Auteur Topic: Iedereen gelijke kansen (deel 2)  (gelezen 26743 keer)

Offline Compuart

  • Realitynet.nl Administrator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • SMF rulez!
Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Gepost op: 13-03-2002, 15:38:13 »
deel 1 zal zo weer terug komen op dit forum. Hier dus weer verder.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik hoop dat u nog objectief bent. Ik ben het in elk geval niet meer.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #1 Gepost op: 13-03-2002, 18:44:31 »
Effe de theorie verduidelijken :
Ik ga ervan uit dat iedereen de Mol ongeveer even veel aan het werk moet zien.
Dat betekent dat men de Mol zoveel mogelijk in de grootste grope moet houden of hem telekns met anderen in kleine groepjes afzondern.
Dat laatste zou enorm opvallen en lijkt me niet erg realistisch.

Dus de Mol zoveel mogelijk in de grootste groep houden. Dit impliceert meteen "De Mol zo weinig mogelijk in het kleinste groepje afzonderen".

Welke van de kandidaten voldoen aan deze theorie :
- Zo weinig mogelijk afgezonderd in het kleinste groepje
- Door iederren ongeveer evenveel in actie gezien

Zoals reeds gezegd : Karen, Kerstin en Prince niet omdat die al teveel in het kleinste groepje zijn afgezonderd. Ook Jantien is al enkele keren in het kleinste groepje aanwezig geweest.

Verder moet men er ook rekning mee houden dat het WIDM team steeds tracht een Mol-onevenwicht te herstellen.
Zoals nu met George : Hij wordt afgezonderd met Jantien voor de opdracht met het orkest. George werd echter gekozen door zijn medekandidaten, dus buiten de wil van het WIDM-team.

Jantien is nu wel enorm bevoordeeld, evenals Prince.
Indien deze theorie stand wil houden, dan zal de volgende aflevering zowel Prince of Jantien van George wordenn afgezonderd. Liefst Prince en Jantien samen.
Zoniet toch zeker in de daaropvolgende aflevering.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #2 Gepost op: 14-03-2002, 07:46:56 »
Gisteren deze theorie ff gechecket met een "insider".
Die weet echter niet wat ervan te denken....







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Alain_Durand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #3 Gepost op: 14-03-2002, 09:56:24 »
Het is inderdaad zo Regi dat er elke aflevering andere mensen naar voren worden geschoven, en zo mogelijk verdacht worden gemaakt. Voor mij geldt dat Jantien, Karen en John geen mollen zijn. De twijfelgevallen zijn Price, Harry en Ellen. Mijn voorkeur gaat uit naar George. Waarom.......dat moet nog een beetje duidelijk gemaakt worden in de komende afleveringen. ;D ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #4 Gepost op: 14-03-2002, 13:47:26 »
RR zoals beloofd gisteren tijdens de chat op .nl heb ik vandaag zorgvuldig deze topic deel 1 en 2 doorgelezen. Zoals ik al zei vind ik het knap gevonden, maar ik geloof er toch niet helemaal in. Onvermijdelijk redeneer je steeds richting jouw Mol cq. George. Zou ik ook doen hoor! Mijn redenering is juist tegengesteld. Ik denk eerder dat het WIDM -team er voor zorgt dat diegene die de Mol het dichtst op de hielen zit, bij volgende opdrachten, zo veel mogelijk uit het zicht van de Mol blijft door deze af te zonderen of in een kleiner groepje te plaatsen en natuurlijk niet bij de mol. Uitgezonderd die keren dat het team zelf moet uitmaken wie een opdracht vervult, zoals bij Jantien en George/zangopdracht. Met andere woorden. De excecutie-antwoorden worden door het WIDM-team goed bekeken en naar aanleiding daarvan wordt de opdrachtindeling min of meer bepaald voor de volgende twee dagen. Zonder je iemand af, dan zal deze ondanks vragen aan de anderen die wel bij opdrachten zijn geweest, meer foute antwoorden geven en dus een grotere kans op afvallen hebben. En dat komt het WIDM-team natuurlijk goed uit. Deze theorie kan ik niet bewijzen, want dat zie jij altijd zo graag. Ook ben ik er op dit moment nog niet uit wie de mol dan wel moet zijn. Ik had Karen, maar de twijfel omtrent deze keuze slaat onontkoombaar toe. Wellicht heb je gelijk met George, maar mijn water.... weet je wel of was het bier!!!!!
Volgens de topic muzikale aanwijzingen zou Prince de grootste Molkans hebben. Ik wacht met smart op vrijdag misschien krijg ik ze dan weer op een rijtje....... wat zeg ik nou ??? ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #5 Gepost op: 14-03-2002, 18:43:47 »
Dat is echt een interessante redenering van jou.
Kunnen we via jouw theorie miscchien achterhalmen wie er het meeste kans heeft om Mol te zijn ?

