Auteur Topic: 10de muzikale aanwijzing schiffers.fm (Slot)  (gelezen 32949 keer)

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #60 Gepost op: 15-04-2002, 18:14:06 »

Het poppetje dat John moet voorstellen mist trouwens op dat plaatje...

Nee, dat klopt, dat plaatje heb ik gewoon hier van de site af gehaald om te laten zien welke tekening ik bedoelde, op tv staat john precies in één van die kamers.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #61 Gepost op: 15-04-2002, 18:18:48 »
imho (in my humble opinion) gaat het om het uitgezonden deel van het nummer en verder om niets. Geen artiest, geen album, geen land van herkomst, etc...
Dat kan best Aggie, maar wat is de reden dat je dat denkt? En gaat dat dan alleen op voor deze aanwijzing? Want wat moeten we anders met de aanwijzingen waar we alleen een instrumentaal stukje van gehoord hebben?

Ikzelf heb zitten puzzelen of het soms de bedoeling is dat we met letters uit de titels een zin moeten kunnen vormen, maar ik heb daarvoor nog geen goede insteek kunnen vinden. Zo kun je van geen van de overgebleven kandidaten de naam vormen met de titels/artiesten. Er komt bijvoorbeeld maar 1 'G' voor ('grachten') en helemaal geen 'J'. Lijkt me dus een dood spoor, tenzij iemand anders nog een geniale ingeving heeft....?







« Laatst bewerkt op: 15-04-2002, 18:19:45 door Jayne »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #62 Gepost op: 15-04-2002, 18:37:18 »

okk...
ik ben hier nieuw... help me.
wat betekent imho?
misschien wel een domme vraag maargoed.

okai, dat wist ik niet..
hmm dan zal ik daar nog is ff verder over na gaan denken. De houten balken in de kerker. kan dat geen web zijn. alleen voor wie maakten ze dat web dan.
jantien hielp niet echt mee had ik het idee..


Dat van die balken had ik ook al gepost ergens in het begin al..
PS voor iedereen ik mag het toch wel kattengejank vinden ;D
Ligt aan de kat die je hebt :)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

aggie

  • Gast
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #63 Gepost op: 15-04-2002, 18:43:54 »

Dat kan best Aggie, maar wat is de reden dat je dat denkt? En gaat dat dan alleen op voor deze aanwijzing? Want wat moeten we anders met de aanwijzingen waar we alleen een instrumentaal stukje van gehoord hebben?

Ikzelf heb zitten puzzelen of het soms de bedoeling is dat we met letters uit de titels een zin moeten kunnen vormen, maar ik heb daarvoor nog geen goede insteek kunnen vinden. Zo kun je van geen van de overgebleven kandidaten de naam vormen met de titels/artiesten. Er komt bijvoorbeeld maar 1 'G' voor ('grachten') en helemaal geen 'J'. Lijkt me dus een dood spoor, tenzij iemand anders nog een geniale ingeving heeft....?


Het geldt voor mij voor alle aanwijzingen dat we niet verder dan (het specieke stuk van) het nummer moeten zoeken. Maar goed, dat is hoe ik het zie....
Ik ben altijd benieuwd wat anderen er van maken ;)








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #64 Gepost op: 15-04-2002, 18:45:52 »

Maareh... ik vind het geen kattengejank!!!

Integendeel ... Coldplay maakt prachtige muziek getuige hun prachtige cd 'Parachutes', een aanrader kortom!
Voor die keer dat ik eens een serieuze opmerking maak...  ;)

Grtz

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #65 Gepost op: 15-04-2002, 18:49:57 »

Maar ff serieus: Als het over iemand 'in het midden' gaat, waarom moet het dan per se op de volgorde van het parachutespringen gaan? ??? Sorry, maar die connectie zie ik echt niet...

De cd van Coldplay heet 'Parachutes' snappie?  ;)







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #66 Gepost op: 15-04-2002, 18:51:24 »

Het bekendste album van Coldplay heet 'Parachute', maar dit zal wel weer ongelooflijk wreed toevallig zijn... ::)

Is het toch weer een Belg zeker die hier neerschrijft wat ik gezegd heb...  :P







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Lesser Spotted

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #67 Gepost op: 15-04-2002, 18:52:33 »
Citaat
Citaat van: Aggie Die balken vind ik goed gevonden, trouwens. ;)
[/quote


Kan het niet zo zijn dat ze inderdaad met dat web die balken bedoelen. Toen Jantien en George het opgaven was Jantien helemaal beneden en John helemaal boven. Dus wie zat er als "me in the middle" ......?

