Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Ga naar dé fansite van Angela Groothuizen

Nu op de chat
Realitynet
Nu online
263 gasten en 39 vaste bezoekers (Vieffan, Pac, Molvarp, Bodejos, Shenzi26, genksmurf, St-Elisa, molehole, MolDaan, Crosswise, hulpdakdekker, Moritz, Molino, Bila, NextGP, Hulpmol, Nick_Theunis, Brtdm, Kaaasje, Newbie2, Sneakiej, hrvdg7, thorinnl, Mollenmania, wouterv, marvin, Syllie10, Eva88ab, Molzkovicz, tureluurs, kloas, killerbee123, stijn-h, NicB, Bob De Mol, tommiiee, Kickered, xanneweetwel, TimvDons)
Activiteitenagenda
December 2016
De enige echte Forumquiz, olv Lucy
16 januari
Realitynet Game Night
Januari-april 2017
Mol online olv Mollenvanger, Ldhmolletje, Timvdons
Maart 2017
18 maart Fandag WIDM
Mei 2017
Realitynet Songfestival!
Pagina's: 1 2 [3]
  Print  
Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 1 - Op zoek naar de eerste vrijstelling  (gelezen 6058 keer)
Tunnelgraver

« Antwoord #40 Gepost op: 9.01.2017, 13:45:38 »

Mjah. Maar er alles aan gedaan is om beide opdrachten te laten lukken, dan zat er dus werkelijk geen enkele noodzaak tot mollen in en valt er dus ook niets te speuren :-(

Inderdaad. En dat vind ik dan nogal unfair voor de eerste afvaller. Als de Mol niet of nauwelijks iets heeft hoeven te doen, dan was de eerste executie feitelijk een loterij.
En daar is Vincent dan het slachtoffer van geworden. Ik ben van mening dat de Mol echt bij de eerste aflevering al dient te mollen en geen geld dient te verdienen.
Of laat anders bij aflevering 1 nog niemand afvallen.
wouterv

Hier is de mol

« Antwoord #41 Gepost op: 9.01.2017, 13:58:53 »

Die kans was er, maar de kandidaten zijn er niet op ingegaan.

#teamamaimiljaarde
jacobdubbel

« Antwoord #42 Gepost op: 10.01.2017, 01:10:06 »

Waarom zie ik zoveel mensen grijnzen na het rode scherm van Vincent...
tumtum

Geslacht: Man
« Antwoord #43 Gepost op: 10.01.2017, 19:06:53 »

Inderdaad. En dat vind ik dan nogal unfair voor de eerste afvaller. Als de Mol niet of nauwelijks iets heeft hoeven te doen, dan was de eerste executie feitelijk een loterij.
En daar is Vincent dan het slachtoffer van geworden. Ik ben van mening dat de Mol echt bij de eerste aflevering al dient te mollen en geen geld dient te verdienen.
Of laat anders bij aflevering 1 nog niemand afvallen.

Dit is waarom ik denk dat de Mol in de helikoptergroep zat. Als de Mol in de busgroep zat dan hadden de mensen met vrijstelling vrijwel geen beeld van hem of haar kunnen krijgen. De busgroep mag tenminste nog de gesprekken met de helikoptergroep zien maar de andere kant op is er vrijwel geen informatie. Aan de andere kant zou je kunnen zeggen dat dat dan gecompenseerd wordt doordat de helikoptergroep drie vrijstellingen krijgt. En het afvallen van juist Vincent ontkracht mijn theorie daardoor misschien ook weer wat. Maar dat zou het extra oneerlijk maken voor degene wiens vrijstelling werd afgepakt. Dus ik blijf nog even bij mijn theorie (en Roos is mijn voornaamste Molkandidaat, zie ook topic aflevering 1).
Gadoesja

« Antwoord #44 Gepost op: 11.01.2017, 21:20:52 »

Kan het zijn dat allen een beetje de kat uit de boom hebben gekeken de 1e aflevering? Ik heb begrepen dat men vrijwel recht uit het vliegtuig, met jetlag, (letterlijk) het bos is ingestuurd. Misschien was iedereen gewoon moe en onwennig.

Yvonne ziet de enveloppe in de hand van de Umbrella man. Zij zegt; "Ik weet niet wat hij met zijn andere hand deed, ik zag alleen maar een envelop."

Bij samenkomst van de 2 groepen vraagt Sanne aan Jochem die met een enveloppe in zijn hand staat; "Had hij dit in zijn hand, de Umbrella man? Jochem knikt, Sanne glimlacht en knikt ook.

For the record, The Umbrella man is de titel van een boek van Roald Dahl.

