Poll

Wie is de beste mol?

Deborah
Nico
George
Elise
Yvon
Milouska
Inge
Dennis
Jon
Kim
Patrick
Anne-Marie
Kees
Susan
Margriet
Klaas

Auteur Topic: Wie is de beste mol?  (gelezen 52130 keer)

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #40 Gepost op: 8-03-2016, 14:00:56 »
1.Kees
2.Susan
3.Margriet
4.Patrick
5.Kim/Klaas 
6.Annemarie

Offline kevin174

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #41 Gepost op: 8-03-2016, 14:25:11 »
Heb wel eens eerder dit soort lijstjes gemaakt, heb de oude maar teruggezocht en Klaas er tussen gezet, kom op het volgende (enkel NL mollen). Ik kijk niet alleen naar de molacties maar naar allerlei dingen.

1. George (2002)
2. Dennis Weening (2008)
3. Milouska Meulens (2006)
4. Kim Pieters (2010)
5. Yvon Jaspers (2005)
6. Anne-Marie Jung (2012)
7. Klaas van Kruistum (2016)
8. Inge Ipenburg (2007)
9. Kees Tol (2013)
10. Patrick Stoof (2011)
11. Jon van Eerd (2009)
12. Deborah (1999)
13. Nico (2001)
14. Susan Visser (2014)
15. Elise (2003)
16. Margriet van der Linden (2015)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #42 Gepost op: 8-03-2016, 15:19:17 »
George blijft mijn übermol, omdat ik er toen zo met open ogen in ben getrapt. Tig aanwijzingen en dan nog 'nee hij kan het gewoon écht niet zijn', 'ja ik snap echt niet dat hij wéér door is, is vast geluk ofzo', 'hij belt met de mol!!'. Dat soort dingen  :P Elise was trouwens achteraf gezien ook goed, maar ja, ze werd door George, die ze dan ook nog eens een cameo gaven, zo overschaduwd.

Van de 'celeb' mollen vond ik Kees superleuk. Hij genoot er zo van. Plus zijn bondje met Zarayda  ;D Dennis was ook erg goed. Ik ben ook positiever over Margriet dan anderen hier zie ik. Mijn minst favo mol is Yvon. Met haar nasi. Pff.

Een lijstje bouwen heeft weinig zin als je maar 1 optie in de poll kan aanvinken.
No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #43 Gepost op: 8-03-2016, 15:35:43 »
Zo ziet mijn piramide van mollen er nu uit:

George
Dennis, Kees
Elise, Milouska, Jon, Margriet
Deborah,   Inge,   Patrick,   Susan
Nico,  Yvon,  Kim,  Anne-Marie,  Klaas

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ::tandpastasmiley::
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 21:54:03 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #44 Gepost op: 8-03-2016, 18:51:33 »
Zo ziet mijn piramide van mollen er nu uit:

George
Dennis, Kees
Elise, Milouska, Jon, Margriet
Deborah, Nico, Inge, Patrick, Susan, Klaas
Yvon, Kim, Anne-Marie

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ::tandpastasmiley::

Leuk idee!  ::ok::

Milouska
George, Dennis, Kees
Nico, Yvon, Klaas, Margriet
Deborah, Jon, Patrick, Susan, Elise
Inge, Kim, Anne-Marie

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ::tandpastasmiley::

Of in lijstjes vorm:
1. Milouska
2. George
4. Kees/Dennis
5. Yvon
6. Klaas
7. Margriet

8. Deborah
9. Elise
10. Nico
11. Susan
12. Patrick

13. Jon
14. Kim
15. Inge
16. Anne-Marie

« Laatst bewerkt op: 10-03-2016, 17:13:44 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #45 Gepost op: 8-03-2016, 19:40:51 »
Ik vind dit soort lijstjes best leuk, maar ik ben het wel oneens met reacties als:

'1. ... 2.... 3.... 15..... Side note: ik heb alleen aflevering 9 gezien.'

En er wordt niet altijd gekeken naar omstandigheden. AnneMarie had het bar qua omstandigheden, en had een veel fanatiekere groep in het algemeen tegenover zich als bijvoorbeeld dit jaar.

