Auteur Topic: Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)  (gelezen 39316 keer)

Offline Oli-4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molspeurder
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #60 Gepost op: 12-04-2003, 09:41:24 »
Ik vind het een beetje eigen schuld van de Mol redactie of degene die heeft besloten dat de Mol voortaan op zaterdag moest komen.

Van mijlenver had je al aan kunnen zien komen dat zaterdag een totaal ongeschikt avond is voor zo'n programma: veel te veel concurrentie.

Dusseuhm, àls de Mol nog een vijfde seizoen in gaat (wat na deze kijkcijfers steeds onwaarschijnlijker wordt...) dan moeten ze 'm gewoon weer op vrijdag uitzenden. Stuk rustiger en waarschijnlijk met veel meer kijkers.








Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #61 Gepost op: 12-04-2003, 10:12:07 »
Je zit natuurlijk erg vast aan de zendercoördinatie. De midweek is sowieso al niet verstandig, want dan is er vaak Champions League. Op vrijdag zend RTL 4 Baantjer uit en daar kijken echt heel veel mensen na, dus ik vind zaterdag eigenlijk best wel een logische keuze. Wat boeien de kijkcijfers nu, niet iedereen hoeft toch naar 'de mol' kijken en daarbij is 'de mol' echt een vervolgserie en een spel waarbij je altijd goed moet opletten, wil je het voor jezelf leuk maken, dus ik snap wel dat er weinig mensen kijken. Daarbij geven tv-gidsen vaak een vertekend beeld van 'wie is de mol?' bv. NCRV-gids:  "Spelprogramma-Angela Groothuizen trekt door Canada met 6 onbekende Nederlanders"








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #62 Gepost op: 12-04-2003, 12:21:50 »
Ik vind het een beetje eigen schuld van de Mol redactie of degene die heeft besloten dat de Mol voortaan op zaterdag moest komen.

Van mijlenver had je al aan kunnen zien komen dat zaterdag een totaal ongeschikt avond is voor zo'n programma: veel te veel concurrentie.

Dusseuhm, àls de Mol nog een vijfde seizoen in gaat (wat na deze kijkcijfers steeds onwaarschijnlijker wordt...) dan moeten ze 'm gewoon weer op vrijdag uitzenden. Stuk rustiger en waarschijnlijk met veel meer kijkers.

Het beste is gewoon om volgend jaar het programma op Zondag uit te zenden tussen het programma van 20.50 (dus na "Ook dat Nog" of Memories) dus dat is rond 21.40.
en Toen was geluk heel gewoon zent je daarna gewoon uit tussen 22.40 -23.15 gevolgd door Kruispunt en die serie van een uur die op die dag gepland staat zet je lekker op die zaterdag om 21.00.
Ook dat nog,Toen was geluk heel gewoon en Kruis punt scoren namelijk heel goed op Zondag dus als je de mol der nu gewoon tussen zet,moet het werken.

Rtl 4 doet dit ook en het werkt.
De hele Vrijdag Programering vanaf 17.30-23.45 is heel goed gepland.
Bijna het zelfde heeft Rtl 4 met de Dinsdag,Donderdag en Zaterdag.
Alleen de Maandag en vooral Woensdag en Zondag zijn naaitje.
Woensdag is er meestal Voetbal,Maandag scoort Sbs6 heel goed met hun programma's (donderdag ook trouwens).
Dus je houd dan alleen nog de Zondag over.

En dit jaar/volgend jaar staat er weer een Zaterdag Idols 2 gepland tussen Oktober 2003 en Maart 2004.
We krijgen ook nog een Wk in de zomer van 2004 dat begint vanaf Mei 2004 geloof ik tot Augustus 2004.

Als het op Zondag uitzenden op dat tijdstip hebben ze volgens mij bijna Voetbal probleem.
Meschien zietje net in de tweede helft of komt het maar 1xtje voor dat er een wedstrijd gespeelt word.







« Laatst bewerkt op: 12-04-2003, 12:31:12 door Pierce Brosnan »

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #63 Gepost op: 12-04-2003, 16:08:08 »
Een programma als Wie is de Mol heeft een zeer specifiek kijk publiek. Kijk bij de komende Mol fadag maar eens om je heen en zie welke groepen je niet ziet.

