Auteur Topic: suggesties voor komende seizoenen  (gelezen 159351 keer)

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #20 Gepost op: 15-03-2014, 12:43:16 »
Op Woensdag om 21.25

Wo:
20.30 De Reunië
21.25 Wie Is De Mol
22.30 Nederland van boven
23.10 Paul en Witteman

Do

20.30 Boer Zoekt Vrouw
21.25 Tv Show
22.20 Board Walk Empire S4
23.00 Paul en Witteman

Zo

20.30 Hello Goodby
21.25 Tussen Kunst en Kitch
22.20 voetbal
23.15 Zo Raymann

Nederland 2 en 3 verdienen meer kijkers op Zondag.
« Laatst bewerkt op: 15-03-2014, 12:46:09 door Pierce_Brosnan »

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #21 Gepost op: 15-03-2014, 13:03:07 »
Ik zou zeker meer opdrachten willen, zoals 'De jacht is geopend'. Een van de leukst bedachte opdrachten tot nu toe vind ik. Ook de opening vond ik weer geweldig met de lichtshow en het ER grapje kon ik ook waarderen (itt een hoop mensen hier volgens mij).

Ik zou het zelf ook leuk vinden als de mol ver van te voren de opdrachten krijgt toegestuurd om zo een briljante molstrategie uit te zoeken en ik zou het ook leuk vinden als de kandidaten iets eerder de uitleg van de opdracht krijgen, zodat zij ook een strategie kunnen bedenken. Ik heb nu nog wel eens het idee dat de mol vrij spel heeft, omdat de kandidaten niet weet wat ze overkomt (zoals de enveloppenruil).

Dit was volgens mij ook een beetje de bedoeling met de Toekomstvisie opdracht, maar dan brengt of geeft het net te weinig om lekker mee aan de slag te kunnen. Had je bijvoorbeeld Sofie/Aaf echt goede tips meegegeven was Vingerafdruk misschien wel haalbaar. Had dat ene uitstulpseltje wat de (virtuele) vingerafdruk anders had gemaakt in het filmpje laten zien en de opdracht wordt volgens mij al leuker of spannender.

Ik weet ook niet hoe precies, maar in het algemeen vind ik het heel leuk als een opdracht een soort kat en muis battle wordt tussen de mol en de kandidaten.

Ik hou wel van de BN'ers in de serie. Of liever nog CN'ers. Mensen die ik graag zou willen leren kennen en die je daarna nog kan zien op TV of kan bezoeken in het theater of iets. Lijkt me heerlijk om Freek weer te zien en horen zingen of JW met een afvaller te horen praten, dus van mij mag dat zo blijven.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #22 Gepost op: 15-03-2014, 13:42:35 »
Ik vind het spel goed zoals het nu is.
Het enige wat echt naar beneden is gegaan is de finale. Ik zou toch graag 3 opdrachten in afl. 8 zien waarbij de laatste afvalt, en 2 in aflevering 9+ ontknoping.
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #23 Gepost op: 15-03-2014, 14:07:25 »
Ik vind jokers, vrijstellingen en andere twists meestal wel iets toevoegen. Het helpt misschien niet direct bij het vinden van de mol, maar meestal zit er een interessant psychologisch element achter. Dit jaar bijvoorbeeld met de toekomstvisie. Ik vind het interessant om te zien hoe kandidaten op zo'n twist reageren, wat doen ze met die informatie? Of met het ruilen van de enveloppen.

Vrijstellingen zijn misschien minder interessant. Het zorgt er, zeker later in het spel, voor dat kandidaten onterecht doorgaan. Nu is dat waarschijnlijk het geval met Freek. Jokers vind ik eerlijker, omdat die wel een bonus opleveren, maar niet een dusdanig grote. Jokers en vrijstellingen moeten goed gedoseerd worden, er moet niet elke aflevering een vrijstelling te verdienen zijn, bijvoorbeeld. De vrijstellingen waarvan zelf bepaald mag worden wanneer ze worden ingezet (zoals dit jaar het geval was) of vrijstellingen die voor een aflevering in de toekomst zijn (zoals de vrijstellingen die in seizoen 11 bij de vrijstellingsroute werden verdient) vind ik een stuk eerlijker - ze zijn geen garantie dat je door gaat.

Dit brengt me bij de zwarte vrijstelling. Ik vind het een geweldig spelelement. Het voegt een nieuwe laag toe aan de jokers en vrijstellingen. Een vrijstelling is dan niet langer een garantie dat je door gaat, je moet hem inzetten wanneer je verwacht dat de zwarte niet wordt ingezet. Sofie noemde het volgens mij het eerlijkste spelelement, en daar ben ik het helemaal mee eens. Hoewel, hoe ze Freek en Tygo manipuleerde is misschien niet helemaal eerlijk, maar dat zijn wel de momenten waarvoor ik naar WIDM kijk. Van mij mag de zwarte vrijstelling volgend jaar terugkeren, hoewel ik die kans klein acht.

Het is niet zo dat ik een serie vol twists wil. Zeker niet, een twist is geslaagd als je ze niet ziet aankomen. Deze serie had ik aan het begin het idee dat elke test/executie speciaal zou zijn, waardoor ik ze juist irritant begon te vinden.

Verder ben ik het er mee eens dat er in de eerste aflevering niemand hoort af te vallen. Als de test en executie in aflevering 1 wordt weggelaten, dan is er meer tijd voor het voorstellen van kandidaten, en kunnen er 3 opdrachten worden gedaan. Dit geeft de kandidaten meer gelegenheid om de mol aan het werk te zien, waardoor de eerste afvaller iets meer kans heeft.

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #24 Gepost op: 15-03-2014, 14:13:01 »

Overigens is het een misvatting dat een BN-er niet zou zijn geinteresseerd in geld, niet iedereen uit de Bn-er categorie heeft  miljoenen op de bank.

Moet gelijk aan dat stukje stand up van Soundos denken :)

All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #25 Gepost op: 15-03-2014, 14:18:56 »
Verder ben ik het er mee eens dat er in de eerste aflevering niemand hoort af te vallen. Als de test en executie in aflevering 1 wordt weggelaten, dan is er meer tijd voor het voorstellen van kandidaten, en kunnen er 3 opdrachten worden gedaan. Dit geeft de kandidaten meer gelegenheid om de mol aan het werk te zien, waardoor de eerste afvaller iets meer kans heeft.

Ja, graag, geen afvaller in de eerste aflevering! Ik leefde ook echt met Molrice mee. Geen kans gehad, alweer naar huis. Ik verdacht hem ervan ver te komen.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Pharos

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #26 Gepost op: 15-03-2014, 17:33:12 »
Opdrachten in combinatie met een test-executie zijn dit jaar hopeloos uitgevallen wegens gebrek aan spanning en momenten voor de mol om daadwerkelijk te kunnen mollen - deze mogen wel achterwege blijven. Daarnaast zijn veel opdrachten op een teleurstellende wijze gekopieerd van voorgaande seizoenen, zoals al eerder gemeld is dit seizoen (voor mij) het seizoen van de gemiste kansen.
Hopelijk kunnen we volgend seizoen wel weer genieten van Wie is de Mol met 3 opdrachten per aflevering en vooral meer pit/spanning. De opdrachten en (nieuwe) elementen volgend seizoen mogen wat mij betreft weer begeleid worden door heldere uitleg. Tevens hoop ik ook op een neutralere montage, gezien daarin dit seizoen zoveel gespeeld is dat het onmogelijk is om eventuele feiten te achterhalen. 
Weet je het niet, antraciet

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #27 Gepost op: 15-03-2014, 21:51:05 »
Waarom geen mix? 6 bekende Nederlanders en 4 onbekenden?
Lijkt me voor iedereen leuk. Extra uitdaging voor de onbekenden is om zich niet te laten afleiden door de 'grootheden'.
Extra uitdaging voor de bekende Nederlanders is dat zij te maken krijgen met mensen die ze absoluut niet kennen.

Bedenk immers dat de beste mol ooit, George, ook volledig onbekend was. Er kunnen dus potentieel zeer interessante spelers in het wild rondlopen!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JPMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #28 Gepost op: 15-03-2014, 21:51:42 »
Oh ja. Idd, de gelijke test en executie was leuk, maar Maurice kreeg, net zoals Ewout, maar 2 opdrachten om de mol te ontmaskeren. De duo-vrijstelling was echt hopeloos, zo saai en geen mol-mogelijkheden. 3 gekke executies achter elkaar gaat ook te ver.
Maar dit seizoen is absoluut top. Mooie opdrachten, lekker gevarieërd, goeie cast.
Art is bij vlagen alleen een beetje te monotoon. En er ware  wel wat gemiste kansjes  zoals de buggy opdracht met het bootje in elkaar zetten, was een beetje oppervlakkig.
Ik zeg volgend jaar 3 opdrachten in aflevering 1, als is de 3e een mini (vrijstellingopdracht S9) (busopdracht S11) maar toch...
v.a. afl. 6: Susan Visser      1 januari 2015 20.30, ik zit er klaar voor!

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #29 Gepost op: 16-03-2014, 11:14:42 »
Waarom geen mix? 6 bekende Nederlanders en 4 onbekenden?
Lijkt me voor iedereen leuk. Extra uitdaging voor de onbekenden is om zich niet te laten afleiden door de 'grootheden'.
Extra uitdaging voor de bekende Nederlanders is dat zij te maken krijgen met mensen die ze absoluut niet kennen.

Bedenk immers dat de beste mol ooit, George, ook volledig onbekend was. Er kunnen dus potentieel zeer interessante spelers in het wild rondlopen!

Kijk dat lijkt mij ook top!  Kijken hoe dan de verhoudingen liggen. Geen vrouwenbondjes maar wellicht, 'pest'  de bn-ers ofzo. Geweldig!

Ikzelf zou minder jokers/ vrijstellingen willen zien. Gewoon puur op wat je weet voelt ziet. Minder 'geluk' factor.

Meer (kleinere) geldbedragen. Follow the money wordt dan ook interessant als mol wil je niet alles laten liggen 'to obvious' meeliften op andermans gekluns kan ook.

Zo'n markt icm test eens als verassing. Opdracht 1 voor 1, sh** wat doet die computer hier!

Misschien wat meer 'fysiek' vermoeiende opdrachten.

Herhaling van opdrachten, tja dat zal zeker voorkomen na zoveel jaar mol.


Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #30 Gepost op: 16-03-2014, 11:21:01 »
Waarom geen mix? 6 bekende Nederlanders en 4 onbekenden?


Dit seizoen is een uitzondering, maar de meeste seizoenen hadden dit al volgens mij; ik ken vaak de helft niet   ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #31 Gepost op: 16-03-2014, 11:36:26 »
Dit seizoen is een uitzondering, maar de meeste seizoenen hadden dit al volgens mij; ik ken vaak de helft niet   ;D

 ::rofl:: Inderdaad!

Offline m0l

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #32 Gepost op: 16-03-2014, 11:41:09 »
Voor:
- geen afvaller in afl. 1 wél een executie (percentage goede antwoorden, percentage in de volgende afl. terug laten komen)
- alle antwoorden van de deelnemers laten zien aan de kijkers
- geen vrijstelling, maar wel de zogenaamde zwarte vrijstelling
- meer deelnemers en daarmee meer afleveringen
- ontmoeting met de mol
- prijzengeld voor een deel doneren aan een goed doel maar dan wel zo'n kleinschalig project van iemand die familie/vrienden heeft die zich inzetten voor mensen die leven in een problematische situatie

Tegen:
- meer prijzengeld
- onbekende Nederlanders
- montage trucs
« Laatst bewerkt op: 16-03-2014, 16:25:51 door m0l »

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #33 Gepost op: 16-03-2014, 11:52:10 »
Voor:
- geen afvaller in afl. 1 wél een executie (percentage goede antwoorden, percentage in de volgende afl. terug laten komen)
- alle antwoorden van de deelnemers laten zien aan de kijkers
lijkt me iets te veel tijd kosten.
- geen vrijstelling, maar wel de zogenaamde zwarte vrijstelling
Wat doet die zwarte dan?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #34 Gepost op: 16-03-2014, 12:18:21 »
Kijk dat lijkt mij ook top!  Kijken hoe dan de verhoudingen liggen. Geen vrouwenbondjes maar wellicht, 'pest'  de bn-ers ofzo. Geweldig!



Dit lijkt mij nou echt helemaal niks. Doet me denken aan het gekonkel in ER waardoor ik gestopt ben met kijken.  Graag zou ik dit in WIDM niet zien! Leidt ook af van het mol vinden.
No Milk today???

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #35 Gepost op: 16-03-2014, 13:34:16 »
Kijk dat lijkt mij ook top!  Kijken hoe dan de verhoudingen liggen. Geen vrouwenbondjes maar wellicht, 'pest'  de bn-ers ofzo. Geweldig!
BN-ers zijn ook maar gewoon mensen, alleen wat makkelijker te regisseren. Misschien dat de BN-ers iets eerder naar elkaar toe trekken als/omdat ze elkaar al kennen, maar er is verder toch geen reden om kampen te creëren. Je zoekt contact met de mensen waar je de beste klik mee hebt. Het is om het even of zij nou wel of niet bekend zijn.

Online Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #36 Gepost op: 16-03-2014, 14:02:05 »
Van mij hoeft er niet perse veel veranderd te worden

Vond het echt een leuk seizoen met leuke opdrachten  ::ok::

Geen eerste afvaller zou ik ook wel weer keertje fijn vinden, maar als dat elk jaar zo is, is de lol daarvan er ook wel af. T blijft wel ieder jaar sneu...

Teveel jokers vind ik wel meevallen laatste paar seizoenen, dit seizoen hebben we echt niet veel jokers gezien hoor ;)

Gewoon zo doorgaan :)  ::ok::
You'll never walk alone

Offline Hulst

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'Allemaal Theater'
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #37 Gepost op: 16-03-2014, 14:21:35 »
Ik zou het het al heel wat vinden als de Mol centraal staat in opdrachten, dus meer zoals Bus-opdrachten van 2011, en niet meer 2 van die rare executie's achter elkaar.  ::tandpastasmiley::
候选人谁是鼹鼠初中?

Offline m0l

  • Forumlid
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #38 Gepost op: 16-03-2014, 16:24:50 »
lijkt me iets te veel tijd kosten. Wat doet die zwarte dan?
Zwarte vrijstelling maakt jokers ongedaan. Kandidaten die jokers inzetten, om hun kans op een goede test te vergroten, raken hun voordeel kwijt. Een zwarte vrijstelling zorgt er niet voor dat je een test niet hoeft te maken. (En dus niet kunt afvallen.) Een gewone vrijstelling heeft dat effect wél. Het is (vind ik) leuker als alle kandidaten puur op hun antwoorden worden afgerekend en niet het voordeel hebben van (een) joker(s).

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: suggesties voor komende seizoenen
« Reactie #39 Gepost op: 16-03-2014, 16:51:08 »
Mijn idee:
-Eerste aflevering geen afvaller
- De enveloppen lijkt mij iets leuks als er nog een grotere twist aanhangt.(een potleegtrekopdracht).
Zo gaat de pot niet helemaal leeg, maar hebben die enveloppen wel een nut. (ik vind de enveloppentwist dit jaar niet zo goed)
- De ZV mag blijven van mij, maar hij mag eens onaangekondigd verschijnen.
- Meet the mole-opdracht 
klaar voor de strijd