Auteur Topic: Column: Wie bedenkt zoiets!?  (gelezen 2420 keer)

Offline broer

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Broodnodig.
Column: Wie bedenkt zoiets!?
« Gepost op: 9-02-2002, 23:33:47 »
Wie bedenkt zoiets!?

Welke opdracht is door welke kandidaat bedacht?

br.

« Laatst bewerkt op: 1-01-1970, 01:00:00 door 1017442800 »
Achteloos...

Offline Den_Hugo

• Forumlid
  • Sjrottie...
Re: Column: Wie bedenkt zoiets!?
« Reactie #1 Gepost op: 10-02-2002, 00:37:38 »
hmmm broer..hier ben ik het toch behoorlijk met je oneens...
De kandidaten worden al van meet af aan gevraagd zelf een opdracht te verzinnen (in ieder geval al bij de 2e belgische serie) Ik denk niet dat ze deze opdrachten gebruiken maar dat je zo een persoon leert kennen... kijken of mensen creatief zijn.... het is belachelijk om te zeggen dat voor iedere opdracht een bedenker binnen het gezelschap is aan te wijzen..

Quote uit dagboek van Angela:
Anton Jongstra heeft weer fijne opdrachten verzonnen en morgen gaan we beleven hoe onze kandidaten daarmee om gaan.

I rest my case

Offline vlaming

• Forumlid
« Reactie #2 Gepost op: 10-02-2002, 10:13:09 »
ik denk ook niet dat het zo werkt (dat een goede opdracht beloond wordt met een ticket naar portugal).
ik denk dat de meeste opdrachten nog steeds gewoon door de reaktie verzonnen worden. wel vind ik die oproep om opdrachten te sturen bij inschrijving niet slecht, ik ben er zeker van dat er zo goede ideeen binnen gekomen zijn (hope so anyway).

wel ben ik het eens met het artikel wanneer het schrijft dat de eerste opdracht klote was.....het was zo ongeveer de slechtse opdracht die ik ooit in de mol gezien heb, een chaos die slechte televisie opleverde. het leek eerder op een reclame voor al die portwijnen. een slechte start dus, Anton Jongstra ....

Ciao
Vlaming

nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Knudde

• Forumlid
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
« Reactie #3 Gepost op: 10-02-2002, 10:55:33 »
Idd, bij mol2-be diende je ook een opdracht te verzinnen, maar naar verluidt zat daar geen enkele bruikbare tip tussen. Het is er volgens mij dan ook enkel om te doen om het creatievermogen van de deelnemers te testen, want om een degelijke opdracht voor de serie zelf te verzinnen, moet je toch minstens weten in welke omgeving die zich moet afspelen, welke gebouwen er staan, welke recreatieve toepassingen je erin kunt verweven, enz, enz.

De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline SAM

• Forumlid
  • Ik ben nieuw hier, dus sla mij niet!
« Reactie #4 Gepost op: 10-02-2002, 11:23:59 »
Er is hier duidelijk een vergissing aan de gang. Deze opdracht was helemaal niet saai, wel saai gebracht. Op zich had deze opdracht heel wat mogelijkheden alleen kwamen ze er niet uit op het scherm. Hetzelfde kan gezegd worden over de eerste proef. Laat de makers nog maar eens de Vlaamse mol bekijken, krijgen ze misschien wat goede inspiratie.

Offline mollemans

• Forumlid
  • The fab 4
« Reactie #5 Gepost op: 10-02-2002, 12:21:12 »
De port opdracht is gewoon een herhaling van elke Mol die begimnt met een opdracht waarbij gegevens moeten worden gevonden van de deelnemers en hiermee iets moet worden opgespoord, ik meen me iets te herinneren van een bank.

Zolang wij niet exact weten wie van wat houdt kunnen we nie meeleven ind ergelijke proeven en dan drie groepen die rondrennen met die vaten das erg verwarrend..

Hoe het in beeld is gebracht was ook niet je dat, maar ja kon nie beter denk ik. Wat me wel bijbleef is dat het etiket weg was, waar was dat heen en was dat niet bij sandeman terwijl niemand sandeman had gekozen. Ik zal er nog es opletten bij hetherbekijken van de band

we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline broer

• Forumlid
  • Broodnodig.
« Reactie #6 Gepost op: 10-02-2002, 14:46:35 »
Citaat

Quote uit dagboek van Angela:
Anton Jongstra heeft weer fijne opdrachten verzonnen en morgen gaan we beleven hoe onze kandidaten daarmee om gaan.

I rest my case

Citaat

een slechte start dus, Anton Jongstra ....

And I rest my case... ;) ;D

Achteloos...