Zonder discriminerend te zijn of een enkele uitzondering over het hoofd te zien. Wie is de Mol is geen programma voor jongeren onder de 12 en voor ouderen boven de 55. Hierdoor mis je dus al een groot stuk van de kijkdichtheid van nederland.(deze mensen zitten vaak op SBS en RTL4)

Verder is Wie is de Mol dit jaar idd slecht gepland, de zaterdag is voor veel mensen steevast de dag dat ze iets gaan doen(stappen, naar theater, voetbal etc).

Tel daarbij de extra aandacht voor de oorlog en je bent al ver in je zoektoch naar de tegenvallende kijkcijfers.

Verder ben ik eerlijk en vond ik de eerste 3 afleveringen van dit jaar ook niet van hoge kwaliteit qua opdrachten en qua groep. Als je dus al nieuwe kijker met deze afleveringen geconfronteerd werd, denk ik dat er een grote kans is dat je afhaakt.

Dus de kijkers nu zijn studenten, mensen me een bovengemiddelde intelligentie, die houden van wat actie en speurwerk en die over het algemeen reeds eerder Molafleveringen hebben gezien.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #64 Gepost op: 12-04-2003, 17:07:11 »


Verder is Wie is de Mol dit jaar idd slecht gepland, de zaterdag is voor veel mensen steevast de dag dat ze iets gaan doen(stappen, naar theater, voetbal etc).





Ik denk dat aantal nogal gering is, ik ga bv. pas stappen na elven en ik denk velen met mij. Voetbal is meestal 's middags (behalve profvoetbal) en het aantal mensen dat naar het theater gaat is ook niet zo heel groot.








Offline Migo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De mol die zie je
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #65 Gepost op: 12-04-2003, 19:59:17 »
De kijkcijfers worden ook lager als het programma gewoon niet lekker kijkt. Ik kijk naar WIDM op de belgische zender en op de nederlandse en moet tot mijn spijt bekennen dat de nederlandse serie tot nu toe de minste is. Als je de belgische serie van afgelopen jaar afzet tegen de nederlandse dan zie je snel waar dit aan ligt. In de nederlandse serie is er geen sprake van een groep en irriteren bijna alle kandi's zich aan elkaar. Bij de belgische serie gunden de kandi's elkaar alles.







Men kan nooit liegen door te zeggen "Ik lieg"

Offline Molllll

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • fear your fears
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #66 Gepost op: 12-04-2003, 23:08:19 »
Ha. Ik vond da Vlaamse mol ook beter tot nu toe, maar ik deel je mening over de irritatie absoluut niet. Wat een zeikerd was bijvoorbeeld Inge, en hoevaak zagen we ze niet in de auto, klagend over de anderen. Ik denk dat alles wat goed is met mate moet worden ingenomen. Een jaartje rust zoals ze in de belgie deden is zo gek nog niet.







ADRIAN WAS THE FIRST MOLE

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #67 Gepost op: 13-04-2003, 00:56:46 »
Eh het profvoetbal in nederland wordt goed bezocht, Chriz en ook op zaterdag. Verder is er een redelijk deel wat het theater bezoekt. .

Het is zo ie zo een gegeven dat er op vrijdagavond meer mensen tv kijken dan op zaterdag. Dus voor mij is de switch van de vrijdag naar de zaterdag niet te begrijpen.

