Auteur Topic: Harry is de mol (deel 3)  (gelezen 22688 keer)

Offline pidjam

  • Forumlid
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #60 Gepost op: 23-03-2002, 10:17:39 »
Harry strooit met symbolische hints naar  de (oplettende) kijker . Harry's toilettas die verdwenen is is natuurlijk geen mollenstreek , nu blijkt dat hij er af en toe in de intervieuws fris en geschoren uitziet. Dit is een MEGA symbolische hint collega speurders! Natuurlijk weet ik ook wel dat hij daar ook scheerspullen kan kopen , maar dit is voor mij duidelijke symboliek. Net zoals dat hij geen bril draagt op foto's . Daarnaast moet de niet harry fan toch toe geven dat harry nu ook duidelijker gaat saboteren , zoals op dat terrasje bij prince en bij hemzelf. ;)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #61 Gepost op: 23-03-2002, 10:21:05 »

Citaat

Harry's toilettas die verdwenen is is natuurlijk geen mollenstreek , nu blijkt dat hij er af en toe in de intervieuws fris en geschoren uitziet.

Hij kan ook gewoon scheerspullen lenen van 'n andere kandi..... Ik geloof niet dat ik dit zie als 'n mega aanwijzing.  :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #62 Gepost op: 23-03-2002, 10:28:21 »

Citaat

Net zoals dat hij geen bril draagt op foto's . Daarnaast moet de niet harry fan toch toe geven dat harry nu ook duidelijker gaat saboteren , zoals op dat terrasje bij prince en bij hemzelf. ;)



Ik geloof niet dat Harry de Mol is, maar Harry maakte zichzelf bij de dilemma's verdacht. Daarbij droeg hij ook geen bril toen zijn vrouw kwam. Mocht zijn vrouw niet zien dat hij een bril droeg? Misschien draagt Harry in het echt helemaal geen bril, maar alleen in het programma. Wat voor soort mensen hebben een bril nodig? Bijziende mensen. Bijziende mensen worden ook wel Mollen genoemd.  Get it?









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #63 Gepost op: 23-03-2002, 10:48:22 »
harry had toen z'n vrouw ging praten over hem als winnaar/mol geen bril op, of heb ik dat gewoon niet goed gezien? heeft z'n vrouw misschien lenzen en vloeistof meegenomen?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline tabaqui

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #64 Gepost op: 23-03-2002, 12:13:55 »
Goed, weer een aflevering en een heel aantal hints verder: Ik weet nu steeds meer zeker dat Harry de mol is.

1) Tijdens de opdracht dat de familie uit het straatje kon komen werd een soort cowboy-achtig muziekje gedraaid. Hierop waren echter twee uitzonderingen. Bij Prince werd helemaal niets gedraaid (die ging er later ook uit= helemaal niets). Bij Harry werd een ander (duister) muziekje gedraaid (mol??????). Als er iemand te voorschijn kwam werd er een zoetsappig muziekje gedraaid, maar da's logisch, dat is een ander moment dat buiten de opdracht valt.

2) Tijdens het beantwoorden van de vragen over de mol werd wel een heeeeel bijzonder muziekje gedraaid, namelijk de soundtrack van HARRY Potter!!!!!!!

Duidelijk toch?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Mahtob

  • Forumlid
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #65 Gepost op: 23-03-2002, 20:26:56 »

Citaat




Tijdens het beantwoorden van de vragen over de mol werd wel een heeeeel bijzonder muziekje gedraaid, namelijk de soundtrack van HARRY Potter!!!!!!!



Het muziekje (dat in meerdere afleveringen te horen is geweest) is "the arrival of baby Harry". Het is wel vreemd dat dit muziekje niet op de officiële site genoemd wordt, terwijl de andere gebruikte songs wel vermeld worden.









« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
molzot

Offline FILOE

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #66 Gepost op: 24-03-2002, 11:26:52 »
Nog even harry-hints op een rijtje:
1.1 abseilen:harry noemt dit M.I :)
1.2 portvaten harry kwam niet eens aan op bestemming
2.1 opmerking ik kan nog drie weken autorijden
2.2 sloeg bij het kajaken met spade plat op het water,ging dus niet echt geweldig
2.3-
3.1 weet zonder hint toch het geld bij transport te bemachtigen,even de verdenkingen weggehaald!
3.2 vervangt ellen drie keer zonder dat zij daar om vraagt
3.3 hoeft de bal niet te vangen heeft de vrijstelling niet nodig
4.1 grijpt niet in tijdens rugzakverbranding
4.2-
4.3-
5.1 loopt wel zeer gemakkelijk in de val bij ellen
5.2 tulpen uit amsterdam (amsterdamse grachten)
5.3 vergeet sleutel te vinden voor kerstin
6.1 praat in dagboek van de mol over 'benauwde hotelkamertje
6.2 zegt in afl.1 dat hij hoogtevrees had maar gaat wel het vliegtuig op en praat er niet meer over
6.3 haalt even de verdenkingen weg door over neusoperatie te praten
7.1-
7.2 zegt dat prince zeker omkijkt(terwijl de andere van nee staan te knikken),zet dubbel in,prince zegt dat hij dat nooit doet
7.3 kiest verkeerde stelling,neemt zonder aarzelen 3000,-uit de pot terwijl hij in eerdere afleveringen zegt dat hij dat nooit zonder overleg zou doen

-harry valt niet op in de groep
-houdt zich bij discussies afzijdig
-zit soms in zichzelf te lachen
-hgsmol
-tot nu toe heeft niemand op harry gestemd de mol blijft onopvallend

                   Harry is en blijft dus mijn mol! ;) ;D







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
bye-bye,filoexxx

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #67 Gepost op: 25-03-2002, 17:42:05 »
Citaat

harry had toen z'n vrouw ging praten over hem als winnaar/mol geen bril op, of heb ik dat gewoon niet goed gezien? heeft z'n vrouw misschien lenzen en vloeistof meegenomen?


Hahahaha, volgens mij ben jij de eerste die met deze, volkomen logische, verklaring komt van de "dan weer wel, dan weer niet bril-dragende Harry". Hij heeft gewoon lenzen EN een bril.  :D







mollig

aggie

  • Gast
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #68 Gepost op: 25-03-2002, 17:48:08 »
FILOE, je kunt hetzelfde doen bij alle kandidaten. Vergelijk de rijtjes dan maar en ik denk dat je zult concluderen dat Harry zich niet verdachter heeft gemaakt dan de anderen :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline undercover_mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leuk speurwerk......toch?
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #69 Gepost op: 25-03-2002, 20:55:20 »
8) Harry zou het moeten zijn?
Tijdens de fietsopdracht was Angela als enige met hem in de weer...denk aan het belletje naar huis.
Tijdens dat belletje zij hij..maar je bent gelukkig dichtbij....(wat wel klopt want in de afgelopen aflevering kwam ze gezellig op visite. tel daar bij op hoe makkelijk hij geld weggeeft (3000 euro) zonder na te denken (je weet toch dat dit spel zeker drie weken kan duren...)om zijn vrouw te zien, en de muzikale aanwijzingen (Queen twee keer over het fietsen...daar waar hij belde met zijn vrouw en niet echt fanatiek fietste en de komende aflevering waarin hij in een ouwe kar rijdt) ...Hij heeft al een aantal keren aangegeven dat hij geen vrijstelling nodig had en zijn stem uitbrengen op Karin...tja toneelspel!!!

Alles wijst richting Harry, maar stilletjes hoop ik op George, al vrees ik dat hij de komende aflevering het slachtoffer zal zijn (Iedereen met een voorfilmpje die als tweede opdracht werd uitgevoerd, met twee kandidaten op een avond in de voorfilmpjes, lag eruit)

kan iemand mij vertellen waarom Harry geen mol is?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Veel MOLplezier!
groetjes Undercover_mol

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #70 Gepost op: 25-03-2002, 21:31:05 »

Citaat
(Iedereen met een voorfilmpje die als tweede opdracht werd uitgevoerd, met twee kandidaten op een avond in de voorfilmpjes, lag eruit)

Ehhhhhh, kun je deze theorie wat meer toelichten? Ik geloof niet dat we daar al eerder over gediscussierd hebben, en ik ben toch wel benieuwd hoe deze in elkaar zit. (maar misschien beter om dat te doen in 't topic The next exit aflevering 8)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #71 Gepost op: 25-03-2002, 22:13:16 »

Citaat

...Iedereen met een voorfilmpje die als tweede opdracht werd uitgevoerd, met twee kandidaten op een avond in de voorfilmpjes, lag eruit..

Waarom Geroge en niet John ? Die zit toch ook in dat filmpje ?







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #72 Gepost op: 25-03-2002, 22:27:08 »
ergens gevonden in een andere topic, kan misschien interessant zijn het hier te zetten ?

de achterkant van de kader waarop de uitspraak van harry staat is van een rode kleur

cheers
vlaming







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #73 Gepost op: 26-03-2002, 10:54:04 »

Citaat

ergens gevonden in een andere topic, kan misschien interessant zijn het hier te zetten ?

de achterkant van de kader waarop de uitspraak van harry staat is van een rode kleur


En 'Ellen' stond in het rood op de grond en Jantien draagt soms een rood jasje.
Voor elke kandidaat is ergens wel iets in de muzikale tips te vinden, vrees ik...








« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline tabaqui

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #74 Gepost op: 26-03-2002, 22:19:43 »
Citaat
de achterkant van de kader waarop de uitspraak van harry staat is van een rode kleur


Euh... waar gaat dit over?  ???

En waarom reageert (bijna) niemand op de muzikale aanwijzingen in de uitzending die ik al eerder (pag 6 ofzo) op tafel heb gelegd?  :'( Zijn jullie het er dan mee eens of vinden jullie dat onzin? Het is in ieder geval een betere aanwijzing dan mols of onmols gedrag lijkt me! :)







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #75 Gepost op: 26-03-2002, 22:53:04 »

Citaat

Euh... waar gaat dit over?  ???

Dit gaat over de lijst waar de uitspraken van de kandi's tijdens de uitsprakenopdracht in afl. 7 inzaten. De lijst van Harry had blijkbaar 'n rode kleur van achteren.

En wat betrefd je post over de muzikale aanwijzing. Ja, kan best dat 't muziek van Harry Potter was. Maar als je dat als aanwijzing naar Harry ziet, zou dus 't boek in afl. 1 ook al 'n zeer duidelijk hint naar Harry zijn geweest. Daar geloof ik niet echt in, sorry!

Ik heb wel gehoord dat er bij George 'n ander muziekje was, maar 't was me eerlijk gezegd niet opgevallen dat dat bij Harry ook zo was. Dat zou ik nog 'ns moeten nakijken......... :-/







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline Eveline

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #76 Gepost op: 27-03-2002, 21:06:38 »
In het Leids Nieuwsblad van vorige week stond een interview met Harry. Hieronder staat zo ongeveer alles wat hij zelf zegt in dat interview. De uitleg van het programma heb ik maar weggelaten......

"Je kunt niemand anders vertrouwen dan jezelf"
"Er zijn momenten geweest dat ik me flink eenzaam voelde. De groep mag geen contact hebben met de crew, zoals regie, camera- en geluidsmensen."
"In het begin onstonden er groepjes, maar hoe verder het programma vordert, hoe meer het 'ieder voor zich' wordt."
Hij vond het erg vermoeiend.
"In de groep waren af en toe spanningen. Drie afleveringen geleden is er een scene nogal geescaleerd. -uitleg brieffragmenten/rugzakkenverbrandopdracht-. Na afloop bleek dat de rugzakken van Karen en Jantien in rook op waren gegaan. Wij konden eerst niet geloven dat het echt was. Wij moesten dde groep gaan vertellen wat er gebeurd was. Eerste geloofden ze er niets van, maar langzaamaan drong de waarheid door dat er persoonlijk bezittingen waren verbrand. Toen zij een paar mensen heel erg boos geworden. Ellen en ik voelden ons behoorlijk genomen. Ook ik ben even heel woest geweest. Maar wat ik dan achteraf erg waardeer is dat dit soort dingen uiteindelijk niet in de uitzending wordt gemonteerd. De makers hebben veel respect voor de kandidaten en zijn niet uit op goedkope sentimenten. Dat deze opdracht op het randje balanceerde, heeft de programmaleiding later toegegeven. Pas de volgende dag is de deelnemers verteld dat niet de echte rugzakken waren gebruikt en dat de spullen van de deelnemers nog intact waren. Toen waren we zo mogelijk nog bozer. De programmaleiding heeft ons toen excuses aangeboden. Er is ons beloofd dat er zo gemonteerd zou worden dat wij er niet slecht vanaf zouden komen. Maar het vakantiegevoel was er vanaf dat moment wel vanaf. Iedereen was van dit voorval flink aangeslagen, het zette de boel op scherp. En dat was waarschijnlijk precies wat het programma op dat moment nodig had."

Selectieprocedure 'Wie is de mol?' langdurig en pittig
Harry heeft 5 maanden in de selectiemolen meegedraaid. De productieleiding voerde gesprekken met 120 kandidaten. en is bij 30 kandidaten thuis komen filmen.
Over zijn brief: "Ik heb aangegeven hoe ik ben en hoe ik in groepen functioneer. En wat ik gedaan heb: ik ben acteur (:o) en kok geweest en heb in de commerciele wereld gewerkt, voordat ik tekstschrijver werd. Die schrijfvaardigheid zal ook wel aan een positief resultaat hebben bijgedragen."
"Ze gingen (in het gesprek) in op hoe mijn leven tot nu toe was velopen. Het klikte heel goed met die mensen. Het was een prettig gesprek, met humor, lol en waarbij ook persoonlijk dingen aan de orde kwamen."
Een maand later kwamen ze bij hem thuis filmen.
"Ze zijn komen filmen om te kijken of ik het voor de camera goed zou doen. Ik mocht een verhaal afsteken over 5 dingen in huis die me dierbaar zijn. Na deze ronde heb ik nog een gesprek gehad met Angela Groothuizen en Anton Smit, de grote baas van WIDM."
Dat gesprek met Groothuizen heeft Gerritsma als 'pittig' ervaren. "Ze ging bijvoorbeeld in op een passage uit mijn brief, waarin ik had aangegeven dat alles wat ik mijzelf voorneem, mij ook lukt. Daar reageerde Angela op met 'Dat klinkt nogal zelfverzekerd. Ben je dat ook?' Ik moest me herhaaldelijk verdedigen. Ik denk dat ze me een beetje uit de tent wilde lokken."
Een 'pittige test' op Papendal was de enige formaliteit die hem afhield van een ticket naar WIDM. "Er wordt in het programma fysiek veel van je gevraagd. Je kunt je natuurlijk niet permitteren dat iemand een hartaanval krijgt." Begin juli 2001 kreeg Gerritsma het verheugende bericht.









Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #77 Gepost op: 27-03-2002, 21:30:17 »
Gevoelsmatig maak ik uit dit interview met Harry op dat hij de Mol niet is.
Die uitspraak "geen contact met de crew ..." geldt imho niet voor de Mol, wel voor de andere kandi's.
Hij verspreekt zich hier of draait ons een rad voor de ogen.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #78 Gepost op: 27-03-2002, 21:39:21 »
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de crew (camera, geluid e.d.) ook niet weet wie de mol is en dat er weddenschappen gingen over wie het zou zijn en dat ze erg verbaasd waren over de uitkomst van de werkelijke mol. Dus ik geloof niet dat Harry zich dan versproken heeft.







« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline el_topo

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Harry is de mol (deel 3)
« Reactie #79 Gepost op: 27-03-2002, 22:15:50 »
Inderdaad Momferdina, dat heb ik ook gelezen. Zo min mogelijk mensen mogen weten wie de mol is tijdens (en na natuurlijk) de opnames.

Ik vraag me trouwens af waarom dit interview nu pas in de krant komt, zou Harry er soms uitgaan vrijdag? (Ik weet wel dat de krant dit niet kan weten, maar toch.)







mollig