Auteur Topic: Vragen over WieIsDeMol.com  (gelezen 107001 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #20 Gepost op: 1-01-2014, 12:33:47 »
Krijgen we dan een molfandag op mijn verjaardag? :)

Zou wel eens heel goed kunnen Vieffan :) Wat een feest gaat dat worden dan, voor jou ::ok::
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Molcrazy

  • Aanspreekpunt Actieve Leden
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Winnaar CSC II
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #21 Gepost op: 1-01-2014, 19:11:25 »
Krijgen we dan een molfandag op mijn verjaardag? :)

Zou zeker kunnen ::jaja::
2024: wie is de Mol?

Offline Jelsir

  • Forumlid
  • Hij/hem
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2014, 12:04:03 »
Kunnen al die theorie-topics niet even gemerged worden in het afleveringen topic, want die theorieën zijn voor de helft gewoon allemaal losse hints... En ik raak het overzicht kwijt nu.
Mol NL Pool Record: 2021 (17e) & 2019 (18e)
Mol BE Pool Record: 2020 (16e) & 2021 (16e)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2014, 12:08:05 »
Ik vind het juist wel prettig dat het gesplitst is. Juist in zo'n afleveringtopic kan ik vaak dingen niet meer terugvinden later. (Dus daarover verschillen de meningen. Ik laat de beslissing verder aan het moderatieteam over :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2014, 12:13:32 »
Ik heb zojuist een aantal topics al samengevoegd omdat deze over hetzelfde onderwerp gingen ::vergroot::
We proberen het forum zo overzichtelijk mogelijk te houden máár daar hebben we ook jullie hulp bij nodig door niet onnodig topics te openen over hetzelfde onderwerp :D

Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline hennezzz

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2014, 18:02:23 »
Ik ben dit seizoen voor het eerst de serie gaan volgen (nu 1 aflevering) op aanraden van mijn vriendin. Maar na de eerste aflevering kwam ik tot de conclusie dat het mij allemaal nogal geregisseerd overkomt. Ik bedoel dan niet dat de mol wordt geholpen enzo, dat snap ik wel. Maar ik vermoed dat de deelnemers geen gelijke kansen hebben.

Het meest storende vond ik daarbij dat er over de test totaal geen verantwoording wordt afgelegd...ik heb wat gezocht op internet, maar volgens mij worden de uitslagen niet openbaar gemaakt. Zelfs de vragen worden niet integraal afgebeeld. Je ziet altijd maar een selectie van de vragen... De regie kan dus eenvoudig bepalen wie er naar huis moet, zonder dat die deelnemer daadwerkelijk de test het slechtst heeft gemaakt.

Kan iemand mij bevestigen dat het spel op die wijze geregisseerd is?

PS Met een geregisseerd spellenprogramma is natuurlijk niks mis hoor, is vaak ook veel spannender want er worden natuurlijk voortdurend wendingen geregisseerd.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2014, 18:36:19 »
De test is geheim, ja, maar het spel verloopt wel eerlijk, daar gaan we van uit. Het is voor de makers misschien interessant om bepaalde kandidaten er langer in te laten, vooral bekendere kandidaten en leuk uitziende meisjes, maar we hebben toch vaak gezien dat die er niet speciaal extra lang in worden gehouden.
The British are not impressed.

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2014, 18:40:19 »
Dat was misschien meer zo in de vroegere seizoenen, tegenwoordig wordt widm betrouwbaarder. Dit is volgens mij de enige zin waar widm en betrouwbaar naast elkaar kunnen staan.  ::vergroot::

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2014, 20:14:21 »
Komen de beweegbare ava'tjes nog uit de leader+ de groepsfoto en/of het mollogo?
Zodat iedereen dezelfde gaat nemen en je iedereen door elkaar haalt  ;D
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2014, 20:16:46 »
 ::jaja::

Hopelijk vanavond nog, anders zeker dit weekend.  :)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #30 Gepost op: 3-01-2014, 21:58:17 »
Ik ben dit seizoen voor het eerst de serie gaan volgen (nu 1 aflevering) op aanraden van mijn vriendin. Maar na de eerste aflevering kwam ik tot de conclusie dat het mij allemaal nogal geregisseerd overkomt. Ik bedoel dan niet dat de mol wordt geholpen enzo, dat snap ik wel. Maar ik vermoed dat de deelnemers geen gelijke kansen hebben.

Het meest storende vond ik daarbij dat er over de test totaal geen verantwoording wordt afgelegd...ik heb wat gezocht op internet, maar volgens mij worden de uitslagen niet openbaar gemaakt. Zelfs de vragen worden niet integraal afgebeeld. Je ziet altijd maar een selectie van de vragen... De regie kan dus eenvoudig bepalen wie er naar huis moet, zonder dat die deelnemer daadwerkelijk de test het slechtst heeft gemaakt.

Kan iemand mij bevestigen dat het spel op die wijze geregisseerd is?

PS Met een geregisseerd spellenprogramma is natuurlijk niks mis hoor, is vaak ook veel spannender want er worden natuurlijk voortdurend wendingen geregisseerd.

De test wordt echt niet gemanipuleerd. Geloof mij maar. Dat werd nog eens extra duidelijk op het moment dat Georgina Verbaan naar huis moest. Zelfs de cameramannen smeekten of ze toch kon blijven, maar test is test.
Neemt niet weg dat ik het met je eens ben dat er in andere programma's vaak genoeg wel gesjoemeld wordt met resultaten.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2014, 18:43:59 »
Als ze nu openheid geven over de test, is meteen bekend wie de mol is, en daarmee dag spanning... Logisch dat je niet van iedereen de antwoorden ziet. Sowieso saai om van iedere deelnemer te zien welk antwoord ze gaven bij welke vraag... Ik neem aan dat het alles gewoon eerlijk gebeurt, dat het niet zo is dat de regie eigenlijk bepaald wie weggestuurd wordt etc.

Iets anders:
Komt er dit jaar nog een vodcast?

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2014, 18:46:43 »
Iets anders:
Komt er dit jaar nog een vodcast?

Jazeker en je kunt het topic hier vinden en meteen de voorbeschouwingsvodcast bekijken :D
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2014, 18:58:33 »
Jazeker en je kunt het topic hier vinden en meteen de voorbeschouwingsvodcast bekijken :D

Ik kon hem niet vinden, ook niet op youtube... Vast verkeerd gekeken. Bedankt!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #34 Gepost op: 4-01-2014, 18:59:25 »
verdient joeri geen punaise ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #35 Gepost op: 4-01-2014, 19:03:48 »
verdient joeri geen punaise ?
::jaja:: Ik ga het meteen in orde maken ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #36 Gepost op: 4-01-2014, 19:49:15 »
Joeri prikt meestal zelf ;)
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #37 Gepost op: 4-01-2014, 20:50:39 »
Joeri prikt meestal zelf ;)

Dan hoeft hij dat nu niet meer te doen...ik ben gek op prikken :P ::)
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline hennezzz

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #38 Gepost op: 6-01-2014, 10:57:17 »
Guys, dank voor jullie reacties op mijn "regie-vraagstuk". Wel valt het op dat het meest gehoorde argument is dat ik er maar op moet vertrouwen. Da's bij een programma dat juist om onbetrouwbaarheid draait wat lastig voor mij ::hypocriet::

Ik snap dat integraal uitzenden de spanning eruit haalt, maar zou het geen idee zijn om na afloop van de serie alle vragen en antwoorden te publiceren? Of nog beter: zet er een notaris achter. Een notaris kan controleren of er niet gesjoemeld wordt en is verplicht dat in een akte uiteen te zetten. Als spel krijgt het dan echt cachet!!

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Vragen over WieIsDeMol.com
« Reactie #39 Gepost op: 6-01-2014, 12:03:55 »
Maar waarom zouden ze dat doen. Omdat er een paar mensen ze niet vertrouwen? Ik vind het altijd zo onzin als mensen er over zeuren. Wat je op tv ziet is vrijwel nooit echt en heel vaak extreem geregisseerd. Maar wat maakt het uit, het blijft toch leuk om te kijken? En als je het om die reden niet leuk vind om te kijken dan moet je niet kijken.