Auteur Topic: Aflevering 9  (gelezen 125786 keer)

Offline EmileD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • As Salaam Alaikum
Re: Aflevering 9
« Reactie #200 Gepost op: 2-03-2012, 23:19:34 »
Je kan mij niet wijs maken dat je, voordat je ging kijken, niet wist dat Patrick toen de mol was. Dan kan je dus ook niet zeggen dat het dan te duidelijk was.
Als je echter niet van tevoren wist dat het Patrick was, dan mijn excuses...
Ik zag het vorig jaar niet. Was in de laatste uitzending echt verrast.
Overduidelijk. AM de mol, Hadewych de winnaar. Mag hopen dat toch blijkt dat ze die pijl er niet in heeft geschoten...

Maar goed, dit wordt dus de geit van 2011 en de ketting van 2010.
Jong es...  ::ohno::
Ik hoop echt van niet!
« Laatst bewerkt op: 2-03-2012, 23:21:52 door EmileD »
Amandla Awethu

Offline nel

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #201 Gepost op: 2-03-2012, 23:49:11 »
mij is opgevallen in de test:

- Liesbeth die bij 1 vraag zichzelf niet kon kiezen(kwartet)
- Liesbeth kon bij vraag 1 van de looproute Hadewych niet kiezen, want Hadewych heeft niet in een boot gezeten en dus niet aan een bord meegewerkt of juist aan allebei, net hoe je het ziet!!!
- Annemarie heeft bij twee vragen  'geluk' lijkt het:
Bij de vraag over de jeep en de trap, bij beide vragen kan ze met hetzelfde antwoord Hadewych en Lies bedoelen!!!

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: Aflevering 9
« Reactie #202 Gepost op: 2-03-2012, 23:58:35 »
Zo, het forum werkt terug en de obligate aflevering 9 waarin veel te weinig gebeurt hebben we ook weer achter de rug. Vond het maar een slappe bedoening. Deze kritiek heb ik gisteren al gegeven, maar laat ik het hier nog maar eens neerschrijven.

Eerst en vooral, waar ik me nogal aan ergerde ... dan hebben ze eindelijk een unieke finale met drie vrouwen waar iedereen stilletjes van droomde, gaan ze de drie dames volgen tot in de badkamer en krijgen we een nooit geziene inkijk in hoe de drie vriendinnetjes mekaar zitten te schminken. ::) Er zijn grenzen. ;)

Ben wel blij dat we weer een ontknoping hebben waarin alles op hetzelfde moment duidelijk wordt, niet eerst de winnaar of verliezer. Zo hoort het, al had het voor mij misschien wel mogen gebeuren gisteren. Nu valt de opdracht op in een zweem van nietszeggendheid. Buiten die eerste opdracht gebeurde er gewoon niks!

Wat ik nog erger vond dan mijn vreselijke verveling was dat ze precies hetzelfde scenario hebben gebruikt als vorig jaar. Het leek wel alsof ze voor deze finale het draaiboek hebben gebruikt van vorig jaar. Dat vond ik weinig creatief, van de weg tot de test, zelfs tot aan de muziek toe zag ik hetzelfde patroon. Dat vind ik persoonlijk niet echt positief en dat had ongetwijfeld beter gekund. Herhaling is de dood van dit soort programma's, ik vind persoonlijk dat vernieuwing geen optie is voor een programma als De Mol, 't is gewoon een must!

Om niet al te negatief te klinken, ik ben wel verheugd dat Hadewych niet de verliezer wordt maar duidelijk de winnaar of zelfs de enige echte Mol! Wie had dat gedacht? De meerderheid van dit forum alvast niet. Een paar enkelingen en ik natuurlijk wel. ::trots::

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 9
« Reactie #203 Gepost op: 3-03-2012, 00:18:04 »
De kandidaten weten meer dan de productie ons laat zien. Die weten al lang wie de mol is.
Bovendien is de kans erg groot dat zij goed zitten, dat is nl de reden dat ze in de finale zitten !
Dus Jung is, de mol is bekend. En Hadewych heeft dat t beste beantwoord.

Ik schreef vorig jaar ook al dat ik er een hekel aan heb als kandidaten mollen en als mollen niet mollen, om maar niet ontmaskerd te worden. Daarom....
- weer eens terug naar onbekende nederlanders, die het geld harder nodig hebben.
- en die niet als doel op zich hebben er lang er in te  blijven
- een mol die een deel van het geld dat hij saboteert mag houden

en inderdaad, ik viel gisteren even in slaap tijdens het tweede deel. Ongehoord !
Ik vond de locaties en de beelden daarbij wel erg mooi, en de spellen wel bijzonder spectaculair.

en de pag 311-tip vond ik echt reuze flauw dat dit nou toevallig weer geen tip was.

Offline Stefaniee

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #204 Gepost op: 3-03-2012, 09:19:10 »
Je kan mij niet wijs maken dat je, voordat je ging kijken, niet wist dat Patrick toen de mol was. Dan kan je dus ook niet zeggen dat het dan te duidelijk was.
Als je echter niet van tevoren wist dat het Patrick was, dan mijn excuses...

Ik heb ze teruggekeken zonder te weten wie de mol was. Ik zag al na aflevering 3 dat ofwel Art ofwel Patrick de mol was, en het was ook zo.

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #205 Gepost op: 3-03-2012, 10:02:09 »
Na het vertrek van Tim dacht ik eerst toch Liesbeth?
Gisteren voor de uitzending geswitcht naar Anne-Marie.
Nu na het herbekijken van aflevering 9 vallen mij wat eigenaardigheden van Hadewych op:

Direct bij het eerste telefooncontact met Liesbeth als Liesbeth 2x met "ja" heeft geantwoord zegt Hadewych : "je mag alleen met ja en nee antwoorden?" Wel een heel snelle conclusie na 2x ja als antwoord.
Vervolgens dirigeert ze Anne-Marie achter het stuur en neemt zelf de telefoon.

Verder blijkt dat Hadewych bij diverse opdrachten de porto bedient:
Viking in de Jeep. ( ze zit er aan te prutsen en Tim zegt er nog wat van)
Verlaten mijn: Ze heeft de hele tijd de porto en gaat als laatste het strijdtoneel op.
Kruizenopdracht: Ze heeft op de toren duidelijk de regie. Stuurt ze William echt nog de verkeerde kant op?

Kortom: er is voor alle drie wel iets te zeggen.....ik laat me maar verassen volgende week...
Het ging toch zo ongeveer?
Dag liesbeth
Ja
Waar ben je?
Ja

Zijn toch 2 ongebruikelijke antwoorden, ik snap welmwaarom ze dat concludeerd.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #206 Gepost op: 3-03-2012, 10:05:46 »
Het ging toch zo ongeveer?
Dag liesbeth
Ja
Waar ben je?
Ja

Zijn toch 2 ongebruikelijke antwoorden, ik snap welmwaarom ze dat concludeerd.

Ik zie ook nog wel gebeuren dat dat hele "ja/nee" gebeuren door Mol Liesbeth is verzonnen, enkel om de kandidaten te sarren en de opdracht te laten mislukken!

 ::zon::  ::rofl::
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline PsVeindje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9
« Reactie #207 Gepost op: 3-03-2012, 10:40:57 »
Op het widm forum van de officiële wie is de mol site staat: 'Hadewych was 27 febr. in de uitzending bij De Wereld Draait Door. Ze had daar een opvallende getekende moedervlek op haar wang. Mole is Engels voor moedervlek èn mol.' Dat vond ik wel opvallend gezien er in de serie op die plek geen moedervlek te bekennen is... (http://www.widm.nl/images/hints/1060.jpg voor een foto)

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #208 Gepost op: 3-03-2012, 10:44:31 »
Op het widm forum van de officiële wie is de mol site staat: 'Hadewych was 27 febr. in de uitzending bij De Wereld Draait Door. Ze had daar een opvallende getekende moedervlek op haar wang. Mole is Engels voor moedervlek èn mol.' Dat vond ik wel opvallend gezien er in de serie op die plek geen moedervlek te bekennen is... (http://www.widm.nl/images/hints/1060.jpg voor een foto)

Hoorde volgens mij gewoon bij het onderwerp van stomme film. Ook de anderen waren vreemd uitgedost.

PS hoort eigenlijk meer bij WIDM in de media
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 9
« Reactie #209 Gepost op: 3-03-2012, 11:17:09 »
Direct bij het eerste telefooncontact met Liesbeth als Liesbeth 2x met "ja" heeft geantwoord zegt Hadewych : "je mag alleen met ja en nee antwoorden?" Wel een heel snelle conclusie na 2x ja als antwoord.
Dat vind ik zelf héél onmols. Dat is namelijk de enige manier waarop ze daarna constructief verder kunnen met vragen stellen.

