Auteur Topic: Top 3 Molverdenkingen  (gelezen 22457 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Top 3 Molverdenkingen
« Gepost op: 5-01-2013, 10:37:44 »
Ook dit jaar ga ik dit lijstje eens bijhouden. Zeker tot iets voor de finale kun je hier elk jaar goed in zien wie de mol in elk geval NIET is. Door manipulatie van de makers wellicht, maar toch ook door knappe regiekunsten en dus het op de verkeerde been staan van de kijkers.

Deze top 3 is nu op .nl te vinden en is de mol dus niet (oei, had ik die nu juist als mijn schot voor de boeg...)

1 Tim  2221
2 Kees 2060
3 Joep 1797
4 Daniel 1536
5-9 stelletje vrouwen  ;) ;) ;)

Op Hyves is dit eveneens de top 3!!!

1 Tim43,7%
2 Kees13,1%
3 Joep9,7%

Lijkt er dus sterk op dat de mol weer een VROUW is  ;D
« Laatst bewerkt op: 5-01-2013, 10:57:08 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #1 Gepost op: 5-01-2013, 10:40:05 »
Tim kan de Mol niet zijn. Hij is de persoon die door Nederland als Mol wordt bestempeld, ook omdat veel van hen hem gewoon als Mol willen, en soms verdacht is, maar dat wij beter weten. Een soort combinatie van Art en Jan denk ik. :P



WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Bjorrn

  • Winnaar Sequester
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #2 Gepost op: 5-01-2013, 10:43:14 »
Inderdaad, de meesten willen gewoon dat hij de mol is,
En elk klein verdacht ding dat hij doet bevestigd voor hun dat hij het is.
Het leven is als een neus. Je moet eruit halen wat erin zit.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #3 Gepost op: 5-01-2013, 10:44:54 »
Wat jullie zeggen is precies wat ik met dit topic bedoel  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #4 Gepost op: 5-01-2013, 10:47:55 »
Dat veel mensen willen dat hij de mol is, betekent dus niet dat hij het niet is. Hoe konden de makers nou weten dat iedereen zou willen dat Tim de mol is?
Ik denk dat een Yvon of Milouska ook de meeste stemmen zou hebben gekregen.
Doe ermee wat je wil natuurlijk, maar het zou me niks verbazen als de mol tussen die drie mannen zit.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #5 Gepost op: 5-01-2013, 10:56:22 »
De meest verdachte persoon op de AVRO website is NOOIT de Mol. Anders wordt er achteraf gezegd, 'iedereen wist het al direct ná aflevering 1'. Lijkt me niet dat dat ooit zal gebeuren.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #6 Gepost op: 5-01-2013, 10:59:38 »
De meest verdachte persoon op de AVRO website is NOOIT de Mol
Nee klopt, dat denk ik dus ook.

En wat Hade zegt hierboven; dat is dus waarom ik uitsluit dat superbekende mensen door de crew gekozen worden als mol., Ewout niet, en Tim is dus ook zeer bekend bij het kijkende publiek.

Dat waren Yvon en Milouska bepaald niet indertijd. Wie van de kijkers keek er nu naar Jeugdjournaal en Klokhuis indertijd, maar een klein gedeelte. De aandacht ging toen veel meer uit naar soapies als Victoria Koblenko.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #7 Gepost op: 5-01-2013, 11:01:40 »
Ik denk dus dat dat wel gebeurd zou zijn als je in 2006 iemand kon verdenken op de AVRO site. Iedereen die ik kende dacht namelijk dat Milouska de mol was. Op de site was zij denk ik ook vrijwel zeker de meest verdachte kandidaat geweest. Betekent dit dat ze een slechte mol was? Nee, absoluut niet. Een heleboel mensen verdachten haar omdat ze haar kenden. (vergeet niet dat er ook heel veel jonge kijkers zijn)
Dat was bij Liesbeth waarschijnlijk ook zo, ook al was zij niet de mol.
En nu is dat dus bij Tim het geval. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij ook de mol is, maar het is zeker mogelijk.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #8 Gepost op: 5-01-2013, 11:02:52 »
Nee klopt, dat denk ik dus ook.

En wat Hade zegt hierboven; dat is dus waarom ik uitsluit dat superbekende mensen door de crew gekozen worden als mol., Ewout niet, en Tim is dus ook zeer bekend bij het kijkende publiek.

Dat waren Yvon en Milouska bepaald niet indertijd. Wie van de kijkers keek er nu naar Jeugdjournaal en Klokhuis indertijd, maar een klein gedeelte. De aandacht ging toen veel meer uit naar soapies als Victoria Koblenko.
Yvon was inderdaad minder bekend, maar ook in mijn omgeving erg verdacht.
Milouska kende eigenlijk vrijwel iedereen die ik kende van tevoren.
Maar goed, dat is natuurlijk ook persoonlijk.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #9 Gepost op: 5-01-2013, 11:02:57 »
Er is nu gewoon een veel groter publiek, en een groot gedeelte daarvan zijn mensen die ook naar series zoals New Kids kijken. Het Jeugdjournaal wordt goed bekeken, maar dat is toch echt voor een leeftijdscategorie die wat lager ligt dan de leeftijdscategorie voor WIDM.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #10 Gepost op: 5-01-2013, 11:05:09 »
(vergeet niet dat er ook heel veel jonge kijkers zijn)

Ik denk niet dat dit klopt hoor. De leeftijdscategorie voor het Jeugdjournaal en het klokhuis ligt beduidend lager dan die van WIDM. WIDM is een lastig te begrijpen programma voor die kinderen uit die leeftijdscategorie. (Er zitten uitzonderingen in hé. :P )
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #11 Gepost op: 5-01-2013, 11:08:57 »
Ik bedoel ook geen kindjes van 5 of 6 hoor ;) (al kunnen die natuurlijk ook kijken)
Maar een heleboel kinderen van mijn middelbare school keken ook WIDM (een paar jaar geleden)
De meesten kenden Milouska toen echt nog wel van het Jeugdjournaal. Ook waren er veel volwassenen die Milouska kenden.
Dit kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
Maar los van har bekendheid denk ik dat ze sowieso bovenaan had gestaan en dat alleen Frédérique in de buurt was gekomen.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #12 Gepost op: 5-01-2013, 11:11:37 »
Ik denk dus dat dat wel gebeurd zou zijn als je in 2006 iemand kon verdenken op de AVRO site. Iedereen die ik kende dacht namelijk dat Milouska de mol was. Op de site was zij denk ik ook vrijwel zeker de meest verdachte kandidaat geweest. Betekent dit dat ze een slechte mol was? Nee, absoluut niet. Een heleboel mensen verdachten haar omdat ze haar kenden. (vergeet niet dat er ook heel veel jonge kijkers zijn)
Dat was bij Liesbeth waarschijnlijk ook zo, ook al was zij niet de mol.
En nu is dat dus bij Tim het geval. Dit hoeft natuurlijk niet te betekenen dat hij ook de mol is, maar het is zeker mogelijk.

Ja, absoluut wel, want het lag er gewoon duimendik bovenop, ik zat ook al vanaf afl. 1 op haar terwijl ik haar niet kende want ik keek niet naar het jeugdjournaal.

Offline AaPje16

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ▐ ●▼■
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #13 Gepost op: 5-01-2013, 11:13:46 »
Ik was bijv in die tijd ongeveer 12, en ik begon net met kijken. Ik verdacht Milouska en Yvon dus echt alleen omdat ik ze kende. (daarna heb ik het bijna nooit meer goed gehad  ::rofl:: )
I won't worry my life away. I choose to be happy!

Offline Luminary

  • Forumlid
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #14 Gepost op: 5-01-2013, 11:14:41 »
Deze top 3 is nu op .nl te vinden en is de mol dus niet (oei, had ik die nu juist als mijn schot voor de boeg...)

1 Tim  2221
2 Kees 2060
3 Joep 1797
4 Daniel 1536
5-9 stelletje vrouwen  ;) ;) ;)

Loopt ook ongeveer samen met de tussenstand in de pool (op dit moment).
1. Tim - 25
2. Joep - 23
3. Kees - 22
4. Daniel - 20

Tim kwam wel verdacht over en ik denk niet de makers de mol meteen de eerste aflevering verdacht zullen laten overkomen, dan editten ze dat hier en daar een beetje dus ik zie Tim nu ook wel wat minder als de mol, maar schrijf hem toch nog niet af  ;)

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #15 Gepost op: 5-01-2013, 11:14:56 »
Oh, ik dacht dat je die groep bedoelde.  ::rofl::

Maar middelbare school scholieren zijn dus weer de doelgroep van New Kids, die daarom weer Tim verdacht gaan vinden omdat ze hem kennen en hem leuk vinden.
Overigens weet ik niet of die ranking op de .nl-site ook echt klopt, misschien wordt hij wel een klein beetje gemanipuleerd.

Ik heb het idee dat de makers van WIDM nu meer inzicht hebben in wat de kijkers vinden en wat ze verdacht vinden, en zich daar op richten om mensen wel of niet verdacht te maken. En sowieso om met die informatie de Mol te kiezen.

Tim zou zomaar een keiharde Mol kunnen zijn, maar dat zou ik persoonlijk een beetje jammer vinden (gaat niet om Tim persoonlijk hoor).
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #16 Gepost op: 5-01-2013, 11:16:35 »
Ja, absoluut wel, want het lag er gewoon duimendik bovenop, ik zat ook al vanaf afl. 1 op haar terwijl ik haar niet kende want ik keek niet naar het jeugdjournaal.
Voor het publiek was ze inderdaad wel verdacht, maar ik vond dat ze haar rol als naïef heel goed speelde, er werd bijna nooit op haar een test ingevuld.
Zoals jij het uitlegt kan ik me ook in vinden, maar als kandidaat was het blijkbaar toch heel moeilijk om haar aan te wijzen als mol, dus ze heeft toch iets goed gedaan.
Maar goed, dat is een andere discussie.

Ik bedoelde er alleen mee te zeggen dat de mol na aflevering 1 dus al wel de meest verdachte persoon van Nederland kan zijn, ongeacht of dat een goede mol is of niet.
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #17 Gepost op: 5-01-2013, 11:19:09 »
Maar 2006 is wel 7 jaar geleden!

De makers van WIDM willen ook niet dat de Mol na aflevering 1 al als meest verdachte persoon van Nederland wordt gezien. Dan denken mensen: 'Nou, dat lag er duimendik bovenop, iedereen had hem al als Mol na afl. 1!'. Het is leuker als de Mol iemand blijkt te zijn die totaal onverwacht opeens de Mol blijkt te zijn, wat beter is voor de kijkcijfers.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #18 Gepost op: 5-01-2013, 11:20:54 »
Ook dit jaar ga ik dit lijstje eens bijhouden. Zeker tot iets voor de finale kun je hier elk jaar goed in zien wie de mol in elk geval NIET is. Door manipulatie van de makers wellicht, maar toch ook door knappe regiekunsten en dus het op de verkeerde been staan van de kijkers.

Deze top 3 is nu op .nl te vinden en is de mol dus niet (oei, had ik die nu juist als mijn schot voor de boeg...)

1 Tim  2221
2 Kees 2060
3 Joep 1797
4 Daniel 1536
5-9 stelletje vrouwen  ;) ;) ;)

Op Hyves is dit eveneens de top 3!!!

1 Tim43,7%
2 Kees13,1%
3 Joep9,7%

Lijkt er dus sterk op dat de mol weer een VROUW is  ;D

Daarbij moet wel aangetekend dat Daniel voor aanvang van de uitzending bovenaan stond en na de uitzending gekelderd is naar plaats 4. Persoonlijk vind ik dit verdacht, want Daniel deed wel vreemd met die enveloppen en de meer oppervlakkige kijker ziet zoiets meteen als molactie. (vreemd doen en verwarring zaaien) Je zou dus verwachten dat hij boven Kees en Joep was gebleven, want die 2 deden an sich niets verdachts.

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Top 3 Molverdenkingen
« Reactie #19 Gepost op: 5-01-2013, 11:32:36 »
Vorig jaar heb ik nauwkeurig de stemming op de AVRO website bijgehouden:
http://www.wieisdemol.com/forum/archief/seizoenNL2012/index.php?topic=45316.msg1390727#msg1390727

Hieruit bleek dat
- Anne-Marie ná aflevering 1 op plek drie stond qua verdachten.
- Anne-Marie (na aflevering 3) altijd tot de twee minst verdachte personen behoorde.
- Anne-Marie steeds minder verdacht werd, maar richting de finale toch weer meer stemmen kreeg.
- Anne-Marie het gehele seizoen plusminus 10% stemmen had van het totaal aantal stemmers.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)