In het begin als de busjes langs de weg rijden komt er een zwarte brievenbus vol in beeld. Er staat in witte letters op: 5115. Op het moment dat Jochem het over het ? heeft.
Misschien een code? Er was m.i. geen reden om die brievenbus te filmen.
Heb dat ook al gemeld in .....zo gedaan.....

Het viel wel op dat Sanne erg bezig was de aandacht op zichzelf te vestigen.
Marcoach

« Antwoord #45 Gepost op: 12.01.2017, 12:30:58 »

Als Art aan de groep vertelt dat er 4 enveloppen met helicoptertickets in het bos liggen, zie je 4 fragmenten met de enveloppen...1 op een stronk op de grond, 2 op een boom geprikt, en 1 op een groot stuk hout...
Als de 4 kandidaten de enveloppen vinden zie je Vincent en Jeroen die van de 2 bomen afpakken en Thomas pakt de envelop van de grond...blijft over die ene op het grote stuk hout. Maar Roos pakt ook een envelop van een boom af en niet van het hout. Hoe kan dat?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie
Hulpmol

« Antwoord #46 Gepost op: 12.01.2017, 13:19:22 »

Als Art aan de groep vertelt dat er 4 enveloppen met helicoptertickets in het bos liggen, zie je 4 fragmenten met de enveloppen...1 op een stronk op de grond, 2 op een boom geprikt, en 1 op een groot stuk hout...
Als de 4 kandidaten de enveloppen vinden zie je Vincent en Jeroen die van de 2 bomen afpakken en Thomas pakt de envelop van de grond...blijft over die ene op het grote stuk hout. Maar Roos pakt ook een envelop van een boom af en niet van het hout. Hoe kan dat?

Soms worden voor of na de opdracht nog wat extra shots gemaakt om genoeg beeldmateriaal te hebben. Mogelijk hebben ze na de opdracht de enveloppen terug gelegd en zijn ze onvoorzichtig geweest met de details.
KingLennart
Winnaar EK-pool 2016

The King of Spades

« Antwoord #47 Gepost op: 13.01.2017, 13:50:31 »

Heeft iemand enig idee hoe de envelop-locaties ten opzichte van elkaar lagen?
Er van uit gaande dat De Mol in één van de busjes zit:

De Mol zal vooraf weten waar de busjes worden geparkeerd. En hij/zij kent de locaties van de enveloppen.
(Ik kan mij ook niet herinneren dat er plattegronden van het centrum in de busjes lagen?)

De Mol weet dus ook wat de meest non-logistieke route is voor het oppikken van de enveloppen. En kan daarop zijn voorstel doen voor de taakverdeling.
In dat licht bekeken verdenk ik op dit moment Jochem en Diederik het meeste. Omdat zij beiden een voorstel deden voor de te volgen routes...

Volmondig Ja Volmondig Ja Volmondig Ja
Wesssel

This is absolutely wondermol!

« Antwoord #48 Gepost op: 13.01.2017, 14:38:22 »

Ik denk dus dat voor aflevering 10 het het tofst is als de mol in een busje zat, omdat ze dan een shot kunnen laten zien dat de mol langs een briefje loopt. Maar Thomas is mijn mol en al het geld is opgehaald, dus ik weet het allemaal niet  Zeker niet!

It's absolutely wondermol
tureluurs

« Antwoord #49 Gepost op: 13.01.2017, 17:25:21 »

Ik denk dus dat voor aflevering 10 het het tofst is als de mol in een busje zat, omdat ze dan een shot kunnen laten zien dat de mol langs een briefje loopt. Maar Thomas is mijn mol en al het geld is opgehaald, dus ik weet het allemaal niet  Zeker niet!

Ook leuk: de mol doet 10 rondjes rond de boom en het briefje waar hij al vanaf het begin naast stond.
Jayq

« Antwoord #50 Gepost op: 14.01.2017, 15:15:23 »

Heeft iemand enig idee hoe de envelop-locaties ten opzichte van elkaar lagen?
Er van uit gaande dat De Mol in één van de busjes zit:

De Mol zal vooraf weten waar de busjes worden geparkeerd. En hij/zij kent de locaties van de enveloppen.
(Ik kan mij ook niet herinneren dat er plattegronden van het centrum in de busjes lagen?)

De Mol weet dus ook wat de meest non-logistieke route is voor het oppikken van de enveloppen. En kan daarop zijn voorstel doen voor de taakverdeling.
In dat licht bekeken verdenk ik op dit moment Jochem en Diederik het meeste. Omdat zij beiden een voorstel deden voor de te volgen routes...

Volmondig Ja Volmondig Ja Volmondig Ja

http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=59231.0
https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=1mkvLH3d3DGOSNDmXqclJ2Hkxcuo&ll=44.637028606511855%2C-121.3139051&z=8
Pagina's: 1 2 [3]
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005