Auteur Topic: WIDM Exam topic  (gelezen 210321 keer)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #20 Gepost op: 7-12-2012, 23:22:18 »
Je hebt problemen met het bepalen van de afvaller adh van de laagste score? Ik weet niet hoe je het programma hebt opgebouwd (of waar het in gemaakt is), maar wat ik zou doen is;

Een loop die alle scores afgaat en bijhoudt wat tot nu toe de laagste score was. Eventueel tijd bijhouden en vergelijken voor als er een gelijke stand is (dit hoef je dan niet meer in de score te verwerken). Je zou bijvoorbeeld zo iets kunnen doen:

int score = 1000; //Dit is de maximale score die behaald kan worden
int tijd = 0; //Tijd in seconden die de kandidaten over de test deden
for(int x = 0; x < aantalKandidaten; x++)
{
   if(arrayMetScores[x] < score || (arrayMetScores[x] == score && arrayMetTijden[x] > tijd))
   {
        score = arrayMetScores[x];
        tijd = arrayMetTijden[x];

   }
}
Nu weet je dat kandidaat met getal x afvalt. (Begint bij 0 met tellen! Zoals in veel programmeertalen gebruikelijk is bij arrays).

Maar de handigste manier om dit te doen hangt eigenlijk geheel af van hoe je het programma hebt opgebouwd (en hoe de data wordt bewaard binnen het programma).
De taal is Basic  :-[
Laagste nummer kan ik bepalen, alleen het wil nog niet lukken om daar de goede persoon aan vast te knopen.
Broncode is overigens hier: https://docs.google.com/open?id=0B4uyffWNhw2YZDVMWWZ5YUFpSEk
Als iemand er zin heeft om naar te kijken. Ik zal zelf dit weekend ook aan de slag gaan, maar soms heb je gewoon iemand nodig die op een andere manier ergens naar aankijkt...

Ik ga ook kijken of ik meerdere kandidaten kan selecteren voor de executie... Het wil voorlopig nog niet lukken, maar ik blijf proberen. 't Is in ieder geval een geval een geweldig iets om van te leren.
« Laatst bewerkt op: 7-12-2012, 23:27:47 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #21 Gepost op: 7-12-2012, 23:35:54 »
Ik heb zelf geen ervaring met basic. =/ Ik kan je code wel bekijken, maar het is altijd vrij lastig iemand anders code te ontcijferen... xD

Hoe sla je de gegevens van de kandidaten op? Hoe weet je wie welke kandidaat is en welke score daar bij hoort? Want daar gaat het eigenlijk om. Je moet de laagste score weten en van wie die score was. Ik heb even snel naar je code gekeken en ik ben een bubble sort tegen gekomen, die je eigenlijk niet eens nodig hebt, omdat je alleen de laagste score nodig hebt en niet alle scores gesorteerd (dan zou mijn vorige voorbeeld, mits zo iets in basic kan, sneller zijn).

Wat ik dus eigenlijk probeer te vragen is; hoe weet je wie de kandidaten zijn en welke scores er zijn behaald?

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #22 Gepost op: 7-12-2012, 23:51:11 »
Ik heb zelf geen ervaring met basic. =/ Ik kan je code wel bekijken, maar het is altijd vrij lastig iemand anders code te ontcijferen... xD

Hoe sla je de gegevens van de kandidaten op? Hoe weet je wie welke kandidaat is en welke score daar bij hoort? Want daar gaat het eigenlijk om. Je moet de laagste score weten en van wie die score was. Ik heb even snel naar je code gekeken en ik ben een bubble sort tegen gekomen, die je eigenlijk niet eens nodig hebt, omdat je alleen de laagste score nodig hebt en niet alle scores gesorteerd (dan zou mijn vorige voorbeeld, mits zo iets in basic kan, sneller zijn).

Wat ik dus eigenlijk probeer te vragen is; hoe weet je wie de kandidaten zijn en welke scores er zijn behaald?
Klopt, is ook niet nodig en redelijk omslachtig...
De scores en kandidaten worden op de volgende manier opgeslagen:
Persoon1#0#5
Persoon2#0#3
Persoon3#0#4
Persoon4#2#3
Persoon5#0#3
Waarbij Persoon1 de kandidaat is, 0 het aantal goede antwoorden en 5 het aantal seconden.