In het seizoen van Inge deed zij extreme mol pogingen en acties zelfs in het begin van de serie. In aflevering 2 zorgt zij dat er -10.000 uit de pot gaat maar verbijsterend genoeg verdenkt NIEMAND haar op het moment van aflevering 2. Pas in aflevering 6 na de lift heeft Paul iets door. Zou een mol zo'n actie 5 jaar later uithalen, zou vanaf aflevering 2 iedereen op de mol zitten en ging het vanaf dan om tijd en/of goede antwoorden.

Ik zie Inge bij veel mensen op een van de laatste 3 plekken staan, terwijl 2!!! mensen in de finale nog op een andere mol zaten! Natuurlijk moet je kijken naar mol acties, maar er zijn veel meer factoren die tot een goed molschap lijden. Ik vond Klaas qua persoonlijkheid heel saai, dat had totaal niets met hints te maken. Als ik hem hoor vertellen over zijn acties, hoor ik toch echt liever een Inge of AnneMarie. Dat is misschien iets persoonlijks maar bij hun zag je dat ze echt genoten van de saboteursrol. Bij Klaas had ik dat gevoel bij verre van niet.

Verder zijn er ook mensen die bijvoorbeeld (vorig jaar vaak gelezen) het geld uit de trein gooien van Margriet 'geen echte mollenactie' vinden maar wel GIERDEN van het lachen bij het geld weggooien op het schip van Dennis. Terwijl Margriet onder verdenking lag, en Dennis amper. Dus vind ik het van haar veel gewaagder.

Goed, mijn lijstje dan maar  ::tandpastasmiley::


1. Milouska

2. Dennis
3. George
4. Inge

5. Kees
6. Margriet

7. Kim
8. Patrick.
9. Elise

10. Susan
11. Anne Marie
12. Jon
13. Klaas
14. Yvon
15. Deborah
16. Nico
   
« Laatst bewerkt op: 8-03-2016, 19:43:06 door Rämon »

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #46 Gepost op: 8-03-2016, 20:14:05 »
Waarom heeft nog niemand geopperd om de mol-piramides molshopen te noemen? Jullie stellen me teleur  ;)
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #47 Gepost op: 8-03-2016, 20:42:41 »
Voor Dennis, George, Milouska, Kees en Margriet heb ik bijzonder veel bewondering ::bravo::

En een héél eervolle vermelding voor de tweede Juniormol, voor de zekerheid in spoiler:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Wat een seizoen was dát ook. Als je 'm nog niet gezien hebt, absoluut terugkijken ::love::
...óf niet!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #48 Gepost op: 8-03-2016, 21:13:33 »
Zo ziet mijn piramide van mollen er nu uit:

Ik vind het eigenlijk meer een kerstboom met een dikke stam.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #49 Gepost op: 9-03-2016, 08:36:24 »
Milouska
George, Dennis, Kees
Milouska, Yvon, Klaas, Margriet
Deborah, Nico, Jon, Patrick, Susan, Elise
Inge, Kim, Anne-Marie
Leuke molshoop! Je vindt Milouska blijkbaar ZO goed )net als ik ::ok::) dat je haar zelfs 2x meeneemt! Helemaal eens :P!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #50 Gepost op: 9-03-2016, 18:00:47 »
Ik vind dit soort lijstjes best leuk, maar ik ben het wel oneens met reacties als:



In het seizoen van Inge deed zij extreme mol pogingen en acties zelfs in het begin van de serie. In aflevering 2 zorgt zij dat er -10.000 uit de pot gaat maar verbijsterend genoeg verdenkt NIEMAND haar op het moment van aflevering 2. Pas in aflevering 6 na de lift heeft Paul iets door. Zou een mol zo'n actie 5 jaar later uithalen, zou vanaf aflevering 2 iedereen op de mol zitten en ging het vanaf dan om tijd en/of goede antwoorden.

Ik zie Inge bij veel mensen op een van de laatste 3 plekken staan, terwijl 2!!! mensen in de finale nog op een andere mol zaten! Natuurlijk moet je kijken naar mol acties, maar er zijn veel meer factoren die tot een goed molschap lijden. Ik vond Klaas qua persoonlijkheid heel saai, dat had totaal niets met hints te maken. Als ik hem hoor vertellen over zijn acties, hoor ik toch echt liever een Inge of AnneMarie. Dat is misschien iets persoonlijks maar bij hun zag je dat ze echt genoten van de saboteursrol. Bij Klaas had ik dat gevoel bij verre van niet.


