Auteur Topic: Wie is de Mol vakantie  (gelezen 13681 keer)

Offline TreaT

  • Forumlid
Wie is de Mol vakantie
« Gepost op: 25-05-2010, 09:23:04 »
Regelmatig speuren we het net af naar WIDM reizen of vakanties.
TreaT organiseert deze zomer 2 keer een volledig verzorgd “Wie is de Mol” programma. Van ma 19 t/m wo 21 juli en van di 24 t/m do 26 aug wordt men ondergedompeld in non stop spanning en avontuur verdeeld over 3 dagen. Alles staat gedurende deze tijd in het teken van “Wie is de Mol”.

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #1 Gepost op: 25-05-2010, 12:20:21 »
Kan je iets meer vertellen?

Zoek je bijvoorbeeld nog kandidaten?
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline TreaT

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #2 Gepost op: 25-05-2010, 12:38:35 »
Het betreft een 3 daags WIDM event (wat 2x wordt georganiseerd) door een bureau uit Maastricht. In en rond Maastricht gaat het allemaal plaatsvinden. 'echte' software, uitdagende spellen, etc.
Je kan je als individu, als stel, als team, met je familie, etc opgeven. Er wordt gespeeld in teams (de mol is dus ook een team) en door aangepaste spelregels wordt niemand naar huis gestuurd en kan een geelimineerd team toch nog de finale winnen (moeten ze wel hun best gaan doen). Afijn, het beloofd een spektakel te worden. Deelname kost 195,- en is incl. 2x overnachting, 2x ontbijt, 2x lunch, 1x diner en 1x BBQ. Uiteraard incl alle WIDM activiteiten en begeleiding. Drankjes voor eigen rekening. Zegt het voort! meer info? inschrijven? stuur email naar info@treat.nl ovm WIDM.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #3 Gepost op: 25-05-2010, 18:50:12 »
Huh? Is het bij WIDM niet essentieel dat een geëlimineerd individu, dan wel een team, geen kans meer maakt op de eindoverwinning? Dan is het toch geen molspel meer? Je kan spelregels aanpassen wat je wil, maar dan wordt het in mijn eogen dus een ander soort competitie. Maar misschien ben ik de enige die daar zo over denkt.

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #4 Gepost op: 25-05-2010, 19:26:50 »
Huh? Is het bij WIDM niet essentieel dat een geëlimineerd individu, dan wel een team, geen kans meer maakt op de eindoverwinning? Dan is het toch geen molspel meer? Je kan spelregels aanpassen wat je wil, maar dan wordt het in mijn eogen dus een ander soort competitie. Maar misschien ben ik de enige die daar zo over denkt.

Ben het wel met je eens maar het is natuurlijk ook niet zo leuk als je 195 euro betaald en die dag nog terug gaat. :-X :P
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline TreaT

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #5 Gepost op: 26-05-2010, 09:15:25 »
We zijn het met Molow eens. Als je 195 betaald voor een evenement wil je niet na de eerste dag moeten toekijken. Dit is wel iets waar we over hebben nagedacht. We denken dat de spellen die zijn bedacht, de 100% echte manier van vragenlijsten, eliminaties, mollenboekjes, etc de sfeer van WIDM goed pakt. Geeilimineerd worden betekent dat iedereen weet dat jij de mol niet bent dus de kring verdachten wordt kleiner. Afijn. Een lange lijst voor en nadelen, waarbij we denken dat de sfeer het wint van de noodzaak je helemaal 100% aan de eliminatiewetten te houden.

Als er voldoende kandidaten zijn die juist WILLEN dat ze het risico lopen geelimineerd te worden en van verdere deelname te worden uitgesloten, zou dat bespreekbaar kunnen zijn...

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #6 Gepost op: 26-05-2010, 21:12:17 »
dis natuurlijk onzin....je maakt een vragenlijstje en op een gegeven moment weet men dat je niet de mol bent..dan doe je eigenlijk voor spek en bonen mee.....je kunt dan doen en laten wat je wilt bij de spelletjes zoals de boel saboteren en expres laten mislukken maar men zal je nooit meer verdenken want men weet ow das de mol niet.....dan heb je ineens tig mensen die expres de boel laten mislukken en hoeft de mol niks meer te doen....je moet verdacht kunnen blijven vind ik tot op het laatste moment...want als je dus een rood scherm hebt gehad en men weet dat je geen mol bent lig je als het ware gewoon UIT! dan maak je geen kans meer op de pot, als je het spel gewoon speelt volgens de regels....waarom zou je dan nog mee doen eigenlijk?? voor zo'n concept als er nu wordt voorgesteld is 195 euro egt veel! ik heb zelf meegedaan 2 jr terug tijdens een 3-daagse WIDM, georganiseerd door de Universiteit van Utrecht....volgens de gewone regels....rood scherm is afgevallen en naar huis. was geweldig om te doen! klinkt iig beter dan dit concept
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #7 Gepost op: 26-05-2010, 22:45:46 »
Maar waarom zou je als afgevallen kandidaat gaan saboteren?

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #8 Gepost op: 27-05-2010, 20:53:53 »
je valt niet af heb ik begrepen....men weet alleen dat je de mol niet bent.....als je leuk de boel wilt verkloten om welke reden dan ook dan ga je toch gewoon de mol helpen en de boel verkloten? je moet gewoon afvallen vind ik.....of je molt lekker om de rest het nog moeilijker te maken want zo hoeft de echte mol niks te doen en valt diegene ook niet op...
je doet nog gewooon mee en ag je doet (per ongeluk) iets fout en ag de opdracht mislukt....jammer joh...  ;D
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #9 Gepost op: 27-05-2010, 22:12:54 »
Ja maar dan nog, waarom zou je het leuk vinden om de boel te verkloten als iedereen al weet dat je de mol niet bent. Ik vind dat persoonlijk nogal kinderachtig.

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #10 Gepost op: 28-05-2010, 12:48:31 »
bekijk het dan van de andere kant....je kunt dan krijgen dat de mensen die niet de mol zijn en dus hun test verkeerd hebben ingevuld, info gaan doorspelen naar de mensen die nog wel in de race zijn. dat kan belangrijk zijn voor de mensen die dus nog in de race zijn, die extra info.....niet helemaal eerlijk lijkt me maar ja als je niet afvalt en je blijft gewoon kun je natuurlijk een ander helpen. dan ist niet ieder voor zich meer maar bv al gauw 2 of 3 tegen 1....lijkt me ook niet echt eerlijk. Degene die dan de meeste info bij de "afvallers" weet te verzamelen is dan ook het dichtst bij het ontmaskeren van de mol....dan wordt het ineens wel een stuk simpeler en minder leuk lijkt me omdat je nietzelf meer hoeft te speuren, iig niet zoveel meer, want je word geholpen door mensen die er eigenlijk niet meer hoorde te zijn...
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline TreaT

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #11 Gepost op: 28-05-2010, 12:56:52 »
De laatste discussie gaat een beetje over de tactiek (en ethiek) van de afvallers.
We hebben WIDM vaker in een weekend georganiseerd met de aangepaste spelregel dat je niet naa huis wordt gestuurd. De afvallers kunnen dus nog winnen! Het is voor de afvallers juist slim om super hun best te gaan doen de opdrachten te laten slagen. Er is toch niemand die hun verdenkt en door je best te doen maak je het de mol juist moeilijk!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #12 Gepost op: 28-05-2010, 13:06:10 »
We zijn het met Molow eens. Als je 195 betaald voor een evenement wil je niet na de eerste dag moeten toekijken. Dit is wel iets waar we over hebben nagedacht. We denken dat de spellen die zijn bedacht, de 100% echte manier van vragenlijsten, eliminaties, mollenboekjes, etc de sfeer van WIDM goed pakt. Geeilimineerd worden betekent dat iedereen weet dat jij de mol niet bent dus de kring verdachten wordt kleiner. Afijn. Een lange lijst voor en nadelen, waarbij we denken dat de sfeer het wint van de noodzaak je helemaal 100% aan de eliminatiewetten te houden.

Als er voldoende kandidaten zijn die juist WILLEN dat ze het risico lopen geelimineerd te worden en van verdere deelname te worden uitgesloten, zou dat bespreekbaar kunnen zijn...
Noem het dan geen Wie is de Mol. Daarbij is het voortijdig afvallen juist een essentieel onderdeel van het spel.

Natuurlijk is het zuur om niet te winnen, als je een behoorlijk bedrag hebt neergeteld om mee te kunnen doen (geld dat uiteraard ook onder meer bedoeld is ter dekking van kosten als onderkomen en eten). Maar ik had het juist over het concept zelf. Noem het whatever je wil, maar Dan is het voor veel mensen gewoon niet ''Wie is de Mol.

Dan kun je het net zo goed ''zakdoekje leggen'' noemen.

Topic starter gaat hier simpelweg voorbij aan de basisregel bij Wie is de Mol.

Offline TreaT

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #13 Gepost op: 28-05-2010, 13:08:26 »
WIDM waarbij afvallers worden uitgesloten is voor mij een optie. Wie doet mee?

Offline Rick De Molloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #14 Gepost op: 28-05-2010, 17:28:12 »
afvallers die worden uitgesloten en dus egt afvallen is dus een optie?
dan is de 195 euro een probleem....zoals ik maybe ooit eerder ergens gepost heb, ik heb 2 jr geleden meegedaan aan een soort gelijk iets georganiseerd door de Universiteit van Utrecht....een weekend lang in de provincie Utrecht en Flevoland, alles inclusief....dus eten, drinken, vervoer, overnachtigen etc etc etc kostte toen nog geen 70 euro, met opdrachten zoals een gps speurtocht 's nachts in het bos bij de piramide van Austerlitz, nacht kanoen in de grachten van utrecht, een helicopteropdracht en een opdracht op de loosdrechtse plassen en vele andere opdrachten....en die 70 euro was het bedrag die iedereen vooraf diende te betalen maar viel je voortijdig af dan kreeg je een deel van het bedrag dat je vooraf had betaald terug... hoe kom je dan aan 195 euro?? slaap je in een hotel en eet je 5 gangendiners??
WIDM 2012: Traust enginn!!

Offline HansH87

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol vakantie
« Reactie #15 Gepost op: 21-01-2011, 00:08:39 »
Lijkt mij al met al toch een tamelijk bizar concept. Sinds drie jaar organiseert studentengroep UcDean van University College Utrecht de enige reis met spectaculaire opdrachten, meerdere landen, één saboteur en afvallers die wél naar huis gaan.

Omdat je slechts betaalt voor het aantal dagen dat je meedoet, betaal je bovendien nooit teveel. Omdat wij geen winst maken, is deelname al mogelijk voor slechts € 45 (per dag). In 2011 vindt de reis plaats van 29 juli tot en met 8 augustus in Nederland, Duitsland, Polen en Tsjechië. Aanmelden kan tot 25 februari 2011 op <a href="http://www.ucdean.nl">De website van UcDean</a>