Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Ga naar dé fansite van Angela Groothuizen

Nu op de chat
Realitynet, Tossbot
Nu online
347 gasten en 6 vaste bezoekers (Micius, Newbie2, Hellevuur, Bodejos, IDM, Latopa)
RealityTV vandaag
Celebrity Big Brother US
Aflevering 9 - CBS 02:00
Activiteitenagenda
Doe nu mee!
Wie is de Mol? Pool
Doe nu mee!
Wie is de Mol Onderschriften spel
Doe nu mee!
Ranking the Forummers
Nu bezig!
RN-wedkantoor Olympische winterspelen
Vanaf 1 Maart
RN Songfestival: Inschrijven
Vanaf 1 Maart
Wie is de Mol Online 2018: Inschrijven
Binnenkort
Nieuwe RN GameNight
Pagina's: 1 2 [3]
  Print  
Auteur Topic: [Hints] Verborgen aanwijzingen in WIDM  (gelezen 5707 keer)
Newbie2

« Antwoord #40 Gepost op: 17.02.2018, 11:47:06 »

In een vorige post opperde ik de mogelijkheid dat er dit jaar tòch 2 mollen zijn. Ik dacht daar in elk geval veel aanwijzingen voor te zien. Deze week is dat lijstje eigenlijk alleen maar langer geworden. In 4.3 Rode Draad heb ik zojuist gepost wat ik meen op te maken uit de muurteksten, voor zover het me lukt het te ontcijferen. Plus dat op het tijdstip 11:11 (op muur als Loes aan de overkant komt) Ruben en Olcay hun zonnebril hebben afgedaan, en in de hand houden. Aan het begin van de opdracht, toen Art de opdracht uitlegde, deden ze dat ook al.

Aan het begin van opdr 4.2, waarin de mol zich zou laten zien, zien we 2 parachutisten dalen. Verder houdt Art zoals al door anderen is opgemerkt voortdurend een hand op een vakje vlak voor hem. Mogelijk het mechanisme waarmee hij de mol moet inseinen. Alleen bij Ruben (in het begin) en Olcay heeft hij zijn handen gespreid op tafel.

Andere mogelijke aanwijzingen:
Afl. 5
– In de woordzoeker staan RUBEN en OLCAY recht onder elkaar, gescheiden door het woord MOL.
– Alle kamernummers van de kandidaten in het Tskaltoebo Spa resort beginnen met 22 (2218, 2219 en 2224).
– Ruben staat met zijn tweeën (Loes) voor een doorkijk, zelfs 2x. De doorkijk is m.i. een link met de zebrahint, waarbij het ook een kwestie van doorkijken is en je uitkomt op 2 personen.
Afl 6
– De groep bestaat nu nog uit 5 personen. Op 21’50 zien we 5 ganzen de weg oversteken; 3 witte, en 2 zwarte.
– Ook veel “gewone” 2-tallen: we zien o.a. 2 auto’s (WI-001-DM en WI-002-DM), een kabelbaancabine met 2 ronde raampjes, 2 ossen die de ploeg vooruit gaan, een groep bruine paarden met 1 wit en 1 zwart gekleurd paard, en close-ups van setjes (stoelen, bloemstukjes, pannen) in de verhuisopdracht.
– Afl.titel: Olcay en Ruben hadden het penningmeesterschap vanaf het begin in handen. Ze zijn hier nu a.h.w. van verlost (al had Ruben het liever gehouden). Of evt: hun huis staat aan de rand van het dorp. Ver. En wie laadt, moet ook lossen.
– Het viel iemand op dat de letters TE van het woord MOTEL op de sleutelbossen van Ruben en Olcay meer vervaagd zijn dan bij de anderen.
– Terugverwijzing naar de zebrahint in afl. 4, via de graffiti op de muur achter Art bij opdr 3. Een detail dat me niet eerder was opgevallen: aan de muur boven Olcay aan de ontbijttafel hangt een schilderij in ruitvorm, met daarop een soort zwart-wit ei en daaronder het cijfer 13. De 1 wijst naar Ruben, de 3 naar Olcay. 13 is de som van de logenummers waar Ruben (7) en Olcay (6) hadden moeten eindigen tijdens aanschuiven, Art zat toen in 11.

Ik blijf de link met zwart-wit wel sterker vinden bij Ruben, maar Olcay heeft het bedrijf 2Stepzahead. "2Stepza" → Zaza → en je komt uit bij een zebra (tenminste wie zich de Fabeltjeskrant nog kan herinneren Smiley). Zebrahead dus. Het is wachten op muziek van de band Zebrahead in een van de volgende afleveringen.

Verder:
– In elke aflevering zijn wel een hond en kat in beeld.
– M18: de 1e en 8e letter van de naam van Olcay zijn de O en de L. De 18e letter van het alfabet is de R.

Sommige hints die ik eerder aan Ruben toeschreef, leg ik bij nader inzien anders uit. Zoals de dode wesp bij het woord ROM. Daar staat dan gewoon Ruben en Olcay de Mol. De lettercombinatie RO verklaart m.i. ook de vele ROtondes en andere ROnde vormen die nu aan Simone worden toegeschreven.

Alles bij elkaar denk ik dat er dit jaar toch echt 2 mollen zijn: Ruben en Olcay. Koning en koningin van het schaakspel, en elkaars tegenpolen, zwart en wit. Olcay brutaal, eerlijk, gaat voor geld. Ruben de meer klassieke mol. Subtiel, af en toe oneerlijk, en vanaf het begin verdacht gemaakt door Olcay. Opvallend: als ze samen zijn (afl. 1, verhuisopdracht), brengen ze geld in de pot. Ik denk daarom dat ze beiden voor geld hebben gekozen in opdr 4.2, en dat Jan de groepsvrijstelling koos. Maar als anderen een kans hebben om hen het mollen te verhinderen, mogen ze blijkbaar mollen. Veel voorkennis krijgen ze niet mee, lijkt het. In opdr 6.1, sleutelpositie, neemt Olcay daarom heel sneaky een briefje met een aanwijzing waar geld ligt uit handen van Ruben, die zich daar opvallend genoeg niet tegen verzet.
Met deze beperkingen kun je eigenlijk ook best spreken van 2 halve mollen, al is het maar om het recht te breien met de reglementen Smiley. De test maken is natuurlijk nog steeds mogelijk: een vraag ingevuld op een van beiden zou bv. een half punt kunnen opleveren. En in de finale zien we wellicht 4 mensen, die inmiddels weten dat er een mol-duo is, en in de test moeten aangeven welk duo. Zo kan er ook een winnaar komen.

Uit de leader valt ook nog wel wat op te maken. EDIT: zie hier.

* Openingsbeeld_opdr_4.3_Rode_Draad.png (1512.32 KB, 1366x768 - bekeken 1067 keer.)
« Laatste verandering: 17.02.2018, 13:34:14 door Newbie2 » Gelogd
Tunneltelevisie

« Antwoord #41 Gepost op: 17.02.2018, 12:43:55 »

Ik zat een klein stukje van afl 1 te kijken waarbij Jan Versteegh tijdens een biecht zegt (nav het plegen van een duur en nutteloos telefoontje naar Art):

“M18. Thanks Art. Dat wist ik al.”

(Art vertelde de coördinaten vd kluis waar Jan niks aan zou hebben)

Toch een hint van de mol zelf? En ja: ik lijd aan tunnelvisie op dit moment.  Wink
« Laatste verandering: 17.02.2018, 12:46:21 door Tunneltelevisie » Gelogd
joligmolletje

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #42 Gepost op: 17.02.2018, 13:33:47 »

Hoe leuk gevonden ook, Newbie2. Er zijn géén 2 mollen. Elk jaar komt er wel een theorie langs dat er twee mollen in het spel zouden zijn. Je kunt van 1 ding zeker zijn, er zijn geen 2 mollen. De makers hebben deze theorie al zo vaak ontkracht. Hoe kun je op zoek gaan naar de mol als het er eigenlijk twee zijn? In dit spel weet je 1 ding zeker, er is 1 mol.
Avogadro

Wij zijn niet in Kiev, vriend!

« Antwoord #43 Gepost op: 17.02.2018, 13:40:52 »

@joligmolletje: En Art dan?

Ruben is de Mol
Newbie2

« Antwoord #44 Gepost op: 17.02.2018, 13:53:10 »

Hoe leuk gevonden ook, Newbie2. Er zijn géén 2 mollen. Elk jaar komt er wel een theorie langs dat er twee mollen in het spel zouden zijn. Je kunt van 1 ding zeker zijn, er zijn geen 2 mollen. De makers hebben deze theorie al zo vaak ontkracht. Hoe kun je op zoek gaan naar de mol als het er eigenlijk twee zijn? In dit spel weet je 1 ding zeker, er is 1 mol.

Ik ben bang dat dat aannemen als een vast gegeven dit jaar juist een valkuil is. Maar we zullen zien. Ik wil aan bovenstaande nog toevoegen (had ik ergens tussen neus en lippen door gemeld) dat de graffiti van het zebrahoofd rechts achter Art in opdracht 6.3, voor zover ik kan zien, bestaat uit een M en een heleboel 2-en.

Geeft trouwens niks hoor als er straks geen 2 mollen zijn, maar toch alleen Ruben of Olcay. Ik heb er genoeg lol in om gewoon wat verder te graven. En dat mijn conclusie op dit moment is dat ze het allebei zijn, verrast me zelf ook wel een beetje moet ik zeggen.
lilith

all ears

« Antwoord #45 Gepost op: 17.02.2018, 14:13:29 »

Yessss dit. Voor eens en altijd  Volmondig Ja

"waar rook is wordt een fikkie gestookt"
Tunneltelevisie

« Antwoord #46 Gepost op: 17.02.2018, 17:26:25 »

Yessss dit. Voor eens en altijd  Volmondig Ja

Inderdaad! Anders had het programma 'Wie zijn de mollen' geheten.  Smiley

Dat mede-kandidaten zich soms kunnen gedragen als de mol, is een ander probleem.
Het blijft de bedoeling dat we op zoek zijn naar één mol!
annebeestje

« Antwoord #47 Gepost op: 17.02.2018, 22:08:49 »

Schudde Ruben daar op de brug nu de hand van een "George" ?
Is dat een referentie naar uber-mol George?
De mol schudt de mol de hand...

You can be a king or a street sweeper, but everyone dances with the grim reaper. Robert A. Harris
Beagle

« Antwoord #48 Gepost op: 18.02.2018, 11:25:27 »

Zien we nou Jan's naam boven de deur van het Tsemi gebouw waar de tests worden afgenomen?

Het Georgische teken voor de letter M lijkt ook verdacht op een handgeschreven J.

Is het toeval dat Jan's opvallende blauwe Tshirt dezelfde kleur heeft als de treinbegeleider op het laatste balkonnetje?  Wie wien we op het "vallende" doos fragment op het allerlaatste balkonnentje? Jan of de treinbegeleider?
Whiskers

« Antwoord #49 Gepost op: 18.02.2018, 12:23:47 »

Zien we nou Jan's naam boven de deur van het Tsemi gebouw waar de tests worden afgenomen?

Het Georgische teken voor de letter M lijkt ook verdacht op een handgeschreven J.

Is het toeval dat Jan's opvallende blauwe Tshirt dezelfde kleur heeft als de treinbegeleider op het laatste balkonnetje?  Wie wien we op het "vallende" doos fragment op het allerlaatste balkonnentje? Jan of de treinbegeleider?
Vallende doos-fragment was toch op het eerste balkonnetje? Of heb ik dat verkeerd gezien?
Moltijd

« Antwoord #50 Gepost op: 18.02.2018, 12:47:05 »

Vallende doos-fragment was toch op het eerste balkonnetje? Of heb ik dat verkeerd gezien?

Klopt ja, in mijn ogen ook het eerste balkonnetje, en daar stond Ruben als ik het goed zag.
Beagle

« Antwoord #51 Gepost op: 18.02.2018, 12:53:14 »

Klopt ja, in mijn ogen ook het eerste balkonnetje, en daar stond Ruben als ik het goed zag.

Klopt inderdaad, maar wou gewoon mogelijkheid bekijken dat we Jan op het achterbalkonnetje buiten de trein zien van waaruit hij ook makkelijk dozen kan gooien.
Ben daar ondertussen vanaf gestapt gezien Jan's opvallende rode streep op T-shirt.
Wel blauw net zoals de dozen die hij moest sorteren. Hilarisch
Beagle

« Antwoord #52 Gepost op: 18.02.2018, 12:55:18 »

Zit (nog) niet in de Jan-tunnel, maar volgend viel me op in de eerste groepsfoto :

Alle kandidaten staan in triootjes/driehoekjes behalve Jan.
Derrudi

« Antwoord #53 Gepost op: Gisteren om 20:59:21 »

Over hints gesproken: Ik sprak iemand van de produktie en na enig aandringen  Lips Sealed vertelde hij:

Spoiler (Klik om de spoiler te verbergen/laten zien)

Verbaasd

70w3p5131M
suuuus

« Antwoord #54 Gepost op: Gisteren om 21:09:29 »

Verbaasd

Pagina's: 1 2 [3]
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005