Citaat
Kruizenopdracht: Ze heeft op de toren duidelijk de regie.
Ze heeft de hele opdracht de regie en de opdracht is geslaagd. Volgens mij zou een mol dat risico nooit willen lopen, die zorgt wel in een eerder stadium voor een subtiel foutje lijkt mij dan.

Citaat
Kortom: er is voor alle drie wel iets te zeggen.....ik laat me maar verassen volgende week...
Ik heb met een vriend gewed; ik verdenk Liesbeth, hij verdenkt Hadewych. Wie gelijk krijgt krijgt een Mars ::rofl::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 9
« Reactie #210 Gepost op: 3-03-2012, 12:20:43 »
Volgens mij heeft zowel Hadewych als Anne-Marie niet gemold in deze aflevering.
Liesbeth kon eigenlijk niet mollen zonder het spel helemaal de vernieling in te helpen.
Ze molde misschien toch een beetje bij de vraag over de rivier.

Daaruit trek ik toch mijn conclusie maar. 
In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline Long Tall Erne

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #211 Gepost op: 3-03-2012, 12:24:24 »
Volgens mij heeft zowel Hadewych als Anne-Marie niet gemold in deze aflevering.
Liesbeth kon eigenlijk niet mollen zonder het spel helemaal de vernieling in te helpen.
Ze molde misschien toch een beetje bij de vraag over de rivier.

Daaruit trek ik toch mijn conclusie maar. 

We hebben lang niet alle vragen die er gesteld zijn gehoord. Is dus maar net wat voor beeld ze willen schetsen van het hele verhaal.

Vond wel dat Hadewych, zeker in het begin wat vreemde, ontwijkende vragen stelde, à la Jon in het theater ...
Ik ga me even ophangen op de wc ;-)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #212 Gepost op: 3-03-2012, 13:22:05 »
Ik wil nog even terugkomen op de discussie eerder over het programma zelf. De laatste twee seizoenen deden me echt niks. Die waren voor mij echt 'oh ja de mol is, das waar ook'.  Keek er niet naar uit en ik vond die seizoenen ook niet zo leuk. Dit seizoen vond ik wel weer leuk. Voor mijn gevoel werd er minder gemold door kandidaten dan in de seizoenen hiervoor. Er zaten leuke mensen en leuke opmerkingen in, de dynamiek van de groep was goed. Dus waar sommige forummers hier afgeknapt zijn, ben ik weer... eh... opgeknapt  ;D

Je verwoordt precies wat ik ook wilde zeggen, vooral ook over dat 'nepmollen' door kandidaten. Ik zie her en der mensen bijvoorbeeld zeggen dat Liesbeth zoveel ge(nep)mold zou hebben, maar wat dan? Ik geloof dat dat idee vooral in het hoofd van mensen ontstaan is, die hebben bedacht wat 'Mol Liesbeth' allemaal zou kúnnen hebben uitgehaald (bijv. de onderhandeling en de verlate mijn). De waarheid is echter dat we er helemaal geen bewijs voor gezien hebben.
De enige waarvan ik vermoed dat hij wellicht opzettelijk gesaboteerd heeft als kandidaat is William, al deed hij het dan wel grappig. Tim heeft denk ik wel een soort psychologisch spelletje willen spelen (joker aan Frits geven, roepen dat hij er toch in blijft enz.), maar ik denk eigenlijk niet dat hij iets opzettelijk gesaboteerd heeft. Ik denk dat hij bij het onderhandelen groen gestemd heeft omdat hij Frits niet vertrouwde.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Aflevering 9
« Reactie #213 Gepost op: 3-03-2012, 13:37:15 »
Het valt me op dat Anne-Marie (en Liesbeth) een mollenboekje op tafel hebben liggen. Hadewych niet.
Zou daar misschien DE hint in zitten? Dat met die rode lippen?

EDIT: Daar waar ik van dacht, het mollenboekje van Liesbeth te zijn, is volgens mij een i-pad/presentatiekaartjes...
« Laatst bewerkt op: 3-03-2012, 13:40:25 door Jelsir »
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #214 Gepost op: 3-03-2012, 14:03:55 »
Het valt me op dat Anne-Marie (en Liesbeth) een mollenboekje op tafel hebben liggen. Hadewych niet.
Zou daar misschien DE hint in zitten? Dat met die rode lippen?

EDIT: Daar waar ik van dacht, het mollenboekje van Liesbeth te zijn, is volgens mij een i-pad/presentatiekaartjes...

Wow goed gezien zeg! Dan lijkt het me wel duidelijk dat het Anne-Marie haar boekje is en dat ze daar misschien nog iets over vertelt als mol.. Nu weten we zeker dat AM de mol is  ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #215 Gepost op: 3-03-2012, 14:19:17 »

Zou daar misschien DE hint in zitten? Dat met die rode lippen?

Bedoel je rode lippen, rood molboekje, rode schoenen bij finale...?

Zou een hint kunnen zijn, al vind ik hem (nog) niet heel sterk...

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #216 Gepost op: 3-03-2012, 14:23:07 »
Wow goed gezien zeg! Dan lijkt het me wel duidelijk dat het Anne-Marie haar boekje is en dat ze daar misschien nog iets over vertelt als mol.. Nu weten we zeker dat AM de mol is  ;D

Pfoe, ik hoop het toch niet. Dan zitten we zonder Mol op de Wie Is De MOL fandag.

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #217 Gepost op: 3-03-2012, 14:30:44 »
herinner me opeens dat ik 3 jaar geleden naar ronda ben geweest. en daar toevllig die brug heb bezocht, en toevallig erin ben geweest  ::tandpastasmiley:: ik heb dus precies op de plek gestaan waar mijn mol vorig jaar stond. (heb ook een foto gemaakt en er een prijs mee gewonnen) wat ook leuk is, de enige arena in de buurt (1km er vandaan) is mijn zus geweest wat dus waarschijnlijk de finaleplek is!  ::trots::

als ik kijk naar de gezichten van volgende week zie ik in AM de mol maar ben enorm overtuigd dat het liesbeth is

zat gisteren met mijn ouders deze aflevering nog eens te kijken. Bij de finale in de arena zeiden ze ineens tegen mij: daar ben jij ook geweest!  ::oink::! Ik fotoboek erbij pakken en ja hoor! Alleen weet ik er dus niets meer van want ik was pas net 1 jaar.

Offline TheVeganMole

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9
« Reactie #218 Gepost op: 3-03-2012, 14:55:28 »
OK... ik ga ff een aantal reacties tegelijk plaatsen...

klopt.... Maar stel deze regel is er, zoals hier nu een paar keer gezegd is en wat ik overigens totaal niet geloof....

Dan zou je als mol toch gewoon keihard je best kunnen doen... De pot wordt lekker hoog, niemand verdenkt je dan, en er zelf lekker met de poen vandoor gaan ;) Lijkt me niet heel logisch ;)

Ik denk eerder dat je als mol het geld krijgt dat niet in de pot terecht is gekomen. Dat is juist een stimulans om te mollen.

Dat denk ik ja  ::jaja:: Valt te zien rond 12:23 - 12:28: inzoomen op Liesbeth + New York City. :)

New York City... is dat de titel van het afvallersmuziekje?

Het kan net zo goed een pijl van een andere kandidaat zijn geweest? Als AM dan als eerste de pijl claimt zou er ofwel een discussie kunnen ontstaan over wiens pijl het was, omdat een ander ook zeker denkt te weten dat het zijn/haar pijl was, ofwel degene die denkt te weten dat het zijn/haar pijl was houdt zijn mond dicht, omdat hij/zij aan zichzelf gaat twijfelen. Waardoor het lijkt alsof AM 2500 in de pot heeft gebracht, maar het uiteindelijk een ander was die raak schoot...  ;)

of AM schoot per ongeluk raak. Ik heb weleens geprobeerd boog te schieten, het is echt lastig om te mikken. En het mag natuurlijk ook niet opvallen dat ze echt totaal een andere kant op schiet.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9
« Reactie #219 Gepost op: 3-03-2012, 14:59:33 »
New York City... is dat de titel van het afvallersmuziekje?

Citaat van: wieisdemol.net
De muziek die vanaf de tweede serie bij de aftiteling te horen is, is het nummer 'New York City' van Craig Armstrong. De muziek is afkomstig van de soundtrack van de film 'The Bone Collector' uit 1999.

Ik heb het even opgezocht omdat ik slecht in het onthouden ben van titels. Maar ja, deze bedoel ik :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan