Auteur Topic: George is de mol (deel 9)  (gelezen 31326 keer)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #40 Gepost op: 14-04-2002, 00:47:23 »

Zo wat een feesten...Jullie maken vanaf nu zeker 20 april als nationale feestdag in België???

Hoe meer feest hoe meer beter!  :)
Volgende week staan WIJ hier allemaal te lachen, vergeet dat niet...  :P

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #41 Gepost op: 14-04-2002, 01:11:04 »
Het worden grote feesten in Vlaanderen.
Onze living is ruim genoeg om nog wat Nederlanders uit te nodigen die ook vanaf het begin in George geloofden.

En ken je ons feestlied al ?
De titel is "Iedereen gelijke kansen" ....   ;D ;D ;D







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #42 Gepost op: 14-04-2002, 01:13:48 »

En ken je ons feestlied al ?
De titel is "Iedereen gelijke kansen" ....   ;D ;D ;D

Paul de Leeuw mag het zingen! Kwestie van bij die leeuwen uit het John-topic te blijven!  ;D

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #43 Gepost op: 14-04-2002, 01:23:13 »

Het worden grote feesten in Vlaanderen.
Onze living is ruim genoeg om nog wat Nederlanders uit te nodigen die ook vanaf het begin in George geloofden.

En ken je ons feestlied al ?
De titel is "Iedereen gelijke kansen" ....   ;D ;D ;D

Dus ik mag niet meefeesten??







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #44 Gepost op: 14-04-2002, 01:29:39 »

Dus ik mag niet meefeesten??

Je mag enkel mee feestvieren als je plechtig beloofd om niet te beginnen over 'John had de mol kunnen zijn' theorie.  ;D ;D

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #45 Gepost op: 14-04-2002, 01:37:19 »

We zien de boot waar de kandi's de test op maken dus van de zijkant. Opvallend daarbij is dat op de zijkant van de boot de woorden 'SAO TELMO' staan. Nog opvallender is dat de letters 'LMO' precies onder George staan als hij gaat zitten aan de tafel om z'n test te gaan maken.  


goed gezien iig han13.....maar heb er hetzelfde gevoel bij als aggie, lijkt me een hele klus om dit zo in beeld te brengen, en je hebt natuurlijk maar één kans. maar het kan natuurlijk de hint zijn.....dat weten we volgende week!

zeker leuk meegenomen dat het woordje mol in die "sao telmo" verstopt zit , deed me terug denken aan paloma in de finale vd vlaamse (paloma=opa mol)

ben nu al een tijdje aan het opzoeken wat sao telmo zou kunnen zijn, ik vind musea/heiligen en dat soort dingen

Citaat

Als George z'n test gaat maken, verteld hij iets over de geldwagenopdracht, over de vage instructies van Jantien. Volgens mij is dit stukje weer letterlijk gekopierd van 'n biecht van hem uit de aflevering met de geldwagen.


jah, ik hoorde dit ook, identiek dezelfde uitspraak.....ik dacht eigenlijk dat het fragment van aflevering 10 in aflevering 2 gebruikt werd, maar 't kan natuurlijk ook andersom geweest zijn....... ;)

ciao !
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #46 Gepost op: 14-04-2002, 03:26:11 »

ik dacht eigenlijk dat het fragment van aflevering 10 in aflevering 2 gebruikt werd, maar 't kan natuurlijk ook andersom geweest zijn....... ;)
Die indruk had ik ook, maar zeker weten doe ik het ook niet. Het leek me hier meer in het gehele verhaal te passen...








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #47 Gepost op: 14-04-2002, 08:53:11 »
ik zag dat soa telmo ook staan, maar ik probeerde id de letters te husselen
misschien dat sao een naam is in portugal en dat dat george betekend ???
en dat ze in portugal niet de maar te voor elk woordje zetten en dat ze het woordje mol gehusselt hebben, zodat het niet te opzichtig was ???
Ik zeg maar wat... 8)







always look on the bright side of life

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #48 Gepost op: 14-04-2002, 09:59:14 »

zeker leuk meegenomen dat het woordje mol in die "sao telmo" verstopt zit , deed me terug denken aan paloma in de finale vd vlaamse (paloma=opa mol)


Ik kreeg idd ook weer dat gevoel van de vlaamse mol terug. Ik vind 't gewoon 'n beetje te toevallig om geen hint te zijn.

Citaat

ben nu al een tijdje aan het opzoeken wat sao telmo zou kunnen zijn, ik vind musea/heiligen en dat soort dingenjah,


'n beetje raar om 'n boot naar 'n musea of heilige te noemen. Ik heb gisteren ook al 'n tijdje gezocht en ik kon ook niks zinnigs vinden. Daarom vermoed ik ook dat 't speciaal voor WIDM erop is gezet. De letters leken ook pas geverfd als je 't mij vraagt.

Citaat
ik hoorde dit ook, identiek dezelfde uitspraak.....ik dacht eigenlijk dat het fragment van aflevering 10 in aflevering 2 gebruikt werd, maar 't kan natuurlijk ook andersom geweest zijn....... ;)


Dat zou ook goed kunnen en ik zie 't ook niet echt als 'n aanwijzing. 't viel me gewoon op dat er weer 'ns creatief gemonteerd is.  :)








Offline ingrid

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #49 Gepost op: 14-04-2002, 11:21:40 »
Misschien dat al gezegd is maar ik moest zo veel lezen dat ik het over het hoofd heb kunnen zien. In de opdracht van de flessen, bij de 1e fles waar John in het water moet zijn Jan10 en John druk bezig met de fles terwijl George achter in de boot een brieje uit zn zak haalt, stiekem leest en weer snel terug stopt.  Ik krijg wat van de sniekie briefjes van George.
Wat moest hij nu met een briefje?  Het gedicht stond immers op een groot vel dat in de boot lag.








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #50 Gepost op: 14-04-2002, 11:24:50 »

Wat moest hij nu met een briefje?  Het gedicht stond immers op een groot vel dat in de boot lag.

Hij las de regie-aanwijzingen van de WIDM-crew nog eens na, je moet toch wat op zo'n boot!  ;)
Je mag niet vergeten dat ook Jan10 iets had met een brief in de allereerste afl als mijn geheugen me niet in de steek laat...

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #51 Gepost op: 14-04-2002, 12:08:56 »
Eerlijk gezegd vind ik die 'Sao Telmo' aanwijzing wel heel erg vergezocht en als men daar a.s. vrijdag mee aan komt zetten als aanwijzing, dan zal ik erg teleurgesteld zijn.

Sao Telmo is de beschermheilige van zeelui en smokkelaars. 'Sao' is een woord voor 'Sint' (denk ook aan Sao Paulo). Een boot die vernoemd is naar de beschermheilige van zeelieden, dat vind ik nou toch niet zo opmerkelijk dat ik er een aanwijzing naar de mol in zie.

Je kunt het nalezen op: http://santelmowines.com/home/
Een site over de Argentijnse wijn(!)streek die ook vernoemd is naar deze heilige.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #52 Gepost op: 14-04-2002, 12:25:52 »

Sao Telmo is de beschermheilige van zeelui en smokkelaars. 'Sao' is een woord voor 'Sint' (denk ook aan Sao Paulo). Een boot die vernoemd is naar de beschermheilige van zeelieden, dat vind ik nou toch niet zo opmerkelijk dat ik er een aanwijzing naar de mol in zie.


Bedankt voor 't opzoekwerk Jayne. Soa Telmo klinkt zo idd ook niet zo vreemd als naam voor 'n boot. Maar ik vind 't nog wel erg toevallig dat ze George precies boven de LMO hebben gefilmd.

Maar goed, we zullen 't vrijdag zien of 't 'n hint was.  :)








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #53 Gepost op: 14-04-2002, 12:39:44 »

Sao Telmo is de beschermheilige van zeelui en smokkelaars. 'Sao' is een woord voor 'Sint' (denk ook aan Sao Paulo). Een boot die vernoemd is naar de beschermheilige van zeelieden, dat vind ik nou toch niet zo opmerkelijk dat ik er een aanwijzing naar de mol in zie.


bedankt voor de opzoeking Jayne!!!! goeie vondst

wellicht is het de gewoonte om een boot een naam van een heilige te geven daar in het katholieke portugal!

Citaat
Maar ik vind 't nog wel erg toevallig dat ze George precies boven de LMO hebben gefilmd.


zeker

Citaat
Maar goed, we zullen 't vrijdag zien of 't 'n hint was.


succes  ;)

groetjes
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #54 Gepost op: 14-04-2002, 15:20:32 »

Misschien dat al gezegd is maar ik moest zo veel lezen dat ik het over het hoofd heb kunnen zien. In de opdracht van de flessen, bij de 1e fles waar John in het water moet zijn Jan10 en John druk bezig met de fles terwijl George achter in de boot een brieje uit zn zak haalt, stiekem leest en weer snel terug stopt.  Ik krijg wat van de sniekie briefjes van George.
Wat moest hij nu met een briefje?  Het gedicht stond immers op een groot vel dat in de boot lag.

Ik kan dat met dat briefje niet vinden (net even gekeken) maar ik zie George wel een aantal keren hannessen met dat ding voor het geluid..?!








Offline ingrid

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #55 Gepost op: 14-04-2002, 17:46:01 »

Ik kan dat met dat briefje niet vinden (net even gekeken) maar ik zie George wel een aantal keren hannessen met dat ding voor het geluid..?!


Het is iets later als het gehannes met het ding van het geluid. Het is net voordat John het water in gaat. Het gaat heel snel dus je moet goed opletten.








Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #56 Gepost op: 14-04-2002, 18:18:25 »

Het is iets later als het gehannes met het ding van het geluid. Het is net voordat John het water in gaat. Het gaat heel snel dus je moet goed opletten.

Ja ik zie dat ie iets uit z'n pak haalt en er vrijwel meteen weer in terug stopt maar ik dacht dat dat zo'n aparaatje voor het geluid was...
Later doet ie 'm af als George zelf het water ingaat...

En als het een briefje was wat zou daar dan op moeten staan??








Offline Mahtob

  • Forumlid
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #57 Gepost op: 14-04-2002, 18:25:30 »

En als het een briefje was wat zou daar dan op moeten staan??


Hup mol!







molzot

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #58 Gepost op: 14-04-2002, 19:04:23 »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:George is de mol (deel 9)
« Reactie #59 Gepost op: 14-04-2002, 22:43:56 »
Er zit mij iets dars.
George is en blijft uiteraard mijn Mol (tot de laatste snik), maar waarom zeult ie net voor de ultieme test nog steeds zijn notitieboekje mee ????







Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen