Auteur Topic: Molgeld (verschijningsvorm)  (gelezen 97943 keer)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Molgeld (verschijningsvorm)
« Gepost op: 2-01-2015, 02:46:49 »
Het molgeld bestaat dit jaar blijkbaar uit afbeeldingen van eerdere mollen met de eerste bestemming van dat seizoen:
Het 10-"euro"-briefje heeft een afbeelding van Miloushka, met in het groen een kaartje van Argentinië (links op het biljet).
De twee 20-briefjes hebben een afbeelding van Thailand, in het oranje. Daarop zal dus Inge staan.
De twee gele 100-briefjes zijn niet duidelijk.
Het blauwe 250-briefje heeft IJsland erop staan, dus daarop zal ook Anne-Marie te zien zijn.
Logischerwijs (het totaal moet uitkomen op 2000) is het roze briefje 500, en heeft Zuid-Afrika en Kees erop staan, en is het turqouise briefje 1000 waard en heeft Hong-Kong en Susan erop afgebeeld.
Op deze manier moet het gele briefje tussen Thailand en IJsland in zitten, dus Mexico, Noord-Ierland, Japan of El Salvador. Met die mogelijkheden zeg ik dat het de contour van El Salvador is, en dus dat Patrick op dat biljet staat.

Nog even over het geld met daarop oud-Mollen. Ik heb ze even bekeken en landkaarten bekeken om de vorm te herkennen.
Hier een overzichtje:
BEDRAG    | LAND        |MOL
€10,-     |Argentinië   |Milouska
€20,-     |Thailand     |Inge
€100,-    |El Salvador* |Patrick
€250,-    |IJsland*     |Anne-Marie
€500,-    |Zuid-Afrika  |Kees
€1000,-   |Filipijnen*  |Susan

*Deze serie's zijn ook opgenomen in andere landen maar die stonden niet op het biljet.

Ik weet niet wat we precies met dit geld kunnen. Misschien is het gewoon normaal geld, maar wie weet is het iets anders..

Ik kan bovenstaande overzichten nog niet geheel onderschrijven. Ik kom tot onderstaan overzicht, waarbij waarden binnen [rechte haken] aannames zijn:

  10 | Turkoois | Milouska Meulens  | Argentinië    | 2006
  20 | Oranje   | [Inge Ipenburg]   | Thailand      | 2007
 100 | Geel     |                   |               |
 250 | Blauw    | [Anne-Marie Jung] | IJsland       | 2012
 500 | Lila     | [Kees Tol]        | [Zuid-Afrika] | 2013
1000 | Turkoois |                   |               |


Op het gele biljet staat idd hoogst waarschijnlijk El Salvador afgebeeld, maar gezien de matige cartografische afbeelding van IJsland waar delen van de omliggende zee ook zijn ingekleurd, zou HongKong ook nog kunnen.
Op het biljet van 1000 zie ik echt geen land staan hoor, maar ook de teksten die op de overige biljetten onder de landen staan (o.a. handtekening van de mol?), ontbreken.
Op het biljet van 10 ziet ik trouwens ook nog duidelijk het portret van Milouska in een lichte grijswaarde over het land heen gedrukt. Op de overige biljetten (behalve 1000) lijken soortgelijke portretten te staan.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 02:48:36 door Traveljunkie »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #1 Gepost op: 2-01-2015, 10:04:19 »
Tja je zou haast denken dat op weerszijden dan wel een andere oud-mol staat. Anders kun je ze niet allemaal kwijt ::hypocriet::. Anders komt er nog wel meer, biljet van 50 of wat anders met een mol erop ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #2 Gepost op: 2-01-2015, 10:37:08 »
Op het gele biljet staat idd hoogst waarschijnlijk El Salvador afgebeeld, maar gezien de matige cartografische afbeelding van IJsland waar delen van de omliggende zee ook zijn ingekleurd, zou HongKong ook nog kunnen.

Zeker dat het Patrick Stoof is.. Herken zijn blouse op het biljet.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #3 Gepost op: 2-01-2015, 11:12:08 »
In de tweede citaat met het schema,  heb ik gekeken naar welke seizoenen in welk land is opgenomen. Dan heb ik en van die landen op gezocht op Google en de vorm vergeleken met de vorm op het biljet. Daarin heb ik gelet op opvallende dingen in een vorm; inkepingen, schiereilanden en knikjes in een kust,  bijvoorbeeld. IJsland kon je gemakkelijk herkennen aan het schiereiland in het Noord-Westen van het land.

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #4 Gepost op: 2-01-2015, 11:34:57 »
Op het biljet van 1000 euro is het land, de Filipijnen, waar Susan Visser vorig jaar de mol was. Dit klopt ook met de chronologische volgorde. Het grote probleem is dan dat je Dennis, Jon en Kim tussen de 20 euro van Inge en de 100 euro van Patrick moet krijgen.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #5 Gepost op: 2-01-2015, 11:39:22 »
Een van hen zal wel 50 zijn, de andere misschien 25 en 75?
#teamamaimiljaarde

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #6 Gepost op: 19-01-2015, 13:28:10 »
Ik blijf het toch raar vinden dat eerdere mollen als Milouska en Inge (mollen uit resp. 2006 en 2007) wel op de biljetten staan en Dennis, Jon en Kim (mollen uit resp. 2008, 2009 en 2010) niet. Zowel chrono-onlogisch als keuze-onlogisch. Dennis werd nog wel uitgeroepen tot beste Nederlandse mol...


Voor het overzicht nog even de foto van het molgeld uit de backstagefoto's van aflevering 1:
« Laatst bewerkt op: 19-01-2015, 13:34:47 door Mollenmania »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #7 Gepost op: 19-01-2015, 14:10:33 »
Ik blijf het toch raar vinden dat eerdere mollen als Milouska en Inge (mollen uit resp. 2006 en 2007) wel op de biljetten staan en Dennis, Jon en Kim (mollen uit resp. 2008, 2009 en 2010) niet. Zowel chrono-onlogisch als keuze-onlogisch. Dennis werd nog wel uitgeroepen tot beste Nederlandse mol...


Tel je de ontbrekende seizoenen 08, 09, 10 bij elkaar op krijg je : 27.

Mogelijke hint :
27 = 2-7 = februari 7 = geboortedatum Chris.
En niet alleen dat : Als je Chris zijn volledige geboortedatum optelt : 7-2-1971 komt daaruit : 27.

Dit is bij geen van de andere kandidaten het geval.


Het zou evt. wel ook nog op de leeftijd van Ajouad kunnen slaan, maar bovenstaande vind ik vele malen sterker, omdat hij dubbelop klopt.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #8 Gepost op: 19-01-2015, 18:49:08 »
Stiekem denk ik eigelijk dat er in aflevering 10 ineens een briefje van 5000 verschijnt met de mol van 2015 erop.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #9 Gepost op: 24-01-2015, 23:51:18 »
Als je goed kijkt in de vooruitblik voor volgende week, wanneer het geld wordt geteld, zie je op een briefje Japan staan. Voor 50 euro als ik het goed heb. ::vergroot::
Dan zouden de briefjes die we nog niet hebben gezien waarschijnlijk zo zijn:
30: Dennis Weening
40: Jon van Eerd
50: Kim Pieters

Ik kan me trouwens ook voorstellen dat dit molgeld volgend seizoen weer gebruikt wordt, en dan met een briefje van 2000 met het hoofd van Martine de Mol van dit jaar erbij ::ok::
...óf niet!

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #10 Gepost op: 26-01-2015, 09:01:57 »
Wat me opvalt is dat Dennis, Jon en Kim (nog) niet op het geld staan. Dit kan een hint zijn als je kijkt naar de seizoenen 8,9 en 10. H I en J. Hij. Misschien moeten we de mol dan toch bij een man zoeken, terwijl ik nog maar één man verdenk en verder drie vrouwen, geen Marlijn.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #11 Gepost op: 26-01-2015, 20:46:59 »
Als je goed kijkt in de vooruitblik voor volgende week, wanneer het geld wordt geteld, zie je op een briefje Japan staan. Voor 50 euro als ik het goed heb. ::vergroot::
Dan zouden de briefjes die we nog niet hebben gezien waarschijnlijk zo zijn:
30: Dennis Weening
40: Jon van Eerd
50: Kim Pieters


Goed opgemerkt  ::ok::. Maar briefjes van 30 en 40? Geloof ik niet in.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #12 Gepost op: 26-01-2015, 21:22:37 »
Goed opgemerkt  ::ok::. Maar briefjes van 30 en 40? Geloof ik niet in.
Nou ja, ze worden waarschijnlijk weinig gebruikt, dus vandaar dat we ze nog niet gezien hebben.
Ik zou niet anders kunnen verklaren waarom ze die twee zouden hebben weggelaten ??? (Nota bene 'De beste Mol ooit'?!) Tja, onlogische bedragen, maar Kim is nu ook uit de hoge hoed gekomen. Dus ik heb er vertrouwen is. ::trots::
...óf niet!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #13 Gepost op: 28-01-2015, 12:13:18 »
Nu we het geld van dichterbij hebben kunnen zien valt mij nog wat op.
Elk briefje heeft namelijk een verschillende achtergrond.

Op het €500,- briefje met Kees, staan jokers:



Op het €250,- briefje met Anne-Marie, staat een muisaanzwijzer:



Op het €20,- briefje met Inge, lijken vrijstellingen te staan:



€10,- briefje nog niet weten te ontcijferen. De rest is niet goed zichtbaar.

Waarschijnlijk geen hint, maar misschien toch leuk om te weten.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #14 Gepost op: 28-01-2015, 12:25:30 »
Nu we het geld van dichterbij hebben kunnen zien valt mij nog wat op.
Elk briefje heeft namelijk een verschillende achtergrond.

Goed gezien! Dat muispijltje vind ik best eigenaardig. (Muis -> Rik?)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #15 Gepost op: 28-01-2015, 12:29:32 »
Zou het een testscherm kunnen zijn?
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #16 Gepost op: 28-01-2015, 12:32:00 »
Zou het een testscherm kunnen zijn?

Dat denk ik wel. Maar toch een opvallende keuze.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #17 Gepost op: 28-01-2015, 12:57:55 »
De link die gelegd kan worden is inderdaad opvallend. Aan de andere kant is het wel een kenmerkend beeld voor WIDM.

Benieuwd of er nog meer verwijzingen naar muizen opduiken (en naar wat er op de overige briefjes staat).

Wel goed gezien. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #18 Gepost op: 28-01-2015, 14:50:46 »
Volgens mij staat op 20 de (zwarte) vrijstelling?

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #19 Gepost op: 29-01-2015, 00:30:20 »
Zou het een testscherm kunnen zijn?

Wat bedoelen jullie met testscherm? Een paar seconden later, wanneer Chris het briefje vasthoudt, is de cursor ook weer te zien.
Lijkt alsof die naar een hartje of een V op achtergrond/watermerk wijst ???