Auteur Topic: Aflevering 11: de finale!  (gelezen 77273 keer)

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #180 Gepost op: 18-03-2011, 21:34:03 »
Ohhhhhh dacht ik voor de eerste keer ooit echt eindelijk van begin af aan op de goeie Mol te zitten.....maar helaas, daar zat ineens Patrick in de bus die een pruik afdeed en zei: IK ben de mol.  ::oink:: Hoezo tunnel???  ::vergroot:: En dan Pepijn die ook vraagt: is het echt waar? Hahahaha! Horace moet toch wel enorm balen dat hij niet wat verder heeft gekeken dan zijn neus lang was in de busopdracht.  ::pinokkio::


Ik vond de hints niet echt sterk eigenlijk. Het is me soms wat erg ver gezocht. Dé hint ooit blijft toch Dennis die ipv Edo Eco zegt en daar aangeeft dat hij de mol is. Zo'n hint mis ik toch echt dit seizoen.

Hoe dan ook, weer een seizoen lang genoten van de prachtige beelden, de geweldige kandidaten en een super tunnelvisiemol die uiteindelijk winnaar blijkt te zijn  ::rofl::

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #181 Gepost op: 18-03-2011, 23:06:29 »
Valt me nu pas op dat bij de busopdracht het achterhoofd van 'de mol' pas te zien is vanaf Miryanna. Miryanna is de persoon die na Patrick de bus instapte. Na Miryanna volgt alleen nog Horace en dan zien we ook het achterhoofd van Mol Patrick.
Dus logischerwijs had een hint kunnen zijn dat het achterhoofd van de mol pas te zien was vanaf Miryanna, dus dat de mol wel de persoon voor Miryanna geweest moet zijn.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #182 Gepost op: 18-03-2011, 23:15:09 »
Grappig dat Patrick zich nog helemaal heeft moeten verkleden en dat we dus goed zaten met dat achterhoofd in de bus...
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #183 Gepost op: 18-03-2011, 23:33:58 »
Dat is een kwestie van goede cameravoering en montage. Je hebt het normaal niet door, maar de meeste films of tv-series zijn zo gemaakt dat de kijker zich slimmer voelt dan hij is. Dit door dingen zo in beeld te brengen die later van belang blijken te zijn. Zodat als later dat belang blijkt, de kijker denkt dat hij de oplossing al helemaal zelf had bedacht. En ook wel gebruikt om dingen niet helemaal onlogisch over te laten komen.
The British are not impressed.

Offline De Bolle

  • Winnaar pool WIDM 2011
  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #184 Gepost op: 19-03-2011, 03:15:41 »
Het valt me wel op dat er enorm veel mensen lekker aan het zeuren zijn op de mol. Ik ben heel benieuwd of jullie het zelf beter hadden gedaan. Zo makkelijk is het niet om anno 2010 te mollen en ik denk dat Patrick het prima heeft gedaan.
Ik moest kloppen want de bel doet het niet

Offline cadfael

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #185 Gepost op: 19-03-2011, 03:28:13 »
 ::ok:: Ik vond dit een leuke serie met een goede groep.
Blijf toch de onbekende ned. leuker vinden, maar veel waren mij niet bekend, dat maakt toch een beetje goed  :P hihi
Wat ik niet snap is, waarom Soundos niet de winnaar is geworden.   ??? Zij zat volgens mij veel eerder dan Art op Patrick als mol.
Iedere keer wanneer ze de vragen ging beantwoorden hoorde je haar de naam Patrick noemen.
Mol moet, mol doet je goed!

Offline Tannie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #186 Gepost op: 19-03-2011, 09:10:02 »
Wat ik niet snap is, waarom Soundos niet de winnaar is geworden.   ??? Zij zat volgens mij veel eerder dan Art op Patrick als mol.
Iedere keer wanneer ze de vragen ging beantwoorden hoorde je haar de naam Patrick noemen.

Ja daar heb ik ook over nagedacht. Art zat in de finale ook op Patrick en hij stond natuurlijk heel dicht bij Patrick. Ze hebben heel vaak samen op een kamer geslapen en veel met elkaar besproken. Art kende de Mol dus denk ik door en door. Ik denk dat het daardoor komt...

Offline SanneW

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #187 Gepost op: 19-03-2011, 10:40:52 »
Ik had gewoon Art als moe. Maar ja als hij de mol was, werd het wel erg duidelijk vertoond, dus zou ik dat niet leuk gevonden hebben.
Art heeft daarom wel goed gespeeld om sommige tegenstanders op hem te laten stemmen.

Patrick is zeker een leuke mol!

Ik vind ook dat er terug in de tijd wordt gegaan erg leuk, eens een verandering dan een stapje naar voren "ik ben de mol"! Ze gaan vooruit daar achter de schermen van WIDM! :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #188 Gepost op: 19-03-2011, 11:52:25 »
Tja vond Peppijn wel een beetje .. 'over the top' reageren eerlijk gezegd..  ;D
Mja ach misschien was hij inderdaad wel erggg verrast..  ::)

Begon meer waardering te krijgen voor Soundos maar vond haar opmerking nav het jokerspel en hoe dit voor Pepijn afliep toch nogal lullig en onnodig kwetsend. Zij had toevallig 'geluk' maar zij had er daar net zo goed uit kunnen liggen. Viel me iig wel tegen want had haar verder kunnen waarderen als doorgaans sympathieke kandidate.  :-\\

De zelfingenomenheid stond me trouwens ook wat tegen want bepaalde andere mensen hadden net zo goed de mol kunnen zijn zeker gezien de ervaringen van voorgaande jaren ..maar goed.. ::)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #189 Gepost op: 19-03-2011, 12:05:07 »
Klopt. Wel legde hij uit dat het zijn bedoeling was dat Art het geld zou weggooien. Helaas mislukte dat, zou een hele goede actie geweest zijn.

Dus eerst zoekt hij actief die paaltjes waar vriend Art voorbijholt.. Die vindt hij dan en dan zegt ie 'we kunnen mollen'..En dat is dan een zeer goede actie volgens jou..  ???

In het beste geval was het linea recta toe te schrijven geweest aan een van hen beide.. En als hij zo duidelijk naar Art wees was het vrijwel zeker dat bepaalde mensen hadden gedacht dat hij er misschien ook iets mee te maken heeft gehad. (Dat dachten sommigen toch al wel).

Hoe je het went of keert ik vind dit een uitermate zwakke molsactie zo hij er al voor door moet gaan. Wat Karin (paaltjes voorbij laten gaan, stressen over tijd) of Pepijn (tijd rekken, mogelijk paaltjes voorbij laten gaan door splashen etc) hadden gedaan waren veel doortraptere en betere mollenstreken geweest in dit geval..

Nu kreeg je hooguit een mol die op het laatst zijn bliksemafleider nog even extra verdacht wilde maken.. Daar kan ik toch echt niet warm van worden..  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 19-03-2011, 12:07:09 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #190 Gepost op: 19-03-2011, 13:17:23 »
Ik heb het al eens eerder geschreven. Met zo'n groep kandidaten is er geen mol nodig. Zo zit het spel voortaan in elkaar. Kandidaten willen juist verdenkingen op zich halen en de Mol wil dat juist niet. De pot is maar bijzaak, maar dat zal waarschijnlijk met onbekende NL'ers ook zo zijn. 

Goed als het niet strikt noodzakelijk is, dan zou de Mol geld gewoon moeten laten liggen, maar soms is het nodig om geld wel in de pot te krijgen. Dat kan natuurlijk als er later in de opdrachten nog een moogelijkheid is om veel geld uit de pot te spelen, zoals de biedopdracht waarbij de pot in een mum van tijd weer leeg was.

Ik ben wel van mening dat het aan De Mol is om zijn opdracht in te vullen zoals hij dat wil. Zolang hij niet verteld ik ben de Mol dus let goed op mij, dan maakt het mij verder niet zo veel uit.




Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #191 Gepost op: 19-03-2011, 13:20:41 »
Dus eerst zoekt hij actief die paaltjes waar vriend Art voorbijholt.. Die vindt hij dan en dan zegt ie 'we kunnen mollen'..En dat is dan een zeer goede actie volgens jou..  ???

In het beste geval was het linea recta toe te schrijven geweest aan een van hen beide.. En als hij zo duidelijk naar Art wees was het vrijwel zeker dat bepaalde mensen hadden gedacht dat hij er misschien ook iets mee te maken heeft gehad. (Dat dachten sommigen toch al wel).

Hoe je het went of keert ik vind dit een uitermate zwakke molsactie zo hij er al voor door moet gaan. Wat Karin (paaltjes voorbij laten gaan, stressen over tijd) of Pepijn (tijd rekken, mogelijk paaltjes voorbij laten gaan door splashen etc) hadden gedaan waren veel doortraptere en betere mollenstreken geweest in dit geval..

Nu kreeg je hooguit een mol die op het laatst zijn bliksemafleider nog even extra verdacht wilde maken.. Daar kan ik toch echt niet warm van worden..  ::ohno::


Patrick heeft dat ook openlijk toegegeven: "compleet mislukt". Hij vond het zelf ook een zwakke, onverklaarbare actie van hemzelf. Niet dat het daarom plots wél een geslaagde molactie wordt, maar hij beseft tenminste zijn foute mol'strategie'.

Ja, een mol is ook maar een mens: iedereen heeft wel eens een zwakkere dag. Want buiten die opdracht heeft hijzelf niets goed gedaan voor de pot.

Ook andere mollen hadden in het verleden wel eens (vaker) een kandidaterige dag.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #192 Gepost op: 19-03-2011, 16:49:17 »

Patrick heeft dat ook openlijk toegegeven: "compleet mislukt". Hij vond het zelf ook een zwakke, onverklaarbare actie van hemzelf. Niet dat het daarom plots wél een geslaagde molactie wordt, maar hij beseft tenminste zijn foute mol'strategie'.

Ja, een mol is ook maar een mens: iedereen heeft wel eens een zwakkere dag. Want buiten die opdracht heeft hijzelf niets goed gedaan voor de pot.

Ook andere mollen hadden in het verleden wel eens (vaker) een kandidaterige dag.

Goed gezegd!
En je kunt je als mol op veel voorbereiden, zo van hoe je idealiter een bepaalde opdracht kan gaan doen, maar de groepsdynamiek bepaalt soms dat van al je voornemens helemaal niets terecht komt en dat je heel anders kan gaan reageren op iets dan je aanvankelijk had gedacht.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #193 Gepost op: 20-03-2011, 00:31:22 »
Ik vind dat ik ook nog even op moet komen voor Patrick als mol.
Veel z'n molacties mislukten namelijk door Art.
De mol saboteerde de opdrachten, maar Art saboteerde de mol.
Art was wel handig als bliksemafleider, maar liep hem tegelijkertijd wel enorm in de weg (voorbeelden: Patrick wil mensen werven, Art beslist dat hij moet optreden; Patrick wil dat Art het geld weg gooit, Art zegt dat Patrick het zelf maar moet doen).
Nu zeggen sommige mensen dat ze vinden dat Patrick niet genoeg heeft gemold, maar als hij meer had gemold, hadden mensen weer geklaagd dat hij veel te overduidelijk molde.

Kortom: het is nooit goed.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #194 Gepost op: 20-03-2011, 01:30:32 »
Tja vond Peppijn wel een beetje .. 'over the top' reageren eerlijk gezegd..  ;D
Mja ach misschien was hij inderdaad wel erggg verrast..  ::)

Begon meer waardering te krijgen voor Soundos maar vond haar opmerking nav het jokerspel en hoe dit voor Pepijn afliep toch nogal lullig en onnodig kwetsend. Zij had toevallig 'geluk' maar zij had er daar net zo goed uit kunnen liggen. Viel me iig wel tegen want had haar verder kunnen waarderen als doorgaans sympathieke kandidate.  :-\\

De zelfingenomenheid stond me trouwens ook wat tegen want bepaalde andere mensen hadden net zo goed de mol kunnen zijn zeker gezien de ervaringen van voorgaande jaren ..maar goed.. ::)
tsja kliekjes hea....
soundos en pepijn waren misschien gewoon niet de beste maatjes...
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #195 Gepost op: 20-03-2011, 08:10:22 »
Ja, een mol is ook maar een mens: iedereen heeft wel eens een zwakkere dag. Want buiten die opdracht heeft hijzelf niets goed gedaan voor de pot.

Ook andere mollen hadden in het verleden wel eens (vaker) een kandidaterige dag.

Uiteraard is een mol ook maar een mens, gelukkig wel anders kan hij nooit een goede mol zijn ooit  ::rofl::

Het gaat allemaal om de mate waarin en de keuzes die er gemaakt zijn door Mol Patrick en/ of regie. Daar stel ik dus zelf wat vraagtekens bij.

Hey voor de duidelijkheid ik vond het een hele mooie serie waarvan ik zeer genoten heb - mooie opdrachten, leuke kandidaten, mooie locaties. Ik stel wel kanttekeningen vooral als ik nu hoor als de euforie toeslaat omtrent iets waar ik wel bedenkingen bij heb en wat heel makkelijk terzijde geschoven wordt.

Dat is slechts mijn mening.. never meant to rain on anyone's parade.. Gaan jullie maar lekker de fantastische mol Patrick vieren vandaag hoor..  ::tandpastasmiley::

Heb trouwens nergens beweerd dat ik hem een slechte mol vond ik stel wel wat kritische vragen bij zijn gedrag en keuzes - dat doe ik elk jaar bij elke mol. Lijkt me in deze serie nog iets meer noodzaak dan vorige ivm het jokergedoe. Dat is gewoon jammer maar soit..

@D*n ja dat blijkt maar desalniettemin een vrij bitchy opmerking imho, dat had toch niet zo gehoeven lijkt me als je toch al maanden verder bent. Vond haar verder ook wel erg selfrighteous, - tuurlijk zat ze al lang op de 'juiste' mol maar het hadden met name in deze serie evengoed 3 andere mensen kunnen zijn gezien het zeer  consequente nepmol gedrag.. Dus ach a bit of humblepie is ook niet verkeerd dan zou je zeggen.  ;D

Maar goed ik vond die hele jokersituatie gewoon al zo lullig en die zit me nog steeds dwars (ongeacht wie het gebeurd was..) dus ja dan vond ik deze opmerking extra stekelig en vooral ook onnodig..
« Laatst bewerkt op: 20-03-2011, 08:12:26 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #196 Gepost op: 22-03-2011, 18:53:19 »
Heb toch maar eens even op een rij gezet wat de geldstand aan het einde van iedere aflevering was en daar kan ik uit concluderen dat de pot nooit is gedaald en dat is volgens mij in iedere seizoen met BNN's wel eens gebeurd...

__________________________

Eind aflevering 1 - 6.100 euro!
Eind aflevering 2 - 9.100 euro!
Eind aflevering 3 - 9.240 euro!
Eind aflevering 4 - 9.240 euro! (-3.000)
Eind aflevering 5 - 13.490 euro!
Eind aflevering 6 - 15.990 euro!
Eind aflevering 7 - 17.790 euro!
Eind aflevering 8 - 19.040 euro!
Eind aflevering 9 - 20.740 euro!
Eind aflevering 10 - 22.540 euro!
Eindpot: 22.540 - 3.000 = 19.540!
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #197 Gepost op: 22-03-2011, 23:11:44 »
Heb toch maar eens even op een rij gezet wat de geldstand aan het einde van iedere aflevering was en daar kan ik uit concluderen dat de pot nooit is gedaald en dat is volgens mij in iedere seizoen met BNN's wel eens gebeurd...

__________________________

Eind aflevering 1 - 6.100 euro!
Eind aflevering 2 - 9.100 euro!
Eind aflevering 3 - 9.240 euro!
Eind aflevering 4 - 9.240 euro! (-3.000)
Eind aflevering 5 - 13.490 euro!
Eind aflevering 6 - 15.990 euro!
Eind aflevering 7 - 17.790 euro!
Eind aflevering 8 - 19.040 euro!
Eind aflevering 9 - 20.740 euro!
Eind aflevering 10 - 22.540 euro!
Eindpot: 22.540 - 3.000 = 19.540!

Dat heeft te maken met wat de mensen achter de mol bedenken wat er te verdienen valt met opdrachten. Het is niet per definitie falen van de mol, mocht je dat ermee bedoelen.
« Laatst bewerkt op: 22-03-2011, 23:18:28 door Lautjuh »

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #198 Gepost op: 22-03-2011, 23:13:26 »
Heb toch maar eens even op een rij gezet wat de geldstand aan het einde van iedere aflevering was en daar kan ik uit concluderen dat de pot nooit is gedaald en dat is volgens mij in iedere seizoen met BNN's wel eens gebeurd...

__________________________

Eind aflevering 1 - 6.100 euro!
Eind aflevering 2 - 9.100 euro!
Eind aflevering 3 - 9.240 euro!
Eind aflevering 4 - 9.240 euro! (-3.000)
Eind aflevering 5 - 13.490 euro!
Eind aflevering 6 - 15.990 euro!
Eind aflevering 7 - 17.790 euro!
Eind aflevering 8 - 19.040 euro!
Eind aflevering 9 - 20.740 euro!
Eind aflevering 10 - 22.540 euro!
Eindpot: 22.540 - 3.000 = 19.540!

Als er tijdens opdrachten geen geld hoeft worden ingezet, kan je ook niet veel kwijt raken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 11: de finale!
« Reactie #199 Gepost op: 22-03-2011, 23:28:26 »
Ja, volgens mij is er geen enkele opdracht geweest waar geld uit de pot had kunnen gaan (behalve dan bij afl 1, als ze hadden geraden wie er in de bus zat, maar door de optie 'geen antwoord', waarvan je al vantevoren weet dat die gekozen gaat worden, telt die niet), dus dan kan de pot inderdaad niet kleiner worden.
The British are not impressed.