Wat betreft die muzikale aanwijzingen, daar geloof ik niet echt in. We krijgen er kop noch staart aan. En blijkbaar slaat elke muzikale aanwxijzing telkens op iemand anders. Hebben we eigenlijk al een muzikale aanwijzing gekregen die op een afvaller betrekking heeft ?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #6 Gepost op: 14-03-2002, 19:13:38 »
rr, hier moet ik je toch ff verbeteren: alle muzikale aanwijzingen hebben naar mijn weten iig betrekking gehad op prince, maar of hem dat nu de mol maakt.... daar hebben we toch andere bewijzen voor nodig, maar dat is meer voor de topic prince is de mol.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #7 Gepost op: 14-03-2002, 19:20:48 »
Doris,
dat is inderdaad voor een ander topic, kan jij mij even op muzikale aanwijzingen verduidelijken waarom deze allemaal betrekking hebben op Prince.
Laten we bij dit topic terug gaan naar de "Gelijke kansen" theorie aub.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Taupe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #8 Gepost op: 15-03-2002, 11:14:39 »
Ik weet haast wel zeker dat alle muziekfragmenten op een iemand slaat en dat moet uiteindelijk de mol zijn maar om dat te achterhalen is niet zo makkelijk dus vandaar dat we ook hier weer verschillende wegen in zijn geslaan. Die muziekfragmenten zijn als HINT bedoeld dus zullen de afragmenten niet op alle deelnemers slaan. En ook niet op de volgende afvaller.

De redenering van Mapel vind ik een juiste redenering. Sommige deelnemers hebben soms 2 mollen op het oog. Laten ze diegene dan wanneer hij/zij eerst bij de mol heeft ingezeten de volgende dag bij de ander in zetten. Zo laat je ze erg twijfelen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #9 Gepost op: 15-03-2002, 11:26:35 »

Citaat

Zonder je iemand af, dan zal deze ondanks vragen aan de anderen die wel bij opdrachten zijn geweest, meer foute antwoorden geven en dus een grotere kans op afvallen hebben. En dat komt het WIDM-team natuurlijk goed uit.


Ik vind die verdachtmakingen wel een beetje vreemd. Natuurlijk is het nodig dat WIDM een bepaalde regie heeft, maar de makers ondernemen m.i. geen stappen die het spel en de volgorde van afvallen beïnvloeden. Het spel is, ondanks zijn onvoorspelbare regels volgens mij wel heel eerlijk.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
molzot

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #10 Gepost op: 15-03-2002, 12:12:43 »
kerstin dacht dat ze de eerste was die naar de mol gebeld heeft. als dit zo is, is ze daar misschien wel voor gestraft en alleen gezet, het zou mij niet zo heel veel verbazen. ze heeft met het telefoontje haar voordeel kunnen doen, dus laten we het spreekwoord eens omdraaien: ieder voordeel heb ze nadeel.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #11 Gepost op: 15-03-2002, 13:48:21 »

Citaat



Ik vind die verdachtmakingen wel een beetje vreemd. Natuurlijk is het nodig dat WIDM een bepaalde regie heeft, maar de makers ondernemen m.i. geen stappen die het spel en de volgorde van afvallen beïnvloeden. Het spel is, ondanks zijn onvoorspelbare regels volgens mij wel heel eerlijk.


Mahtob, ik zou het geen verdachtmakingen willen noemen. In de negatieve zin dan. In tegendeel, het zou een juiste strategie van het WIDM-team zijn om het lekker spannend te houden. Het spel wordt immers gespeeld door het WIDM-team, waar de Mol de afvaardiging en uitvoerder van is.
;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #12 Gepost op: 15-03-2002, 23:10:33 »
De theorie even checken na aflevering 6.
Even ter herinnering, zoals de titel van dit topic zegt, zou iedereen de Mol ongeveer evenveel aan het werk moeten kunnen zien.

Totnutoe waren Jantien en prince bevoordeeld indien George de Mol zou zijn.
Zij hebben hem 2x niet aan het werk kunnen zien... het evenwicht wordt dus hersteld.

Even de stand, indien we ervan uitgaan dat G; de Mol is :
Jantien : + 2
Prince : +2
Harry : +1
Ellen : 0
John : 0

Vorige keer was de tussenstandstand :
Jantien : + 2
Prince : +2
Harry : +1
Ellen : 0
John : 0
Karen : 0

Men heeft Karen nu zelfs een extra kans gegeven, maar ja niet gelukt...
Het evenwicht komt terug beter in orde lijkt me.

Wat betreft "zo weoinig mogelijk afzonderen in het kleinste gropeje", dat is zeker een techniek van het WIDM team tijdens de eerste afleveringen, omdat het anders moeilijk zou zijn om achteraf het evenwicht nog te herstellen.
De bovenstaande cijfers bewijzen alleen maar dat, zelfs door de Mol af te zonderen in het kleinste groepje, het evenwicht kan verbeterd worden...

Wat denken jullie, klopt dit nog of moeten we dit topic maar laten rusten ?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Ellen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Er staat een paard in de gang...HOSSEN!!!!!
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #13 Gepost op: 15-03-2002, 23:20:42 »

Citaat

De theorie even checken na aflevering 6.
Even ter herinnering, zoals de titel van dit topic zegt, zou iedereen de Mol ongeveer evenveel aan het werk moeten kunnen zien.

Totnutoe waren Jantien en prince bevoordeeld indien George de Mol zou zijn.
Zij hebben hem 2x niet aan het werk kunnen zien... het evenwicht wordt dus hersteld.

Even de stand, indien we ervan uitgaan dat G; de Mol is :
Jantien : + 2
Prince : +2
Harry : +1
Ellen : 0
John : 0

Vorige keer was de tussenstandstand :
Jantien : + 2
Prince : +2
Harry : +1
Ellen : 0
John : 0
Karen : 0

Men heeft Karen nu zelfs een extra kans gegeven, maar ja niet gelukt...
Het evenwicht komt terug beter in orde lijkt me.

Wat betreft "zo weoinig mogelijk afzonderen in het kleinste gropeje", dat is zeker een techniek van het WIDM team tijdens de eerste afleveringen, omdat het anders moeilijk zou zijn om achteraf het evenwicht nog te herstellen.
De bovenstaande cijfers bewijzen alleen maar dat, zelfs door de Mol af te zonderen in het kleinste groepje, het evenwicht kan verbeterd worden...

Wat denken jullie, klopt dit nog of moeten we dit topic maar laten rusten ?


Getsemme Regi, wie had ooit kunnen denken dat ik het met je eens zou zijn?
Maar dat schoot me als eerste door het hoofd toen Harry met hem afgezonderd werd, en ff daarna Karen ook nog eens !!
En weet je, toen ze iemand vroegen met een "oog voor detail" stak George zijn vinger niet omhoog, terwijl hij als kunstenaar toch juist oog voor detail heeft?? Alsof ie wist dat ie toch wel uitgekozen zou worden...
Groetjes Blom







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Voorwaaaaaaaaaaaaaaarts RUUD

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #14 Gepost op: 15-03-2002, 23:24:46 »

Citaat

...Getsemme Regi, wie had ooit kunnen denken dat ik het met je eens zou zijn?...

Misschien is het wel heel Blom om het met mij eens te zijn   ;)
Anyway, thx voor de morele steun, want ik weet dat jij echt niet Blom maar wel Dond bent...
Ik heb het hard nodig, want mijn Mol, George wordt alsmaar super-sympathieker... He's the best...

Als George uiteindelijk toch de Mol is dan is hij de beste acteur ter wereld en de tofste ook...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ballie

  • Forumlid
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #15 Gepost op: 15-03-2002, 23:37:35 »
Regibert,

Je theorie steun op het feit dat het WIDM team bepaald wie in welke groepjes zit.....niet.

Toch vraag het WIDM team telkens aan de speler om zelf te kiezen, wie in welke groep wil zitten.
Riskant van het WIDM team,.....  en dus volgens mij ook de zwakte van deze theorie.

Ok, de mol is steeds op de hoogte van wat er zal komen, en kan zich daaraan aanpassen.

Ik blijf je theorie volgen, het heeft iets, maar ik hou het bovenstande toch in het achterhoofd.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #16 Gepost op: 15-03-2002, 23:41:30 »

Citaat

Regibert,

Je theorie steun op het feit dat het WIDM team bepaald wie in welke groepjes zit.....niet.

Toch vraag het WIDM team telkens aan de speler om zelf te kiezen, wie in welke groep wil zitten.
Riskant van het WIDM team,.....  en dus volgens mij ook de zwakte van deze theorie.

Ok, de mol is steeds op de hoogte van wat er zal komen, en kan zich daaraan aanpassen.

Ik blijf je theorie volgen, het heeft iets, maar ik hou het bovenstande toch in het achterhoofd.

De Mol hoort ook bij het WIDM team wat mij betreft.
George was nogal snel vrijwilliger om zich bij Harry te voegen.
Wat meer is : Angela keek alleen maar naar George om een tweede kandidaat te vienden als vriendje voor Karen (hierover is reeds uitgebreid gepraat in het topic afl. 6).
George stak dan ook maar gauw als eerste zijn vingertje op...
2x de keuze van het WIDM team wat mij betreft en dus punten gescoord...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #17 Gepost op: 16-03-2002, 16:12:39 »
Ben de gelijke kansen theorie eens na gegaan voor vorig seizoen.
Dat levert het volgende lijstje op:

Sigrid +1
Yvonne -2
Doortje 0
Dan -3
Cor +2
Nazife +2
Bjorn -1
Ward +1
Gerda 0

De theorie gaat voor vorig seizoen dus niet echt op :(








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #18 Gepost op: 16-03-2002, 16:15:35 »
Maar vorig seizoen is dit seizoen niet, dus je weet nooit :P







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

aggie

  • Gast
Re: Iedereen gelijke kansen (deel 2)
« Reactie #19 Gepost op: 16-03-2002, 16:53:06 »
Mostly Harmless,

RR komt zo met een wederlegging van je bewijs ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »