Auteur Topic: Special: Analyse portvaten opdracht  (gelezen 3936 keer)

Offline Malcolm

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Special: Analyse portvaten opdracht
« Gepost op: 13-02-2002, 02:07:57 »

In deze special wordt de portvaten opdracht nader toegelicht en uitgediept.

Groeten,
Malcolm

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »

Offline demolis

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Special: Analyse portvaten opdracht
« Reactie #1 Gepost op: 13-02-2002, 02:15:34 »
dus met andere woorden karen mol ;)

A purr is music played to the heart!

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #2 Gepost op: 13-02-2002, 09:47:11 »
Prima analyse Malcolm. Ik wil hier even op verder gaan.

Het enige nummer waarop Betsy en Betsy ( karen en Kerstin) beide vragen juist hebben is vraag 2, D en e, wat ze dan niet leidt tot sandeman.

Verder zegt men wel dat er een etiket zoek is, maar ik meen te zien dat er 3 flessen voor George staan met 3 etiketten er gewoon op, dus wat er nu aan de hand is ?????

Maar wat ik eigenlijk wil zeggen, is wat gebeurd door op de kade met Betsy en Betsy. Er komt een vraag waarin de eerste letter van de naam van iemand die kippen houdt wordt gevraagd en daar de eerste letter voor in het alfabet.

Eerst denken ze aan Jantien en zegt Karen de J en dan 1 ervoor is de 1, dus ze heeft de vraag gesnapt. Dan gaat kerstin daar overheen met nee eerste letter vooraan in het alfabet de a dus. Als ik daar stond en toch zeker geen Mol was, had ik gezegd nee Betsy dat is zo niet bedoeld, er wordt gevraagd eerste letter voor de eerste letter van de naam.

Dus of beide dames zijn erg dom wat best zo zou kunnen zijn, de toekomst zal het ons leren of een van beiden speelt hier een Mollenspel, wat me niet zo dom lijkt in afl 1 ( je okt kandidaten jouw kant in, wat bij karen wonderwel lukt), of een van deze twee is de Mol die probeert de ander de verkeerde kant in te sturen ( wat me weer dom lijkt omdat het zo duidelijk is).

Ik kan er geen chocola van maken, maar het is erg raar wat beide dames hier doen. Als ik Mol was zorgde ik dat ik op de kade stond, maar ik blijf voorlopig nog bij Prince als Mol, tegen beter weten in misschien.

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #3 Gepost op: 13-02-2002, 10:07:05 »

Citaat

In deze special wordt de portvaten opdracht nader toegelicht en uitgediept.

Groeten,
Malcolm

Beste Malcolm
Bedankt voor de sterke analyse! ik begrijp nu eindelijk de opdracht en kan deze nu verder uitspitten op zoek naar (on)mols gedrag. Jammer dat de opdracht zo slecht in beeld gebracht werd, er kon heel wat meer mee gedaan worden nu ik het zo lees.
Groetjes,
Vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #4 Gepost op: 13-02-2002, 10:12:19 »
Ja jantien spreekt ook dat er veel meer te zien was in deze alflevering dan er is laten zien.

Voor mij was de bedoeling van de opdracht geheel en al duidelijk maar de uitvoering en vooral de montage was een warboel. Ik leidt er niets uit af want krijg koppijn als ik er alleen maar aan denk

Offline Han13

• winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
« Reactie #5 Gepost op: 13-02-2002, 10:21:13 »
Prima analyse Malcolm, maar ik moet je betrappen op 'n klein foutje.

Vraag 4 is: de derde letter van de kandidaat die van zeedistels en Jan Wolkers houdt.

't antwoord daarop was inderdaad Dick zoals je ook schrijft, maar de derde letter is dan de C en niet de D.

De derde en de vierde vraag leiden zo naar Calem en niet naar Sandeman zoals Mollemans hier schrijft.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #6 Gepost op: 13-02-2002, 10:43:55 »
je hebt absoluut gelijk han,. Mea culpa. toch nog niet zo wakker als ik dacht.,. Vond het ook al raar dat karen zo nadrukkelijk zij we hebben geen sandeman als optie . ze hadden een c en een e, en hadden toen opties delaforce of zo en calem

Offline highwaykind

• Forumlid
  • haaiweejkaaind
« Reactie #7 Gepost op: 13-02-2002, 12:04:59 »
Even over Kerstin, bij de opdrecht waarbij ze een letter ervoor in het alfabet moesten zitten vatte zij dit op als een letter in de naam die vooraan in het alfabet zit ( dus ze kwamen tot een A).. beetje fout dus,mar ze is TEKSTSCHRIJVER..

Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #8 Gepost op: 13-02-2002, 17:19:43 »
Citaat

Prima analyse Malcolm, maar ik moet je betrappen op 'n klein foutje.

Vraag 4 is: de derde letter van de kandidaat die van zeedistels en Jan Wolkers houdt.

't antwoord daarop was inderdaad Dick zoals je ook schrijft, maar de derde letter is dan de C en niet de D.

De derde en de vierde vraag leiden zo naar Calem en niet naar Sandeman zoals Mollemans hier schrijft.

Oops, foutje... Goed opgemerkt Han13! Ik zal t aanpassen. :)

Etiketten:
Over die etiketten is veel onduidelijkheid. Wat ik denk dat er bij de flessen gewoon een los etiket ligt. Als ze namelijk in de korte tijd die ze hebben ook nog eens een etiket van een fles moeten gaan weken(wat bij sommige flessen ondoenlijk is door sterke lijm) houden ze helemaal geen tijd over. Ik heb de band nog eens bekeken en volgens mij ligt er een etiket op tafel, maar dat is wel moeilijk te zien. Zeker weten doe ik het dus niet.  :(

Offline undercover_mol

• Forumlid
  • Leuk speurwerk......toch?
« Reactie #9 Gepost op: 13-02-2002, 17:48:58 »
Malcolm, bedankt voor het neerzetten van de feiten tijdens de portopdracht. Alhoewel deze opdracht de meeste aandacht krijgt, vermoed ik dat in de abseilopdracht al een eerste sleutel ligt, die zich tijdens de portopdracht heeft doorgezet. De door mij vermeende mol wilde een stempel drukken, hoe subtiel ook. George had het etiket dat er wel of niet lag (ik heb het niet gezien) in ieder geval proberen weg te praten om op die manier de aandacht af te leiden van de proeverij. Hij was daar als eerste bij de tafel dus had eventueel een mollen-actie kunnen ondernemen. Zijn plotselinge abseilangst (alhoewel hij wel voortdurend over de rand keek) leek zelfs een opvallende tijdrekstrijd te worden. Hij lijkt een gezellig verzorgende kok (altijd goed voor een diner en ontbijt) maar ook zijn wens om in Portugal te willen wonen maakt hem verdacht (weet hij veel van het land en heeft hij misschien zelfs opdrachten helpen verzinnen).
Het etiket van George is volgens mij dus een belangrijke aanwijzing.

Veel MOLplezier!
groetjes Undercover_mol

Offline kaketoe

• Forumlid
« Reactie #10 Gepost op: 13-02-2002, 18:13:20 »
Nou ik snap nog steeds niet veel van die opdracht. Puzzelopdracht ok, wijnpakhuizen ok, 3 tonnen elk behorende bij 1 pakhuis ok, maar waarom staan er 3 flessen port in elk huis en zat er dan een verschil tussen deze 3 flessen? Overigens Malcom er wordt in de analyse gesteld dat Karen en Kerstin helemaal geen contact opgenomen hadden met groep 3. en groep 3 dus niet wist dat ze minder tijd hadden. Natuurlijk hebben ze wel contact opgenomen met groep 3 alleen is dit om 1 of andere reden niet uitgezonden. De manier waarop Prince de telefoon aanneemt en op de vraag hoe ver ze staan 'nog 50 meter' antwoord suggereert dit. Bovendien hoe zouden ze anders weten waar ze uberhaupt heen moesten. Het blijft natuurlijk wel zo dat ze dat van de 10 minuten minder niet hadden doorgegeven.

at your service

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #11 Gepost op: 13-02-2002, 18:29:03 »
Citaat

Overigens Malcom er wordt in de analyse gesteld dat Karen en Kerstin helemaal geen contact opgenomen hadden met groep 3. en groep 3 dus niet wist dat ze minder tijd hadden. Natuurlijk hebben ze wel contact opgenomen met groep 3 alleen is dit om 1 of andere reden niet uitgezonden.
Hier heb je een punt. Natuurlijk er zijn 3 groepen plus Karen en kerstin met ieder een cameraman bij zich, die een uur bezig zijn. Dus in totaal 4 uur band. Wij krijgen maar ca. een kwartiertje te zien.
Maar nu een probleem. Wil je objectief en berouwbaar blijven, dan moet je alleen die feiten meenemen die je ook te zien krijgt en er geen dingen bij gaan verzinnen. Als de regie ons dus niet laat zien dat er ook maar een enkele keer contact is geweest, moet ik er dan vanuit gaan dat er wel contact is geweest? ??? Blijft een moeilijke keuze. Ik weet het...    :-/  De waarheid zal altijd in het midden liggen.

Eigenlijk was of de opdracht te ingewikkeld om hem goed weer te geven of de uitzending gewoon te kort.  ::)

Groeten,
Malcolm  8)

Offline Erik TKS

• Forumlid
« Reactie #12 Gepost op: 13-02-2002, 22:44:31 »
Kaketoe: er staan drie flessen in elk porthuis omdat de kandidaten behalve het merk ook de leeftijd van de port moesten raden. Elke fles was port van een andere leeftijd. Kijk maar naar de keuring van de portmeester: hij noemt bij elk vat een merk en een leeftijd (10, 13 of 20 jaar). Maar daar is verder niks over uitgelegd door Angela. Malcolm heeft gelijk als hij zegt dat de opdracht te ingewikkeld was om in de beschikbare tijd goed in beeld te brengen.

Offline DaRealRobje

• Forumlid
  • Hola!
« Reactie #13 Gepost op: 14-02-2002, 10:05:04 »
Sabotagetechnisch is die portvatenopdracht aan alle kanten heel goed te verpesten he. Je hoeft niet de Kerstin te zijn die de boel loopt te verzieken op de uitkijk. Als er een groep de mist in gaat dan gaat de hele opdracht fout.

Zelf denk ik dat de groep van Prince, Harry en Erik niet zo maar dachten dat ze tien minuten over hadden. De anderen waren net leuk op tijd omdat ze geen risico namen en die andere groep liep heel nadrukkelijk op tijd en als de Mol nou gewoon de gok nam dat er wel wat tijd verbeld zou zijn. Ik vertrouw die Harry en Prince voor geen meter!

En dan vooral Harry niet he. Vermoed dat de mol niet met de telefoon zou gaan lopen. En Harry heeft nog steeds zijn bril niet op op de groepsfoto. Vind ik erg mollerig... Hij ziet geen flikker! Harry heeft ze vast naar het verste en hoogste porthuis geloodst!  

Ik zie alles... Denk ik... Soms... Een beetje...

Offline Malcolm

• Forumlid
« Reactie #14 Gepost op: 14-02-2002, 12:02:12 »

Citaat

De anderen waren net leuk op tijd omdat ze geen risico namen en die andere groep liep heel nadrukkelijk op tijd en als de Mol nou gewoon de gok nam dat er wel wat tijd verbeld zou zijn.

Goep 1 was ook te laat...  ::)
Wat wel opvalt dat de regie over groep 3 niet zo heel veel heeft laten zien. Omdat er simpelweg niet zulke mooie beelden waren, of bewust om de mol niet al te opvallend in beeld te brengen.

vergeet niet: het is niet alleen een spel tussen de kandidaten, maar ook tussen ons kijkers en de regie.  8)

Groeten,
Malcolm

Offline badeend

• Forumlid
  • *kwaak*
« Reactie #15 Gepost op: 14-02-2002, 20:20:19 »

Citaat

Prima analyse Malcolm. Ik wil hier even op verder gaan.

Het enige nummer waarop Betsy en Betsy ( karen en Kerstin) beide vragen juist hebben is vraag 2, D en e, wat ze dan niet leidt tot sandeman.

Verder zegt men wel dat er een etiket zoek is, maar ik meen te zien dat er 3 flessen voor George staan met 3 etiketten er gewoon op, dus wat er nu aan de hand is ?????

Maak je maar niet druk hoor er was al een groep voor hem geweest en waarschijnlijk heeft die groep gedacht dat zij die port hadden en hebben ze het etiket meegenomen.

Offline badeend

• Forumlid
  • *kwaak*
« Reactie #16 Gepost op: 14-02-2002, 20:26:08 »
Ik vond het zo verdacht dat de groep van prince gelijk teruggingen toen er gebeld werd dat het tijd was terwijl ze nog 10 minuten zouden hebben.dan zou ik al gelijk denken dat de mol hun dus belt om hun in de val te lokken.dus dat is een beetje vreemd aan die groep zelf.  :-/maar ik weet niet wat ik ervan moet denken :-[.help me een geef wat tips ofzow..

Offline Jerommeke

• Forumlid
« Reactie #17 Gepost op: 14-02-2002, 20:51:07 »
Ik zie door al die vaten geen enkel porthuis meer en dat is volgens mij dan ook de hoofd redenen voor het mislukken van deze opdracht. ???

Zoals al eerder gezegt deze opdracht was gewoon te moeilijk en de tijd die er voor stond zeker te kort.
Het kan best zo zijn dat de mol weldegenlijk heeft geprobeerd de zaak te sabouteren maar dat dit zeer zeker door de regie verdoezeld kan zijn.

Kortom ik weet het nu niet meer wie de mol zou kunnen zijn :-/ :'(

Hopenlijk krijgen we morgen meer (duidelijkere) aanwijzingen. ;D

Jerommeke