Auteur Topic: Harry is de mol (deel 3)  (gelezen 22806 keer)

Offline tabaqui

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #40 Gepost op: 20-03-2002, 14:23:26 »
Citaat
- VOOROVER abseilen (geen enkele reden om dit als mol te doen toch?!)
- Geldopdracht (1 hoekje om en je hebt niets)
- Hij redt de foto opdracht concreet. Niemand die iets zou weten als hij dat over dat been zegt...


- Over het voorover abseilen kan ik niks zinnigs zeggen, ik kan me die aflevering niet goed herinneren en ik weet niks van abseilen.
- Geldopdracht: Zoals ook al eerder en elders gezegd is kan het goed zijn dat hij veel meer heeft gekregen en maar een deel weer heeft afgegeven. Op deze manier kan hij saboteren zonder verdacht te zijn. Het kan ook zo zijn dat het toen al duidelijk was dat de andere kandidaten niet veel zouden binnenhalen en hij dus wel wat binnenhaalde om niet verdacht te zijn. Zoals ik in "Harry is de mol (3)" al heb gezegd: Een goede mol zorgt ervoor dat anderen mollenacties plegen.
- Fotoopdracht: Karen had dat hoofdje er niet voor niks neergezet: zij had een litteken op zijn voorhoofd gezien. Hoe had Harry die dan moeten verklaren? Daarbij kon hij bijna niet moeilijk doen zonder verdacht te zijn, Angela was bij John ook bijzonder coulant....







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #41 Gepost op: 20-03-2002, 14:27:25 »

Citaat

Maar wat hebben alle Harry verdenkers dan concreet op deze dingen te zeggen:
- VOOROVER abseilen (geen enkele reden om dit als mol te doen toch?!)
- Geldopdracht (1 hoekje om en je hebt niets)
- Hij redt de foto opdracht concreet. Niemand die iets zou weten als hij dat over dat been zegt...

Voorover abseilen is te verklaren vanuit het feit dat Harry niet bang is aangelegd. Het zou opvallen als hij het niet deed.
Geldopdracht: goede indruk bij andere kandidaten maken, maar in werkelijkheid 5000 opgehaald hebben en de rest weggegooid hebben is ook mogelijk.
Zoals Doris in een andere topic naar voren bracht. Karen wist van het litteken en als hij geen poging had gedaan om dat goedgekeurd te krijgen, was hij opgevallen.

Dit alles zou zeer goed in de tactiek van Harry kunnen passen. Opvallend je best doen, maar onopvallend saboteren.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #42 Gepost op: 20-03-2002, 14:35:22 »

Citaat


Voor zover ik het gezien heb is er naar voren gebracht dat er geld verdwenen is toen ze in het cafe waren. Harry beheerde toen de pot, maar zoals ik het zag hebben meerdere mensen daar de mogelijkheid gehad om geld te ontvreemden. Bovendien had men daar wat biertjes op, dus..
Een andere mogelijkheid is dat Angela het gewonnen geld niet aan Harry gegeven heeft, maar aan een kandidaat die dichter bij zat. (In het cafe gaan we niet alstig doen). En dat deze kandidaat (de mol) het geld gewoon nooit aan Harry heeft gegeven.
Kortom, voor mij (als kijker die het maar een of hoogstens twee keer ziet) is uit de beelden niet duidelijk wie het geld ontvreemd heeft. Het enigewat wel duidelijk is, is dat Harry op dat moment de pot beheerde.


Het is inderdaad vaag hoe het geld verdwenen is, wat ik me afvroeg: Weet er iemand of het geld altijd aan de beheerder van de pot gegeven wordt?

Wat we trouwens ook niet weten, is of er tussen de bar en het moment dat Angela zegt dat er geld verdwenen is, niet iemand anders de pot heeft beheerd. Het lijkt me niet logisch, maar het zou wel kunnen toch?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
mollig

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #43 Gepost op: 20-03-2002, 14:44:39 »
wil niet vervelend zijn, maar Harry krijgt maar een briefje geld bij de geldwagenopdracht, waarvan ie uiteraard NIET 4/5 kan weggooien.








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline konijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #44 Gepost op: 20-03-2002, 14:53:19 »

Citaat

wil niet vervelend zijn, maar Harry krijgt maar een briefje geld bij de geldwagenopdracht, waarvan ie uiteraard NIET 4/5 kan weggooien.

Dan moet hij ook geld bij een ander ophaalpunt opgehaald hebben. Wordt het wat onwaarschijnlijker van, maar het kan nog steeds.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wie een kuil graaft voor een mol, valt zelf extra op..
Wie een mol wil vinden, slaat al gauw de plank mis..

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #45 Gepost op: 20-03-2002, 14:54:39 »
ja maar dat zou george wél kunnen doen, maar daar gaat dit topic niet over. het zou best kunnen dat het geld van de pot aan george is gegeven om het later aan harry te geven oid. ik heb trouwens wel een idee over dat café: ik denk dat
a) de mol helemaal geen alcohol heeft gedronken omdat hij/zij dan gekke dingen gaat zeggen omtrent het de mol zijn
b) de mol wel alcohol heeft gedronken maar er goed tegen moet kunnen
Ik denk dat als ik de mol zou zijn ik zou doen alsof ik een geheelonthouder was ofzo, dan kan je niet dronken worden en ook geen gekke dingen zeggen. als ik bij iemand in een tentje zou liggen en die ander zou slapen dan zou ik allemaal van die vragen gaan stellen van: ben jij de mol? de meeste mensen beantwoorden deze vragen nl. in hun slaap, en nog eerlijk ook... maar goed, dat is erg off topic en ook niet echt een normale manier om, als je in het spel zit, achter de mol te komen.
door







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jane

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben niet de mol, ik ben een konijn
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #46 Gepost op: 20-03-2002, 15:14:24 »
bij iedere kandidaat bij de geldwagenopdracht is een camerateam, ik denk dus dat je als mol zijnde niet alleen je groep, maar ook de cameramensen voor de gek moet houden en alleen twee mensen van de crew hebben contact met jou.

als er op andere punten door Harry geld opgehaald zou zijn, zouden de cameramensen het ook weten, wat de pool van de cameralui (bron Angelas dagboek afl. 6) ook nergens op slaan.

Greetzz

Jane







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
de mol, of niet de mol, dat is de vraag

Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #47 Gepost op: 20-03-2002, 16:16:57 »
Wat mij eigenlijk het meest opvalt aan Harry is dat je nix over hem kan vinden...
Prince---> Site van z`n school
Jantien---> www.jantien.org
Ellen---> Mama Cash
John---> John`s rommelwinkeltje
George---> www.georgelangenberg

Waarom nixxxxxx over Harry?  :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #48 Gepost op: 20-03-2002, 17:40:00 »

Citaat

Het is inderdaad vaag hoe het geld verdwenen is,

Volgens Karen (in haar exit gesprek waar zij vragen van kijkers beantwoord) is er waarschijnlijk niet eens geld kwijt. Ze waren zelf heel verbaasd dat Angela er iets verdachts van probeerde te maken. Wat was er nu in 't cafe na de liedjesopdracht gebeurt? George was van blijdschap gaan dansen met 't geld in z'n hand en toen was alles gevallen. Ze hebben toen alles weer opgeraapt en daarna heeft Harry alles nageteld. Dat zagen we dus ook..... Karen zegt dus dat alles toen klopte, maar ze durft 't niet voor 100% zeker te zeggen.  (dus misschien dat de mol wat geld heeft kunnen achterhouden toen alles op de grond viel, en wie liet alles vallen? Juist George!)  :)








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #49 Gepost op: 20-03-2002, 19:12:17 »
der staan wel stukken van z'n werk meen ik me te herinneren, maar waarom niet? george is kunstenaar, heeft een site over z'n werk om het beter te laten verkopen, mama cash van ellen is een instelling waar ellen bovendien directeur van is, john is hetzelfde als harry, jantien heeft gewoon een eigen fansite en prince zijn school heeft gewoon een site waar hij toevallig ook op staat... dus
a) harry heeft geen fans die een fansite voor hem willen maken
b) het bedrijf waar harry werkt heeft gewoon geen eigen website
ik zou er niet teveel achter zoeken.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #50 Gepost op: 22-03-2002, 09:44:01 »
Over harry zijn wel dingen te vinden op het internet hoor, verwijzing naar zijn boekje leids lekkers. artikelen over TIP. en zelfs een foto bijde overhandiging van het eerste exemplaar van Leids lekkers







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #51 Gepost op: 22-03-2002, 11:19:02 »

Citaat

Zoals Doris in een andere topic naar voren bracht. Karen wist van het litteken en als hij geen poging had gedaan om dat goedgekeurd te krijgen, was hij opgevallen.


Dit is al een paar keer gezegd. Wat ik niet begrijp: hij had toch een litteken op zijn voorhoofd?
Ik ben niet zo medisch aangelegd hoor, maar van een neusoperatie krijg je volgens mij geen litteken op je voorhoofd..?  8)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

aggie

  • Gast
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #52 Gepost op: 22-03-2002, 11:21:21 »
Dus dan zou Harry niet verwijzen naar zijn lidteken op zijn voorhoofd, maar om een andere reden beamen dat het hoofd klopt.
Maakt hem alleen maar onwaarschijnlijker als mol :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #53 Gepost op: 22-03-2002, 19:21:34 »
Om nog maar even met een verwarrende en er waarschijnlijk niet toedoende aanwijzing te komen:
Harry Potter heeft ook een litteken op zijn hoofd...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #54 Gepost op: 22-03-2002, 19:36:58 »
Harry -> Harry Potter... leuk bedacht hoor :D... alleen absoluut geen hint denk ik ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #55 Gepost op: 22-03-2002, 21:12:55 »
Is het niet hebben van een website nu al iets verdachts?!!  :o Ik zal het eens doorgeven aan mensen in mijn omgeving.  :P

Voor mij ligt de grootste aanwijzing dat Harry de Mol niet is toch wel in het feit dat hij in de laatste uitzending geheel uit zich zelf met zijn neusoperatie op de proppen kwam. Ik kreeg niet de indruk dat hij dat al eens aan de anderen had verteld, dus hij zei het kennelijk bewust om de opdracht te redden. John redde de opdracht ook met zijn zwakke maag, maar daar wisten de anderen van, dus is iets minder opvallend.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #56 Gepost op: 22-03-2002, 23:21:45 »
Hij is vandaag toch iets verdachter geworden - door hem is het team een hoop geld misgelopen vandaag, al is dat niet geheel zijn schuld moet ik toegeven. Maar toch, een hoop poen weg :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #57 Gepost op: 22-03-2002, 23:41:23 »
Inderdaad!
Zoals ik in het topic over de aflevering al schreef, vond ik dat hij wel erg gemakkelijk het verdiende geld verspeelde, door alles in te zetten op Prince die wel of niet ging omkijken.  :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline WCEend

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Koffie,koffie,lekker bakkie koffie...
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #58 Gepost op: 22-03-2002, 23:43:37 »
En daarna zegt Prince nog "Ik kijk nooit om!" - had ie toch kunnen weten na al die autoreisjes...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Molverdenking Belgische serie: Stijn Molverdenking Nederlandse serie: Jos of Ruud

Offline Ville

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #59 Gepost op: 22-03-2002, 23:49:49 »

Citaat

Is het niet hebben van een website nu al iets verdachts?!!  :o Ik zal het eens doorgeven aan mensen in mijn omgeving.  :P

Voor mij ligt de grootste aanwijzing dat Harry de Mol niet is toch wel in het feit dat hij in de laatste uitzending geheel uit zich zelf met zijn neusoperatie op de proppen kwam. Ik kreeg niet de indruk dat hij dat al eens aan de anderen had verteld, dus hij zei het kennelijk bewust om de opdracht te redden. John redde de opdracht ook met zijn zwakke maag, maar daar wisten de anderen van, dus is iets minder opvallend.
Bovendien kom John makkelijk met die zwakke maag op de proppen komen omdat hij verwachte dat Harry alsnog de opdracht om zeep zou helpen. Vervolgens zegt Harry een neusoperatie gehad te hebben waarna Angela nog een laatste poging doet om de opdracht niet te laten slagen door te zeggen dat John de boel welicht belazerd. Maar ja, die kan natuurlijk moeilijk ineens zeggen dat het wel meevalt met die zwakke maag van hem
Nee, volgens mij kan je Harry echt wel wegstrepen na het redden van die opdracht. Het zou in elk geval alles behalve mols zijn om ineens met die neusoperatie aan te komen...







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
don't submit to stupid rules... Don't accept average habits... Push the limit!!