Als de Avro er nog een seizoen aan vastkoppelt, mogen ze vna mij terug naar de vrijdag. En idd de Vlaamse serie 3 was dan wel de minste van de Vlaamse serie, maar was zeker beter dan deze serie nu. Al was het maar omdat ze daar niet steeds speelden met de kijkers. Wordt vervolgd.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #68 Gepost op: 13-04-2003, 03:48:31 »
Verder is Wie is de Mol dit jaar idd slecht gepland, de zaterdag is voor veel mensen steevast de dag dat ze iets gaan doen(stappen, naar theater, voetbal etc).
Ik ben het volledig met je eens. Ik vond zelf de vrijdag een perfecte avond, zo net na Baantjer en net voordat de kroeg wachtte.
Verder ben ik eerlijk en vond ik de eerste 3 afleveringen van dit jaar ook niet van hoge kwaliteit qua opdrachten en qua groep.
Ik ben het ten dele met je eens, Mollemans. Ik vond aflevering drie namelijk een van de beste ooit. De vossenjacht, de boodschap van de mol, het feit dat er maar vier mensen mochten springen: na deze aflevering kon echt iedereen de mol zijn.
Ik ben het wel met je eens dat de groep minder aanspreekt dan die uit vorige edities. Als je deze kandidaten vergelijkt met die uit de derde Nederlandse of de derde Vlaamse mol, dan is deze groep veel berekenender en het lijkt of de kandidaten er zelf ook minder lol in hebben.
Verder kan ik me ook niet aan de indruk onttrekken dat de AVRO flink misgegokt heeft qua locatie. Een nat en koud Canada haalt het niet bij een zonnig Portugal of Italië.









Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #69 Gepost op: 13-04-2003, 09:40:21 »
Tja, WieIsDeMol is een programma voor Mol-kijkers. Mensen die gewoon sensatie willen hebben zitten hier fout, aangezien het een intelligent programma is. Je moet er bij NADENKEN, daardooor haken er heel veel mensen af.het is niet "zomaar een beetje" mensjes kijken, het is volgen, denken, analyseren.... En het is een serie die je moet volgen. Aan één aflevering heb je niet genoeg, trouwe volgeling blijven.
Citaat
Als je deze kandidaten vergelijkt met die uit de derde Nederlandse of de derde Vlaamse mol, dan is deze groep veel berekenender en het lijkt of de kandidaten er zelf ook minder lol in hebben.
Verder kan ik me ook niet aan de indruk onttrekken dat de AVRO flink misgegokt heeft qua locatie. Een nat en koud Canada haalt het niet bij een zonnig Portugal of Italië.
Tja, Canada is koud en nat, wat een heel ander sfeertje geeft. Het is minder "we zijn op vakantie en we doen wat opdrachtjes ertussen door", maar meer het feit dat het een hard en mysterieus spel is. En daardoor krijg je dus meer ruzies en onenigheden en ergernissen in de groep. Misschien voor sommigen minder leuk: maar wel interessant vind ik. Als je in Canada zit, hartje winter, dan raak je niet zo snel bevriend...
Maar zelf als wij de enige kijkers zouden zijn, zou dat genoeg reden zijn om nog een serie te maken, wij zijn de meest trouwe kijkers die je je als tv-programma kunt wensen....

 ;D







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #70 Gepost op: 13-04-2003, 10:02:46 »
De kijkcijfers worden ook lager als het programma gewoon niet lekker kijkt. Ik kijk naar WIDM op de belgische zender en op de nederlandse en moet tot mijn spijt bekennen dat de nederlandse serie tot nu toe de minste is. Als je de belgische serie van afgelopen jaar afzet tegen de nederlandse dan zie je snel waar dit aan ligt. In de nederlandse serie is er geen sprake van een groep en irriteren bijna alle kandi's zich aan elkaar. Bij de belgische serie gunden de kandi's elkaar alles.

Dan moet je de verslagen van molseries in andere landen eens lezen op robbie's site. Daar gaat het er vaak nog wat ruiger aan toe.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #71 Gepost op: 13-04-2003, 11:36:20 »
toch vond ik het leuker op vrijdag!!!
het kwam me ook veel beter uit dan op zaterdag.







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #72 Gepost op: 13-04-2003, 12:29:37 »
Ik heb het gevoel dat er maar een paar mensen echt plezier hebben of hebben gehad..

Aafke: volgens mij vond zij het echt leuk om boodschappen te doen met Astrid.
Ze hadden een band gekregen tot dat Aafke vertelde van de koker.
Maar dat zal Astrid,Aafke wel vergeven.

Elise,Ferdi en Patricia,Chandrika: Wat een energie hebben die maar dat komt er allemaal in keer uit denk ik.

Top 3 die het niet leuk vinden.

1. Rene,oude prombeer.
Het liefst zou je ook ff gaan liggen,maar omdat je weet dat de anderen weten dat je bij de Politie zit wil jij niet openlijk toegeven dat je ook maar een mens bent hoor.
Oops uitdrukking Angela: Een mol is ook maar een mens.
Is Rene de Mol ?
Rene als hij de mol is,is ie meschien moe.
Of doet ie als of.

2: Ron en Angela Groothuizen.
Ze zijn zo moe dat ze nu wel zouden willen stoppen en gaan slapen,dat is soms aan hun gezicht af telezen.

3.Astrid mist haar kinderen en maakt zich zorgen en dat heeft de Avro meschien door en bied daarom meschien net voor Sinterklaas (Het programma is in november/december opgenomen) haar € 7.000 om te vertekken.
Omdat ze meschien toch op de juiste mol zit,willen ze haat niet met niks naar huis sturen.








Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijkcijfers
« Reactie #73 Gepost op: 13-04-2003, 14:16:13 »
De kijkcijfers van aflevering 5 zijn bekend. De kijkcijfers zijn vergelijkbaar met die van vorige week. Ze komen weer van http://www.kijkonderzoek.nl.

kijkdichtheidaantal personenmartktaandeel
comp.afl.2,0291.8003,9
afl. 16,8992.12015,1
afl. 24,4641.96011,0
afl. 33,6525.2408,0
afl. 45,7831.63012,4
afl. 55,6817.04012,7









Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #74 Gepost op: 13-04-2003, 14:27:12 »
mmm... qua aantal personen is t lager dan vorige week, das toch wel heel erg jammer!







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #75 Gepost op: 15-04-2003, 10:10:01 »
Het was goed weer...
Ik denk dat ze best tevreden mogen zijn over de kijkcijfers van deze week.








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #76 Gepost op: 15-04-2003, 11:50:41 »
Nog ff de kijk cijfers volgens pagina 218 vsn Nos teletekst.

819.000







« Laatst bewerkt op: 15-04-2003, 11:50:55 door Pierce Brosnan »

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #77 Gepost op: 15-04-2003, 12:00:10 »
Valt me toch best tegen, maarja, zaterdag is echt een dag dat mensen films kijken op andere zenders!!! :( :( :(

En WIDM is gewoon het BESTE programma op de TV, ziet niemand dit in?? ???







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #78 Gepost op: 16-04-2003, 16:17:49 »
Moest ff wennen aan de kandidaten in het begin, maar ik moet zeggen dat ik de groep nu toch steeds leuker ga vinden, hoor! :) En de afgelopen 2 afleveringen waren zeker top.
Denk dat een aantal van ons hier ook moeite hadden om er in te komen, omdat we vlak daarvoor de Vlaamse serie gehad hadden. Dan zit je gewoon nog zo in de sfeer van die groep, dat je ontzettend moet wennen aan een nieuwe groep mensen.

Verder ben ik het er wel mee eens dat zaterdagavond gewoon niet de meest geschikte dag is voor een serie als de Mol. Ga maar na, op zaterdag zie je ook zelden andere series waarvan je alle afleveringen moet zien om het te kunnen volgen. Men weet gewoon dat mensen regelmatig op zaterdagavond andere verplichtingen/bezigheden hebben, dus worden veelal op zichzelf staande programma's uitgezonden, zoals een film of een showprogramma o.i.d..
Zelf moest ik de afgelopen 2 weken ook naar verjaardagen en over een week ook weer. A.s. zaterdag heb ik ook iets, maar hopelijk ben ik dan wel op tijd thuis om het 'live' te kunnen zien. En dan ben ik wel zo molverslaafd dat ik zorg dat het opgenomen wordt, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen en zeker niet voor eventuele nieuwe kijkers.









Offline gj

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Kijkcijfers (het zit niet mee dit jaar)
« Reactie #79 Gepost op: 21-04-2003, 21:47:01 »
Kijkcijfers zaterdag 19 april jl.

kijkdichtheid aantal personen martktaandeel
   6.2         904.580         13.1%

Ik zie dus een stijgende lijn, en blijf hopen op een nieuw seizoen volgend jaar.  8)