Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Nieuws
RN: Volg ons ook op Twitter!
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Ga naar dé fansite van Angela Groothuizen

Nu op de chat
lise-test, lise2, MijdrechtseMol, Realitynet
Nu online
118 gasten en 14 vaste bezoekers (Go_ahead, Bjorrn, K@ren, Molière, Lukie4, D*N, MijdrechtseMol, I-love-paars, Kevin M, Daisy, Robbieazerty, AaPje16, Pac, Test)
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 7
  Print  
Auteur Topic: [Presentator] Art Rooijakkers is de presentator  (gelezen 14549 keer)
Dolfie
Crew WieIsDeMol.Com
Forum Moderator

Geslacht: Vrouw

aardig zijn kost niets!

« Gepost op: 12.12.2011, 21:34:01 »

Opgegroeid in het Brabantse Geldrop, onder de rook van Eindhoven, was het onvermijdelijk dat Art al op vroege leeftijd PSV-fan werd. Vanwege zijn schrijnende gebrek aan talent heeft hij het in de voetbalwereld nooit verder geschopt dan de B1 van VV Geldrop... En dus richtte Art zich maar op de journalistiek.

Na zijn opleiding aan de Academie voor Journalistiek in Tilburg kon hij al snel aan de slag als verslaggever bij de lokale nieuwszender AT5 in Amsterdam. Art reisde noordwaarts, stak de grote rivieren over vanuit Brabant en vanaf dat moment kon hij Amsterdam zijn thuis noemen.

Niet veel later (in 1997) werd Art de jongste verslaggever ooit bij NOVA. Ruim drie jaar werkte hij bij de actualiteitenrubriek en een van zijn reportages werd bekroond met de Gouden Tape, een aanmoedigingsprijs voor jong journalistiek tv-talent van het Genootschap der Hoofdredacteuren.

Na vervolgens een jaar in Spanje te hebben gewoond en gewerkt, kon Art als verslaggever aan de slag bij het Net5-programma Expeditie Robinson en later ook bij Peking Express. Vlak voor vertrek naar Peking werd hij echter door Ernst-Paul Hasselbach gevraagd als presentator van het programma en switchte hij van een rol achter de schermen naar een baan voor de camera.

Bijna drie jaar later en vele tienduizenden vliegtuigkilometers verder heeft Art vele landen bezocht en bereisd. Zo komt zijn jongensdroom (veel, nee herstel, heel veel reizen) wel redelijk uit.

Naast zijn werk als presentator heeft Art voor Net5 ook een aantal jaren gewerkt als eindredacteur van programma's zoals Het Blok, Grenzeloos Verliefd en Tussen de Oren.

In de zomer van 2009 maakte Art een uitstap naar de VARA en presenteerde hij, samen met Froukje Jansen, De Zomer Draait Door.

Zomer 2010 was Art te zien als presentator in het programma "De Engelen van Oranje" waarbij hij, samen met de vrouwen van enkele oranje-internationals, naar een SOS Kinderdorp in Kenia reisde.

Per 1 januari 2011 is Art overgestapt naar de Avro. Hier presenteert hij programma's als Lola zoekt Brood, Fort Boyard en Mag ik U kussen.

En oh ja (niet geheel onbelangrijk!): in 2011 won hij Wie is de Mol door Patrick Stoof te ontmaskeren.

bron: Website Art Rooijakkers       
« Laatste verandering: 13.12.2011, 18:31:45 door Dolfie » Gelogd

Velen leven zo voorzichtig dat ze als nieuw sterven.
Molcrazy
Contactpersoon Actieve Leden
Crew WieIsDeMol.Com

Geslacht: Man

Winnaar CSC II

« Antwoord #1 Gepost op: 4.01.2012, 15:48:13 »

De Mol in Zuid-Afrika!
Lukie4
Crew ExpeditieRobinson.net, Winnaar WK pool 2010, winnaar voetbaltoto 2010/2011
Global Moderator

Als je alles geeft, verlies je niets

« Antwoord #2 Gepost op: 4.01.2012, 15:54:01 »

Leuk gemaakt crew!

Alleen ga je sneller, samen kom je verder
Dolfie
Crew WieIsDeMol.Com
Forum Moderator

aardig zijn kost niets!

« Antwoord #3 Gepost op: 4.01.2012, 15:56:31 »

Leuk interview is het geworden Duimen omhoog!

