Auteur Topic: Harry is de mol (deel 3)  (gelezen 22789 keer)

Offline Taupe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #20 Gepost op: 17-03-2002, 17:04:03 »
Juist ja hier heeft Vlaming toch weer gelijk en ik word knetter mesjokke als Harry wel de mol blijkt te zijn maar ik denk dat we het daarover eens moeten dat dat haast niet meer kan. Maar de die-harters blijven het proberen en terecht. Toch??







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
DEBORAH, NICO, wie nu??....

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #21 Gepost op: 17-03-2002, 17:06:28 »
Of het terecht is zal de laatste aflevering wel blijken, of eerder als Harry er eerder uitvliegt.  :P







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
mollig

Offline mapel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ach,.. ik ben er nog wel eens hoor!
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #22 Gepost op: 17-03-2002, 17:21:21 »
Na Harry's medische verklaring lijkt het mij toch echt geen mol







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Begrip en respect hebben voor elkaar voorkomt oorlog....

Offline micha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geniet van elke dag
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #23 Gepost op: 18-03-2002, 10:22:57 »
Voor mij is Harry een goede kandidaat voor de MOL. Allereerst de opmerking in de auto:""Ik"ben hier toch nog 3 weken!"en einde aflevering 5 zit ie met geld te wapperen en in aflevering 6 is er ineens €5000 uit de pot verdwenen. Hij beheerd de pot toch ??!! en dan die opmerking in aflevering 6 bij die vragen over de rondleiding. Hij zei dat Jantien George had verteld over de diameter van het bad, terwijl ze naast elkaar zaten toen ze informatie over de rondleiding kregen. Voor mij een verdachte zaak.Greetz Micha







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
who's digging there.....it's the mole.......

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #24 Gepost op: 18-03-2002, 10:27:20 »

Citaat

Voor mij is Harry een goede kandidaat voor de MOL. Allereerst de opmerking in de auto:""Ik"ben hier toch nog 3 weken!"en einde aflevering 5 zit ie met geld te wapperen en in aflevering 6 is er ineens €5000 uit de pot verdwenen. Hij beheerd de pot toch ??!! en dan die opmerking in aflevering 6 bij die vragen over de rondleiding. Hij zei dat Jantien George had verteld over de diameter van het bad, terwijl ze naast elkaar zaten toen ze informatie over de rondleiding kregen. Voor mij een verdachte zaak.Greetz Micha


Leuk bedacht, maar dat van dat geld is gewoon leuk gemonteerd door de makers denk ik. Eerst laten ze Harry zien die geld zit te tellen en de aflevering erop de "toevallige" opmerking van Angela dat er geld mist uit de pot.
En je weet natuurlijk niet of Harry die hele twee uur naast George heeft gezeten. Wij hebben er nog geen vijf minuten van gezien!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
mollig

Offline Ann

  • Forumlid
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #25 Gepost op: 18-03-2002, 16:31:57 »
Volgens mij is Harry de mol niet. Hij is te goed. Hij zou wel erg weinig saboteren als hij de mol was. Bovendien zou hij met de wegstreep theorie het eerste doorgestreept worden wat zou kunnen betekenen dat hij de verliezer is.
Ook met zo'n opdracht als de lichaamsdelen van vroegere ziektes had hij makkelijk kunnen zeggen dat hij alleen zijn been ooit gebroken had, zo'n sabotage mogelijkheid laat je toch niet schieten.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #26 Gepost op: 18-03-2002, 19:52:25 »
alles goed en wel, maar vergeet niet dat het toch echt alleen Harry was op wie Mission Impossible kon slaan: tijdens het abseilen mompelde hij die woorden namelijk:
'Dit is wel een mission impossible...'







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

aggie

  • Gast
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #27 Gepost op: 18-03-2002, 20:02:40 »
Hondje, idd een aanwijzing rechting Harry.
Maar als Harry de mol is, dan toch zeker met het record geld winnen. Wel de beste manier om als mol niet betrapt te worden om zelf geen molse acties uit te voeren en de rest fouten te laten maken;)
Mist de mol alleen zijn hoofddoel: de pot zo klein mogelijk krijgen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #28 Gepost op: 18-03-2002, 20:43:08 »
Hondje: "...tijdens het abseilen mompelde hij [Harry] die woorden namelijk: 'Dit is wel een mission impossible...'"

Ik heb dit gerucht al een paar keer langs zien komen en het klopt echt niet. Ik heb net nog maar eens de hele abseilproef bekeken en opnieuw moeten vaststellen dat noch Harry noch iemand anders tijdens deze proef iets als "mission impossible" zegt. De enige die een Amerikaanse filmtitel noemt, is Prince bij het afdalen van John: "Spiderman".








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #29 Gepost op: 18-03-2002, 20:50:29 »

Citaat


Ik heb dit gerucht al een paar keer langs zien komen en het klopt echt niet. Ik heb net nog maar eens de hele abseilproef bekeken en opnieuw moeten vaststellen dat noch Harry noch iemand anders tijdens deze proef iets als "mission impossible" zegt.  

Are you sure?
In dat geval neem ik het terug, maar ik zou zweren dat hij het zei terwijl hij aan de afdaling begint. Anyway, ik zou het een mooie ontknoping vinden, maar Harry haalt idd wel veel geld binnen voor een mogelijke MOL... :(
Groetjes, Hondje







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline pidjam

  • Forumlid
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #30 Gepost op: 18-03-2002, 21:10:37 »
voor mij is harry al vanaf afl 1 molkandidaat nr 1 .Ik snap niet dat mensen zo duidelijk overtuigd kunnen zijn dat hij het niet is. Er zijn ontzettend veel symbolische hints zoals harry potter, mision impossible , de lettercodes , muziekfragmenten , harry zonder bril op foto's etc, etc die harry als mogelijke mol aanwijzen. Bovendien is hij mij iets ''te wijsneuzerig 'En wat betreft sabotage heeft iemand van nico of deborah duidelijk sabotage gezien nee toch pas achteraf. Harry haalt geld binnen om vertrouwd voor de groep te geraken, ondertussen houdt hij geld achter .Ik vermoed dat hij met het geldwagenspel een flink bedrag achter de hand gehouden heeft, met het fietsen iets te veel gewisseld heeft tijd getrokken heeft bij het portvatenspel , valso info doorgespeeld heeft aan medekandidaten die daar de volgende dag een vraag overkregen. Ook probeert hij de verdenkeingen steeds op karen te schuiven : toilettas etc , ben benieuwd wie hij nou als slachtoffer neemt. En de kriskrastheorie van doris die ik zeer realistisch vind geeft volgens mij geen uitsluitsel over de winnaar , verliezer of mol alleen over de afvaller. Harry is absoluut de mol, over 4 weken weten we het allemaal!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Hondje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #31 Gepost op: 19-03-2002, 10:07:35 »

Citaat

Leuk bedacht, maar dat van dat geld is gewoon leuk gemonteerd door de makers denk ik. Eerst laten ze Harry zien die geld zit te tellen en de aflevering erop de "toevallige" opmerking van Angela dat er geld mist uit de pot.


Leuk gemonteerd, ja... wat niet wegneemt dat iets gebeurd is, natuurlijk! Niet alles is onzin omdat het 'gemonteerd' zou zijn. Anders kun je deze serie niet eens bekijken  :(.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #32 Gepost op: 19-03-2002, 11:02:10 »

Citaat

Hondje: "...tijdens het abseilen mompelde hij [Harry] die woorden namelijk: 'Dit is wel een mission impossible...'"

Ik heb dit gerucht al een paar keer langs zien komen en het klopt echt niet. Ik heb net nog maar eens de hele abseilproef bekeken en opnieuw moeten vaststellen dat noch Harry noch iemand anders tijdens deze proef iets als "mission impossible" zegt. De enige die een Amerikaanse filmtitel noemt, is Prince bij het afdalen van John: "Spiderman".


Ook ik heb naar aanleiding van dit gerucht de proef nogmaals helemaal bekeken en ik heb nergens iemand iets over Mission Impossible horen zeggen, ook Harry niet.
Bovendien kan MI (ook) gelinkt worden naar Prince, en dat is volgens mij de enige echte link: het muziekje dat je hoort bij het abseilen van Prince (soort tromgeroffel) is hetzelfde als het intro van.......Mission Impossible II

....I rest my case....







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline tabaqui

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #33 Gepost op: 19-03-2002, 21:59:15 »
Lieve mensen,. natuurlijk is Harry de mol!! Ik begrijp echt niet dat jullie dat niet zien. Okee, hij heeft een hoop onmolse acties, maar het is toch ook de bedoeling dat de kandidaten (en wat betreft de uitzendingen: wij ook) niet meteen weten dat hij de mol is ?!?!

De grootste taak van de mol is mijns inziens andere mensen molse acties laten plegen. Een mol zal nooit voor het oog van de andere kandidaten de proef laten mislukken! Dus ook de ziektes-taak niet, hij heeft toch gezien hoe coulant Angela bij John was! Hij zal echter wel mensen helpen of opstoken om proeven te laten mislukken. Zo heeft Harry voor het vliegen tegen Jantien gezegd dat hij twijfelde, hij had verantwoordelijkheid voor zijn gezin. Dat is toch typisch een geval van onrust kweken?!?!

Daarnaast valt me steeds meer op hoe onverschillig Harry is, zowel tijdens de opdrachten als tijdens de filmpjes. Hij zegt ook bijna nooit in de uitzending op wie hij stemt. Ja, Karen de laatste keer, maar dat was natuurlijk veilig.

Het is dus helemaal duidelijk: HARRY IS DE MOL!!!! :D








aggie

  • Gast
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #34 Gepost op: 19-03-2002, 22:06:19 »
Sorry Tabaqui, maar Harry heeft constant op Karen gestemd, dus dat argument kan in de prullebak ;)
En verder heeft hij er vaak voor gezorgd dat er geld in de pot kwam, dus niet allen de schijn op zich werpen, maar keiharde euro's winnen. En dat maakt hem voor mij de meest onverdachte kandidaat.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline tabaqui

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #35 Gepost op: 19-03-2002, 22:39:25 »
Goed, ik heb geen zin om in een welles-nietes strijd te belanden, over een paar weken zullen we wel zien wie het laatst lacht......  :) :D

Ik wil alleen nog 1 ding wat ik net ook al heb gezegd benadrukken: een slimme mol laat de anderen molse acties plegen!







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline FILOE

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #36 Gepost op: 19-03-2002, 23:30:31 »
Daar ben ik het volledig mee eens! Een echte mol zorgt ervoor dat andere beginnen twijfelen en zo zelf molacties verrichten.Harry is al van het eerste uur mijn mol,iedere hint verwijst naar hem,en dat sneeky lachje spreekt boekdelen.Hij is de perfecte mol en niemand die hem verdenkt. ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
bye-bye,filoexxx

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #37 Gepost op: 20-03-2002, 10:52:12 »

Citaat



Leuk gemonteerd, ja... wat niet wegneemt dat iets gebeurd is, natuurlijk! Niet alles is onzin omdat het 'gemonteerd' zou zijn. Anders kun je deze serie niet eens bekijken  :(.


Ik zeg ook niet dat het onzin is, misschien heeft Harry inderdaad dat geld gestolen (uit de pot) en dat maakt hem dan de mol. Maar ik snap niet waarom dat dan zo duidelijk naar voren wordt gebracht, het is mij gewoon te opvallend.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
mollig

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #38 Gepost op: 20-03-2002, 11:35:49 »

Citaat



Ik zeg ook niet dat het onzin is, misschien heeft Harry inderdaad dat geld gestolen (uit de pot) en dat maakt hem dan de mol. Maar ik snap niet waarom dat dan zo duidelijk naar voren wordt gebracht, het is mij gewoon te opvallend.

Voor zover ik het gezien heb is er naar voren gebracht dat er geld verdwenen is toen ze in het cafe waren. Harry beheerde toen de pot, maar zoals ik het zag hebben meerdere mensen daar de mogelijkheid gehad om geld te ontvreemden. Bovendien had men daar wat biertjes op, dus..
Een andere mogelijkheid is dat Angela het gewonnen geld niet aan Harry gegeven heeft, maar aan een kandidaat die dichter bij zat. (In het cafe gaan we niet alstig doen). En dat deze kandidaat (de mol) het geld gewoon nooit aan Harry heeft gegeven.
Kortom, voor mij (als kijker die het maar een of hoogstens twee keer ziet) is uit de beelden niet duidelijk wie het geld ontvreemd heeft. Het enigewat wel duidelijk is, is dat Harry op dat moment de pot beheerde.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Mr._Jones

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #39 Gepost op: 20-03-2002, 13:31:14 »
Maar wat hebben alle Harry verdenkers dan concreet op deze dingen te zeggen:
- VOOROVER abseilen (geen enkele reden om dit als mol te doen toch?!)
- Geldopdracht (1 hoekje om en je hebt niets)
- Hij redt de foto opdracht concreet. Niemand die iets zou weten als hij dat over dat been zegt...

Wil jullie graag geloven, maar probeer hier eens iets concreets tegen in  te brengen met argumenten...
Dus niet een (zonder hatelijk te willen zijn) weinig overtuigende: SO MAN! Harry is de mol echt wel! Op zeker man!  :D








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
You don't wanna fall apart this time