaardag :P!
Oh en ik zie dat het op ABC is. Tof!

Ik heb het tweede Amerikaanse seizoen gezien. Het eerste seizoen nog niet, die staat nu overigens compleet op Youtube. De eerste twee Amerikaanse seizoenen werden gepresenteerd door CNN-journalist Anderson Cooper: een aardige vent, die het redelijk presenteerde (de Amerikaanse mol-fans waren er wat ik van het internet begrijp helemaal weg van);in ieder geval niet zo'n typische 'over de top' Amerikaanse host. Cooper is er na twee seizoenen mee gestopt en nu wordt het spel gepresenteerd door een sport-verslaggever heb ik begrepen.

De eerste twee seizoenen zijn de Amerikanen zeer dicht bij het format gebleven. Veel opdrachten kwamen dan ook overeen met die van andere landen (zoals Nederland en België). Voornaamste verschillen zijn volgens mij dat de Amerikaanse producent sommige opdrachten wat ludieker in beeld bracht (in Nederland gaat het vooral om mysterie) en dat je kunt merken dat de Amerikanen een veel groter budget hebben. Dit resulteert dus in meer grotere opdrachten en een wat 'Hollywood-achterige' cameravoering. Wel vind ik juist de afgelopen Nederlandse seizoenen wat filmischer door de manier van monteren en de muziek.
Het tweede seizoen van The Mole US vond ik zeker niet slecht (al was de mol niet echt denderend) en het was zeker geen verschrikkelijk Amerikaans programma. Amerikanen hebben in mijn ogen namelijk nogal de neiging uitstekende formats kapot te maken. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de verschillen tussen de Britse en de Amerikaanse versies van programma's als Hell's Kitchen en Kitchen Nightmares. De ver-Amerikanisering daarvan is echt verschrikkelijk. Bij The Mole zijn ze in ieder geval trouw aan het Vlaamse concept gebleven. Nu maar hopen dat ze dat met dit nieuwe seizoen weer doen. Ik ga in ieder geval kijken!
« Laatst bewerkt op: 13-04-2008, 23:54:38 door honeymaker »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #4 Gepost op: 14-04-2008, 04:31:17 »
Ik had de eerste Amerikaanse serie gezien, volgens mij. Er viel me wel wat op/tegen, ze gingen niet naar één specifiek land, was een beetje rondtouren. Juist het leuke van bijv zo'n NL8 is dat alles zo lekker Mexicaans is. Bovendien vond ik de mol nogal tegenvallen en er werd volgens mij in elke aflevering een vrijstelling vergeven. Dat was wel heel erg te veel van het goede. Verder wel leuk om te kijken.
The British are not impressed.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #5 Gepost op: 14-04-2008, 12:53:53 »
Ik had ook ergens gelezen dat ze in 1 aflevering daar evenveel geld konden verdienen als hier in NL bij de hele serie!  :o

Edit: misschien dat je ze vanaf de start hier terug kan kijken!

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #6 Gepost op: 14-04-2008, 13:31:46 »
Edit: misschien dat je ze vanaf de start hier terug kan kijken!

Dat zal wel niet. Amerikaanse content is (vaak) niet legaal als streaming te kijken in een ander land. Downloaden is dus de boodschap.
The sun came up and reality set in.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #7 Gepost op: 14-04-2008, 13:44:05 »
Ik hop van wel :)

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #8 Gepost op: 14-04-2008, 13:54:16 »
Ik hop van wel :)

Maar ik zou er niet vanuit gaan.
The sun came up and reality set in.

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #9 Gepost op: 14-04-2008, 14:26:53 »
Start is trouwens op mijn verjaardag :P!

En ook op de mijne!  ::)  :P

Wat moeten we trouwens hiervan denken:
Citaat
In addition to a new host, new features, new games, new locations and online and mobile interactivity are planned for the series.

'Mobile interactivity'? :-\\ :-\\
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #10 Gepost op: 14-04-2008, 14:34:08 »
Misschien dat ze via Mobiel hints kunnen krijgen over de Mol ofzo, als je een berichtje stuurt en dat kost dan 1 dollar p.o.b. of per verzonden bericht.  ;)

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #11 Gepost op: 14-04-2008, 14:44:49 »
Of mogen ze per mobiel bepalen wie er naar huis mag, of erger nog: wie de mol is?  ;D
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #12 Gepost op: 14-04-2008, 16:54:11 »
Zal wel zoiets als in Australië zijn, dat je kan sms'en wie je denkt dat De Mol is dan iets kan winnen. Volgens mij kreeg je dan trouwens ook een aanwijzing naar De Mol.

@ Daedalus: mja voor die Amerikanen is heel Europa gewoon één land. Ipv dat het in NL8 MExicaans aandoet, gaan zij dus zeggen dat het "Very European" is ofzo.

Ik heb de US Molreeksen nooit echt spectaculair gevonden zeker de Celebrity versies niet en juist die heeft dan een Emmy gewonnen), maar toch altijd wel leuk.

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #13 Gepost op: 14-04-2008, 21:21:03 »
Leuk!!

zou iemand het ook als niet torrent beschikbaar willen stellen?

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #14 Gepost op: 14-04-2008, 23:07:28 »
zou iemand het ook als niet torrent beschikbaar willen stellen?

Tzt worden de afleveringen wel op torrentsites aangeboden, zie je PM!
The sun came up and reality set in.

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #15 Gepost op: 20-04-2008, 12:08:05 »
Ik moet de enige zijn die de Amerikaanse versie wel geweldig vind. :) De tweede serie is één van mijn favoriete realityseries die ik ooit gezien heb. Bijna allemaal leuke kandidaten, gezellige sfeer, leuke opdrachten (Anderson's Funhouse is geweldig!) en een fijne winnaar. De Mol lag er wel erg dik bovenop (net als in de eerste serie, hopelijk wordt het dit keer wat minder duidelijk), maar verder een hele goede serie. De eerste Celebrity serie vond ik ook top!  ::ok::
Nog even niks.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #16 Gepost op: 20-04-2008, 13:43:22 »
Tweede reeks was wel leuk ja, maar dat die mol zo doorzichtig en duidelijk was, was gewoon erg jammer.
In de eerste reeks was het voor ons waarschijnlijk zo duidelijk omdat het uit dezelfde opdrachten bestond als Belgische en Nederlandse reeksen en de mol hetzelfde deed.
Eerste celebrity reeks had gewoon geluk dat ze KAthy Griffin hadden.  :P

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #17 Gepost op: 20-04-2008, 14:13:48 »
The USA Mole 1  is hier te zien op YouTube.
The sun came up and reality set in.

Offline WIDMJokertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ;D
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 26 mei)
« Reactie #18 Gepost op: 29-04-2008, 11:54:15 »
Chill!  ::ok::

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: The Mole (5e seizoen in US - Vanaf 2 juni)
« Reactie #19 Gepost op: 5-05-2008, 19:18:00 »
De datum is achteruit gezet. Het begint nu op 2 juni. En de kandidaten worden stilletjes aan voorgesteld. Van vier kandidaten kan je al een filmpje zien op de site van ABC.


Alex


Mark


Nicole


Bobby


Ali


Liz


Paul


Clay


Kristen


Victoria


Marcie


Craig


Het is duidelijk Craig, die draagt als enige een bril en de mol is blind!  ::vergroot::