Velen leven zo voorzichtig dat ze als nieuw sterven.
bartjel

Official Molpedia Beheerder

« Antwoord #4 Gepost op: 4.01.2012, 17:03:29 »

Leuk en open interview!

Wikipedia? Je bedoelt zeker Molpedia!
Bakkertje

« Antwoord #5 Gepost op: 4.01.2012, 17:05:07 »

Hulde voor de interviewer én de geïnterviewde Bravo! Duimen omhoog! Bravo!

Don't get life too seriously, nobody gets out alive anyway
Vieffan
Actief Lid

« Antwoord #6 Gepost op: 4.01.2012, 17:16:37 »

Leuk interview en geweldig geregeld natuurlijk Bravo!
-ELISE-
Actief Lid

« Antwoord #7 Gepost op: 4.01.2012, 18:48:01 »

Super leuk interview is het geworden!
Lautjuh

I survived WIDM 1999 - 2013

« Antwoord #8 Gepost op: 4.01.2012, 19:56:12 »

De laatste vraag Grin Top Andreas (ik beschuldig jou maar even ervan de aanstichter te zijn van dit interview) Duimen omhoog!

Meneer Mol schrijft in de krant: "ik heb een grote voorraad zand, en voor een lage prijs te koop! Ik heb hier nog een hele hoop!"
*Myra*

« Antwoord #9 Gepost op: 4.01.2012, 21:39:47 »

Duimen omhoog! leuk interview!!

Ben redelijk sceptisch wat Art betreft als presentator, ik wil PJ niet missen, maar zo'n interview helpt wel. Heerlijk dat ie zo open is en een anekdote is altijd leuk natuurlijk!  Smiley

Ben heel erg benieuwd naar zijn stijl als presentator! Het zal waarschijnlijk niets afdoen aan het spel-element, maar ik kon onwijs lachen om presentatoren die serieus probeerden te doen in situaties waar dat helemaal niet ging. Ik denk dat dat bij Art minder zo is, omdat hij iets vlotter is. Wat denken jullie?
Molcrazy
Contactpersoon Actieve Leden
Crew WieIsDeMol.Com

Winnaar CSC II

« Antwoord #10 Gepost op: 5.01.2012, 01:26:36 »

De laatste vraag Grin Top Andreas (ik beschuldig jou maar even ervan de aanstichter te zijn van dit interview) Duimen omhoog!

Vragen komen zowel van Dolfie als van mij Wink

Thanks!

De Mol in Zuid-Afrika!
Erik Leppen

Volgens vriendlief heb ik een fan

« Antwoord #11 Gepost op: 5.01.2012, 18:05:58 »

Al in meerdere interviews met Art is de vraag gesteld of hij weet wie de mol is. Zijn antwoord was steeds: wacht af, dat wordt in aflevering 1 allemaal duidelijk.

Lijkt mij een aardig idee om de discussie hierover te kunnen voeren afzonderlijk van de rest, zodat het minder door elkaar loopt. Bij deze neem ik dus de vrijheid om hier een nieuwe topic voor te maken. De topicvraag is dus: weet Art wie de mol is en waar leiden we dat uit af?

En als je dan ineens midden in Wie is de mol zit dan gaat je hoofd toch een beetje gek doen
Sprien
Crew RealityWorld, Crew ExpeditieRobinson.net
Forum Moderator

Kleine hamsters, grote avonturen!

« Antwoord #12 Gepost op: 5.01.2012, 18:09:17 »

Al in meerdere interviews met Art is de vraag gesteld of hij weet wie de mol is. Zijn antwoord was steeds: wacht af, dat wordt in aflevering 1 allemaal duidelijk.

Lijkt mij een aardig idee om de discussie hierover te kunnen voeren afzonderlijk van de rest, zodat het minder door elkaar loopt. Bij deze neem ik dus de vrijheid om hier een nieuwe topic voor te maken. De topicvraag is dus: weet Art wie de mol is en waar leiden we dat uit af?

Deze vraag kan worden beantwoord in dit topic! Smiley

The sun came up and reality set in.
Conejo

Paulien is de winnares!

« Antwoord #13 Gepost op: 5.01.2012, 18:11:09 »

Ik denk niet dat Art weet wie de mol is. Het is Art's eerste keer dat hij WIDM presenteert en hij heeft dus (nog bijna) geen ervaring. Hierdoor zou hij bijv. meer naar de mol spreken bij uitleg van een opdracht, omdat hij het nog niet eerder heeft gedaan.
Verder zou ik het niet zo goed weten. Tongue
bartjel

Official Molpedia Beheerder

« Antwoord #14 Gepost op: 5.01.2012, 18:31:40 »

<a href="http://www.youtube.com/watch?v=OwM9YzGAhmo" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=OwM9YzGAhmo</a>

Wikipedia? Je bedoelt zeker Molpedia!
Rat

Marit | Anne-Marie

« Antwoord #15 Gepost op: 5.01.2012, 19:37:37 »

Ik ben benieuwd hoe Art het gaat doen als presentator. Ik vond hem vorig jaar een goede "storyteller", dus dat heeft hij mee. Maar uiteindelijk is het belangrijkste de presentator-kandidaten relatie. Ik ben erg benieuwd wat voor rol hij hierin kiest.
annebeth

Sherlock Moles

« Antwoord #16 Gepost op: 5.01.2012, 21:23:21 »

Tot nu toe valt het me erg mee, moet ik eerlijk toegeven. Stiekem heb ik het idee dat Art veel potentie heeft om een passende molpresentator te worden. Maar ik mis PJH gewoon wel heel erg.

Oordeel tot nu toe in ieder geval: stuk betere presentator als kandidaat (qua irritatie-gehalte Tongue)

Hij stopt wel veel pauzes in zijn zinnen, vinden jullie niet? Zijn blikken zijn dan weer wel nice.
Erik Leppen

Volgens vriendlief heb ik een fan

« Antwoord #17 Gepost op: 5.01.2012, 21:52:04 »

Ik kijk altijd met mijn moeder samen en zij had een ingeving. Zij concludeert dat Art weet wie de mol is en doet dat op basis van het volgende (ik zet hem zo helder mogelijk uiteen):

Wij zien aan het begin van de aflevering de jeep waarin Art rijdt. Dan zien we een kandidaat uitstappen. Conclusie: Art zet de kandidaten uit op hun plekken en daarna maken ze de enveloppen open. Daarna zien we de jeep bij het vliegtuig en daar iemand uitstappen. Meest waarschijnlijke conclusie: die persoon is door Art daar afgezet. Daarna zien we de klok verzet worden van 2:55 naar 1:55. Conclusie: die persoon is de mol. Resultaat: Art weet wie de mol is.

Ik vond het een redelijk sluitende redenering.

Hij stopt wel veel pauzes in zijn zinnen[/quote]Vind ik juist wel prettig eigenlijk. Ik vind zijn stem nog iets te veel omhoog en omlaag gaan (te "vrolijk"-achtig). Verder doet ie het erg goed en komt hij overtuigend over als "serieus".

Wat ik trouwens heel leuk vond klinken was de voice-over "tijd voor de test" (etc.). Klinkt precies hetzelfde als vorig jaar, alleen de stem is anders. Dat klinkt dan best apart.

En als je dan ineens midden in Wie is de mol zit dan gaat je hoofd toch een beetje gek doen
E-ri-Q

« Antwoord #18 Gepost op: 5.01.2012, 21:56:09 »

Ik kijk altijd met mijn moeder samen en zij had een ingeving. Zij concludeert dat Art weet wie de mol is en doet dat op basis van het volgende (ik zet hem zo helder mogelijk uiteen):

Wij zien aan het begin van de aflevering de jeep waarin Art rijdt. Dan zien we een kandidaat uitstappen. Conclusie: Art zet de kandidaten uit op hun plekken en daarna maken ze de enveloppen open. Daarna zien we de jeep bij het vliegtuig en daar iemand uitstappen. Meest waarschijnlijke conclusie: die persoon is door Art daar afgezet. Daarna zien we de klok verzet worden van 2:55 naar 1:55. Conclusie: die persoon is de mol. Resultaat: Art weet wie de mol is.

Ik vond het een redelijk sluitende redenering.

Dit is een zeer goede redenering en waarschijnlijk ook de goede! Slimme moeder he, zou mijn moeder nooit op komen Tongue

Verder vond ik het wel grappig dat Art zo zuchtte bij de executie als hij een naam in ging toetsen, precies hetzelfde als PJ dat deed Grin
KoosKansloos

Beginnende molloot

« Antwoord #19 Gepost op: 5.01.2012, 21:58:41 »

Ik vond dat hij het heel goed deed! Ik hoop dat hij niet te veel commentaar krijg op forums/social networks...

Ik vind zijn stem prettig om naar te luisteren!

Draco dormiens nunquam titillandus.
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 7
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005