Als ik kijk welke mollen ik het beste vind dan vind ik dit de voornaamste punten
- Wordt een mol weinig verdacht
- Heeft de mol een groot aandeel in het geld wat de groep laat liggen
- Heeft de mol veel 'effectieve molacties'

Onder 'effectieve molacties' reken ik acties waarbij de mol direct invloed heeft op het verliezen of het niet verdienen van geld.  Dus geen acties waarbij de mol achterover kan leunen en anderen de fout laat maken of waarbij je afhankelijk bent van een ander (bijv de veiling)

Qua verdenking doet Inge het prima, maar op de andere punten scoort ze het laagst van iedereen

Het aantal molacties waarbij zij direct verantwoordelijk is voor minder geld in de pot is welgeteld 2. De rest zijn acties waar ze een ander het liet verpesten (ter vergelijking: Kees 14, Elise 11, George 10, Milouska en Dennis 9, Kim 4)

Het percentage van het geld wat niet in de pot kwam waarvoor Inge direct verantwoordelijk was: ongeveer 5%. Ter vergelijking: Milouska 41%, Nico: 32%, George 29%, Deborah 25%, Klaas 24%, Annemarie 17%, Kim 16%)

Zelfs Kim en Annemarie hielden verhoudingsgewijs meer geld uit de pot dan Inge.


Nu heeft Inge idd een groep gehad waarin je weinig hoefde te mollen met dank aan mensen als Nadja. Maar ook de goede mollen hebben nepmollen naast zich gehad en wisten nog steeds zelf effectief te mollen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #51 Gepost op: 9-03-2016, 19:07:04 »
Hier ga ik nog even goed over nadenken! Vind het altijd leuk dit soort lijstjes te maken, maar ook moeilijk, omdat iedere mol wel leuke dingen had. Wordt vervolgd dus

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #52 Gepost op: 9-03-2016, 19:37:52 »

Het aantal molacties waarbij zij direct verantwoordelijk is voor minder geld in de pot is welgeteld 2. De rest zijn acties waar ze een ander het liet verpesten (ter vergelijking: Kees 14, Elise 11, George 10, Milouska en Dennis 9, Kim 4)

Het percentage van het geld wat niet in de pot kwam waarvoor Inge direct verantwoordelijk was: ongeveer 5%. Ter vergelijking: Milouska 41%, Nico: 32%, George 29%, Deborah 25%, Klaas 24%, Annemarie 17%, Kim 16%)


Ik vond Inge een leuke molspeler, en super hoe ze onverdacht was, maar het is wel te begrijpen wanneer je ziet wat ze effectief teweeg gebracht heeft. Indrukwekkende cijfers, Qper. Ik ben best benieuwd naar hoe Klaas hier scoort, weet je dat al?

Overigens dat Inge niet superverdacht werd na die abseilopdracht vind ik supergoed gedaan. Alleen jammer dat het er helemaal niet toe deed want al het geld ging op een hele flauwe manier toch weer uit de pot met die veiling. Niet dat Inge daar iets aan kan doen. Er zat grote Molpotentie in haar, maar het kwam er, met name dankzij de rest van de groep (Nadja) en keuzes van buitenaf (veiling), gewoon niet helemaal uit in de serie, denk ik.
« Laatst bewerkt op: 9-03-2016, 19:39:31 door tumtum »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #53 Gepost op: 10-03-2016, 17:10:07 »
Leuke molshoop! Je vindt Milouska blijkbaar ZO goed )net als ik ::ok::) dat je haar zelfs 2x meeneemt! Helemaal eens :P!

Whoops  ::rofl:: Zal het aanpassen ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #54 Gepost op: 13-03-2016, 09:56:51 »
Ahh wat jammer, ik werd helemaal enthousiast van jullie maar helaas kan je op de website maar tot 2005 terugkijken en de befaamde George was in 2002 de mol. Dan het seizoen met Dennis maar, die heb ik ook nog niet gezien volgens mij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #55 Gepost op: 13-03-2016, 10:28:51 »
Ahh wat jammer, ik werd helemaal enthousiast van jullie maar helaas kan je op de website maar tot 2005 terugkijken en de befaamde George was in 2002 de mol. Dan het seizoen met Dennis maar, die heb ik ook nog niet gezien volgens mij.

Serie 3 is nog wel op YouTube te bekijken: aflevering 1.

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #56 Gepost op: 13-03-2016, 10:38:39 »
 ::ok:: dank je wel


edit: de eerste opdracht was max €40.000 te winnen ::rofl:: ::oink::
« Laatst bewerkt op: 13-03-2016, 10:54:33 door suuuus »

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #57 Gepost op: 13-03-2016, 13:07:44 »


En er wordt niet altijd gekeken naar omstandigheden. AnneMarie had het bar qua omstandigheden, en had een veel fanatiekere groep in het algemeen tegenover zich als bijvoorbeeld dit jaar.


Ik vind nog altijd Anne-Marie de pechvogelmol wat betreft locaties. Ik denk echt dat het koude dus op elkaar zitten van IJsland haar genekt heeft. Er klopte gewoon iets niet.

Klaas is de grootste pechmol wat betreft kijkershints, zoals we weten. Het zijn allebei van die ruksituaties waar het moeilijk is de mol écht te beoordelen. Hoog eindigen ze in ieder geval niet.  :-\\
No Milk today???

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #58 Gepost op: 14-03-2016, 08:54:16 »
Ik vind nog altijd Anne-Marie de pechvogelmol wat betreft locaties. Ik denk echt dat het koude dus op elkaar zitten van IJsland haar genekt heeft. Er klopte gewoon iets niet.

Klaas is de grootste pechmol wat betreft kijkershints, zoals we weten. Het zijn allebei van die ruksituaties waar het moeilijk is de mol écht te beoordelen. Hoog eindigen ze in ieder geval niet.  :-\\
Het was niet per se vanwege de kou dat ze in serie 12 allemaal bovenop elkaar zaten, maar omdat ze vóór de opnames begonnen eerst drie dagen in een hotel moesten wachten op de gereedmaking door de productie. Anne-Marie zonderde zich meteen al af - en ja, dat maakt je verdacht. Ze heeft inderdaad pech gehad met omstandigheden, maar voor een deel is het ook aan haarzelf te wijten. (Plus het feit dat ze weinig zelf bedachte molacties had).

Klaas heeft in de opnametijd zelf geen last gehad van kijkershints, dus wat dat betreft is hij geen pechmol. Ik kan hem op zich best los beoordelen van de klooster- en geldhints, en vind dat hij leuke molacties gehad heeft. Daarbij komt nog dat we in de seizoenen van Kees (13) en Inge (7) ook sluitende hints hebben gevonden, en toch beoordelen we deze twee mollen heel verschillend.
Tell me what your telescope says

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de beste mol?
« Reactie #59 Gepost op: 17-03-2016, 01:35:21 »
Natuurlijk moet je kijken naar mol acties, maar er zijn veel meer factoren die tot een goed molschap lijden. Ik vond Klaas qua persoonlijkheid heel saai, dat had totaal niets met hints te maken. Als ik hem hoor vertellen over zijn acties, hoor ik toch echt liever een Inge of AnneMarie. Dat is misschien iets persoonlijks maar bij hun zag je dat ze echt genoten van de saboteursrol. Bij Klaas had ik dat gevoel bij verre van niet.

Toch even quoten, want hier ben ik het helemaal mee eens. Mollen die er lol in hebben, hebben iets speciaals. :)

George zal voor mij denk ik wel altijd bovenaan blijven staan. De ultieme Mol, maar natuurlijk werd hij daarbij ook geholpen door de omstandigheden. Seizoen 3 had alles mee. De makers hadden inmiddels 2 seizoenen ervaring achter de rug; Portugal was een mooi, geschikt land; er waren prachtige, gelaagde opdrachten bedacht; een geweldige groep (onbekende!) kandidaten; er werd om veel geld gespeeld; de kandidaten mochten nog een beetje fysiek en mentaal uitgedaagd worden ("Dan doen ze het maar zonder Mol!"), enzovoort, enzovoort. En uiteindelijk ook nog wat drama bij de ontknoping. Zo'n seizoen verdient ook een geweldige Mol.  ::jaja::

Patrick Stoof staat bij mij ergens onderaan, voornamelijk omdat ik me zo gestoord heb aan de manipulatie dat seizoen. De hulp aan Art, maar vooral ook de non-opdracht waarin hij de vrijstelling 'won'. Jammer, want verder vond ik dat (raar genoeg) wel een heel toffe serie.