Auteur Topic: [DE MOL] Margriet van der Linden  (gelezen 375108 keer)

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #920 Gepost op: 12-03-2015, 23:42:19 »
Denk als Margriet kandidaat was geweest dat de mol ook van goede huize had moeten komen om er bij af te steken.

Maar geloof wel dat Margriet een goede kandidaat zou zijn die in de finale zou staan.

ZE is natuurlijk ook journalist en redacteur dus gewend om dingen te doorgronden en uit te spitten. Daarnaast snapt ze heel goed hoe een psychologisch spel werkt.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #921 Gepost op: 13-03-2015, 00:10:15 »
Mijn intentie was om vrijdag berichtje te posten maar er is zoveel tussengekomen. Maar nu heb ik er wel een heel tijdje over kunnen nadenken.

Hierbij wil ik toch even laten weten dat ik Margriet een van de betere mollen vind. Ze toonde lef, ambitie, en plezier in haar molambt en deed dat met een duidelijk plan, de laagste pot ooit! Dit deed ze voortreffelijk, het feit alleen al dat ze slaagde in haar vooropgezet plan duidt voor mij op een goeie Mol. En eindelijk weer eens een Mol die er superhard van geniet om waar ze maar kan toe te slaan, ze genoot zelfs van de psychologische kant van de Mol te zijn. Ze speelde al van in het begin met de kandidaten en het groepsgebeuren, alsof het poppetjes waren in het theater van de Mol en ze probeerde waar ze kon de groep te sturen. Heerlijke molbiechten ook, ze heeft daarin een nogal sinister kantje, als ik haar molbiechten zo zie en hoor ... ze laat zelfs de kijker thuis bijna letterlijk bibberen. brrr... :o

We hadden het eigenlijk kunnen weten, diezelfde toon had ze ook bij de molverkiezing want die wou ze dan ook kost wat kost zelf winnen! Daar zagen we dus de Mol zoals later in de molbiechten, dat was ze echt. Wat is het goed om slecht te zijn. ;D

Conclusie, ik vind het een met glans geslaagde Mol! ::ok:: Great job Spruitje! ;)

Mooi opgeschreven ::ok::

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #922 Gepost op: 13-03-2015, 18:03:43 »
Ik weet het nog niet zo goed of ik dr zo goed vind

Ja dr molacties waren leuk, en hoe ze deed in de biechten en qua tacktiek ( dominant ) ook
Maar er zaten wel heel erg veel kandidaten op Margriet, en ik vind dat iets wat ook niet helemaal te negeren valt...

Zelfs Ajouad verdachtte dr al redelijk als we de extra beelden uit moltalk mogen geloven... ( ook al maakte hij de test grotendeels op Marlijn)
You'll never walk alone

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #923 Gepost op: 13-03-2015, 20:42:16 »
De mol van dit jaar vond ik wel leuk, maar niet altijd even goed.
Leuk vond ik haar manier van mollen/biechten. Goed vond ik sommige molacties en het lef wat ze toonde om constant te blijven mollen.

Op 1 punt vond ik haar echter, wat al vaker genoemd is, wel echt onder de maat: onverdacht blijven. Een echt goede mol heeft naar mijn idee een eigenschap of voorkomen waardoor de kandidatengroep en masse hem/haar niet verdenkt. Iets waardoor hij of zij het echt niet kán zijn. Denk aan George (onhandig en zenuwachtig), Milouska (naief en dom) en Dennis (de grote joker).
Wat we bij deze drie mollen gezien hebben is dat ze vanaf dag 1 hun typerende persoontje steevast naar voren wisten te brengen waardoor er bij de groep het idee ontstond van: die kán de mol gewoon niet zijn. Alle drie werden ze daarna in feite 'genegeerd' als zijnde een potentiele mol en waren zo vrij om ongegeneerd de boel te verstieren. Ze creëerden een soort omgekeerde tunnelvisie bij de groep ;)

Margriet heeft zichzelf echter neergezet als iemand die juist in de gaten moet worden gehouden: een dominante regeltante. Ze heeft eigenlijk het omgekeerde gedaan als wat de 3 eerder genoemde mollen hebben bereikt.

Ze had wat mij betreft wat beter na mogen denken over hoe ze op de groep over zou komen. Maar: een hele leuke mol die ondanks alle verdenkingen tot de laatste seconde overeind is gebleven. En dat vind ik toch ook heel knap! ::ok::
« Laatst bewerkt op: 13-03-2015, 20:51:40 door Mollenmania »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #924 Gepost op: 13-03-2015, 20:59:36 »
Margriet is inderdaad geen typische "onmogelijke Mol" zoals ook Susan ("te lief") vorig jaar wel was. Maar dat is ook wel weer leuk omdat dat weer bewijst dat je nooit weet wat voor type Mol je kan verwachten.

In onderstaand filmpje legt Margriet uit wat haar dekmantel zou moeten zijn: grappen maken en uitstralen dat "het maar een spel is" en ondertussen hard toeslaan. (Geweldig hoe ze dat zegt. ::rofl::) Maar dat heeft inderdaad minder goed gewerkt dan gehoopt denk ik. (Toch was het gelukkig ook weer niet zo dat iedereen overtuigd was van Margriet als Mol. Hooguit dat iedereen haar op zijn lijstje had staan. Maar daar iets mee doen is een tweede.)


Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #925 Gepost op: 13-03-2015, 21:17:19 »
Ik vond het eerlijk gezegd wel leuk dat deze mol allereerst het geld uit de pot wou hebben, en zich daarna pas zorgen maakte over het verdacht zijn.  (als ze dat al deed)
...óf niet!

