Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 44553 keer)

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #120 Gepost op: 31-03-2003, 16:23:50 »
Wat ik wel goed vind van de programmamakers: 4 personen een vals gevoel van veiligheid geven (want zij hebben in ieder geval de test NIET het slechts gemaakt, maar dat wil nog niet zeggen dat hun molkeuze ook daadwerkelijk goed is!) en 4 personen een vals gevoel van mogelijk fout-zitten (want van de springers weet niemand of hij of zij degene was die de test het slechts gemaakt heeft).

Dus wat kan er gaan gebeuren:
  • de niet-springers blijven bij hun molkeuze, ook al is die fout!
  • de springers gaan hun molkeuze aanpassen, ook al was die goed!

Maar de kandidaten beseffen dat uiteraard ook, wat de verwarring en onzekerheid alleen maar groter maakt!

Sublieme actie van de regie!







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Sjimmy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #121 Gepost op: 31-03-2003, 17:01:26 »
Ik vind in de lintjes opdracht Ron veel verdachter als Ferdi.
Ferdi neemt lintjes mee als het kan, en maakt andere aanwijzingen.
Ron naam om-en-om een lintje mee!! Dat vind ik behoorlijk fout. Dat Ferdi het goed had gedaan blijkt wel uit Ron die in ene keer goed loopt.








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #122 Gepost op: 31-03-2003, 18:14:49 »
Na het zien van aflevering 3 vraag ik mij af welk risico de regie van Wie is de Mol? heeft genomen door de kandidaten te laten bepalen hoeveel afleveringen van Wie is de Mol er dit jaar zullen zijn. ???
Want stel tussen de niet-springers zit de uitvaller. Dan zou er in aflevering 4 nog maar 7 deelnemers zijn enz.
Nu zijn er in aflevering 4 nog 8 deelnemers.
Aangezien ik zelf ook bezig ben met een Wie-is-de-Mol activiteit te organiseren, geloof ik niet dat je als organisator je teveel door toeval laat lijden. Je moet alles strak organiseren. Denk maar aan de volgende spellen. Hoeveel personen plan je steeds voor elk spel.
Daaruit trek ik de conclusie de mol zit tussen de springers......... ::) ::) ::)
Een goede organisator heeft een plan B en een plan C klaarliggen. Als er wel iemand uit zou liggen, hadden ze waarschijnlijk dezelfde opdracht. Maar nu is ie wat aangepast.
Bovendien stond het gewoon al helemaal op voorhand vast dat er een extra aflevering zou zijn, want ze probeerden in de 2e aflevering al om iemand in het spel te laten blijven. Als ze de pot toen wel afgegeven hadden en Julien was gebleven, dan hadden ze het 'Als je springt en je bent de slechts-scorende, mag je blijven' truukje NIET meer gedaan, omdat er toen al eens iemand ingebleven was.








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #123 Gepost op: 1-04-2003, 02:33:21 »
Wat zou ik doen als ik de mol was bij de lintjesopdracht?
Ik zou als 3e starten. Waarom? :
Het doel is zoveel mogelijk lintjes binnen krijgen en ervoor zorgen dat minstens 1 kandi het niet haalt. Dit betekent het meeste verlies voor de pot.
Als 3e loper kan ik inschatten hoeveel lintjes mijn voorgangers al moeten hebben binnengebracht, zodat ik precies weet wat een redelijk, onverdacht, aantal zal zijn om zelf mee te nemen. (Elise: "Ik heb zelfs lintjes teruggehangen" !!!!!!!)
Ik kan tot het laatste moment afwachten met binnenkomen zodat ik zeker weet dat de kandi die na mij komt niet op tijd is. Zo heb ik tot het einde aan toe in de hand dat de opdracht zal mislukken én geld zal kosten. Om dit een handje te helpen kan ik de route een beetje erg moeilijk gaan maken voor de 4e loper, want ik hang natuurlijk liever de held uit door het nét wél te halen.  ;D
Elise verspreekt zich ernstig wanneer ze verbaasd vraagt of Ron er nog niet is. Viel dit buiten haar plannetje? (veel gemiste lintjes)

Oke, tot zover 1 theorie.

Waarom wachtten Ferdi en Ron niet gewoon op de volgers? Is 1 van hen soms de mol? Maar als zij gewone kandi's zijn weten zij immers niet hoeveel lintjes er zijn en als hoeveelste zij gestart zijn...dan kun je dus maar beter doorgaan!

