Auteur Topic: Muziek in Wie is de mol  (gelezen 82603 keer)

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Muziek in Wie is de mol
« Gepost op: 8-01-2010, 17:37:11 »
Hallo. Ik heb een klein vraagje over een lied. Die kwam vooral bij de Thailand serie voor, bvb bij de olifanten/blokken opdracht. Weet iemand welke ik bedoel? Met lage bas enzo? Hoe heet die? Iemand een idee..?

Bvd.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2010, 11:44:38 door maud, Reden: topictitel aangepast »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek vraagje.
« Reactie #1 Gepost op: 8-01-2010, 17:38:27 »
Hallo. Ik heb een klein vraagje over een lied. Die kwam vooral bij de Thailand serie voor, bvb bij de olifanten/blokken opdracht. Weet iemand welke ik bedoel? Met lage bas enzo? Hoe heet die? Iemand een idee..?

Bvd.

http://ifarm.nl/demol/nl2007mu.html

Ik zoek het nummer dat in Afl 1 kwam bij 40:08.. Toen ze het hotel verlieten en die japanse vrouw een foto nam van Tim.. Weet iemand dat?
« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 17:40:27 door >>Tommie<< »
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek vraagje.
« Reactie #2 Gepost op: 8-01-2010, 17:45:22 »
http://ifarm.nl/demol/nl2007mu.html

Ik zoek het nummer dat in Afl 1 kwam bij 40:08.. Toen ze het hotel verlieten en die japanse vrouw een foto nam van Tim.. Weet iemand dat?

Ja das idd ook een mooi nummer. Geen idee welke sorry. Ben mijne aan het zoeken nu. Mijne zit ook in de 1ste aflevering ik geloof 9:30 ofzo. Wanneer ze naar PJ toelopen, na de introducties.
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek vraagje.
« Reactie #3 Gepost op: 8-01-2010, 17:47:10 »
Ja das idd ook een mooi nummer. Geen idee welke sorry. Ben mijne aan het zoeken nu. Mijne zit ook in de 1ste aflevering ik geloof 9:30 ofzo. Wanneer ze naar PJ toelopen, na de introducties.

Dat is ; 'No Way Out' komt van de soundtrack van de film "House of Flying Daggers".
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek vraagje.
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2010, 17:50:54 »
Dat is ; 'No Way Out' komt van de soundtrack van de film "House of Flying Daggers".

OHJAAAA. Bedankt.  :D :D

Zal ik deze open laten voor requests en vragen over muziek of zal ik m sluiten?

Edit: http://www.youtube.com/watch?v=d83JcqFHMMI Dat was het liedje wat ik bedoelde. De laatste minuut vind ik mooi en dan krijg ik dejavus naar nadja op een olifant enzo. ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 8-01-2010, 18:57:00 door Molow »
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek vraagje.
« Reactie #5 Gepost op: 11-01-2010, 00:05:51 »
Zo, ik ben weer begonnen met het speuren naar de achtergrondmuziek. Dit is het enige muziektopic op het forum, dus is het handig om hiermee verder te gaan. Een betere titel zou wel zijn "Muziek in Wie is de Mol?". Misschien kan iemand dit aanpassen.

In de eerste aflevering heb ik muziek herkend uit de film House of Flying Daggers, de Britse tv-serie The Apprentice en het spel Metal Gear Solid 3: Snake Eater. Ik hou weer een lijst bij op de gebruikelijke plek.

Ik heb nu al twee wensen voor deze serie: de bron van de muziek bij het afscheid van Loretta (48:13, mp3) en de bron van de muziek bij de foto die van Tim werd genomen (40:10 en 27:42, mp3). Herkent iemand deze nummers?

Ik hoop wel dat gouwe ouwe New York City uit The Bone Collector weer terugkomt bij het afscheid van de afvaller.

Muziekaanvullingen en muziekverzoeken graag in dit topic plaatsen. Veel luister- en zoekplezier gewenst!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek vraagje.
« Reactie #6 Gepost op: 11-01-2010, 00:16:55 »
O, ik vergat dat ik zelf nog een muziekvraag had: Heeft er iemand hier Shazam of TrackId op de mobiele telefoon? Dat is software waarmee je automatisch muziek kan herkennen. Ik heb altijd begrepen dat dit niet werkte voor klassieke muziek en soundtracks, en die laatste zijn nou net de belangrijkste bron van Molmuziek. Maar nu lees ik in een ander topic dat iemand TrackId heeft gebruikt om bronnen van Molmuziek te achterhalen. Hoe betrouwbaar dat bericht is, weet ik niet. Maar als deze services inmiddels ook soundtracks in hun databases hebben dan moet ik misschien toch eens zo'n mobiel ding aanschaffen.

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #7 Gepost op: 11-01-2010, 11:47:22 »
Het 1e muziekfragment wordt met iPod Touch door Shazam herkent als Leo's Theme en dan wat Japanse (of Chinese) tekentjes als artiest. Ik weet niet of je daar iets mee kunt?
Het 2e muziekfragment wordt helaas niet herkent, die is denk ik net te kort.

Offline Kevin M

  • Winnaar WIDM-pool 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #8 Gepost op: 11-01-2010, 12:47:28 »
Het afscheid van Loretta is inderdaad Leo's Theme van House of the Flying Daggers.

Ik heb sowieso ook nog de Main Theme van Metal Gear Solid 2 gehoord tijdens het opstijgen van de helikopter (vanaf ongeveer 15:37 in de aflevering).

Delen van het nummer die ik sowieso gehoord heb: 
- begin van het nummer (de eerste 20 seconden ongeveer).
- gedeelte van 1:03 t/m 1:10

Ik zag verder het volgende op je site staan:

“NL8.4: Antwoord Molvraag: Wie kent de bron van de muziek die bij de Molvragen in de kerk te horen was? (beluister)

Dit is van de film Equilibrium, en dan het nummer Faith.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #9 Gepost op: 11-01-2010, 12:52:53 »



“NL8.4: Antwoord Molvraag: Wie kent de bron van de muziek die bij de Molvragen in de kerk te horen was? (beluister)

Dit is van de film Equilibrium, en dan het nummer Faith.


Woow die zocht ik lang die muziek!  ::oink:: THX!  ::bravo::

Erik Er is tog ook nog een langere versie te vinden van die muziek toen die japanse vrouw een foto maakte van Tim? Hij wordt nog een keer afgespeeld nadat ze de eerste opdracht gedaan hadden en dan zie je die hond proberen een karper te pakken. Misschien is die wel lang genoeg..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #10 Gepost op: 11-01-2010, 13:17:58 »
Het afscheid van Loretta is inderdaad Leo's Theme van House of the Flying Daggers.

Argh, ik heb gisteren alleen de eerste 30 seconden van dit nummer beluisterd. Dit stukje komt daarna. Vandaar dat ik het niet heb herkend.

Citaat
Ik heb sowieso ook nog de Main Theme van Metal Gear Solid 2 gehoord tijdens het opstijgen van de helikopter (vanaf ongeveer 15:37 in de aflevering).

Ja, die dacht ik ook te herkennen maar het was te veel gepuzzel om de exacte match te maken.

Citaat
“NL8.4: Antwoord Molvraag: Wie kent de bron van de muziek die bij de Molvragen in de kerk te horen was? (beluister)
Dit is van de film Equilibrium, en dan het nummer Faith.

Te gek! Bedankt!

Erik Er is tog ook nog een langere versie te vinden van die muziek toen die japanse vrouw een foto maakte van Tim?

Hier

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2010, 13:22:19 »
Hier

Jaa dies toch beetje langer.. Misschien kn Luckyluuk12 hem nog vinden..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline luckyluuk12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #12 Gepost op: 11-01-2010, 13:39:26 »
Helaas herkent Shazam hem nog steeds niet.
Ik denk dat het nummer te onbekend is of dat er teveel achtergrondgeluiden inzitten.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #13 Gepost op: 11-01-2010, 15:13:36 »
Helaas herkent Shazam hem nog steeds niet.
Ik denk dat het nummer te onbekend is of dat er teveel achtergrondgeluiden inzitten.

Jmmr  :(
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #14 Gepost op: 11-01-2010, 18:14:01 »
Helaas herkent Shazam hem nog steeds niet.
Ik denk dat het nummer te onbekend is of dat er teveel achtergrondgeluiden inzitten.
Inderdaad jammer. Maar bedankt voor het uitproberen! ::ok::

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #15 Gepost op: 11-01-2010, 20:55:22 »
Ik zag dat van 2008 nog veel muziek mist..

Er wordt in afl 2 met het reuzenrad nummers gebruikt van de film Flood. (Nummer 2,3 en/of 5)
Hier

Nummer 1 wordt gebruikt als ze de kisten gaan openen (afl 4) als in beeld komt ; Portballintoy Harbour.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Muziek vraagje.
« Reactie #16 Gepost op: 11-01-2010, 23:14:19 »
Ik hoop wel dat gouwe ouwe New York City uit The Bone Collector weer terugkomt bij het afscheid van de afvaller.
Ik ook! Zonde dat ze die eruit hebben gehaald..

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #17 Gepost op: 17-01-2010, 03:34:28 »
In de tweede aflevering is muziek herkend uit de films House of Flying Daggers, The Bourne Ultimatum, The Bourne Supremacy, Red Dragon en The Last Samurai. Van al deze films was al eerder bij Wie is de Mol? muziek gebruikt.

Ik heb ook mijn mailbox nog eens nagezocht naar oude tips. Daaruit kon ik een flinke lijst nieuwe bronnen halen: de soundstracks van Ali, Big Fish, Command & Conquer 3 (computerspel), Flood, Hancock, Equilibrium, Eternal Sunshine of the Spotless Mind, Jumper, Ocean's Thirteen en Ocean's Twelve. Daarnaast ook nog muziek van Daniel Lanois en Shakedown. Dit betreft allemaal achtergrondmuziek die werd gebruikt in eerdere series.

Iedereen bedankt voor de tips!

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #18 Gepost op: 17-01-2010, 23:46:34 »
In de eerste twee afleveringen ontbrak de standaardtune bij de aftiteling: New York City uit de film The Bone Collector (YouTube). Deze muziek wordt al sinds de tweede reeks gebruikt en is dus na acht jaar plotseling afwezig. Ik heb de titels van de nummers die als vervanging zijn gebruikt:

  • aflevering 1: Leo's Theme uit House of Flying Daggers (YouTube)
  • aflevering 2: Thinking of Marie uit The Bourne Ultimatum (YouTube)

Misschien moeten we hier iets mee doen. Opvallend is dat de titels van beide nummers een voornaam bevatten en dat beide namen ook nog eens beginnen met een letter die ook de eerste letter is van een kandidaatnaam: Leo-Loretta en Marie-Manuel. Loretta is al naar huis en is dus niet de Mol. Zou dit betekenen dat Manuel ook niet de Mol is?

Dit is iets om in de gaten te houden in de volgende afleveringen.

Offline Tsubasa

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Who Is The Mole 2015 in Sri Lanka and India!
Re: Muziek in Wie is de mol
« Reactie #19 Gepost op: 18-01-2010, 09:13:21 »
  • aflevering 1: Leo's Theme uit House of Flying Daggers (YouTube)
  • aflevering 2: Thinking of Marie uit The Bourne Ultimatum (YouTube)

Ik zou eerder denken dat de L van Leo idd op Loretta slaat, maar dat de T van thinking op Tim slaat. Dus de eerste letter van het liedje (niet de naam) zou op een kandidaat kunnen slaan. Volgende week maar weer eens kijken wat de eindtune is.
De luie molspeurder: Tsubasa! Schot voor de boeg mol: Rik vd Westelaken. Wie is de Mol: Rik vd Westelaken!