Startpagina   Help Inloggen Registreren  
ga naar Realitynet.org  
Info Center
Niet ingelogd
Naam:

Wachtwoord:

Blijf ingelogd: 
Registreren

Wachtwoord vergeten?

Waarom registreren?
Realitynet.nl
Ga naar

Ga naar ExpeditieRobinson.Net

Ga naar PekingExpress.org

Ga naar RealityWorld.org

Ga naar RealityNet.org 's toto

Ga naar dé fansite van Angela Groothuizen

Nu op de chat
Realitynet, Tossbot
Nu online
436 gasten en 30 vaste bezoekers (Kikker, Miss Marvel, Whiskers, Kaaasje, DRenziboy, Heinz, G-root, Lucy, hrvdg7, Neintje, Geel scherm, Leentje1979, marvin, Brtdm, Orphen89, BigBoots, Loezel, Anonymol, Cherry87, Cool Cat_86, genksmurf, RickertX, hamsterdam, ajedrez, suuuus, SanderFMC, kleinknollegie, HappyDutchman, Tara01, Moedermol)
RealityTV vandaag
Celebrity Big Brother US
Aflevering 8 - CBS 02:00
Activiteitenagenda
Doe nu mee!
Wie is de Mol? Pool
Doe nu mee!
Wie is de Mol Onderschriften spel
Schrijf je nu in!
Ranking the Forummers
Nu bezig!
RN-wedkantoor Olympische winterspelen
Vanaf 1 Maart
RN Songfestival: Inschrijven
Vanaf 1 Maart
Wie is de Mol Online 2018: Inschrijven
Binnenkort
Nieuwe RN GameNight
Pagina's: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19
  Print  
Auteur Topic: [HINT] Schaakhint  (gelezen 19180 keer)
Juuls247

Horen | Zien | Zwijgen

« Antwoord #300 Gepost op: 31.01.2018, 08:54:53 »

Ja ik vind de schaakhint, mocht er een hint inzitten, ook zeker naar Simone wijzen! Zeker icm de 20u klok. Veel makkelijker uit te leggen aan de kijkers. En dan Jan wellicht de winnaar die haar schaakmat zet  Hilarisch En het zou ook een mooie zijn in samenspraak met de theorie over de spiegelbeelden. Koning en koningin zijn gewisseld/ gespiegeld, en zo worden de spelregels veranderd: wie zet de koningin (mollin) schaakmat?
« Laatste verandering: 31.01.2018, 08:58:16 door Juuls247 » Gelogd

WIDM 2018 is zo leuk! En verwarrend!
Daisy
Forum Moderator
Winnaar WIDM-pool junior 2014, winnaar voetbaltoto '16/'17

Geslacht: Vrouw

« Antwoord #301 Gepost op: 31.01.2018, 20:15:37 »

Gezellig, maar dat heeft niks met WIDM te maken.

on topic!

Newbie2

« Antwoord #302 Gepost op: 1.02.2018, 03:50:29 »

N.a.v. de imo opvallende zebrahint ben ik ook iets anders tegen de schaakhint aan gaan kijken. De koning is zowel letterlijk als figuurlijk het hoogste stuk van het bord. Ruben is de langste deelnemer aan het spel.

Misschien is het wel niet ingewikkelder dan dat? Bijna iedereen, ook als je geen schaker bent, weet wel dat de koning het hoogste is en zal achteraf kunnen zeggen: oh ja, natuurlijk. Al die schaaksymbolen. We zaten naar een schaakspel te kijken. En Ruben, de langste van de groep, moest schaakmat gezet worden.

Eerder heeft iemand al in dit topic gepost dat Ruben degene was die in afl. 3 ingesloten werd door schapen en later af ging, zoals in het spelletje "Wolf en Schapen", dat op een dam- of schaakbord kan worden gespeeld. Waarbij het opviel dat Art tijdens een introductiepraatje het had over de wolven versus de schapen. (Ik had die link toen nog niet gelegd, en vroeg me toen af welke tweedeling hij eigenlijk voor ogen had. Vond het een beetje vreemde zienswijze.)

Mocht er toch nog iets ingewikkelds zijn met het feit dat de witte koning eigenlijk op e1 hoort te staan maar nu op d1 (D-EEN) staat, dan vind ik het weetje (ik weet niet meer van wie, en kan de post ook niet meer vinden) dat ene Ruben Hein een schaker is uit Denemarken geen hint maar wel leuk gevonden. Hilarisch https://www.chess.com/member/rubenshein. Eerder dan de focus op d1 zou ik zelf een verband zoeken met EE N uit de afleveringstitel van afl. 1. EE N --> EE EN --> E EEN --> e1. (Overigens kun je in de titel van afl. 4 ook 2 letters apart zien van de rest, onderdeeltje van de zebrahint.) Zoals gezegd, hier kun je zoveel kanten op: categorie ingewikkeld.

Nog eentje die wel iedereen kan zijn opgevallen: "Most Young Kings Get Their Heads Cut Off". De tekst op de muurschildering, naast de zebra. Jonge koningen hebben we niet veel meer in het spel, twee nog die daarvoor in aanmerking zouden kunnen komen: Jan en Ruben. Most Young Kings Get Their Heads Cut Off. Maar niet allemaal. Zoals ik het lees: het hangt er van af of je als mol ontmaskerd wordt of niet.
« Laatste verandering: 1.02.2018, 06:09:54 door Newbie2 » Gelogd
Hulpmol

Geslacht: Man

« Antwoord #303 Gepost op: 3.02.2018, 21:05:33 »

Ruben vermeldde het woord schaken. Hilarisch
Heinz

Niet zeuren, Heinz!

« Antwoord #304 Gepost op: 3.02.2018, 21:44:28 »

Opvallend ja. Maar daarna had ie het weer over poker. Wie opent een pokerhint-topic? Lips Sealed
Hulpmol

« Antwoord #305 Gepost op: 3.02.2018, 21:45:56 »

Opvallend ja. Maar daarna had ie het weer over poker. Wie opent een pokerhint-topic? Lips Sealed

Een kaarthint? Vorige week de hartenboer (Vlaamse term, mogelijk anders in Nederland) en nu weer kaarten. Wink
Joost2
winnaar pool pelgrimscode 2013

« Antwoord #306 Gepost op: 3.02.2018, 22:44:39 »

En we zagen een reuzenpaard als standbeeld voorbij komen  Tandpasta Smiley

Favorieten: Petra, Sigrid, Paméla, Chandrika, Lottie, Fré, Dick, Dunya, Anniek/Viv, Sanne, Anna, Hade & Janine/Carolien, Suus/Soof, Kukelpapa/Paula!
Marisa

« Antwoord #307 Gepost op: 3.02.2018, 22:49:28 »

En ook weer een reuze(-n)koningin.
Molleck

« Antwoord #308 Gepost op: 3.02.2018, 23:08:08 »

Ruben die schaken noemt en de steltloper met zwartwit geblokte(zoals schaakbord)  broek aan.
Lijkt zeker op een terugkerend thema, maar wat het precies zegt?

Het komt me voor nu goed uit dat de schaakhint het best gelinkt kan worden aan Stine, daar ik al sinds aflevering 2 haar als mol heb Cool

* Screenshot_20180203-230151.png (605.94 KB, 1280x720 - bekeken 910 keer.)
Lo

En Ron was (en Olcay IS) mijn WENSmol!!

« Antwoord #309 Gepost op: 3.02.2018, 23:12:57 »

Ja en nu ook weer Ruben die schaken zegt en de zwarte koning zo duidelijk in beeld is bij 50.30 in het museum... inderdaad de enorme witte dame weer prominent, en vergeet niet dat die twee stukken in spiegelbeeld staan want die horen niet tegenover elkaar te staan. Dat het een groot thema is dat is wel duidelijk, ook nu de clownshint (de clown in het park had ook zo'n pruik op) gekoppeld wordt aan deze schaakbroek.

Simone heeft een s(c)hot petito Moquito gehad.
m0lmuis

« Antwoord #310 Gepost op: 4.02.2018, 02:08:59 »

Ruben Hein, Denemarken
https://www.chess.com/member/rubenshein
Zuurkool

Dat vind ik nou wel heel apart..

« Antwoord #311 Gepost op: 4.02.2018, 02:14:44 »

De straatnaam waar de 2e opdracht eindigde had ook een koning.

* KING-EREKL.jpg (144.93 KB, 1366x768 - bekeken 817 keer.)
Newbie2

« Antwoord #312 Gepost op: 4.02.2018, 05:13:50 »

De straatnaam waar de 2e opdracht eindigde had ook een koning.

Goed gespot, Zuurkool! Duimen omhoog! Weer wat evidence erbij dat de schaakhint niet wijst op Stine of Simone, maar op Ruben.

Koning - hoogste stuk van het spel
Ruben - langste deelnemer aan het spel

Beiden zijn de machtigsten van het speelveld, beiden moeten schaakmat gezet worden. De koning kan nooit geslagen worden, de Mol gaat nooit naar huis. En denk ook aan al die kerken met een kruis erop die we voortdurend van laag bij de grond naar boven gefilmd in beeld krijgen, dat suggereert lengte.

Een schaakbord is ook nog eens zwart-wit, net als het klavier van een piano (en net als een zebra).
« Laatste verandering: 4.02.2018, 05:43:59 door Newbie2 » Gelogd
cinner

« Antwoord #313 Gepost op: 4.02.2018, 05:49:31 »

Kom niet meer bij met deze hint. Schaken, poker, koningen en koninginnen. Kunnen we kaarten hier toevoegen? Simone leek als enige een Joker in haar 'kaartenhuis' te hebben. Jan een hartenboer (die vorige keer ook langs kwam)?

Volgens mij hebben ze dit erin gestopt om ons helemaal gek te maken  Hilarisch Volmondig Ja Hilarisch
Lama1997

« Antwoord #314 Gepost op: 4.02.2018, 10:42:22 »

Volgens mij is het gewoon toeval en maken we voornamelijk onszelf helemaal gek  Hilarisch Hilarisch

Deelnemer Mol Online 2017
Newbie2

« Antwoord #315 Gepost op: 4.02.2018, 11:54:45 »

Je niet gek laten maken, hoor! Wink

Kennen jullie trouwens Het Schaakspel van Harrie Jekkers? Een van zijn meest ontroerende liedjes vind ik, en hoe toepasselijk bij deze hint!
Hulpmol

« Antwoord #316 Gepost op: 12.02.2018, 21:51:01 »

Even iets off topic uit het Spoiler topic gehaald. Het is dus zelf geen spoiler, maar klik dus ook niet op de reactie als je niet naar dat topic gebracht wil worden.

Het is veel logischer om in het schaakbord een hint te halen naar een DUO, niet alleen de dame, ook de koning staat verkeerd. Het kan dus verwijzen naar 1 van de gemengde duo's uit aflevering 1.

Ik vind dat helemaal geen logische redenering: "De dame en de heer staan gewisseld dus zegt het dat de Mol in een gemengd duo zat"

De redenering dat Stine de Mol is omdat we een witte dame hebben die niet thuishoort in het spel vind ik dan veel duidelijker wijzen naar een Mol.
Whiskers

« Antwoord #317 Gepost op: 12.02.2018, 21:57:02 »

Even iets off topic uit het Spoiler topic gehaald. Het is dus zelf geen spoiler, maar klik dus ook niet op de reactie als je niet naar dat topic gebracht wil worden.

Ik vind dat helemaal geen logische redenering: "De dame en de heer staan gewisseld dus zegt het dat de Mol in een gemengd duo zat"

De redenering dat Stine de Mol is omdat we een witte dame hebben die niet thuishoort in het spel vind ik dan veel duidelijker wijzen naar een Mol.
Ze hoort wel thuis in het spel, maar staat op de verkeerde plek (koning dus ook) ze hoort op D1 = Deen. En Stine is Deens. Daarbij witte koningin ---> blank en blond ---> Stine.

Zo begreep ik het iig.
Hulpmol

« Antwoord #318 Gepost op: 12.02.2018, 21:58:40 »

Ze hoort wel thuis in het spel, maar staat op de verkeerde plek (koning dus ook) ze hoort op D1 = Deen. En Stine is Deens. Daarbij witte koningin ---> blank en blond ---> Stine.

Zo begreep ik het iig.

Ja, ik verwoordde het verkeerd, maar dat is ook mijn interpretatie. Mea culpa.
Newbie2

« Antwoord #319 Gepost op: 13.02.2018, 00:10:38 »

Dat is ook niet de redenering. De redenering is dat de dame en koning allebei verkeerd staan, en dat de mol dus niet in een gemengd duo zat, maar wellicht een gemengd duo is. Het is m.i. ook de enige manier waarop de schaakhint eenduidig uitgelegd kan worden. Zie ook hier voor een lijstje met aanwijzingen voor een mol-duo theorie waarin de schaakhint is meegenomen.
« Laatste verandering: 13.02.2018, 00:14:15 door Newbie2 » Gelogd
Pagina's: 1 ... 13 14 15 [16] 17 18 19
  Print  

Ga naar:  

ISIS-CMS Content Management System by Compuart © 2003-2005