Waarom gingen René, Patricia en Ferdi Elise juist aanmoedigen om het te halen? Dat ging toch geld kosten, ze hadden er beter aan gedaan haar juist tegen te houden en aan te sporen niet op tijd binnen te komen! Tenzij de mol in dát groepje (R, P & F) zit natuurlijk...

Waarom rende Ron voorbij? Omdat hij de mol is? Maar hij heeft de pot juist geld bespaard door niet binnen te komen...

Als laatste loper kun je natuurlijk ook prima saboteren. Je komt gewoon niet op tijd binnen, klaar.  :P

Patricia kon lintjes achterhouden, maar da's niet de meest logische actie. Beter ervoor te zorgen dat niet iedereen het zou kunnen halen, terwijl er wel veel lintjes gepakt kunnen worden.

René tenslotte zat toch wel in een positie waarin je heel goed kan mollen. Je maakt gewoon de weg naar de hut 3x langer dan bedoeld en zo heb je eigenlijk veel te weinig lintjes om de hele weg goed voor iedereen aan te geven....
(en Ron was per ongeluk de korte route gerend???, wie zal het zeggen....ik heb hem in ieder geval nooit dat bos in zien gaan???)

Kortom....Ik weet het niet meer !!!  :-\ ;)








Offline mols_hoop

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #124 Gepost op: 1-04-2003, 09:31:37 »
Ik vind in de lintjes opdracht Ron veel verdachter als Ferdi.
Ferdi neemt lintjes mee als het kan, en maakt andere aanwijzingen.
Ron naam om-en-om een lintje mee!! Dat vind ik behoorlijk fout. Dat Ferdi het goed had gedaan blijkt wel uit Ron die in ene keer goed loopt.

Oké, even evalué overflakkee! Rene en Patricia hangen in totaal 60 lintjes op (ervan uitgaande dat ze alles ophangen).
Ferdi start als eerste en neemt 16 lintjes mee; zijn er dus nog 44 over. Als Ron beweert dat hij om en om een lintje meeneemt dan zou hij er dus circa 22 moeten hebben (hij heeft er maar 15 ofzo). Liegt hij of hanger er na Ferdi nog maar 30 lintjes (dus min 14, waar zijn die gebleven???)
Is het inderdaad niet mogelijk dat iemand eerder start, lintjes weghaalt en vervolgens wacht met naar het huisje te gaan. De kandidaten weten immers niet van elkaar wanneer ze gestart zijn.
De mol weet dan immers dat 1. er in ieder geval al een groot aantal linten weg zijn (dus geld inleveren) en kan 2. zorgen dat hij/zij te laat binnen komt waardoor de opdracht in ieder geval mislukt is.

Aangezien Chandrika mijn mol is betekent dit dat zij zich een tijd in de bossen opgehouden heeft en pas later naar het huisje is gegaan.... ??? ???

Tja, je moet wat.
Na deze aflevering ben ik wel danig in de war. Want het boodschappenspel zag er misschien allemaal wel gezellig en onschuldig uit, maar het was wel een enorme misser!! Zo dom kunnen die meiden toch niet zijn?? Blijft toch verdacht.

Wat arro-Ferdi en bitchy-Patricia betreft: leuk toch!! Valsigheid en intriges... Wie heeft gezegd dat het spelen van het spel alleen maar gezellig moet zijn? Denk wel dat we de mol niet bij Ferdi of Patricia moeten zoeken: de mol zou zijn/haar hoofd niet zover boven het maaiveld uitsteken. Toch????

Blijf toch nog steeds bij onze slechte B-actrice als mol, maar begin hevig te twijfelen  ??? :'(









Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 3
« Reactie #125 Gepost op: 1-04-2003, 09:45:36 »
Oké, ik heb misschien wat dingen gemist ofzo hoor, maar:

Elise verspreekt zich ernstig wanneer ze verbaasd vraagt of Ron er nog niet is. Viel dit buiten haar plannetje? (veel gemiste lintjes)

Wanneer vraagt Elise dat dan? Het enige wat ik heb gehoord is dat Patricia vraagt aan Elise of Ron ook bij haar is.
Volgens mij begonnen de wachters (Rene, Pat en Angela) bij de blokhut eigenlijk wel behoorlijk ongerust te worden omdat het al zo donker werd, en daarom vroegen ze aan Elise met hoeveel ze was, en of Ron daar ook bij zat (Angela had Ron toen immers al voorbij zien lopen....)

Als Ron beweert dat hij om en om een lintje meeneemt dan zou hij er dus circa 22 moeten hebben (hij heeft er maar 15 ofzo).

Wanneer worden de lintjes van Ron dan geteld? Volgens mij is alleen bekend dat hij er veel heeft maar niet precies hoeveel....?







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #126 Gepost op: 1-04-2003, 10:54:24 »
Oké, ik heb misschien wat dingen gemist ofzo hoor, maar:Wanneer vraagt Elise dat dan? Het enige wat ik heb gehoord is dat Patricia vraagt aan Elise of Ron ook bij haar is.
Volgens mij begonnen de wachters (Rene, Pat en Angela) bij de blokhut eigenlijk wel behoorlijk ongerust te worden omdat het al zo donker werd, en daarom vroegen ze aan Elise met hoeveel ze was, en of Ron daar ook bij zat (Angela had Ron toen immers al voorbij zien lopen....)

Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik heb 't fragment gisteren ook nog 'n keer bekeken en ik hoor toch ook alleen Patricia vragen of Ron bij Elise is en dit is nadat ze riepen of ze met z'n drieen waren. Hier antwoorde Elise niet direct op, dus toen vroeg Patricia of Ron erbij was. 't is dus ook niet zo gek dat Ferdi, Rene en Patricia in eerste instantie Elise aanmoedigden om snel te komen. Ze dachten waarschijnlijk dat de drie kandi's bij elkaar waren en dat de opdracht nog gehaald kon worden.

Ik krijg trouwens sterk 't vermoeden dat 't toeval was dat Elise nog 't eindpunt bereikte. Als ik haar verhaal hoor, kon ze de lintjes totaal niet vinden en denk ik dat ze gewoon wat rondgedwaald heeft in dat bos. Toevallig zagen de anderen haar licht en riepen haar toe zodat ze 't eindpunt toch nog kon bereiken.


Citaat
Wanneer worden de lintjes van Ron dan geteld? Volgens mij is alleen bekend dat hij er veel heeft maar niet precies hoeveel....?

Dat heb ik geloof ik ook gemist.  :-\

Maar al had hij 15 lintjes, dan nog is dat toch niet zo gek? Oke, hij verklaarde wel om en om 'n lintje mee te zullen nemen, maar ik kan me goed voortellen dat dit niet helemaal gelukt is omdat hij langs plaatsen kwam waarvan hij 't toch beter vond om 't lint te laten hangen. Als hij net 'n lintje zou willen pakken volgens 't om en om principe, maar dat lintje hangt op 'n cruciale plaats dan is 't toch vrij logisch om 't toch te laten hangen? Dan neem je 't volgende lint wel weer mee. Op die manier zou hij dan aan 15 lintjes kunnen zijn gekomen.








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Aflevering 3
« Reactie #127 Gepost op: 1-04-2003, 10:56:14 »
(Elise: "Ik heb zelfs lintjes teruggehangen" !!!!!!!)

Waarom gingen René, Patricia en Ferdi Elise juist aanmoedigen om het te halen? Dat ging toch geld kosten, ze hadden er beter aan gedaan haar juist tegen te houden en aan te sporen niet op tijd binnen te komen! Tenzij de mol in dát groepje (R, P & F) zit natuurlijk...

Als Elise expres net op tijd binnen zou komen had ze wel meer lintjes meegenomen (en dus helemaal niet lintjes terug gehangen). Daarom is zij dus volgens mij NIET de mol.

Misschien wist de groep niet dat de tijd bijna op was. Ze zagen volgens mij in de verte nog een lichtje en dachten misschien wel dat ze het toch gingen halen?







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #128 Gepost op: 1-04-2003, 12:02:39 »
Misschien wist de groep niet dat de tijd bijna op was. Ze zagen volgens mij in de verte nog een lichtje en dachten misschien wel dat ze het toch gingen halen?

Ik vond het gegeven dat de tijd precies op was toen Elise binnen kwam gestormd sowieso nogal vreemd. Misschien was het stom toeval, maar Angela zei vlak nadat Elise binnen kwam ook iets als: "De tijd is nu zo ongeveer wel om". Dat gaf me het idee dat er niet echt precies met de tijd om is gesprongen. Zijn er onder jullie geen anderen die dat vermoeden ook hadden?

Ik weet niet precies wat ik van die lintjes-opdracht denken moet. Ten eerste lijkt het bij een opdracht als deze heel erg makkelijk om gewoon op elkaar te wachten. Er werd nergens gezegd dat dat niet mocht. Bovendien zou een rennende Ron de volop bouwende Ferdi toch wel ingehaald hebben? Daarnaast is er het feit dat Ron de hut gewoon voorbij rent, en vervolgens ook door blijft rennen, ondanks het feit dat er geen linten of cameras meer te bekennen zijn. Waarom keer je dan niet terug naar het laatstgevonden lintje (voor de hut, dat blijkt uit de conversatie tussen Ferdi en Patricia). Ook kreeg ik, net als iemand hier, het idee dat Elise per toeval de hut vond en eerst flink had lopen dwalen. Maar als ze werkelijk heeft lopen dwalen, waarom is ze dan Chandrika niet tegengekomen, die toch ook flink aan het zoeken was (althans, dat leek zo). En hoe groot is dan de kans dat ze werkelijk vlak voor de tijd verstrijkt nog de hut weet te vinden? Waarom zie je Chandrika aan het begin van het filmpje zomaar ineens van de weg afstappen, zonder aanwijsbare reden?

Zoveel vragen zonder antwoord, en ook zoveel mogelijke theorieen. Het zou natuurlijk kunnen dat het team de mol eerder heeft weggestuurd dan op het filmpje te zien is en dat daardoor de opdracht al de mist in ging voordat Ferdi begon te lopen. Dat zou echter erg flauw zijn van het team, en dat zie ik ze ook niet doen.

Ook is het mogelijk dat Ferdi expres meer linten heeft weggehaald dan nodig om zo de opdracht in de war te sturen, met als argument dat hij weet wie de mol is en zo de anderen in verwarring te brengen. Dat is echter verre van logisch, want als hij de mol niet is, en hij weet zo zeker wie dat wel is, dan zou het juist in zijn belang zijn dat er zoveel mogelijk geld in de pot komt en dat er dus zoveel mogelijk opdrachten slagen.

Meest voor de hand liggend lijkt toch de theorie dat Ron de mol is. Dat haal ik niet zozeer uit het feit dat hij de hut voorbij loopt (dat kan gebeuren), maar wel uit het feit dat hij niet terugkeert naar het laatstgevonden lintje, alwaar hij dus de wachters wel zou treffen. Bovendien stond het hutje op een veldje, en zouden er toch iig lintjes hebben moeten hangen waar hij weer het bos in zou hebben gemoeten als dat niet de eindbestemming was geweest. Daar komt nog eens bij dat hij de opdracht flink heeft kunnen verstieren voor Elise en Chandrika, die er inderdaad totaal niet meer uitkwamen.

Elise lijkt me ook een goede molkandidaat. Ze zat in de ideale positie om ervoor te zorgen dat Chandrika het niet kon halen, maar door op tijd binnen te komen met slechts een vijftal lintjes lijkt ze niet verdacht. Het is evenzeer goed mogelijk dat ze er veel meer heeft weggegooid of begraven of iets dergelijks.

Chandrika zou natuurlijk ook kunnen. Ze verstiert de opdracht sowieso door niet op tijd binnen te komen en ze weet dat er voor haar altijd een aantal lintjes zijn weggehaald.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 3
« Reactie #129 Gepost op: 1-04-2003, 14:18:16 »
Ow jongens, ik heb weer zo'n moment van vertwijfeling.... Dacht ik net mijn mol gevonden te hebben (Ron), nu blijkt hij echt overal als hoofdverdachte te staan, en daardoor ga ik juist weer twijfelen.

Toen dacht ik opeens: en die onschuldige René dan? Misschien wees dat navigator-ding helemaal niet naar rechts, dwars door het bos en een steile helling. Misschien wist Rene wel dat er verderop netjes een pad naar rechts zou komen die keurig bij dat huisje uitkwam. (Er moet toch ergens een echt pad naar dat huisje lopen).  En toen dacht René, heee, hier is het mooi bossig en onbegaanbaar, laat ik hier eens rechts gaan.

Kan ook nog. Dus ik twijfel. Alweer. :-\







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #130 Gepost op: 1-04-2003, 15:24:50 »
Ik vind Rene's opmerking uit aflevering 1 ook nog altijd onwijs wazig.
Bij die laserproef, dat hij in de biecht zei:"Ja ze vroegen wel of ik harder wou fietsen, zodat ze beter licht hadden, maar ik snap de bedoeling daar niet van."
Als je een beetje nadenkt weet je toch dat jij voor licht zorgt als je fietst? En vooral achteraf als je moet gaan biechten ben je toch helemaal ingelicht? Maar hij liet het overkomen alsof ie nog steeds niet wist wat daar de bedoeling van was...








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 3
« Reactie #131 Gepost op: 1-04-2003, 15:39:40 »
Mmmm, ja.  Hoewel ik ook wel eens de indruk heb dat ze in de 1e aflevering nog helemaal niet met elkaar praten.  ...Elise die er pas bij de tent achter komt dat ze in een rondje gelopen hebben....maar ja, die is wel blond...

 ;) :D







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #132 Gepost op: 1-04-2003, 15:45:39 »
Maar ja, de anderen wisten het ook niet zo zeker denk ik. Iemand zei namelijk ook 'Op een gegeven moment had ik het gevoel dat we een rondje gelopen hadden.' Maar dat was dus een gevoel. En Elise had dat gevoel ook maar wou het niet zeggen om al meteen slecht over te komen (ofzo  ??? )

En tja ze is ook wel blond, maar volgens mij speelt ze dat. :p








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #133 Gepost op: 1-04-2003, 15:47:25 »
Ow jongens, ik heb weer zo'n moment van vertwijfeling.... Dacht ik net mijn mol gevonden te hebben (Ron), nu blijkt hij echt overal als hoofdverdachte te staan, en daardoor ga ik juist weer twijfelen.

Toen dacht ik opeens: en die onschuldige René dan? Misschien wees dat navigator-ding helemaal niet naar rechts, dwars door het bos en een steile helling. Misschien wist Rene wel dat er verderop netjes een pad naar rechts zou komen die keurig bij dat huisje uitkwam. (Er moet toch ergens een echt pad naar dat huisje lopen).  En toen dacht René, heee, hier is het mooi bossig en onbegaanbaar, laat ik hier eens rechts gaan.

Kan ook nog. Dus ik twijfel. Alweer. :-\

Tis helemaal vreemd want hij wou dat ding niet eens hebben... dat vond ik ook een raar stukje, nu ik er weer aan denk, Patricia had dat ding maar leek m niet te willen... en René had toen zoiets van.. nou vooruit dan maar. Terwijl inderdaad je met het uitzetten van de route mooi kunt mollen... pffff...'t wordt er niet duidelijker op. Of was dat nou een gevolg van dat die 2 elkaar niet mogen en de een niet een opdracht van de ander aan wou nemen...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #134 Gepost op: 1-04-2003, 17:43:42 »
ik heb gisteren naar de opname gekeken van zaterdag, dacht dat er iets met de cassette loos was,  maar blijkbaar werd het gewoon zo op de kabel gegooid.....allemaal lijnen, en op bepaalde momenten zat ik zelfs met 2 beelden, het was dus moeilijk om te volgen op die manier :-X....maar het einde zag er iig niet mooi uit met die banale ruzie :( vrijdag nog maar es een poging doen :'(







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #135 Gepost op: 1-04-2003, 18:08:31 »
Als ik de Mol was.... zou ik gewoon niet alle lintjes ophangen!








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #136 Gepost op: 1-04-2003, 23:53:21 »
Als ik de Mol was.... zou ik gewoon niet alle lintjes ophangen!

Ik zie daar de logica niet van? Dan kunnen de kandi's toch niet zo veel lintjes meenemen en dan gaat er ook niet zoveel geld uit de pot! (ervan uitgaande dat de proef sowieso moet mislukken)








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #137 Gepost op: 1-04-2003, 23:56:07 »
Oké, ik heb misschien wat dingen gemist ofzo hoor, maar:Wanneer vraagt Elise dat dan? Het enige wat ik heb gehoord is dat Patricia vraagt aan Elise of Ron ook bij haar is.
Volgens mij begonnen de wachters (Rene, Pat en Angela) bij de blokhut eigenlijk wel behoorlijk ongerust te worden omdat het al zo donker werd, en daarom vroegen ze aan Elise met hoeveel ze was, en of Ron daar ook bij zat (Angela had Ron toen immers al voorbij zien lopen....)Wanneer worden de lintjes van Ron dan geteld? Volgens mij is alleen bekend dat hij er veel heeft maar niet precies hoeveel....?