Om mijn eigen bericht tegen te spreken. Alleen George en John waren in beeld bezig met die balken. Dus dat waren de twee 'spinning the web' ???








Offline ovide

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #68 Gepost op: 15-04-2002, 18:58:55 »
Ik moest meteen denken aan iets wat ik elders op het forum heb gelezen. Bij een andere molserie bleken er eens twee mollen te zijn ==> They (de mollen) spung a web round me (de winnaar). Ik geloof er zelf eerlijk gezged niet in, maar ik vond wel dat ik het moest vermelden bij alle andere theorieen die hier al staan.

Groetjes
Ovide







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #69 Gepost op: 15-04-2002, 19:00:08 »
Zo, ik heb dit hele topic 'ns doorgelezen en de meest logische oplossing lijkt me toch dat de kandi's de mol te pakken hebben en dat 't dus op George slaat.  :)

Dit was trouwens ook al m'n eerste gedachte toen ik 't fragment hoorde. En aangezien 't fragment alleen maar uit de zin 'they spun a web for me', heb ik toch wel 'n sterk vermoeden dat 't betekend dat de kandi's de mol gevangen hebben in hun web. En komt dat effe mooi uit dat George degene is die door zowel John als Jantien verdacht wordt.  ;)

't in 't midden zitten van de mol kan ik op zich ook nog wel inkomen, maar ik lees hier niet hoe jullie er dan opkomen om de volgorde van 't parachuutspringen te nemen. We komen dan trouwens ook weer bij George uit, omdat hij als 2de sprong. Trouwens als je 't rijtje neemt waarin de kandi's op 't vliegveld staan (waarbij Angela winnaar, verliezer en mol noemt), dan kom je ook weer bij George want die staat alweer in 't midden.  :)








Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #70 Gepost op: 15-04-2002, 19:16:24 »

Integendeel ... Coldplay maakt prachtige muziek getuige hun prachtige cd 'Parachutes', een aanrader kortom!
Voor die keer dat ik eens een serieuze opmerking maak...  ;)

Grtz

ambijans

Nou die printen we uit en lijsten hem in...
Maar zoals het muziekfragment klonk, was mijn eerste ingeving ...iekkkkkk ja vooral omdat ik de sjonnies verwachtte en dan is dit schrikken :D (sorry ben oftopic)







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #71 Gepost op: 15-04-2002, 19:34:03 »

Dat kan best Aggie, maar wat is de reden dat je dat denkt? En gaat dat dan alleen op voor deze aanwijzing? Want wat moeten we anders met de aanwijzingen waar we alleen een instrumentaal stukje van gehoord hebben?

Zolang we niet alle links op dezelfde wijze aan iemand kunnen linken staan voor mij alle opties nog open... tekst, titel, artiest... alles kan helaas nog geen sluitende oplossing  :(
Citaat

Ikzelf heb zitten puzzelen of het soms de bedoeling is dat we met letters uit de titels een zin moeten kunnen vormen, maar ik heb daarvoor nog geen goede insteek kunnen vinden. Zo kun je van geen van de overgebleven kandidaten de naam vormen met de titels/artiesten. Er komt bijvoorbeeld maar 1 'G' voor ('grachten') en helemaal geen 'J'. Lijkt me dus een dood spoor, tenzij iemand anders nog een geniale ingeving heeft....?

Ik heb ook al eens zitten puzzelen maar kan daar niets uithalen jammergenoeg. Maar ik ga ze nog wel een keer op een rijtje zetten en anders horen we het vrijdag wel...








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #72 Gepost op: 15-04-2002, 19:38:49 »
Eerlijk gezegd denk ik niet dat de muziekaanwijzingen op de Mol slaan. Misschien dat alle eerste letters van elk nummer samen een verborgen boodschap vormen ofzo. Dat linken aan een kandidaat leidt tot niks. Je komt altijd bij alledrie uit.








Offline tijger

  • Forumlid
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #73 Gepost op: 15-04-2002, 19:39:33 »

Bij een andere molserie bleken er eens twee mollen te zijn ==> They (de mollen) spung a web round me (de winnaar). Ik geloof er zelf eerlijk gezged niet in, maar ik vond wel dat ik het moest vermelden bij alle andere theorieen die hier al staan.


George is mijn mol vanaf aflevering 3, maar dit kwam bij mij in aflevering 7 naar boven... verdomd, twee mollen...?








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #74 Gepost op: 15-04-2002, 19:45:55 »
Wat betreft de muz. aanwijzingen, denk ik net als Aggie, dat het op de hoorbare tekst slaat... anders kunnen ze net zo goed het refrein steeds laten horen. Dus als het bijvoorbeeld om de "amsterdamse grachten" zou gaan, dan hadden ze dat wel laten horen. Ik denk dus ook dat het daar om de aanwijzing "over het water" gaat. Waar dan een instrumentaal nummer te horen is gaat het uiteraard om de titel van nummer. Daar hoef je dus ook niet ellenlange teksten te spellen om een aanwijzing te vinden. Vandaar dus dat ik denk dat de aanwijzing, daar waar er tekst is, alleen zit in het gedeelte wat ze laten horen.
Maar een ieder doet het weer op zijn manier... Hiermee wil ik alleen een verklaring geven waarom ik denk dat het alleen in de gehoorde tekst zit.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline OhJay

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #75 Gepost op: 15-04-2002, 20:06:14 »

Integendeel ... Coldplay maakt prachtige muziek getuige hun prachtige cd 'Parachutes', een aanrader kortom!
Voor die keer dat ik eens een serieuze opmerking maak...  ;)

Grtz

ambijans


Ik kan het toch niet laten... Voor de mensen die de aanwijzing kattengejank vonden: luister het hele nummer eens en oordeel dan nog een keertje....

gegroet,
OhJay








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #76 Gepost op: 15-04-2002, 20:07:02 »

Ik kan het toch niet laten... Voor de mensen die de aanwijzing kattengejank vonden: luister het hele nummer eens en oordeel dan nog een keertje....

gegroet,
OhJay


Djiez Blackmollie heeft heel wat losgemaakt....







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Lauren

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Koekoek!
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #77 Gepost op: 15-04-2002, 20:07:24 »

Als ik de titel van cd (Parachutes) en de naam van het lied (Trouble) aan elkaar link, dan is mijn eerste logische reactie dat de mol dus problemen heeft met parachutespringen...

George dus...


Ik weet niet of dit waar is...(zal wel niet...) maar ik hoorde van iemand, dat het parachutespringen -mede door het slechte weer- fout was gegaan. dat ze in het verkeerde veld landden.Maar ja dit hebben wij niet gezien, dus eiegnlijk slaat het nergens op, maar ik post het toch maar ff!!!! Doeidoei!xxx Laut







Koekoek!

Offline Dreber

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mission Operations Lab
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #78 Gepost op: 15-04-2002, 20:35:50 »

Ik heb hem.....!!!!!
John is in zijn eigen web van leugens gevangen...Met de groene deur loog hij dat George dat had gedaan...


;) Voor mij is George de mol al vanaf afl. 2, ik denk dan ook dat George over die groene deur gelogen heeft. Ik kan me ook niet herinneren dat ik gezien heb door wie die deur daar nou neergezet is... Is er iemand die dat wel gezien heeft toevallig?







Zolang mijn baas net doet of ik veel verdien, doe ik net of ik hard werk.

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:10de muziekale aanwijzing schiffers.fm (Slot)
« Reactie #79 Gepost op: 15-04-2002, 20:37:37 »


;) Voor mij is George de mol al vanaf afl. 2, ik denk dan ook dat George over die groene deur gelogen heeft. Ik kan me ook niet herinneren dat ik gezien heb door wie die deur daar nou neergezet is... Is er iemand die dat wel gezien heeft toevallig?

Ja John zet hem daar toch echt zelf neer hoor... daarom is het ook zo raar dat hij George daarvan de schuld geeft!