Auteur Topic: WIDM Exam topic  (gelezen 210318 keer)

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
WIDM Exam topic
« Gepost op: 17-11-2012, 16:21:25 »
Goedenavond molloten,

Na negen jaar heb ik besloten te stoppen met het onderhouden van WIDM Exam.
Mijn interesse voor Wie is de Mol? is weggeëbd.
Dus mijn vraag is: heeft iemand interesse om het stokje over te nemen?
Zo kunnen alle molfans toch Wie is de Mol? blijven spelen, en kan ik weer onder de grond kruipen  :)
Zo ja, stuur dan maar een berichtje, of een e-mail. Het programma is geschreven in het zeer moderne Visual Basic.NET, dus misschien wil je het liever herschrijven  :P
« Laatst bewerkt op: 6-05-2021, 23:20:40 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline TheBakerS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #1 Gepost op: 17-11-2012, 16:47:23 »
LEUK!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #2 Gepost op: 24-11-2012, 12:53:23 »
Nu ben ik bezig om het alles iets meer richting WIDM bedrijfsuitjes, feesten en partijen te maken, ipv als tussendoortje...
Trouwens, als iemand intresse heeft in de broncode.. Gewoon zeggen, dan zal ik 'm uploaden (Helaas is mijn uploadsnelheid niet geweldig (80KB/s), en eventjes 100mb uploaden is dan niet niks..)

Nog een vraag aan jullie: Wat zouden jullie nog graag in WIDM Exam willen zien? Welke opties, functies en andere zooi? :)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #3 Gepost op: 25-11-2012, 13:03:58 »
Heel leuk! Ik ben inmiddels zelf ook al bezig met het maken van een test. :)
En ik zou eigenlijk niks kunnen bedenken wat je er nog aan zou moeten veranderen, het bevat volgens mij alles van de 'echte' test. ::ok::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #4 Gepost op: 25-11-2012, 17:25:37 »
Het zou handig zijn om ook een winnaar-bekendmaak-programma te hebben, dus met èén groen scherm en de rest roof.
...óf niet!

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #5 Gepost op: 25-11-2012, 17:27:13 »
Het zou handig zijn om ook een winnaar-bekendmaak-programma te hebben, dus met èén groen scherm en de rest roof.
Oh ja, goed idee! :)
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #6 Gepost op: 25-11-2012, 19:29:13 »
Waar moet ik mijn test delen? Hier op het forum of op de website?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #7 Gepost op: 25-11-2012, 19:30:03 »
Waar moet ik mijn test delen? Hier op het forum of op de website?
Doe maar hier ;)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #8 Gepost op: 25-11-2012, 19:34:37 »
Hmm, hij doet het niet. :-\\
Ik kan geen .widm bestand uploaden, wat moet ik nu doen?
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #9 Gepost op: 25-11-2012, 19:37:06 »
Hmm, hij doet het niet. :-\\
Ik kan geen .widm bestand uploaden, wat moet ik nu doen?
Hmm, was ik even vergeten  :(

Anders doe je de test tussen spoiler tags.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #10 Gepost op: 25-11-2012, 19:40:25 »
Hmm, was ik even vergeten  :(

Anders doe je de test tussen spoiler tags.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Maar dan kan ik het bestand toch nog steeds niet uploaden?

Edit: Of bedoel je de tekst? Want dan kunnen de anderen er verder toch alsnog niks mee?
« Laatst bewerkt op: 25-11-2012, 19:43:37 door Hadewychisdemol »
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #11 Gepost op: 25-11-2012, 20:09:15 »
Maar dan kan ik het bestand toch nog steeds niet uploaden?

Edit: Of bedoel je de tekst? Want dan kunnen de anderen er verder toch alsnog niks mee?

Laat maar zitten... Via deze link: http://koenvh.nl/widm/upload/ kun je je test uploaden.

Daarnaast heb ik een nieuwe versie geüpload. Beter startscherm, executie inbegrepen, logo aan te passen en meer (zoals handmatig op updates controleren, winnaar-bekendmaak-optie etc..).
Tests werken wel gewoon nog.

Een vooruitblik van wat ik nog wil maken:
 
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 20:38:05 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #12 Gepost op: 26-11-2012, 20:14:11 »
Geestig programmaatje (versie 18 november). Werkt nog wel een beetje raar maar het idee is heel leuk. En het werkt op Windows 8 (bureaubladomgeving).

Zou grappig zijn om een computertoets met meerkeuzevragen met dit programmaatje af te nemen. Immers wie zegt dat toetsen saai moeten zijn? :P Lijkt mij in elk geval best geinig om dit ding te gebruiken om op school een toets af te nemen ::rofl:: (ben echter niet in de positie)

Hoe dan ook. Dingen die mij opvielen:
Ik vermoed dat de graphics nog een beetje meer in lijn worden met de uitzendingen? Of mag dat niet vanwege rechten? Hoe dan ook is het lettertype OCR A Extended naar mijn weten gratis. Het "naam ingegeven" scherm en de antwoordknoppen zijn ook nog uit stijl.
De indeling van de antwoorden is niet hetzelfde als de indeling van antwoorden in de echts tests (2 kolommen van 5). Als je wil heb ik wel iets voor je waarbij dat beter is ingedeeld (heb ook gespeeld met WIDM-testen). Alhoewel je dan wel krijgt dat de antwoorden kort moeten zijn (net zoals ze dat in de afleveringen ook eigenlijk altijd wel zijn).

Verder zag ik iets van een score als je de test had gemaakt. Hoe wordt die berekend? Worden de resultaten van de tests ergens in bestanden bewaard? Op zich is het wel logisch om dat te doen in de map van de .exe, lijkt mij. De executie-app zou die lijst dan kunnen inlezen, waarbij de laagste score automatisch rood krijgt. Als je het zo maakt dat die bestanden versleuteld zijn dan kan zelfs de host niet meer zomaar de resultaten beïnvloeden.

Edit: ik zie nu pas de modus "groep" :-X

Verder wat je zou kunnen doen is een ini-file maken met kandidatennamen erin zodat als een kandidaat zijn naam fout intypt dat die dan niet fout doorkomt, maar de kandidaat 'm opnieuw moet ingeven. Op die manier weet je zeker dat de juiste namen in de resultatenfile zitten. De executie kan alleen starten als alle namen ofwel de test hebben gemaakt, ofwel een vrijstelling hebben.
Immers, als je dit voor bedrijfsuitjes wil doen, dan moet het foolproof zijn. ;)

Verder zag ik dat de executie-app, als die groen gaf, het scherm flikkert, alsof het twee keer wordt opgebouwd.  Weet niet of dat te voorkomen is?

Hoe dan ook, geinig idee en het begin is er! ::ok::
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #13 Gepost op: 26-11-2012, 20:36:41 »
Geestig programmaatje (versie 18 november). Werkt nog wel een beetje raar maar het idee is heel leuk. En het werkt op Windows 8 (bureaubladomgeving).

Mee eens, werk ik nog aan ;)

Zou grappig zijn om een computertoets met meerkeuzevragen met dit programmaatje af te nemen. Immers wie zegt dat toetsen saai moeten zijn? :P Lijkt mij in elk geval best geinig om dit ding te gebruiken om op school een toets af te nemen ::rofl:: (ben echter niet in de positie)

Als de fouten eruit zijn, zou het wel grappig zijn. (Beter dan WinToets in ieder geval)

Hoe dan ook. Dingen die mij opvielen:
Ik vermoed dat de graphics nog een beetje meer in lijn worden met de uitzendingen? Of mag dat niet vanwege rechten? Hoe dan ook is het lettertype OCR A Extended naar mijn weten gratis. Het "naam ingegeven" scherm en de antwoordknoppen zijn ook nog uit stijl.
De indeling van de antwoorden is niet hetzelfde als de indeling van antwoorden in de echts tests (2 kolommen van 5). Als je wil heb ik wel iets voor je waarbij dat beter is ingedeeld (heb ook gespeeld met WIDM-testen). Alhoewel je dan wel krijgt dat de antwoorden kort moeten zijn (net zoals ze dat in de afleveringen ook eigenlijk altijd wel zijn).

Graphics zijn niet m'n sterkste kans... Dus iedereen die me daarmee kan helpen...  ;)
Nooit geweten dat dat de indeling is... Ga ik aanpassen! Ik moet wel even zeggen dat hoewel OCR A Extended gratis is, iedereen het wel moet hebben... Dat vraagt om administratierechten.. Vandaar mijn keuze voor Courier New.. Maar ik moet nog een manier vinden om een lettertype uit dezelfde map in te kunnen laden. Ik zal meer test stukjes van WIDM gaan kijken.. Helaas is het beeld ook niet al te goed om alles te kunnen zien


Verder zag ik iets van een score als je de test had gemaakt. Hoe wordt die berekend? Worden de resultaten van de tests ergens in bestanden bewaard? Op zich is het wel logisch om dat te doen in de map van de .exe, lijkt mij. De executie-app zou die lijst dan kunnen inlezen, waarbij de laagste score automatisch rood krijgt. Als je het zo maakt dat die bestanden versleuteld zijn dan kan zelfs de host niet meer zomaar de resultaten beïnvloeden.

Encrypten kan ik wel, de laagste score selecteren ook... Die dan ook combineren met de juiste naam lukt nog niet.. Maar ik ben er mee bezig!
Berekening is
x = 0
Per seconde: x + 1
Per fout antwoord: x + 20
Score = 1000 - x


Edit: ik zie nu pas de modus "groep" :-X

Verder wat je zou kunnen doen is een ini-file maken met kandidatennamen erin zodat als een kandidaat zijn naam fout intypt dat die dan niet fout doorkomt, maar de kandidaat 'm opnieuw moet ingeven. Op die manier weet je zeker dat de juiste namen in de resultatenfile zitten. De executie kan alleen starten als alle namen ofwel de test hebben gemaakt, ofwel een vrijstelling hebben.
Immers, als je dit voor bedrijfsuitjes wil doen, dan moet het foolproof zijn. ;)

Nog meer ideeën! Tot nu toe is het geen ramp.. Alleen wanneer je niet meer handmatig de naam in moet voeren... Dan komen de problemen... Werk ik aan! (Verwacht geen .ini, maar een .widmk.. Ik gebruik mijn eigen extensies zodat het makkelijker te herkennen is.

Verder zag ik dat de executie-app, als die groen gaf, het scherm flikkert, alsof het twee keer wordt opgebouwd.  Weet niet of dat te voorkomen is?

Kan dat iets specifieker? Eerst een zwart scherm en daarna pas de groen/rood? Zo ja: Dat kan ik met gemak oplossen...

Hoe dan ook, geinig idee en het begin is er! ::ok::

Bedankt, ik probeer een alternatief voor Meiof's WIDM test software te maken, aangezien die opmaak al verouderd is en niet alles even goed werkt.
« Laatst bewerkt op: 26-11-2012, 22:43:00 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Miek37

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #14 Gepost op: 26-11-2012, 22:46:10 »
Goed bezig Koenvh!   ::ok::

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #15 Gepost op: 30-11-2012, 23:02:18 »
Iemand suggesties om het startscherm logischer te maken?
Heeft iemand afbeeldingen van het naam invoer scherm?


Nu heb ik auto-update toegevoegd.. En de opmaak wat aangepast..
Een voorproefje:
« Laatst bewerkt op: 8-05-2021, 20:38:16 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #16 Gepost op: 1-12-2012, 00:15:09 »
Bedoel je suggesties ongeveer zoals zoiets?


Volgens mij heb je zo dezelfde functionaliteit, maar meer visueel. En dat werkt sneller :)
(persoon 4 is de mol, suggestie hoe je dat kan tonen. Verder dacht ik aan het idee dat je één kandidatenbestand gebruikt voor één hele reeks, en na elke executie het programma automatisch de kandidaat met rood uit de kandidatenlijst haalt. "Naar testscores" stelt iedereen in op groen behalve diegene met de laagste testscores (mits beschikbaar). I kbedenk trouwens nu ook dat je de testscores gewoon in beeld kunt houden.

Trouwens, awt ik eigenlijk zou doen is werken met één save-file met daarin alle data van één reeks. Dus, welke kandidaten er nog zijn, en van elke kandidaat de testscore. Aan het begin van een reeks maakt de spelleider zo'n file aan (met een itnerface in het programma), en voor elke test zorgt de spelleider ervoor dat die file geladen is op de computer waarop alle kandidaten hun test maken. Het programma onthoudt alle testscores in die file en baseert de executie daarop (kan via een interface door spelleider worden aangepast). Uitvoeren van executie vanaf ditzelfde programma verwijdert kandidaat uit file en maakt de file kaar voor de volgende testronde.

Geen idee of het makkelijk te doen is, maar het zijn maar ideeën :) En misschien zit dit er allemaal al in of had je dit al bedacht :P

Citaat
Kan dat iets specifieker? Eerst een zwart scherm en daarna pas de groen/rood? Zo ja: Dat kan ik met gemak oplossen...
Vanaf dat ik de naam bevestig gebeurt er ongeveer dit:
eerste frame = helemaal wit
tweede frame = bovenste deel groen, onderste deel wit
derde frame = helemaal groen
vierde frame = helemaal wit
vijfde frame = bovenste deel groen, onderste deel wit
zesde frame en verder = helemaal groen
"frame" is hier iets van 1/30 seconde.

Citaat
Heeft iemand afbeeldingen van het naam invoer scherm
Hier heb ik zelf overigens ook wel interesse naar!
« Laatst bewerkt op: 1-12-2012, 00:20:40 door Erik Leppen »
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #17 Gepost op: 2-12-2012, 00:30:38 »
Nieuwe versie staat online.
Paar problemen opgelost, nieuwe functies toegevoegd etc...
Ik ga morgen/volgende week weer verder, ik lees wat jullie schrijven en zal proberen zo veel mogelijk dingen toe te voegen  ;)

Ik heb een mail gestuurd naar de Avro voor beeldmateriaal van het naam invoeren, ik zal het melden wanneer ik reactie heb.

Automatisch de afvaller(s) kiezen komt er nog aan, maar na 2u proberen laat ik het maar eventjes zitten  :-\\
« Laatst bewerkt op: 2-12-2012, 00:32:38 door Koenvh »
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #18 Gepost op: 7-12-2012, 20:54:17 »
Wat ik me nog afvroeg: Is het heel erg als de volgende versie als installatie wordt uitgegeven? Ik bedoel zo'n setup ding... Dan kan ik namelijk het lettertype installeren tijdens die installatie, en gebruiken.. Maar ik weet niet of er erg veel tegen is?



Toevoeging: Ik ga nu weer aan de slag met de nieuwe versie, dit is HET moment om met ideeën te komen *HINT HINT*  ;D
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels

Online hetoord

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleurenblind? Ik?
Re: WIDM Exam (vervolg op Wie is de Mol Examen)
« Reactie #19 Gepost op: 7-12-2012, 23:10:50 »
Je hebt problemen met het bepalen van de afvaller adh van de laagste score? Ik weet niet hoe je het programma hebt opgebouwd (of waar het in gemaakt is), maar wat ik zou doen is;

Een loop die alle scores afgaat en bijhoudt wat tot nu toe de laagste score was. Eventueel tijd bijhouden en vergelijken voor als er een gelijke stand is (dit hoef je dan niet meer in de score te verwerken). Je zou bijvoorbeeld zo iets kunnen doen:

int score = 1001; //Dit is de maximale score die behaald kan worden + 1
int tijd = 0; //Tijd in seconden die de kandidaten over de test deden
for(int x = 0; x < aantalKandidaten; x++)
{
   if(arrayMetScores[x] < score || (arrayMetScores[x] == score && arrayMetTijden[x] > tijd))
   {
        score = arrayMetScores[x];
        tijd = arrayMetTijden[x];

   }
}
Nu weet je dat kandidaat met getal x afvalt. (Begint bij 0 met tellen! Zoals in veel programmeertalen gebruikelijk is bij arrays).

Maar de handigste manier om dit te doen hangt eigenlijk geheel af van hoe je het programma hebt opgebouwd (en hoe de data wordt bewaard binnen het programma).
« Laatst bewerkt op: 7-12-2012, 23:14:55 door hetoord »