O dat zou kunnen, moet ik voor de zekerheid nog maar weer even naar kijken dan.
Ik had de z.g. verdachte uitspraak van Elise eerlijk gezegd hier in het forum gelezen. (ik vermoed in het topic Elise is (niet) de mol).








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #138 Gepost op: 2-04-2003, 00:20:52 »
Als Elise expres net op tijd binnen zou komen had ze wel meer lintjes meegenomen (en dus helemaal niet lintjes terug gehangen). Daarom is zij dus volgens mij NIET de mol.


Nee dat lijkt mij dus juist niet. Als mol wil je immers absoluut niet verdacht worden door de kandi's.
Gaan we uit van de hypothese Elise = Mol, zal zij alle lintjes wel hebben weggenomen, om met zekerheid de proef te laten mislukken. Aan het eind kan ze kijken hoeveel lintjes ze heeft (zij is dan ook de enige van de lopers die weet hoeveel er zijn!). Heeft ze er 50, kan ze rustig met 20 lintjes binnenkomen zonder verdacht te zijn. Echter, Ferdi en Ron hebben er al heel veel weggenomen, dus ze zal er maar zo'n 30 hebben. Om niet verdacht te worden moet ze dus een redelijk aantal zogenaamd laten hangen voor eventuele lopers na haar. Bovendien zal ze ervan uitgaan dat de al weggenomen lintjes al binnen zullen zijn en dus geld gaan kosten.
Vandaar vind ik die 3e positie ook de meest molse. Je hebt alles in de hand en geen mens die het hoeft te merken. Je kunt minstens 2 lopers voor je ook nog gemakkelijk de schuld geven van weghalen van teveel lintjes.








Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re:Aflevering 3
« Reactie #139 Gepost op: 2-04-2003, 05:38:05 »
...Vandaar vind ik die 3e positie ook de meest molse. Je hebt alles in de hand en geen mens die het hoeft te merken. Je kunt minstens 2 lopers voor je ook nog gemakkelijk de schuld geven van weghalen van teveel lintjes.

Ik vind persoonlijk dat de beste positie om te mollen de eerste of de laatste positie is.

Ik vraag me trouwens af waarop de keuze van Angela voor Patricia en René gebaseerd is. Ik dacht me te herinneren dat Angela een "sterke man" en een "slimme vrouw" vroeg.

Wat heeft dat "sterk" te maken met de opdracht om lintjes te hangen ? Slim, ja dat kan ik nog wel begrijpen, maar sterk...
De logica van de "sterke man" ontgaat me dus volledig.
Indien Angela dit idd zo heeft gezegd, waarom wou ze dan absoluut dat René bij de lintjeshangers was, want het was Angela die René heeft gekozen en niet de groep ?

Wou Angela hem misschien de kans bieden om te Mollen.
Heeft René gemold door Ron niet op te merken toen ze in de blokhut zaten te wachten?
Indien René de mol is krijgen we in de extra aflevering waarschijnlijk te zien hoe René in de blokhut Patricia afleidt(ik zeg wel duidelijk afleidt en niet verleidt) terwijl net op dat moment Ron voorbij de blokhut liep.
Want het viel me wel op dat René en Patricia buiten stonden toen Ferdi arriveerde, maar ze zelfs niet naar buiten keken door het raam toen Ron voorbijkwam. Dit is dus erg onlogisch, zeker indien je er rekening mee houdt dat de kandidaten vrij kort na elkaar op pad werden gestuurd.
Verder ben ik ervan overtuigd dat Patricia een lintje heeft gelegd nabij de blokhut, maar dat René dit meer dan waarschijnlijk heeft weggenomen.

Volgens mij heeft René dus niet gemold bij het ophangen van de lintjes, maar voornamelijk door afleidingsmanoeuvre met Patricia.
Ik vermoed dat Angela zich op dat moment heeft moeten inhouden om zich niet een breuk te lachen.

Knap werk WIDM...maar spijtig genoeg nu reeds ontmaskerd.








Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen