Poll

Wat vinden jullie van het bordspel van wie is de mol dat halverwege maart te koop is?

Super!!! Ik heb hem meteen besteld
23 (27.7%)
Leuk, ik koop hem wel als hij in de winkel ligt
15 (18.1%)
Mwa weet ik nog niet
25 (30.1%)
Lijkt me helemaal niks!!
6 (7.2%)
Bordspel???????????
14 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 82

Auteur Topic: [POLL] Wie is de mol bordspel  (gelezen 110850 keer)

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #100 Gepost op: 8-04-2014, 18:11:22 »
Waar heb je dit gelezen?

Ik heb 't uit de mond van de maker van dit spel. Hoe het er precies uit gaat zien weet ik niet, maar er komt echt nog wel een vervolg op deze serie van tien. No worries.

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #101 Gepost op: 8-04-2014, 19:20:31 »
Ik heb 't uit de mond van de maker van dit spel. Hoe het er precies uit gaat zien weet ik niet, maar er komt echt nog wel een vervolg op deze serie van tien. No worries.

Goed, het blijft ongelofelijk dom om het als dusdanig op de markt te brengen met niet direct een manier tot uitbreiding. Dat terzijde: ik hoop het van harte.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #102 Gepost op: 12-04-2014, 15:46:44 »
Ik zou dit spel 24 uur per dag, iedere dag, kunnen spelen. Mijn probleem is: ik heb het spel maar ik kan nooit iemand vinden die een spel tegen mij durft te spelen. Of het nu poker, memory, klaverjassen of sjoelen is.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #103 Gepost op: 12-04-2014, 16:05:02 »
Men ouders zeggen dat ik geobsedeerd ben om dat ik dit spel wil hebben. Ach ja

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #104 Gepost op: 12-04-2014, 18:06:44 »
Men ouders zeggen dat ik geobsedeerd ben om dat ik dit spel wil hebben. Ach ja

Precies dit  ::rofl::
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #105 Gepost op: 12-04-2014, 21:40:31 »
Goed, het blijft ongelofelijk dom om het als dusdanig op de markt te brengen met niet direct een manier tot uitbreiding.
(vetdrukking van mij) Nouja, het is maar hoe je het bekijkt.

Vindt het spel goed aftrek? Levert het de makers op wat ze er uit hadden willen halen (of gaat het dat opleveren)? (Zijn geen vragen specifiek aan jou.) Zo ja, dan is (wordt?) het spel succesvol, en vanuit dat oogpunt is er niets doms gedaan. Ik ga ervan uit dat het een bewuste keuze is geweest, en die is waarschijnlijk ontstaan doordat niemand in het ontwikkelteam een simpele, weinig extra ontwikkeltijd en -kosten vergende manier heeft bedacht om het spel ongelimiteerd herspeelbaar te maken zonder dat het duurder wordt. Ik zie zo'n mechanisme ook niet zo gauw. Maar misschien iemand anders wel?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline frankhuiskamp

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #106 Gepost op: 13-04-2014, 22:25:33 »
(vetdrukking van mij) Nouja, het is maar hoe je het bekijkt.

Vindt het spel goed aftrek? Levert het de makers op wat ze er uit hadden willen halen (of gaat het dat opleveren)? (Zijn geen vragen specifiek aan jou.) Zo ja, dan is (wordt?) het spel succesvol, en vanuit dat oogpunt is er niets doms gedaan. Ik ga ervan uit dat het een bewuste keuze is geweest, en die is waarschijnlijk ontstaan doordat niemand in het ontwikkelteam een simpele, weinig extra ontwikkeltijd en -kosten vergende manier heeft bedacht om het spel ongelimiteerd herspeelbaar te maken zonder dat het duurder wordt. Ik zie zo'n mechanisme ook niet zo gauw. Maar misschien iemand anders wel?

Vooruit, niet dom vanuit een marketingtechnisch perspectief. Maar ken jij een bordspel dat zo'n enorm korte levensduur heeft?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #107 Gepost op: 13-04-2014, 22:35:00 »
Bordspel niet.

Bepaalde genres computerspellen zijn wel vaak op die manier opgebouwd dat er één verhaallijn is die je kunt spelen. Daarna ben je evengoed afhankeijk van gebruikersgegenereerde extra spelinhoud. (Bijvoorbeeld, Portal.)

Waarmee ik het zeker niet wil goedpraten: ik deel de mening dat het een enorm nadeel is in het spel. Ik zie echter gewoon niet zo gauw een oplossing voor dat probleem. (Maar ik zeg dus niet dat het geen probleem is.)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #108 Gepost op: 13-04-2014, 23:44:47 »
Wij doen het met onze groep nu zo dat als de tijd om is dat de mol zich bekend maakt maar niet het woord wat het had moeten zijn. Dus maken het stapeltje weer compleet en een briefje erbij wie de mol was.

Mochten we rond zijn met alle stapels dan kijken we wie er niet is en pakken het stapeltje waarbij die persoon de mol was of als die persoon er wel is wordt die presentator en stelt de vragen.

Zo kun je meerdere landen toch vaker spelen

Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #109 Gepost op: 13-04-2014, 23:45:28 »
Goed, het blijft ongelofelijk dom om het als dusdanig op de markt te brengen met niet direct een manier tot uitbreiding. Dat terzijde: ik hoop het van harte.

Nee hoor, hoezo is dat dom? Een spel gooi je op de markt voor een breed publiek. Een breed publiek wil zeggen alle doelgroepen. Natuurlijk had het anders aangepakt kunnen worden, maar je moet met alles rekening houden. Bovendien, een gemiddelde huishouden speelt een spel niet vaker dan 1 of 2 potjes per week en dat is al vrij frequent. Vaak willen gezinnen de spellen afwisselen. Bovendien weet je het effect van het spel niet. Natuurlijk weet je dat je miljoenen kijkers heb. Dat is juist een reden om een spel als deze te proberen. Echter is het dan nog steeds de vraag, wilt men verder gaan met het spel. Is het een succes en de moeite waard?

Dat er nog niet openlijk gerept wordt over een uitbreiding is daarom meer dan logisch. Stel dat je aangeeft bij de lancering en in het spel zelf: er komt een uitbreiding of "meer landen zijn te vinden in een uitbreidingset"

Hoe zal degene zich voelen dan die het spel koopt? Dan koop je in feite een half spel, want je rekent al op een uitbreiding die maar niet komt.

Wat betreft verbeteringen: een platform opzetten, via FB maar ook zeker een Avro site en dit kenbaar maken via social media, dat men zelfgemaakte vragen bij een zelfbedachte land kan delen. Zo kan je het in elk geval voor een actieve groep leuk maken. Wilt een grote groep meer vragen hebben, heet dat gewoon een uitbreiding.

Offline m0l

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #110 Gepost op: 17-05-2014, 15:45:56 »
Heb het spel inmiddels 2x gespeeld. Veel te weinig maar ja, bij gebrek aan tegenstanders ...

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #111 Gepost op: 16-10-2014, 20:43:21 »
De uitbreiding op het reguliere bordspel laat nog steeds op zich wachten, maar er is sinds kort wel het Wie is de Mol? Junior-bordspel. Zijn er mensen die de Junior-editie inmiddels gespeeld hebben?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [POLL] Wie is de mol bordspel
« Reactie #112 Gepost op: 16-10-2014, 20:49:25 »
Haha, een junior-editie van het bordspel, die zag ik niet aankomen. ;D