Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Ga naar dé fansite van Angela Groothuizen

Nu op de chat
Realitynet
Nu online
410 gasten en 41 vaste bezoekers (Heinz, MeneerStefan, kloas, HappyDutchman, Anonymol, Newbie2, Hans97, Marloezzel, Bob De Mol, Martje, Brtdm, Mollenvanger-MV, FS, cpt. hook, Molloot200, Whiskers, Hulpmol, radjon, Molzkovicz, Vonnisch, Lama1997, Starlight, keesisdemol, Hellevuur, gamehelp16, Tweety, Yolande, Zillionaire, Pjotr1992, Nieky, MolDaan, Blip, molehole, Moedermol, Vangu Vegro, mimisho, knuffelsok, belg, Rensjekent, Shenzi26, BigBoots)
RealityTV vandaag
Wie is de mol?
Aflevering 3 - NPO 1 20:30
Activiteitenagenda
Doe nu mee!
Wie is de Mol? Pool
Doe nu mee!
Wie is de Mol Onderschriften spel
Vanaf 5 Februari
Ranking the Forummers
Dit Voorjaar
Wie is de Mol Online 2018
Binnenkort
Nieuwe Realitynet GameNight
Poll
Vraag: Beoordeel de acties van aflevering 2.
- (markt) iemand zien die kan wisselen is mols
- (markt) iemand zien die kan wisselen is onmols
- (markt) de portofoon vasthouden is mols
- (markt) de portofoon vasthouden is onmols
- (markt) de foto vasthouden is mols
- (markt) de foto vasthouden is onmols
- (markt) het geld vasthouden is mols
- (markt) het geld vasthouden is onmols
- (markt) voorstellen om bijeen te komen is mols
- (markt) voorstellen om bijeen te komen is onmols
- (markt) de negatieve briefjes dubbel afdekken is mols
- (markt) de negatieve briefjes dubbel afdekken is onmols
- (markt) opmerken dat je tot 10tjes moet wisselen is mols
- (markt) opmerken dat je tot 10tjes moet wisselen is onmols
- (theater) gaan verzitten terwijl dat volgens de laatste sms niet hoeft is mols
- (theater) gaan verzitten terwijl dat volgens de laatste sms niet hoeft is onmols
- (theater) in de 2e of 3e sms gaan verzitten naar een plek die een eerdere sms tegenspreekt is mols
- (theater) in de 2e of 3e sms gaan verzitten naar een plek die een eerdere sms tegenspreekt is onmols
- (theater) naar Ron willen gaan is mols
- (theater) naar Ron willen gaan is onmols
- (graven) een grote machine besturen is mols
- (graven) een grote machine besturen is onmols
- (graven) vlakbij de finish graven is mols
- (graven) vlakbij de finish graven is onmols
- (graven) de anderen opdrachten geven is mols
- (graven) de anderen opdrachten geven is onmols

Pagina's: 1 [2]
  Print  
Auteur Topic: [Theorie] Molpunten 2018  (gelezen 2656 keer)
RICKDEMOL

Geslacht: Man

Thomas is de Mol.

« Antwoord #20 Gepost op: 8.01.2018, 20:37:23 »

Ik heb er nog een toegevoegd over de hints op de achterkant van de kandidaatkaarten. Dat stukje van de puzzel was ik nog vergeten.

Vandaar dat ik me afvroeg waarom ik de enige was die daar een stem uitgebracht heeft.

'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'
Erik Leppen

Follow the molpunten

« Antwoord #21 Gepost op: 8.01.2018, 22:07:43 »

Ik dacht dat ik dat al zo had ingesteld... (dat je je stem kon aanpassen).

Ja, het is de bedoeling dat je het gewoon kan aanpassen. Ik ga er gewoon van uit dat iedereen weet dat iedereen er belang bij heeft dat iedereen eerlijk stemt, en dat dus ook iedereen eerlijk stemt Wink

Ondertussen ben ik aan het tellen geweest, maar het nieuw toegevoegde item ben ik helemaal vergeten. Moet ik weer alles terugkijken... Tongue

Edit: ik kan het toch niet laten om een VOORLOPIG RESULTAAT van aflevering 1 te laten zien.

Meest verdacht:
Stine, daarna een groot gat en daarna Jan en Olcay.
Minst verdacht: Loes en Ruben (bijna exact gelijke score)

Stine is verdacht omdat ze veel belt met Art, geen geld vindt, Emilio jokers laat vinden, geen kluis vindt en weinig deelt met andere duo's.
Loes is onverdacht omdat ze veel informatie deelt met andere duo's en het geld ziet liggen.
Ruben is onverdacht omdat hij het geldt ziet liggen, de staafjespuzzel oplost en niet met Art belt.
« Laatste verandering: 8.01.2018, 22:38:05 door Erik Leppen » Gelogd

Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas
Mollenmania
Winnaar WIDM online 2017

« Antwoord #22 Gepost op: 8.01.2018, 23:22:30 »

Ruben is onverdacht omdat hij het geldt ziet liggen, de staafjespuzzel oplost en niet met Art belt.

Maar Ruben lost de staafjespuzzel toch niet op? Het is Jean-Marc die het hem uitlegt.
Erik Leppen

Follow the molpunten

« Antwoord #23 Gepost op: 13.01.2018, 00:50:30 »

De uitslag van aflevering 1:

Meest verdacht: Stine, daarna Simone en Ron
Minst verdacht: Loes, daarna Ruben en Jean-Marc

Het is wat gaan schuiven omdat de achterkanten van de kandidaatkaarten zijn meegenomen. Dit pleit vooral Olcay vrij en verhoogt de verdenkingen van mensen die we daar niet mee bezig zien zijn.

Ik heb ook de landenpuzzel nog herbekeken en kom tot de conclusie dat Ruben wel degelijk zijn bijdrage daar heeft. Hij ontdekt niet de oplossing, maar ontdekt wel enkele onderdelen van de oplossing (bijvoorbeeld hoe je de vijf stukken moet verbinden). Maar ik heb Rubens bijdrage iets verlaagd waardoor hij stijgt, en de bijdrage van Jean-Marc heb ik iets vergroot, waardoor hij iets zakt.

De poll van aflevering 2 komt pas zondag, want ik kan zaterdag niet live kijken. Maar roep vooral suggesties hier in de topic; dan kan ik die meenemen als ik de aflevering heb gezien.

Erik Leppen

Follow the molpunten

« Antwoord #24 Gepost op: 14.01.2018, 12:28:38 »

Ok, help me even met acties voor aflevering 2:

Geld-wisselen-opdracht:
- een marktkoopman zien die kan wisselen
- de portofoon vasthouden
- de foto vasthouden
- het geld vasthouden
- voorstellen om bijeen te komen
- de negatieve briefjes afdekken met 2 tientjes per vak

Theater-opdracht
- gaan verzitten terwijl dat volgens de laatste sms niet hoeft
- in de 2e of 3e sms gaan verzitten naar een plek die een eerdere sms tegenspreekt
- naar Ron willen gaan

Graafopdracht
- in een van de grote machines zitten
- in de buurt van de finish graven
- via de portofoon opdrachten geven aan anderen

Mis ik dan nog iets?

Geel scherm

« Antwoord #25 Gepost op: 14.01.2018, 12:52:10 »

Ok, help me even met acties voor aflevering 2:

Geld-wisselen-opdracht:
- een marktkoopman zien die kan wisselen
- de portofoon vasthouden
- de foto vasthouden
- het geld vasthouden
- voorstellen om bijeen te komen
- de negatieve briefjes afdekken met 2 tientjes per vak

Theater-opdracht
- gaan verzitten terwijl dat volgens de laatste sms niet hoeft
- in de 2e of 3e sms gaan verzitten naar een plek die een eerdere sms tegenspreekt
- naar Ron willen gaan

Graafopdracht
- in een van de grote machines zitten
- in de buurt van de finish graven
- via de portofoon opdrachten geven aan anderen

Mis ik dan nog iets?

Markt:
- het voorstel om de vakjes met twee biljetten te bedekken ongedaan maken (Emilio bijv.)
- dubbele biljetten vastzetten met punaises
- enkele biljetten vastzetten met punaises
- een biljet van 500 vergeten mee te nemen
- het vergeten biljet opmerken
- opmerken dat de 20jes ook nog moesten worden gewisseld tot 10tjes
- zeggen dat ze de 20 biljetten moeten gebruiken ipv nog een laatste wissel doen

Theater:
Ik vind het lastig om hier acties te noemen die (on)mols zijn, want de Mol kon eenvoudig zien dat de anderen het aan het verpesten waren en kon dus zelfs op de goede plek gaan zitten... of niet, maakt niet veel uit denk ik.
"In de 2e of 3e sms gaan verzitten naar een plek die een eerdere sms tegenspreekt" is dus niet mols en ook niet onmols.

Graaf:
- een excuus hebben om even niet te kunnen graven (Olcay plassen, Loes auto die kapot was)
- via de portofoon opdrachten geven aan anderen vind ik dubieus, want Jan deed dat goed, maar Ruben verstoorde op die manier het proces, misschien wil je dat verwoorden naar: "gevraagd leiding nemen" en "ongevraagd leiding nemen".

Succes! Kijk maar of je er iets mee kan! Smiley
« Laatste verandering: 14.01.2018, 13:09:03 door Geel scherm » Gelogd

Mol ontmaskerd na: 2017: afl 1, 2016: afl 2, 2015: afl 4, 2014: afl 1, 2013: afl 5, 2012: afl 8, 2011: afl 1, 2010: afl 4, 2009: afl 2, 2008: afl 2
Erik Leppen

Follow the molpunten

« Antwoord #26 Gepost op: 14.01.2018, 22:47:45 »

Aflevering 2 staat klaar!

Wat betreft de reactie hierboven: dank voor alle ideeŽn! Ik heb het als volgt meegenomen:

Markt:
voorstellen om de vakjes met twee biljetten te bedekken ongedaan maken is het tegengestelde van dubbel afdekken; dus die tel ik daar negatief.
dubbele biljetten vastzetten met punaises / enkele biljetten vastzetten met punaises is te gedetailleerd denk ik
een biljet van 500 vergeten mee te nemen slaat volgens mij maar op 1 kandidaat
het vergeten biljet opmerken is ook te specifiek denk ik
opmerken dat de 20jes ook nog moesten worden gewisseld tot 10tjes is wel een interessante. Meegenomen
zeggen dat ze de 20 biljetten moeten gebruiken ipv nog een laatste wissel doen is het tegengestelde van de vorige; dus kan ik daar negatief tellen.

Theater: klopt, vind ik ook nog steeds een lastige. Maar ik wil de opdracht niet overslaan.

Graaf:
een excuus hebben om even niet te kunnen graven (Olcay plassen, Loes auto die kapot was) vind ik op te weinig kandidaten slaan en erg specifiek
via de portofoon opdrachten geven aan anderen vind ik dubieus, want Jan deed dat goed, maar Ruben verstoorde op die manier het proces, misschien wil je dat verwoorden naar: "gevraagd leiding nemen" en "ongevraagd leiding nemen".Dan wordt het erg specifiek denk ik.

Je kan weer stemmen! Ik hoop dat het lukt om alles te tellen; vooral bij de theateropdracht ga ik wat hulp nodig hebben uit de overzichten in de andere topics denk ik.

Erik Leppen

Follow the molpunten

« Antwoord #27 Gepost op: Gisteren om 00:01:37 »

Ik heb morgen geen tijd, dus vandaag alvast de uitslag van aflevering 2!

Meest verdacht: Simone, vlak daarna Stine, daarna Bella
Minst verdacht: Loes, met op grote afstand daarna Olcay en Ruben (en Jean-Marc)

Wat ik vooral interessant vind zelf is dat de kandidaten verrassend consequent zijn. Zij die in aflevering 1 mols waren, zijn in aflevering 2 weer mols, en zij die onmols waren, zijn nu weer onmols. Althans, de meeste. Eigenlijk alleen Ruben en Emilio zijn een uitzondering op die regel.

Ook interessant is nieuwe hoofdverdachte Simone. Dat komt vooral doordat ze nergens echt onverdacht is, terwijl ze weinig bijdraagt op de markt en mensen aanspoort de bedragen dubbel af te dekken. (En de kleur van haar jurk lijkt verdacht op naar molpunten-kleur, dat kan geen toeval zijn Hilarisch)

Pagina's: 1 [2]
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005