Ik heb de code wel bekeken, dat moet zeker om te zetten zijn, maar dan krijg ik nog steeds niet de goede kandidaat, maar alleen het getal.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #23 Gepost op: 8-12-2012, 23:11:48 »
Citaat
int score = 1000; //Dit is de maximale score die behaald kan worden
int tijd = 0; //Tijd in seconden die de kandidaten over de test deden
for(int x = 0; x < aantalKandidaten; x++)
{
   if(arrayMetScores[x] < score || (arrayMetScores[x] == score && arrayMetTijden[x] > tijd))
   {
        score = arrayMetScores[x];
        tijd = arrayMetTijden[x];

   }
}
Ik vermoed dat je bedoelt:


int score = 1000; //Dit is de maximale score die behaald kan worden
int tijd = 0; //Tijd in seconden die de kandidaten over de test deden
for(int x = 0; x < aantalKandidaten; x++)
{
   if(arrayMetScores[x] < score || (arrayMetScores[x] == score && arrayMetTijden[x] > tijd))
   {
        score = arrayMetScores[x];
        tijd = arrayMetTijden[x];
        persoon = x;
   }
}
Op deze manier wordt de index van de kandidaat met de laagste score-tijd-combinatie onthouden in de variabele "persoon".
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #24 Gepost op: 15-12-2012, 21:13:02 »
Ik laat het automatisch-afvaller-of-winnaar-systeem-door-middel-van-de-score-of-antwoorden-goed-en-tijd systeem even rusten, nu ben ik bezig geweest met multi-afvaller-of-winnaar systeem.
Werkt al redelijk goed, maar er is nog meer te doen, een voorproefje alvast..
PS: Er zitten wat verborgen grappen in, kun je ze vinden?  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 20:38:57 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #25 Gepost op: 15-12-2012, 21:30:49 »
Ook wel handig lijkt me een wachtwoord zodat men niet de antwoorden kan checken :)
...óf niet!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #26 Gepost op: 15-12-2012, 23:50:42 »
Nieuwe versie staat online!
Optie voor wachtwoorden, meerdere winnaars/afvallers en meer.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #27 Gepost op: 16-12-2012, 11:29:46 »
Ik heb een paar suggesties:

- Verspreid de antwoorden over het hele scherm
- Laat de knopjes knipperen als er op geklikt wordt en niet oplichten als je erover heen gaat (het knipperen kun je doen door belichtingen achter elkaar te plakken als als een GIF)
- Het klikgeluidje bij het aanklikken van antwoorden
- Hij loopt bij mij nu vast na vraag 20 en verlaat het hele test-schem (het was de laatste vraag).
« Laatst bewerkt op: 16-12-2012, 11:36:29 door Jordyep »

Offline J0RNN17

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • TIME Person of the year 2006
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #28 Gepost op: 16-12-2012, 11:53:55 »
Nu moet je je eigen test oploaden, maar gaat er iemand hier ook een soort WIDM2013 test uploaden zodat iedereen diezelfde test kan doen?

Of bestaat er al zoiets waar wij met z'n allen tijdens de serie aan mee kunnen doen?
Susan Visser of Jennifer Hofman is de Mollin

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #29 Gepost op: 16-12-2012, 15:55:02 »
Nu moet je je eigen test oploaden, maar gaat er iemand hier ook een soort WIDM2013 test uploaden zodat iedereen diezelfde test kan doen?

Of bestaat er al zoiets waar wij met z'n allen tijdens de serie aan mee kunnen doen?
Zoiets bestaat volgens mij nog niet, maar dat is zeker geen slecht idee. Ik zou het best willen doen, alleen mijn vragen gaan dan vooral over dingen waar ik op let.. Misschien is het handiger om 't met meer mensen te doen?

Ik heb een paar suggesties:

- Verspreid de antwoorden over het hele scherm
De antwoorden van de test? Zo is het in het echt toch ook niet?
- Laat de knopjes knipperen als er op geklikt wordt en niet oplichten als je erover heen gaat (het knipperen kun je doen door belichtingen achter elkaar te plakken als als een GIF)
Maar na dat je op het goed antwoord hebt gedrukt, ga je door naar de volgende vraag.. Dag effect! Ik zal kijken wat ik kan doen ;)
- Het klikgeluidje bij het aanklikken van antwoorden
Zal ik proberen, helaas draait er al muziek tijdens de test, dus ik moet een manier gaan verzinnen om daar naast nog geluid af te spelen.. Maar dat komt er aan!
- Hij loopt bij mij nu vast na vraag 20 en verlaat het hele test-schem (het was de laatste vraag).
Als je alleen speelt, krijg je het naamveld - vragen - resultaat - sluiten. Dat sluiten gaat automatisch, dat hoort zo.. Of krijg je het resultatenscherm niet te zien?
« Laatst bewerkt op: 16-12-2012, 16:54:14 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #30 Gepost op: 16-12-2012, 16:28:38 »
Ik heb je laatste versie nog niet bekeken, maar te gek dat je hier mee bezig bent Koen! ::ok::

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #31 Gepost op: 16-12-2012, 17:50:20 »
Waar is het programma eigenlijk te downloaden? :P

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #32 Gepost op: 16-12-2012, 17:52:16 »
Nee, hij sluit gewoon het testscherm na vraag 20 terwijl de eerste persoon pas bezig was.

Verder zou ik het klikgeluidje proberen te halen uit één van de finale testen, want daar speelt soms hele rustige of zelfs geen muziek.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #33 Gepost op: 16-12-2012, 17:52:56 »
Waar is het programma eigenlijk te downloaden? :P

http://koenvh.nl/widm  ;)

Opnieuw alles geupload naar Sourceforge. Hoop dat dat beter werkt...
Handleiding moet ik nog herschrijven, nog geen tijd voor gehad.
Ik wil nog alle bovenstaanden punten maken..

Nee, hij sluit gewoon het testscherm na vraag 20 terwijl de eerste persoon pas bezig was.

Verder zou ik het klikgeluidje proberen te halen uit één van de finale testen, want daar speelt soms hele rustige of zelfs geen muziek.
Ik heb dat probleem niet kunnen reproduceren... Welke instellingen allemaal? Wil je het nog eens proberen en controleren dat hij ook echt op groepsmodus staat?



Klikkedieklik(geluid) https://www.box.com/s/ct6brum7gm0kdnob4mcv  :D



Ik ga weer aan de slag, volgende versie zal onder andere makkelijker uit te pakken zijn (7-Zip Self Extractor  ;)), dit staat er op de lijst:

  • Handleiding herschrijven
  • Antwoorden over het hele scherm verspreiden
  • Knoppen later knipperen ipv oplichten
  • Klikgeluid bij de antwoorden
  • OCR A Extended ipv Lucida Sans Console (= Lettertype uit bestand laden)
Hier mag best meer bij... Suggesties zijn welkom! Kans is grote dat ze toegevoegd worden (al dan niet op de lange termijn, ligt aan de moeilijkheidsgraad  ::jaja::)
« Laatst bewerkt op: 23-12-2012, 23:20:32 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #34 Gepost op: 23-12-2012, 23:22:55 »
Nieuwe versie staat online!

De volgende wijzigingen zijn er doorgevoerd:
-Fullscreen mogelijk
-Probleem waarbij resultatenscherm wegviel opgelost.
-Klikgeluid toegevoegd
-Fout opgelost wanneer er geen executiekandidaten waren ingeladen
-Lettertype aangepast naar het echte OCR A Extended
-Knoppen laten oplichten met animatie bij klikken
(- Wachtwoord invoeren scherm is vernieuwd)

Video:


Fouten, tips en meer mogen altijd doorgegeven worden  :D
« Laatst bewerkt op: 23-12-2012, 23:27:20 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline svencool

  • Forumlid
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #35 Gepost op: 24-12-2012, 08:26:05 »
Kan dat wachtwoordscherm met sterretjes (*) zijn, of is dat wel zo in nieuwevupdate?

Een makkelijkere manier om test/executie af te sluiten is handig. Voor de rest erg mooi gedaan.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #36 Gepost op: 24-12-2012, 10:45:06 »
Kan dat wachtwoordscherm met sterretjes (*) zijn, of is dat wel zo in nieuwe update?

Een makkelijkere manier om test/executie af te sluiten is handig. Voor de rest erg mooi gedaan.
In de nieuwe update is het met asterisken (*)  ;) (Vorige was een hele snelle implementatie, standaard Inputbox...)
Mag ik dan vragen hoe je het graag had gezien? Het moet natuurlijk niet het uiterlijk verpesten  :P
« Laatst bewerkt op: 24-12-2012, 15:55:42 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Jordyep

  • Forumlid
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #37 Gepost op: 24-12-2012, 11:12:44 »
Hij is echt geweldig, en toch heb ik nog een paar hele kleine verbeterpuntjes; zodat ie helemaal perfect wordt:

- Laat de executiemuziek stoppen na het rode scherm
- Het knipperen mag iets langer en iets feller
- Het percentage goede antwoorden
- Een optie om jokers in te voeren

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #38 Gepost op: 24-12-2012, 16:38:32 »
Fout gevonden met het laden van OCR A Extended. Lettertype verandert in Microsoft Sans Serif als OCR A Extended niet geïnstalleerd is.  ::schaam:: Geen paniek, ik heb het probleem al opgelost, alleen moet je even wachten tot de volgende versie ::hypocriet::
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #39 Gepost op: 24-12-2012, 17:06:26 »
Super super super mooi Koen!  ::ok::
Alleen is de test in de uitzendingen niet altijd een tandje groter?
En meer in het midden van het scherm? Bedoel zo ziet het er ook goed uit hoor! Alleen zit het allemaal in de linkerboven hoek..
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !