Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 125788 keer)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #120 Gepost op: 2-03-2012, 13:54:51 »
Ik kan me echt niet voorstellen dat AM de mol is. Dat zou betekenen dat ze 2500 euro heeft verdiend als de mol zijnde bij die boogschuttersopdracht met die vrijstelling. Dan ben je voor mij geen goede mol.

niemand heeft gezien dat de pijl van Anne-Marie erin ging, zeker wij als kijker niet. Het enige wat wij zien is dat Anne-Marie het claimt dat ze het gedaan heeft. Eens dat het voor een Mol rare actie is ALS ze ook echt diegene is die raak schoot, maar ik ben niet overtuigd.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #121 Gepost op: 2-03-2012, 13:55:46 »
Waarom weet je dat zo zeker? De makers zijn heus wel zo goed bij hun verstand om niet al te veel weg te geven. Misschien is het zo, maar je kan het nooit zeker weten op basis van zoiets kleins.

hadewyce was erg blij bij preview daaruit maak ik op dat hadewyce heeft gewonnen. de makers maakte ook de fout bij de einde van aflevering 4 de preview aflevering 5 van marit roodscherm.  

Offline Annek90

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #122 Gepost op: 2-03-2012, 13:57:47 »

als ik kijk naar de gezichten van volgende week zie ik in AM de mol maar ben enorm overtuigd dat het liesbeth is

Vorig jaar was dat ook al duidelijk, omdat je toen Pepijn super verbaasd zag reageren...(Pepijn vertrouwde Patrick). Toen was er ook al een interview filmpje gepubliceerd, waarin alle kandidaten hun laatste verdenking (in Pepijn's geval Art) bekend maakte....Nog een weekje!!!

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #123 Gepost op: 2-03-2012, 13:58:47 »
hadewyce was erg blij bij preview daaruit maak ik op dat hadewyce heeft gewonnen. de makers maakte ook de fout bij de einde van aflevering 4 de preview aflevering 5 van marit roodscherm.  

Een ezel stoot zich geen twee keer toch... En dan nog, we zien iets en we bedenken conclusies die passen bij onze tunnels, ik pin me er niet op vast

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #124 Gepost op: 2-03-2012, 14:00:15 »
Ik vind dat juist enorm mols.  ::rofl::
Wie bedenkt zoiets zonder voorkennis?
Zoals eerder elders aangekaart door Heinz, ik denk niet dat het per se de bedoeling was dat deze opdracht mislukte, wel dat de mol moest saboteren. Los daarvan doet de mol ook kleine dingen goed, sws. Althans de betere mollen.  :)

Voor mij 2 opties:
1) ze zag de brug met daarin een raampje. Misschien dat dit haar op het idee bracht.
2) ze wist dat Liesbeth daar zat, maar ze wachte op het juiste moment om dit te opperen. Misschien mocht de pot omhoog, maar misschien waren ze ook al lang over die 3 uur heen toen ze het zei.

De pijl blijft inderdaad speculeren. Ik denk nog steeds dat Hadewych als eerste enthousiast ziet dat het vlot in de hens vliegt. Of dit betekent dat het haar pijl was of die van Anne-Marie is niet duidelijk. Only time will tell

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 9
« Reactie #125 Gepost op: 2-03-2012, 14:00:27 »
Ik kan me echt niet voorstellen dat AM de mol is. Dat zou betekenen dat ze 2500 euro heeft verdiend als de mol zijnde bij die boogschuttersopdracht met die vrijstelling. Dan ben je voor mij geen goede mol.
Wie zegt dat die pijl van haar was? Als ze de mol is, en niemand zegt op dat moment 'dat is mijn pijl', dan kan je hem als mol best claimen. Andere kandidaten vonden het misschien beter om dat niet te doen, omdat ze dan meer verdacht zouden worden, en voor de mol juist om verdenkingen van zich af te schudden ;)
Edit: was hiervoor ook al gezegd, heb de pagina niet gerefreshed.
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Paul.DO

  • Forumlid
  • Wie is de Mol? Kees (M)(T)ol !
Re: Aflevering 9
« Reactie #126 Gepost op: 2-03-2012, 14:22:14 »
Mocht ze de Mol zijn dan ben ik benieuwd hoe ze dat gaan aanpakken (niemand heeft op haar gestemd..;))Het wordt nog spannend volgende week!!!


Volgens mij wint de kandidaat met de meeste goede antwoorden, en zou dus in theorie de winnaar de verkeerde persoon als mol aan kunnen wijzen.
Niet dat het heel betrouwbaar is, maar zo staat het ook op http://nl.wikipedia.org/wiki/Wie_is_de_Mol%3F#Format beschreven.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #127 Gepost op: 2-03-2012, 14:23:30 »
Een hint richting Anne-Marie gevonden door DC:

Liesbeth beantwoord in de test de vraag Wie is de Mol? op Anne-Marie.
In de frame/blipvert daarna zien wij direct een bordje met "1a"
Ook wel te lezen als "1a = Ja".
Op de vraag Wie is de Mol? Anne-Marie > Ja
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #128 Gepost op: 2-03-2012, 14:36:16 »
Een hint richting Anne-Marie gevonden door DC:

Liesbeth beantwoord in de test de vraag Wie is de Mol? op Anne-Marie.
In de frame/blipvert daarna zien wij direct een bordje met "1a"
Ook wel te lezen als "1a = Ja".
Op de vraag Wie is de Mol? Anne-Marie > Ja

Kan ook slaan op antwoord 1 A(nne-Marie) net als er 2 H of 3 L had kunnen staan. Hint blijft richting AM wijzgen hoe je het ook leest. mooi gevonden van ze

Offline Njunior

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #129 Gepost op: 2-03-2012, 14:49:20 »
Kan ook slaan op antwoord 1 A(nne-Marie) net als er 2 H of 3 L had kunnen staan. Hint blijft richting AM wijzgen hoe je het ook leest. mooi gevonden van ze

Lijkt me logischer dat die 1 slaat op vraag 1, dus dat bij de eerste vraag het antwoord A is.
AZ Landskampioen '08/'09

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #130 Gepost op: 2-03-2012, 14:49:34 »
Even een overzicht met de scenarios:

Liesbeth:   Verliezer
Anne-Marie:   Winnaar
Hadewych:   Mol

Liesbeth:   Verliezer
Anne-Marie:   Mol
Hadewych:   Winnaar

Liesbeth:   Winnaar
Anne-Marie:   Mol
Hadewych:   Verliezer

Liesbeth:   Winnaar
Anne-Marie:   Verliezer
Hadewych:   Mol

Liesbeth:   Mol
Anne-Marie:   Winnaar
Hadewych:   Verliezer

Liesbeth:   Mol
Anne-Marie:   Verliezer
Hadewych:   Winnaar


Alleen het laatste scenario lijkt niet waarschijnlijk. Als Anne-Marie de mol is dan zitten beide kandidaten goed. Als Hadewych de mol is dan zitten beide kandidaten verkeerd. Als Liesbeth de mol is dan zit alleen Anne-Marie goed.

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #131 Gepost op: 2-03-2012, 14:53:51 »
Alleen het laatste scenario lijkt niet waarschijnlijk. Als Anne-Marie de mol is dan zitten beide kandidaten goed. Als Hadewych de mol is dan zitten beide kandidaten verkeerd. Als Liesbeth de mol is dan zit alleen Anne-Marie goed.

Het lijkt mij zelfs onmogelijk dat laatste scenario

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #132 Gepost op: 2-03-2012, 14:56:28 »
wat ik persoonlijk jammer vind dat er niet gemold is bij het onderhandelen. liesbeth of tim heeft van rood naar groen gestemd. door de preview weet ik zeker dat anne marie de mol is. erg jammer ik had graag 1 week in spanning willen blijven  
Een molactie hoeft niet persé een openlijke actie te zijn. Het kan heel sluw en tactisch zijn voor een mol om een mede-kandidaat de fout te laten maken, zodat de mol zijn uit de schijnwerpers blijft.

Anne-Marie heeft volgens mij bij de onderhandelingen haar best gedaan om Tim volledig te verwarren. Ze praten over het feit dat de mol van stem kan veranderen, maar toch besluiten ze uiteindelijk voor unaniem groen te gaan... dat is toch niet logisch. Vervolgens weten Leisbeth en Frits de opdracht bijna te redden, maar gaan ze op hun bek doordat de verwarde Tim toch voor het uitstel van de executie gaat stemmen. Naar mijn mening heeft Anne-Marie daar echt wel invloed op gehad.

Offline Tunnelbouwer

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #133 Gepost op: 2-03-2012, 14:57:47 »
Het lijkt mij zelfs onmogelijk dat laatste scenario

Niet waarschijnlijk, omdat we afhankelijk zijn van de beelden na montage. Vandaar dat ik niet met 100% zekerheid durf te beweren dat Hadewych inderdaad vol voor Anne-Marie is gegaan. Ik schrijf het laatste scenario dan ook af met dezelfde waarschijnlijkheid als dat Hadewych de test volledig op Anne-Marie heeft ingevuld :)

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #134 Gepost op: 2-03-2012, 14:58:58 »
Een molactie hoeft niet persé een openlijke actie te zijn. Het kan heel sluw en tactisch zijn voor een mol om een mede-kandidaat de fout te laten maken, zodat de mol zijn uit de schijnwerpers blijft.

Anne-Marie heeft volgens mij bij de onderhandelingen haar best gedaan om Tim volledig te verwarren. Ze praten over het feit dat de mol van stem kan veranderen, maar toch besluiten ze uiteindelijk voor unaniem groen te gaan... dat is toch niet logisch. Vervolgens weten Leisbeth en Frits de opdracht bijna te redden, maar gaan ze op hun bek doordat de verwarde Tim toch voor het uitstel van de executie gaat stemmen. Naar mijn mening heeft Anne-Marie daar echt wel invloed op gehad.

Tim begon richting Anne-Marie met verwarring zaaien. En dan nog is het een grote gok voor Anne-Marie als Mol. Ik hoop echt compleet verrast te worden donderdag over deze opdracht :D

Offline Sapphire

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Molloot in progress
Re: Aflevering 9
« Reactie #135 Gepost op: 2-03-2012, 15:00:23 »
Een molactie hoeft niet persé een openlijke actie te zijn. Het kan heel sluw en tactisch zijn voor een mol om een mede-kandidaat de fout te laten maken, zodat de mol zijn uit de schijnwerpers blijft.

Anne-Marie heeft volgens mij bij de onderhandelingen haar best gedaan om Tim volledig te verwarren. Ze praten over het feit dat de mol van stem kan veranderen, maar toch besluiten ze uiteindelijk voor unaniem groen te gaan... dat is toch niet logisch. Vervolgens weten Leisbeth en Frits de opdracht bijna te redden, maar gaan ze op hun bek doordat de verwarde Tim toch voor het uitstel van de executie gaat stemmen. Naar mijn mening heeft Anne-Marie daar echt wel invloed op gehad.

Misschien heeft Liesbeth wel groen gestemd?
(Ookal ben ik nog maar 17... onderschat mijn mening niet)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #136 Gepost op: 2-03-2012, 15:02:21 »
Hadewych verbaast na Liesbeth( = Liesbeth de mol/Hadewych de verliezer, Annematie de winnaar) of opgelucht (Hadewych de mol, Liesbeth de verliezer  en Annemarie de winnaar.)

Conclusie in dit geval: Annemarie is goed voorspelt in dit geval. Indien het 1ste is is dat beter voor mijn pool en als ik mag geloven voor het merendeel die de pool hebben in gevuld.

Aan de andere kijkt lijkt het of Annemarie de verliezer is omdat het lijkt of Hadewych als Mol Liesbeth feliciteert of Liesbeth als Mol/verliezer Hadewych.
Als Annemarie de mol is, dan wint Hadewych.


Wel leuk die twijfel zaaien: De mol zat in de wagen van de mol (Zelfde soort wagen als Yvon Jaspers, boer zoekt vrouw) of is het de kandidaten zaten in de wagen van de mol opzoek naar de Mol  ;) en dan die Zonnebloemen, leuk voor het plaatje of toch een verwijzing na Annemarie.


De Mikrogids meld al weken dat er 11 afleveringen komen, zou mooi zijn als het terug blikken en De Mol bekend word en de winnaar/verliezer + uitleg van de mol pas de week er na komt. ::oink:: Zo niet dan maar hopen op weer een aflevering van een uur zoals met aflevering 1.
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 15:08:07 door Pierce_Brosnan »

Offline Wurfmaul

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #137 Gepost op: 2-03-2012, 15:05:03 »
ok, ik ga ervan uit dat Anne-Marie de mol is en Hadewych de winnaar. Dan zou het toch geniaal zijn als we in aflevering 10 te zien/horen krijgen hoe Hadewych het vlot raakt en ongemerkt voor de anderen Anne-Marie aanstoot onder het motto 'dat was jouw pijl'. Mol Anne-Marie kopt die voorzet maar al te graag in. Alle verdenkingen in een klap weg, behalve voor Hadewych, want die weet wel beter  ;)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 9
« Reactie #138 Gepost op: 2-03-2012, 15:06:56 »
Misschien heeft Liesbeth wel groen gestemd?
Kan inderdaad... maar ik zit te diep in de Anne-Marie tunnel om dat te geloven. In mijn hoofd is er volledige zekerheid dat Tim de stem switcher is. ::hypocriet::

Tim begon richting Anne-Marie met verwarring zaaien. En dan nog is het een grote gok voor Anne-Marie als Mol. Ik hoop echt compleet verrast te worden donderdag over deze opdracht :D
Dat lijkt inderdaad zo te zijn... des te knapper dat ze Tim toch weet te overtuigen om voor unaniem groen te gaan!

Offline Eddie_V

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #139 Gepost op: 2-03-2012, 15:07:54 »
Niet waarschijnlijk, omdat we afhankelijk zijn van de beelden na montage. Vandaar dat ik niet met 100% zekerheid durf te beweren dat Hadewych inderdaad vol voor Anne-Marie is gegaan. Ik schrijf het laatste scenario dan ook af met dezelfde waarschijnlijkheid als dat Hadewych de test volledig op Anne-Marie heeft ingevuld :)

Ik snap wat je bedoeld, maar dan moet zowel AM als Hade gespreid hebben en dat krijg ik nou niet echt mee uit de montage. Lijkt me ook dat als dat zo was ze dat uitgebreid in beeld zouden brengen, niets mooier dan verwarring bij kandidaten.