Online Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #926 Gepost op: 13-03-2015, 21:26:03 »
Heb dat ook al eens eerder gezegd maar Milouska, Dennis en George zijn ook hele andere types als Margriet. Hun zijn de lieve types en Margriet is iemand die weet wat ze wil en komt daarom al redelijk dominant over.

Margriet zou als kandidaat ook meteen de verdenking op zich krijgen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #927 Gepost op: 14-03-2015, 10:56:13 »
Margriet heeft zichzelf echter neergezet als iemand die juist in de gaten moet worden gehouden: een dominante regeltante
En dat is nu juist niet zo. Ze IS namelijk een dominante regeltante maar ze probeerde zich nu juist zo gematigd mogelijk en als mater familias neer te zetten. Ze zegt zelfs in een interview dat haar reputatie als "dominante regeltante" (of iets in die strekking) nu wel weg zou zijn. Not. Maar zij deed weldegelijk verwoede pogingen zo lieflijk mogelijk te zijn.

Normaal is ze dus juist NOG veel scherper en roept ze nog veel eerder weerstand op. Haar pech is dat alles bij WIDM onder een vergrootglas ligt dus zelfs al is ze maar 10% Moppermol en reduceert ze haar karakter dus met 90%, dan nog valt het op. Het falen ligt er dus in dat ze wel probeerde Mama Mia te zijn maar dat dit mislukte. Alleen Viktor trapte er even in. Dus ja, een FAAL op dit punt van haar molschap. Maar ze heeft wel weer hoge punten op het andere, vandaar een goede top-10 mol imho.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #928 Gepost op: 10-04-2015, 16:35:06 »
Ik zei eerder ook al: ik moet mijn methode aanpassen. Want de Wie-verdenkt-wie bleek dit jaar waardeloos.

De eerste twee afleveringen moet je gewoon simpel afgaan op het gedrag van de deelnemers; dat is dan nog puur. Daarna gaan andere factoren meer meespelen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #929 Gepost op: 11-04-2015, 20:28:53 »
De eerste twee afleveringen moet je gewoon simpel afgaan op het gedrag van de deelnemers; dat is dan nog puur
OK dus dan hadden we Margriet mooi kunnen schrappen. Fijn.

 :P :P :P

Maar dat bedoel ik wel: Margriet is meteen verdacht, maar mensen die op haar stemmen vliegen eruit.

En als je supersimpel was afgegaan dan had Chris de mol moeten wezen.

Nee, ik vind het moeilijk hier nog geloof aan te hangen... aan de andere kant is er hopelijk in 2016 weer een mol die WEL onverdacht blijft dus dan gaat het alras beter.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #930 Gepost op: 11-04-2015, 21:40:43 »
OK dus dan hadden we Margriet mooi kunnen schrappen.

Schrappen moet je nooit doen!

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #931 Gepost op: 1-11-2015, 09:38:09 »
Uit een interview met het NRC over haar boek  "de liefde niet"
Niet echt groot nieuws, maar ik dacht ik citeer het toch maar even.


De mol zijn was zwaar

Vier weken heeft ze het „schrijfproces” onderbroken om mee te doen aan het televisieprogramma Wie is de Mol?. Onder de kandidaten is er één, de mol, die de boel in het geheim saboteert. Margriet van der Linden was de mol. „Het is een heftig sociaal experiment. Ik wilde een aanvallende, beetje agressieve mol zijn. Psychisch vond ik het zwaar. Het is nogal wat, het zwijgen, het stiekeme, de druk. Jij weet iets wat verder niemand weet.” Tussen de opname en de uitzending van het programma zit een periode van acht, negen maanden, waarin ze nog steeds met niemand mocht praten over haar rol in het programma. „Tot de avond van de finale.” Dat was, zegt ze, een ontlading. Alsof ze weer uit de kast kwam. Nu wist heel Nederland dat zij de verrader was.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [DE MOL] Margriet van der Linden
« Reactie #932 Gepost op: 1-11-2015, 21:41:25 »
Uit een interview met het NRC over haar boek  "de liefde niet"
Niet echt groot nieuws, maar ik dacht ik citeer het toch maar even.


De mol zijn was zwaar

Vier weken heeft ze het „schrijfproces” onderbroken om mee te doen aan het televisieprogramma Wie is de Mol?. Onder de kandidaten is er één, de mol, die de boel in het geheim saboteert. Margriet van der Linden was de mol. „Het is een heftig sociaal experiment. Ik wilde een aanvallende, beetje agressieve mol zijn. Psychisch vond ik het zwaar. Het is nogal wat, het zwijgen, het stiekeme, de druk. Jij weet iets wat verder niemand weet.” Tussen de opname en de uitzending van het programma zit een periode van acht, negen maanden, waarin ze nog steeds met niemand mocht praten over haar rol in het programma. „Tot de avond van de finale.” Dat was, zegt ze, een ontlading. Alsof ze weer uit de kast kwam. Nu wist heel Nederland dat zij de verrader was.


Zo'n zelfde stukje stond er in het Volkskrant Magazine, over het verbergen dat ze lesbisch was: "Het is een uitputtingsslag, het is niet gezond. Het grappige is: in de negen maanden die er zaten tussen het moment dat ik werd gevraagd de Mol te zijn en de finale op tv, heb ik soms hetzelfde ervaren. Natuurlijk, het was maar een spel, maar soms overviel me datzelfde gevoel: zometeen breng ik het naar buiten! Terwijl dat helemaal niet kan!"
Tell me what your telescope says