Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 125601 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #100 Gepost op: 2-03-2012, 13:03:19 »
Kan me de eerste seizoenen toch niet herrineren dat de mol al in afl 2 bekend was. saboteren moet je ongezien doen toch. Wat valt er voor een kijker te speuren als kandidaten meer gaan mollen dan de mol zelf? Juist dat is toch echt niet leuk lijkt me. of we stoppen 9 mollen in het programma en 1 kandidaat en gaan Wie is de kandidaat spelen ;-)

Enerzijds geef ik je wel gelijk, anderzijds is het zo dat wij veel te goed zijn geworden in speuren. Als alle kandidaten zich echt als kandidaat gaan gedragen, en wij weten dat omdat ze niet saboteren mogen, hebben wij de mol toch in no time te pakken.
Natuurlijk is het niet leuk als alle kandidaten meer gaan mollen dan de mol. Maar ik vind er niets op tegen als kandidaten zelf ook een beetje gaan mollen om zichzelf verdacht te maken. Ook dat kun je doorzien op een gegeven moment.
Hoe de mol heeft gesaboteerd zien we toch pas op het einde.
Het is wel leuk als er een mix is in de groep. Kandidaten worden gescreend, hoe ben jij van plan het te spelen. Daar moet een soort mix in zitten van een paar hulpmollen, een warhoofd en een paar fanatieke kandidaten. Ik vind dat het de makers tot op heden nog aardig lukt zo'n groep bij elkaar te krijgen. Helaas voor de fanatieke kandidaten, zij vallen vaak al snel af en de hulpmollen blijven lang in het spel. Erik was een leuke uitzondering hierop trouwens.
Daarbij, hoe de mol het speelt blijft ook een verrassing. Die kan zich alleen als warhoofd, onhandigerd (Milouska) of hulpmol (Kim) profileren, als we dat ook wel eens bij kandidaten zien.

Maar goed, we gaan OT zo, en ieder z'n mening.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #101 Gepost op: 2-03-2012, 13:04:06 »
Dus ze zou minder verbaasd kijken als ze haar Mol fout had?  lijkt me net andersom toch  ;D
Ze kijkt mi verbaasd omdat ze het van Liesbeth, de supercorrecte nosy journalist, gewonnen heeft.  ;)
Maar dat blijft een kwestie van perspectief.  ::tandpastasmiley::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tams

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #102 Gepost op: 2-03-2012, 13:06:20 »
Het volgende viel me gisteren tijdens het kijken op: op een gegeven moment zien we de brug met Liesbeth in het kamertje, en dan klinkt ineens het muziekje dat normaal gesproken klinkt nadat iemand is afgevallen (hopelijk weten jullie welk muziekje ik bedoel, het is een beetje een zielig klinkend deuntje). Zou dit er op duiden dat Liesbeth de verliezer is? Of is het gewoon om medelijden met Liesbeth te krijgen ofzo? Ik kan me in elk geval niet herinneren dat het muziekje vaker gebruikt wordt (behalve telkens op het einde dan).

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #103 Gepost op: 2-03-2012, 13:07:18 »
Zou dit er op duiden dat Liesbeth de verliezer is?

Dat denk ik ja  ::jaja:: Valt te zien rond 12:23 - 12:28: inzoomen op Liesbeth + New York City. :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #104 Gepost op: 2-03-2012, 13:08:38 »
Als de dames zo voor Art staan, valt me wel op dat Anne-Marie enorme pretoogjes heeft, alsof ze niet kan wachten haar geheim te onthullen en dat de spanning van Liesbeth's gezicht af te lezen is.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #105 Gepost op: 2-03-2012, 13:09:36 »
Dus waarom nou juist nu deze kritiek??  ???

Het is van mij ook geen kritiek richting de Mol want die kan er tenslotte niets aan doen wat de kandidaten doen, net als de productie dat niet kan doen.

En als we straks in de  laatste aflevering veel leuke molacties zien ben ik echt tevreden, wie de mol ook is, want ik heb geen idee op dit moment.

Wat ik wel heel jammer vind is dat er kandidaten zijn die te erg hun best doen om te mollen, dat de montage ze verdacht wegzet vind ik prima, maar bewust een opdracht laten mislukken om verdenking op je te krijgen vind ik jammer. Deze kritiek is natuurlijk erg gevoed door vorig jaar dankzij een Art die continue aan het mollen was en een Patrick die eigenlijk niets deed als Mol.

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 9
« Reactie #106 Gepost op: 2-03-2012, 13:10:30 »
Het volgende viel me gisteren tijdens het kijken op: op een gegeven moment zien we de brug met Liesbeth in het kamertje, en dan klinkt ineens het muziekje dat normaal gesproken klinkt nadat iemand is afgevallen (hopelijk weten jullie welk muziekje ik bedoel, het is een beetje een zielig klinkend deuntje). Zou dit er op duiden dat Liesbeth de verliezer is? Of is het gewoon om medelijden met Liesbeth te krijgen ofzo? Ik kan me in elk geval niet herinneren dat het muziekje vaker gebruikt wordt (behalve telkens op het einde dan).

Inderdaad, viel mij ook op!
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: Aflevering 9
« Reactie #107 Gepost op: 2-03-2012, 13:12:46 »
Als je kijkt naar de streken bij de alle opdrachten zou ik zeggen Liesbeth.
Als je kijkt naar het stemgedrag van de laatste 4 kandidaten zou ik zeggen Anne-Marie.
Als je kijkt naar de hints, de beste plaats in een opdracht en het wat subtieler mollen zou ik zeggen Hadewych.

En als ik naar de hele serie kijk, denk ik vind ik het wel heel raar dat Hadewych en Liesbeth op Anne-Marie hebben gestemt.
Anne-Marie was als eerste bij het vliegtuig, ze schiet 2500 euro in de pot ( als mol ga je toch expres missen?) en voor de rest zit ze nou niet echt in teams waarin je goed kan mollen.

Verder wordt de hele serie gemanipuleerd. Bijvoorbeeld vorig jaar stemde Jan toen hij eruit ging op Art, maar volgens zijn biecht stemt hij op Soundos. Hierdoor zou je haar weg kunnen strepen als mol, maar Art in ieder geval niet. En art was dus wel samen met Patrick over als eventuele mol. Ik denk dat ze dat hier vooral met Liesbeth en Tim hebben gedaan. Bijvoorbeeld Marit zegt 3 afleveringen lang dat ze op Tim zit, maar in de aflevering 5 tijdens de biecht zegt ze het niet meer. En Frits die zei toch echt dat hij op Liesbeth stemde, maar dat hij de vragen niet goed had gemaakt dus dan zou Liesbeth nog best de mol kunnen zijn......op die manier schrijven kijkers Liesbeth niet weg.

En daarom kies ik voor Hadewych.  ;)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #108 Gepost op: 2-03-2012, 13:14:50 »
Deze kritiek is natuurlijk erg gevoed door vorig jaar dankzij een Art die continue aan het mollen was en een Patrick die eigenlijk niets deed als Mol.
Mja, ik had zelf aan het begin van de serie sterk het idee dat met name Tim (maar ook andere kandidaten) daar inspiratie aan op hebben gedaan om de mol uit te hangen.. Beetje jammer.  ::ohno::
Ik had bij mijn gut feeling daarover moeten blijven ipv de 'rationele' redenen waarom hij 't toch zou zijn. Maar, spilt milk enzo.

Ik weet alleen niet hoe de productie dit soort dingen actief kan voorkomen behalve door allerlei maatregels die widm eigenlijk widm niet meer maken idd, i.e. door het onaantrekkelijker te maken door beloning/straf oid. Bovendien is het denk ik al lastig genoeg enigszins bekende Nederlanders te strikken, beschikbaar te krijgen en een beetje een diverse groep te krijgen zonder dit soort maatregelen. Ik denk eerlijk gezegd dat er ook een soort van zelfregulering plaatsvindt. De groepsdynamiek is elke keer heel anders, en hoewel je elke serie wel nepmol gedrag hebt is de mate waarin en de wijze waarop wel telkens anders. Ik denk dus dat het volgende serie wel weer anders uit zal pakken al zullen er zonder meer minstens een paar nepmollen rondlopen, de één beter dan de ander.  ;)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #109 Gepost op: 2-03-2012, 13:19:48 »
(..)

Wat ik wel heel jammer vind is dat er kandidaten zijn die te erg hun best doen om te mollen, dat de montage ze verdacht wegzet vind ik prima, maar bewust een opdracht laten mislukken om verdenking op je te krijgen vind ik jammer. Deze kritiek is natuurlijk erg gevoed door vorig jaar dankzij een Art die continue aan het mollen was en een Patrick die eigenlijk niets deed als Mol.

Maar is dit wel zo? Mocht Anne-Marie de mol zijn dan lijkt het erop dat veel kandidaten (eigenlijk al vanaf Marit?) de juiste mol te pakken hadden. Zoals ik eerder zei, dan is het logisch dat de regie het beschikbare beeldmateriaal zo monteert dat meerdere kandidaten verdacht over komen. Blijkbaar zien de kandidaten die echt aan het spel meedoen deze acties anders dan wij, omdat ze allemaal op Anne-Marie zijn uitgekomen ipv op een mollende kandidaat..

Zelfs als Anne-Marie de mol niet is vond ik het een leuk seizoen. Zou toch wat zijn als 'de groep' een gezamelijke tunnelvisie richting Anne-Marie hebben gecreeerd :D

Offline Mit

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #110 Gepost op: 2-03-2012, 13:24:01 »
Ik ben sinds Marit eruit is op Liesbeth maar na deze aflevering denk ik dat Annemarie de mol is!

Toen Art er aan het einde aankwam lopen en zei:

"hey jongens, of dat moet ik niet zeggen want er zijn alleen vrouwen.

was echt een duidelijke hint van jongens=jung is ...  ;D

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #111 Gepost op: 2-03-2012, 13:25:38 »
Maar is dit wel zo? Mocht Anne-Marie de mol zijn dan lijkt het erop dat veel kandidaten (eigenlijk al vanaf Marit?) de juiste mol te pakken hadden. Zoals ik eerder zei, dan is het logisch dat de regie het beschikbare beeldmateriaal zo monteert dat meerdere kandidaten verdacht over komen. Blijkbaar zien de kandidaten die echt aan het spel meedoen deze acties anders dan wij, omdat ze allemaal op Anne-Marie zijn uitgekomen ipv op een mollende kandidaat..

Zelfs als Anne-Marie de mol niet is vond ik het een leuk seizoen. Zou toch wat zijn als 'de groep' een gezamelijke tunnelvisie richting Anne-Marie hebben gecreeerd :D

Mee eens dat het een leuk seizoen was en misschien heb je wel gelijk dat we te snel conclusies trekken en dat er ook een hoop door de regie gedaan kan zijn. Ik kijk volgend jaar weer hoor ;-)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #112 Gepost op: 2-03-2012, 13:30:39 »
Maar is dit wel zo? Mocht Anne-Marie de mol zijn dan lijkt het erop dat veel kandidaten (eigenlijk al vanaf Marit?) de juiste mol te pakken hadden.
Persoonlijk denk ik dat William op Liesbeth zat.
Na Hofdi heeft hij de zaken ge-herevalueerd sws. Frits werd ineens zo'n beetje zijn vertrouweling ipv de continue verdenking die hij voorheen had.
In het extra beeldmateriaal zie je Frits, Anne-Marie en William smoezen over hoe duidelijk er gesaboteerd werd bij de eerste groep bij de aggregaten-opdracht. William was ook helemaal in de war toen Frits de groep verliet.

Dat hij tegen Liesbeth zou hebben gezegd op Anne-Marie te zitten zegt denk ik niks, want, om met Marit te spreken: William zegt dan weer dit, dan weer dat. En het feit dat hij actief verdenking op Anne-Marie wilde brengen in de Western opdracht is niet logisch.

Misschien heeft hij zich later bedacht maar ik denk het niet want anders was hij denk ik niet zonder jokers die test ingegaan (hoewel William een moeilijk geval blijft om in te schatten  ::tandpastasmiley:: ) Wat hij Liesbeth ook gezegd zal hebben, of hij haar als mol zag of niet, we moeten het denk ik sws met een flinke schep zout nemen en het is in de edit een leuke afleiding van Anne-Marie zeker na de exit van Marit en de manier waarop uit de beelden (bleek??/) leek dat ze op Anne-Marie zat..
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 13:35:41 door Supernova »
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #113 Gepost op: 2-03-2012, 13:37:53 »
wat ik persoonlijk jammer vind dat er niet gemold is bij het onderhandelen. liesbeth of tim heeft van rood naar groen gestemd. door de preview weet ik zeker dat anne marie de mol is. erg jammer ik had graag 1 week in spanning willen blijven  

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 9
« Reactie #114 Gepost op: 2-03-2012, 13:40:08 »
herinner me opeens dat ik 3 jaar geleden naar ronda ben geweest. en daar toevllig die brug heb bezocht, en toevallig erin ben geweest  ::tandpastasmiley:: ik heb dus precies op de plek gestaan waar mijn mol vorig jaar stond. (heb ook een foto gemaakt en er een prijs mee gewonnen) wat ook leuk is, de enige arena in de buurt (1km er vandaan) is mijn zus geweest wat dus waarschijnlijk de finaleplek is!  ::trots::

als ik kijk naar de gezichten van volgende week zie ik in AM de mol maar ben enorm overtuigd dat het liesbeth is
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 9
« Reactie #115 Gepost op: 2-03-2012, 13:42:49 »
wat ik persoonlijk jammer vind dat er niet gemold is bij het onderhandelen. liesbeth of tim heeft van rood naar groen gestemd. door de preview weet ik zeker dat anne marie de mol is. erg jammer ik had graag 1 week in spanning willen blijven  
Waarom weet je dat zo zeker? De makers zijn heus wel zo goed bij hun verstand om niet al te veel weg te geven. Misschien is het zo, maar je kan het nooit zeker weten op basis van zoiets kleins.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 9
« Reactie #116 Gepost op: 2-03-2012, 13:48:34 »
liever had ik gezien dat e op de oude plek de ontknoping laten zien  (seizoen 5 t/m 10) maar het is gewoon weer dezelfde als vorig jaar. kom morgen weer terug naar nederland, zit nu in spanje. dagdag. wat ik trouwens opvallend vind¨anne'marie¨vraag of ze IN de brug zit!. vraag het nu!!! wat enorm onmols is.
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #117 Gepost op: 2-03-2012, 13:50:38 »
liever had ik gezien dat e op de oude plek de ontknoping laten zien  (seizoen 5 t/m 10) maar het is gewoon weer dezelfde als vorig jaar. kom morgen weer terug naar nederland, zit nu in spanje. dagdag. wat ik trouwens opvallend vind¨anne'marie¨vraag of ze IN de brug zit!. vraag het nu!!! wat enorm onmols is.
Ik vind dat juist enorm mols.  ::rofl::
Wie bedenkt zoiets zonder voorkennis?
Zoals eerder elders aangekaart door Heinz, ik denk niet dat het per se de bedoeling was dat deze opdracht mislukte, wel dat de mol moest saboteren. Los daarvan doet de mol ook kleine dingen goed, sws. Althans de betere mollen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #118 Gepost op: 2-03-2012, 13:51:58 »
Ik kan me echt niet voorstellen dat AM de mol is. Dat zou betekenen dat ze 2500 euro heeft verdiend als de mol zijnde bij die boogschuttersopdracht met die vrijstelling. Dan ben je voor mij geen goede mol.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #119 Gepost op: 2-03-2012, 13:54:09 »
Ik kan me echt niet voorstellen dat AM de mol is. Dat zou betekenen dat ze 2500 euro heeft verdiend als de mol zijnde bij die boogschuttersopdracht met die vrijstelling. Dan ben je voor mij geen goede mol.
Patrick verdubbelde zelfs het geld in de jeepopdracht. En dat was met een (mislukt) plan.  ::)
Ik denk dat we de verklaring in afl 10 af moeten wachten alvorens we dergelijke oordelen kunnen vellen.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)