Poll

Wat is het leukste onderschrift van Wie is de mol 2016?

[leader] Isabelle: Marc-Marie is kritisch...... Marc Marie is kritisch
3 (3.4%)
[aflevering 1] Eerste opdracht baard Airen geen zorgen
1 (1.1%)
[aflevering 2] Ook aan tafel is er totaal geen sprake van 'eterdiscipline' bij kandidaten widm 2016
33 (37.9%)
[aflevering 3] "Hoe je onder de grond belandt? Die drukke weg daar oversteken zonder uit te kijken."
8 (9.2%)
[aflevering 4] Taeke kaejakt als een baes, Maer hij begaet een flaeter; Want waer de aek de koker raekt, Raekt Taekema te waeter.
10 (11.5%)
[aflevering 5] Tim gaat voor de molletjestrui.
17 (19.5%)
[aflevering 6] Annemieke vertrouwt Rop voor geen inch
3 (3.4%)
[aflevering 7] Annemieke ziet picollo achter Taeke en schreeuwt: "Ai... Ren!"
3 (3.4%)
[aflevering 8] Klaas: 'heeft iemand een paracetamolletje?  Ik heb hoogtevrees.' Annemieke: ' voor je staat wel een tabletje!'
3 (3.4%)
[aflevering 9] Hier rust het format van "Wie is de Mol?"
6 (6.9%)

Totaal aantal stemmen: 87

Poll gesloten: 12-03-2016, 23:00:04

Auteur Topic: Funstuff - Het onderschriftenspel  (gelezen 278528 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1120 Gepost op: 6-03-2016, 18:08:29 »
Ellie lust je rrrauw, Heinz.....

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1121 Gepost op: 6-03-2016, 21:15:03 »
::oink:: en ik had nog wel op de molletjestrui gestemd :)

Wauw, dank je! :) En uiteraard gun ik je de naderende overwinning. ::jaja::

Zo te zien word ik voor het derde jaar op rij tweede in de finale. (Met de aantekening dat ik in 2014 ook eerste werd. ::trots:: )

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1122 Gepost op: 6-03-2016, 21:53:23 »
En nu zou ik zeggen: ga voor de molletjestrui! ::cheerleader::

Heb ik op zojuist op gestemd: ik vind 'm leuk in zijn eenvoud en molletjestrui is een leuk woord. Heb je al truien laten fabriceren met molletjes er op?  :)
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1123 Gepost op: 6-03-2016, 23:13:57 »
Ik heb gestemd op [aflevering 6] Annemieke vertrouwt Rop voor geen inch. Deze past precies binnen mijn humor en ik ben stik jaloers dat ik er zelf niet op ben gekomen.

Ook de Molletjestrui vond ik sterk, maar net iets minder. Maar ook een bewuste keuze, want anders zou Heinz mij kunnen evenaren in meeste aantal eindoverwinningen en die wil ik graag 100% voor mezelf houden natuurlijk  ;). Geintje natuurlijk.

Voor mij zat er dit jaar na de vele tweede en derde plaatsen helaas geen finale plek in, Maar ik geef met liefde mijn titel en (onzichtbare) wisselbeker door aan de Etherdiscipline. Of pakt Heinz toch nog de groene en gele trui door een fantastische eindsprint.

één ding weet ik wel zeker: Portofoons zullen never nooit meer hetzelfde zijn.

Tot volgend jaar.  :)
« Laatst bewerkt op: 6-03-2016, 23:16:13 door marvin »
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1124 Gepost op: 7-03-2016, 00:57:11 »
@Mollenmania: Waarom ga je zo serieus op een grap in? Laat het rusten. Ga ik in ieder geval wel doen. :)

En nu zou ik zeggen: ga voor de molletjestrui! ::cheerleader::

Dat probeer ik dus duidelijk te maken, maar je lijkt niet in te willen gaan op wat ik zeg. Ik vind vooral het collectieve ge-stem op zo'n onderschrift erg raar. Dat het ongenoegen zo hoog zit, maar niet geuit kan worden via de normale weg. Ik heb geprobeerd een normale discussie op gang te brengen, maar dat is niet gelukt. Helaas.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1125 Gepost op: 7-03-2016, 08:53:20 »
Dat probeer ik dus duidelijk te maken, maar je lijkt niet in te willen gaan op wat ik zeg. Ik vind vooral het collectieve ge-stem op zo'n onderschrift erg raar. Dat het ongenoegen zo hoog zit, maar niet geuit kan worden via de normale weg. Ik heb geprobeerd een normale discussie op gang te brengen, maar dat is niet gelukt. Helaas.

Ik zal dan nu goed proberen uit te leggen hoe ik het zie.

Op het moment dat het screenshot geplaatst werd was er inderdaad sprake van ongenoegen over bepaalde aspecten van de nieuwe serie. Dat werd geuit door gemopper, gezeur maar zeker ook door nuttige kritiek en tips. Ik zag in het screenshot aanleiding om het ongenoegen tot belachelijke proporties op te blazen. Kennelijk zagen veel mensen daar de humor van in. Dat er voor velen ook een kern van waarheid inzit maakt de grap vervolgens sterker. Voor de een zal de keiharde bewering over ons favoriete programma niet grappig zijn of te ver gaan, voor de ander zorgt het voor een "ohohoh dit kan niet"-effect ( >:D ::rofl:: ) waar om gelachen moet worden. Hetzelfde effect heb ik toegepast in mijn winnende onderschrift van aflevering 3.

Samengevat was het humor om wel of niet om te lachen zoals je zou kunnen verwachten in dit topic. Er zijn genoeg andere topics om op een genuanceerde en kritische manier over deze serie en de ontwikkelingen van WIDM in het algemeen te praten. Hier heb ik overigens ook mijn kleine bijdrage aan geleverd. :)

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1126 Gepost op: 7-03-2016, 10:49:22 »
Ik zal dan nu goed proberen uit te leggen hoe ik het zie.

Op het moment dat het screenshot geplaatst werd was er inderdaad sprake van ongenoegen over bepaalde aspecten van de nieuwe serie. Dat werd geuit door gemopper, gezeur maar zeker ook door nuttige kritiek en tips. Ik zag in het screenshot aanleiding om het ongenoegen tot belachelijke proporties op te blazen. Kennelijk zagen veel mensen daar de humor van in. Dat er voor velen ook een kern van waarheid inzit maakt de grap vervolgens sterker. Voor de een zal de keiharde bewering over ons favoriete programma niet grappig zijn of te ver gaan, voor de ander zorgt het voor een "ohohoh dit kan niet"-effect ( >:D ::rofl:: ) waar om gelachen moet worden. Hetzelfde effect heb ik toegepast in mijn winnende onderschrift van aflevering 3.

Samengevat was het humor om wel of niet om te lachen zoals je zou kunnen verwachten in dit topic. Er zijn genoeg andere topics om op een genuanceerde en kritische manier over deze serie en de ontwikkelingen van WIDM in het algemeen te praten. Hier heb ik overigens ook mijn kleine bijdrage aan geleverd. :)
Heel goed uitgelegd.

Ik heb overigens de knoop doorgehakt en op het Taeke-gedichtje gestemd. Want die vind ik het meest creatief en origineel. ::ok::
Tell me what your telescope says

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1127 Gepost op: 7-03-2016, 10:54:46 »
Ik heb overigens de knoop doorgehakt en op het Taeke-gedichtje gestemd. Want die vind ik het meest creatief en origineel. ::ok::

Voor wie dacht dat ik altijd wel een stem of nominatie van vveerraak in the pocket had: dat was dus niet zo. >:D ::rofl::

Offline grasisgroen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1128 Gepost op: 7-03-2016, 14:51:01 »
 ::ok::
...maar soms even niet :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1129 Gepost op: 7-03-2016, 15:04:14 »
Voor wie dacht dat ik altijd wel een stem of nominatie van vveerraak in the pocket had: dat was dus niet zo. >:D ::rofl::
Maar voor de rest gaat het wel goed met jullie, heb ik met 7 anderen vorige week hoogstpersoonlijk mogen constateren........



Houden zo....

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1130 Gepost op: 7-03-2016, 17:11:14 »
Ik zal dan nu goed proberen uit te leggen hoe ik het zie.

Op het moment dat het screenshot geplaatst werd was er inderdaad sprake van ongenoegen over bepaalde aspecten van de nieuwe serie. Dat werd geuit door gemopper, gezeur maar zeker ook door nuttige kritiek en tips. Ik zag in het screenshot aanleiding om het ongenoegen tot belachelijke proporties op te blazen. Kennelijk zagen veel mensen daar de humor van in. Dat er voor velen ook een kern van waarheid inzit maakt de grap vervolgens sterker. Voor de een zal de keiharde bewering over ons favoriete programma niet grappig zijn of te ver gaan, voor de ander zorgt het voor een "ohohoh dit kan niet"-effect ( >:D ::rofl:: ) waar om gelachen moet worden. Hetzelfde effect heb ik toegepast in mijn winnende onderschrift van aflevering 3.

Samengevat was het humor om wel of niet om te lachen zoals je zou kunnen verwachten in dit topic. Er zijn genoeg andere topics om op een genuanceerde en kritische manier over deze serie en de ontwikkelingen van WIDM in het algemeen te praten. Hier heb ik overigens ook mijn kleine bijdrage aan geleverd. :)

Fijn dat je wilt reageren. Het maakt mij verder niet uit waar iemand wel of niet om lacht, mij gaat het om hoe wij ons tegenover de WIDM-crew opstellen. Het lijkt me belangrijk een positieve uitstraling te houden jegens productie, willen we uberhaupt nog wat verbeteringen in het programma gaan zien. En ik denk dat een dergelijke grap geen goede bijdrage is voor wat wij uitstralen. Daarom baart het massale stemmen op die grap mij zorgen. Ik hoop dat men weet waar hij/zij mee bezig is, want: wie goed doet goed ontmoet, en wat je aandacht geeft groeit.

In die zin vind ik jou onderschrift van aflevering 3 van een heel andere orde. Daar moest en moet ik nog steeds om glimlachen als ik hem lees en heb zelfs overwogen om die aan te wijzen als over all winnaar. Zelfde argument als bij Annemieke onder de grond: het heeft niks met de werkelijkheid te maken of negativiteit naar iets/iemand toe.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2016, 17:14:13 door Mollenmania »

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1131 Gepost op: 8-03-2016, 16:39:03 »
Fijn dat je wilt reageren. Het maakt mij verder niet uit waar iemand wel of niet om lacht, mij gaat het om hoe wij ons tegenover de WIDM-crew opstellen. Het lijkt me belangrijk een positieve uitstraling te houden jegens productie, willen we uberhaupt nog wat verbeteringen in het programma gaan zien. En ik denk dat een dergelijke grap geen goede bijdrage is voor wat wij uitstralen. Daarom baart het massale stemmen op die grap mij zorgen. Ik hoop dat men weet waar hij/zij mee bezig is, want: wie goed doet goed ontmoet, en wat je aandacht geeft groeit.

In die zin vind ik jou onderschrift van aflevering 3 van een heel andere orde. Daar moest en moet ik nog steeds om glimlachen als ik hem lees en heb zelfs overwogen om die aan te wijzen als over all winnaar. Zelfde argument als bij Annemieke onder de grond: het heeft niks met de werkelijkheid te maken of negativiteit naar iets/iemand toe.

Het lijkt me juist dat de WIDM-crew juist gebaat is bij informatie over hoe er over het programma wordt gedacht. Funstuff heeft toch niet het doel per sé de crew een plezier te doen door een soort censuur :-X op je onderschriften? En ze kunnen vast wel tegen een stootje. Censuur leidt naar mijn mening zeker niet tot verbeteringen in het format.

Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1132 Gepost op: 8-03-2016, 17:24:46 »
discussies over humor.... blijft boeiend en lastig ;)
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1133 Gepost op: 8-03-2016, 20:34:00 »
Ik heb overigens de knoop doorgehakt en op het Taeke-gedichtje gestemd. Want die vind ik het meest creatief en origineel. ::ok::

Merci. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1134 Gepost op: 8-03-2016, 20:47:00 »
Fijn dat je wilt reageren. Het maakt mij verder niet uit waar iemand wel of niet om lacht, mij gaat het om hoe wij ons tegenover de WIDM-crew opstellen. Het lijkt me belangrijk een positieve uitstraling te houden jegens productie, willen we uberhaupt nog wat verbeteringen in het programma gaan zien. En ik denk dat een dergelijke grap geen goede bijdrage is voor wat wij uitstralen. Daarom baart het massale stemmen op die grap mij zorgen. Ik hoop dat men weet waar hij/zij mee bezig is, want: wie goed doet goed ontmoet, en wat je aandacht geeft groeit.
Om mijn duit in het zakje te doen: ik zie het laatste onderschrift vooral als een reactie op de kritiek die dit seizoen geuit werd. Of je het er nu mee eens bent of niet, hij is mooi gevonden. Ook als je alle kritiek onzin vind kun je er om gniffelen, of 'm zelfs bedenken :)
...óf niet!

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1135 Gepost op: 8-03-2016, 21:49:29 »
Maar voor de rest gaat het wel goed met jullie, heb ik met 7 anderen vorige week hoogstpersoonlijk mogen constateren........



Houden zo....

Is er een mollotenliefde opgebloeid?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1136 Gepost op: 8-03-2016, 22:30:23 »
Jazeker. Al sinds 2010 is er sprake van een stelletje molloten. ::trots::

En om terug on-topic te gaan reageer ik ook nog even op Pac-Mol: zo zag ik het deels ook. Een soort commentaar op het ongenoegen door dit tot belachelijke proporties op te blazen.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1137 Gepost op: 10-03-2016, 00:04:47 »
Merci. ::ok::
Natuurlijk Taeke!
Mijn knoop was al doorgehakt. Zo leuk gevonden!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1138 Gepost op: 10-03-2016, 11:56:51 »
Eén ding is zeker: Airen staat er niet zo goed voor... :P :P
Maar ik ben allang blij dat ik überhaupt in de finale mag staan met mijn aflevering 7 onderschrift, natuurlijk.  ::bravo::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Funstuff - Het onderschriftenspel
« Reactie #1139 Gepost op: 13-03-2016, 18:27:39 »
Winnaar seizoen 2016

 ::bravo:: ::bravo:: ::bravo:: Mollenvanger-MV  ::bravo:: ::bravo:: ::bravo::


Aflevering 2


Ook aan tafel is er totaal geen sprake van 'eterdiscipline' bij kandidaten widm 2016



tweede plaats seizoen 2016

 ::bravo:: ::bravo:: Heinz  ::bravo:: ::bravo::
Aflevering 5


Tim gaat voor de molletjestrui.



derde plaats seizoen 2016

 ::bravo::  Duncton ::bravo::

Aflevering 4


Taeke kaejakt als een baes,
Maer hij begaet een flaeter;
Want waer de aek de koker raekt,
Raekt Taekema te waeter.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.