Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 38422 keer)

Offline alizandah

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #20 Gepost op: 5-04-2003, 22:35:03 »
Ik dacht gezien te hebben dat Aafke op Astrid stemde?  ??? Of heb ik het nu helemaal fout  ;)







Ik ben de mol, wat ben jij?

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #21 Gepost op: 5-04-2003, 22:38:08 »
In de lumberjack-opdracht valt denk ik alleen door de Mol te mollen, omdat hij weet wie de echte Lumberjacks zijn. Ik vond het verliezen van René met bijlgooien opvallend, na drie goede proefworpen. En dat terwijl ik hem al bijna had afgeschreven als Mol.

We moeten bij de Lumberjack-opdracht vooral niet vergeten dat de mol natuurlijk er ook op gegokt kon hebben dat Ferdi en Elise wel voor de vrijstelling zouden gaan. (er vanuit gaande dat Ferdi en Elise niet de mol zijn) Door zijn/haar opdracht dan goed uit te voeren, zou er zelfs nog meer geld van de pot af kunnen gaan. Hoewel 't goed uitvoeren van de opdracht dus in eerste instantie erg onmols lijkt, blijkt 't dus uiteindelijk 'n negatiever resultaat op de pot hebben als de opdracht niet goed uitvoeren.

't lijkt dus alsof Astrid, Ron en Patricia ontzettend onmols waren tijdens deze opdracht, maar eigenlijk zijn ze dus juist heel mols bezig geweest!








Offline Elisefan

  • Forumlid
  • pffffff
Re:Aflevering 4
« Reactie #22 Gepost op: 5-04-2003, 22:38:59 »
Elise is de mol, zij heeft heel simpel een heleboel geld uit de pot gehaald door te kiezen voor de vrijstelling. Doordat Ferdi ook nog eens de vrijstelling kreeg werd hij verdacht wat alleen maar goed is voor de mol. Omdat zij weet dat anderen Ferdi verdenken is dit dus een slimme zet. Elise is de mol! ;D



{edit: nutteloze attachment verwijderd en hoofdletters omgezet in kleine letters. Malcolm}







« Laatst bewerkt op: 7-04-2003, 02:13:44 door Malcolm »
To the batmobile let's go!!

Offline Molllll

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • fear your fears
Re:Aflevering 4
« Reactie #23 Gepost op: 5-04-2003, 22:39:22 »
Ik heb het lumberjacken nu een paar keer bekeken. Ik zie iedereen een eneveloppe pakken, behalve Ron! Astrid was de eerste, toen Patrica, toen Aafke, dan switcht het beeld, heeft Ron er een (we zien hem dus niks pakken), dan Chandrika en dan Rene... Waarom zien we Ron niks pakken? Ik vind hem steeds verdachter worden...







ADRIAN WAS THE FIRST MOLE

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #24 Gepost op: 5-04-2003, 22:52:31 »
We moeten bij de Lumberjack-opdracht vooral niet vergeten dat de mol natuurlijk er ook op gegokt kon hebben dat Ferdi en Elise wel voor de vrijstelling zouden gaan. (er vanuit gaande dat Ferdi en Elise niet de mol zijn) Door zijn/haar opdracht dan goed uit te voeren, zou er zelfs nog meer geld van de pot af kunnen gaan. Hoewel 't goed uitvoeren van de opdracht dus in eerste instantie erg onmols lijkt, blijkt 't dus uiteindelijk 'n negatiever resultaat op de pot hebben als de opdracht niet goed uitvoeren.

't lijkt dus alsof Astrid, Ron en Patricia ontzettend onmols waren tijdens deze opdracht, maar eigenlijk zijn ze dus juist heel mols bezig geweest!

Dat maakt inderdaad de razendsnelle klim van Ron verdacht, zeker als hij weet te winnen van een echte Lumberjack.

Ik heb het lumberjacken nu een paar keer bekeken. Ik zie iedereen een eneveloppe pakken, behalve Ron! Astrid was de eerste, toen Patrica, toen Aafke, dan switcht het beeld, heeft Ron er een (we zien hem dus niks pakken), dan Chandrika en dan Rene... Waarom zien we Ron niks pakken? Ik vind hem steeds verdachter worden...

En als Ron dan op een of andere manier ook nog weet te regelen dat hij sowieso al mag boomklimmen... Ik denk dat hij voor mij toch een belangrijke Mol-verdachte blijft.








Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #25 Gepost op: 5-04-2003, 23:04:29 »
Dat Rene 2 minuten voor het einde van de tijd de boom met het geld vindt, is wel heel erg onmols. Dat had hij echt niet hoeven doen want de anderen deden het ook niet. Dus het lijkt mij zeer onws dat hij de mol is (o.a. vanwege deze actie).








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 4
« Reactie #26 Gepost op: 5-04-2003, 23:08:15 »
Mmm, inderdaad een aflevering om nog eens (een paar keer) te bekijken. In ieder geval zijn we volgens mij fout bezig als we proberen mollen weg te strepen door te kijken wie op wie gestemd heeft. Daarvoor wordt er veel te veel gemanipuleerd met de beelden.
Als ik het goed heb gezien zegt Ron nl: "ik heb Patricia nog niets mols zien doen" (ofzoiets) en vervolgens krijgen we een beeld van Patricia. Dan gaat hij verder met "ze heeft.........". Wij denken dan dat het nog steeds over Patricia gaat, maar volgens mij heeft hij het dan over heel iemand anders. Om maar 1 voorbeeld te noemen.

Zelf vond ik het vreemd dat Angela meteen naar Astrid liep met die enveloppen, zodat zij als eerste kon kiezen.

Ook kamernummer 109 fascineert me. Er worden eerst 3 kamernummes getoont (117, 111 en 108) en dan is daar bij 1 of andere verdenking opeens 109 in beeld.

En dan Rene die eerst 3 keer raak gooit en als het om 't echt gaat opeens mist.

Ron die sneller dan een echte Lumberjack in de boom klimt......

Ferdi, die geen vrijstelling wil, heel zeker van z'n zaak is, maar als Elise de vrijstelling wel wil, deze besluit van haar 'af te pakken'.

Het wordt allemaal alleen maar vager. Maar ik vond het wel weer een superleuke aflevering! Halverwege had ik echt zoiets van "wat is dit toch een fantastisch spel!!!!!"

Mijn molverdenking: Ron of Rene







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline KING2003

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #27 Gepost op: 5-04-2003, 23:21:51 »
Erg leuke aflevering. Vooral de gesprekken geven wat meer diepgang en zijn een leuke afwisseling tussen de opdrachten door.

Het lag er weer erg dik bovenop dat de makers Ferdi verdacht proberen te maken. Eerst geeft Angela dat lijstje met verdenkingen aan de mol, en dan gaat Ferdi daar later ff mooi op in. Als ie de mol is dan zou dat wel heel slecht zijn. Volgens mij was het gewoon pure bluf van Ferdi.

Verder zei Angela dat de mol wat voorzichtiger moest zijn. Dus misschien is de mol deze aflevering niet erg aan het werk geweest. En opzich die opdrachten met die lumberjack, kan je ook juist proberen te winnen. Hoe meer opdrachten gewonnen, des te duurder de vrijstelling zou zijn.
Elise wilde die vrijstelling (wat geld kost) en je zag haar ook als eerste schreeuwen om 5000 eur in te zetten bij de opdracht om geblindoekt de boom terug te vinden. Vorige keer had ze zich  opgeofferd door niet van de brug te springen (de avro wilde gewoon dat er die aflevering niemand uitging) en ze wist dat ze nu mooi geld van de pot kon halen door de vrijstelling te nemen (had ze ook meteen een goeie reden, omdat ze hem vorige keer niet had genomen)

Ik vond dat Ron wel erg goed was met het boomklimmen. Hoe kan je nou winnen van een kampioen boomklimmen? Hij zou best geoefend kunnen hebben, en die lumberjack liep een beetje te kloten met dat fluitje wat extra tijd kostte (zodat ron makkelijker kon winnen en zichzelf minder verdacht maakte nadat ie vorige aflevering het huisje voorbij was gerent).

Het zou wel heel stom zijn van rene om express zo slecht te gooien. Dan had ie beter bij het oefenen ook slecht kunnen gooien, of iig nog wat kunnen raken toen de wedstrijd echt van start ging.

Verder heb ik deze aflevering weer vreemde geluiden gehoord op de achtergrond. Maar ja dat kan ook bij de achtergrondmuziek horen. 1 keer hoorde ik echter iets wat wel heel erg op een vertraagde stem leek en het was ook vrij hard om bij de achtergrondmuziek te horen.

Ook dacht ik bij 1 van de flashbackfilmpjes van het brugspringen iedereen met een zonnebril op te zien. Maar volgens mij werden er helemaal geen zonnebrillen gedragen...
Het ging nogal snel en ik heb het niet opgenomen dus ik weet niet of ik het goed heb.

Voor mij zijn Ron of Elise nog steeds de mol. Ze houden zich allebei lekker afzijdig.
 








Offline KING2003

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #28 Gepost op: 5-04-2003, 23:37:39 »
Als ik de mol was zou ik juist niet de echte lumberjack kiezen (tenminste als het doel is om zo weinig wedstrijden te winnen). Je kiest juist de persoon die geen echte lumberjack is en je zorgt dat je verliest. Er blijven meer echte lumberjacks over voor de andere kandi's, waardoor het moeilijker wordt dat zij winnen.  ;D

En dat van die kamernummers vond ik idd ook wel erg vreemd...







« Laatst bewerkt op: 5-04-2003, 23:38:25 door KING2003 »

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 4
« Reactie #29 Gepost op: 5-04-2003, 23:58:01 »
Als ik de mol was zou ik juist niet de echte lumberjack kiezen (tenminste als het doel is om zo weinig wedstrijden te winnen). Je kiest juist de persoon die geen echte lumberjack is en je zorgt dat je verliest. Er blijven meer echte lumberjacks over voor de andere kandi's, waardoor het moeilijker wordt dat zij winnen.  ;D

En dat van die kamernummers vond ik idd ook wel erg vreemd...

Als je een opdracht wint heb je kans dat er meer geld uit de kas gaat, gunstig voor de mol. Als het ook nog tegen een lumberjack is denkt heel nederland dat je niet de mol bent-> ook gunstig voor het programma. Blijft over Astrid en Ron. Maar Astrid kan wel erg goed omgaan met die moterzaag dus moet wel geoefend hebben. Daarbij trok ze ook nog als eerste de envoloppe , da's verstandig want ze wist welke envoloppe de opdracht met de moterzaag bevatte.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #30 Gepost op: 6-04-2003, 00:13:16 »
Ron sprong met zonnebril.
Ferdi zat in 108.
Volgens mij stemde Aafke op Astrid.

Zouden die lumberjacks niet te horen gekregen hebben wie de mol is, zodat ze weten of hij moet winnen of verliezen. De mol kan in principe alles geoefend hebben, zowel het zagen als het vuur maken als het boomklimmen en de echte lumberjacks kunnen daar dan op in spelen.

De vraag is natuurlijk wanneer bekend werd wat Ferdi en Elise gekozen hebben voor de vrijstelling. Was dat voor of na het voltooien van de opdrachten. De vraag is dus: wist de mol hoeveel ze moesten goed hebben?

Ron was erg goed in het boomklimmen en Astrid erg goed in het zagen. Dat kon allebei geoefend zijn, maar omdat niemand echt Astrid verdenk en Aafke een beetje, is Astrid de mol niet, want Aafke ligt eruit. (Als Aafke haar antwoorden verdeeld heeft over meerdere mollen, zal ze dan zeker meer goed gehad hebben dan een Ferdi die boven op Chandrika zit)

Ik denk nog steeds dat Ron de mol is. Hij neemt vrijwel altijd een afwachtende houding aan. Hij koos bewust als (een van de)laatste en kan dan gehoord hebben dat er 3 onderdelen goed moesten zijn om geld te verliezen. De lumberjack wist dat ook en heeft dus lopen friemelen met dat fluitje om Ron een kans te geven.

Aleen wat was er gebeurd wanneer Elise met Ron was gaan beautyfarmen ipv met Ferdi. dat was wel een grote gok geweest.

Angela heeft gezegd dat de mol rustiger aan moest doen. Dan valt af:
Chandrika, want die zou dan nooit zelf kiezen om tegen over Patricia gaan zitten.













"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #31 Gepost op: 6-04-2003, 00:22:24 »
Aafke zat niet op Astrid, maar op Ferdi.

Ferdi schrok van het bedrag dat de vrijstelling kostte. Hij had er niet op gerekend dat naast de 3000euro van de opdracht, er ook nog eens 3000 uit de pot gehaald zou worden.

Elise kan de mol eigenlijk niet meer zijn. De mol heeft namelijk de opdracht om de "juiste lumberjack" te kiezen. Die voorbereiding doe je niet plotseling weg door je een dagje te laten verwennen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #32 Gepost op: 6-04-2003, 00:26:58 »
Angela heeft gezegd dat de mol rustiger aan moest doen.

Nu ik deze zin zo lees komt ie ineens héél erg cryptisch op me over....
Elise deed het wel lekker rustig aan deze aflevering?  ;)
(letterlijk dus)
Ze stond ook wel erg snel vrijwillig klaar trouwens.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #33 Gepost op: 6-04-2003, 00:46:21 »
Ja da's ook wel zo. Een reden om Elise in de gaten te houden.

Als zij de mol is, weet zij wie de lumberjacks zijn, en kan ze kiezen voor 3-3. Maar aan de andere kant gokten ze in eerste instantie niet op die drie die geen lumberjack tegen over zich hadden. Ze dachten bv wel dat Ron zou gaan winnen.

Nu is dus weer de vraag: Wanneer kwam de vraag? Aan het einde van de dag? Had de produktie de mol ingeseind om 3-3 te zeggen ("Doe maar drie" zei Ferdi) Of was het mazzel?
Maar Ferdi kon niet weten dat Elise hem zou kiezen, dus is het weer voordehandliggender dat Elise het zou zijn

Grrr. wat zit dit spel toch goed in elkaar!








« Laatst bewerkt op: 6-04-2003, 00:46:51 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #34 Gepost op: 6-04-2003, 01:32:07 »
Was de vorige aflevering Ron ontzettend verdacht, dit keer is Elise aan de beurt.

Eerst saboteert feitelijk 6.000 euro, Ferdi wil immers in eerste instantie voor het geld gaan, maar Elise gaat echt voor de vrijstelling.
En bij de volgende opdracht is ze ontzettend passief, ook al ontdenkt ze dat een boom die ze ergens onderweg tegen komen 'het niet is' ...  :-\

Elise (en Ferdi) zijn ook nog verdachter omdat ik voor de mol niet echt een plek was om bij de anderen te zitten.
Want hoe moet een mol nou saboteren bij die lumberjack-opdacht? Want hoe je het wendt of keert, uiteindelijk komt het er altijd op neer dat er 3 kandidaten tegenover een jumberjack staan en 3 niet. En dan nog kun je alleen 'maar' 1.000,- saboteren...

Nee, als je echt wil saboteren moest je zorgen dat je bij die andere 'opdracht' zat. (Wat Elise erg graag wilde.) Maar, 'het ligt er wel weer dik bovenop...' (maar bij wie niet.)

Verder ontzettend leuke aflevering, deze 4e aflevering. Orginele opdrachten enz enz. Maw; fantastisch! (Waarom niet nog een 5e serie ;))

Verder:

-Het wachten is nog wanneer die kokers aan bod komen. Uit het voorstukje voor volgende week bleek nog niet... De spanning wordt nog een beetje gerekt, want er worden aldoor beelden getoont uit voorgaande dagen, zodat we als kijker die kokers maar niet vergeten...

-Wat keek Angela de auto met Aafke die vertrok toch professioneel na aan het eind van de aflevering. Je kan echt zien dat ze dat vaker gedaan heeft. Viel me deze keer gewoon op. Ze kijkt niet overdreven lang, maar ook niet harteloos kort... Prachtig...

-Chandrika is mijn favoriete kandidate deze serie. Ook zoals ze zo blij was na het springen in afl. 3... Patricia vind ik ook een leuke kandidaat, maar als het over Chandrika gaat doet ze zo een beetje gemeen (Ferdi ook wel). Zelfs al is Chandrika de mol, dat hoort dan toch bij het spel? Volgens mij zouden Chandrika en Patricia een uitsteken bridge-koppel vormen, misschien moeten ze dat eens doen... :)








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #35 Gepost op: 6-04-2003, 01:44:32 »
Wat moeilijk zeg.
Aan de enen kant heb ik de neiging om mijn Mol Patricia intewisselen voor Rene of Astrid als Mol.
Ik heb de afgelopen 2 weken vooral op de gezichts trekkingen van Rene en Astrid gelet.
Daar uit kan blijken dat voor al Rene erg vaak sip/ernstig kijkt en soms gespannen.
Betekent dit dat Rene geschrokken is van iets of iets niet had verwacht.
Astrid heeft dit ook een bettje vooral bij het bandje van de mol van vorige week stond ze nog al ver af.
Het kan ook betekenen dat ze alle bij gewoon goed op het spel letten.
Ferdi weet niet zeker wie de Mol is,dat weet ik ook bijna wel zeker.
Hij haald net niet de finalen.
Ook al is het verdacht dat hij toevallig weet waar de anderen op hebben gestemt als Mol.

Onder voorbehoud

Mol: Patricia (ik weet het nu niet meer zeker,maar toch is er iets niet goed aan haar..)
Winaar: Astrid (Afl: 4 ook)
Verliezend Finalist: Rene (afl 4: 4 ook)
Afvaller aflevering 5: Chandrika (gewoon een gevoel.Voor heen: Ron)

Ik weet het niet meer.. :'( :'(







« Laatst bewerkt op: 6-04-2003, 02:03:47 door Pierce Brosnan »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #36 Gepost op: 6-04-2003, 01:52:55 »

Ook al is het verdacht dat hij toevallig weet waar de anderen op hebben gestemt als Mol.

Volgens mij bluft Ferdi hier gewoon. Met liegen heeft hij geen moeite, dus hij kan zeggen wat hij wil. Intussen hoopt hij dan wel informatie los te peuteren van de ander.








Offline tureluurs

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #37 Gepost op: 6-04-2003, 02:02:15 »
Het lijstje:

Aafke verdenkt Ferdi
Astrid verdenkt Ferdi
Chandrika verdenkt Ferdi
Elise verdenkt Aafke en Ron (staat er echt!)
Ferdi verdenkt Chandrika
Patricia verdenkt Chandrika
Rene verdenkt Astrid
Ron verdenkt Elise

In Slowmo 3 maal gecheckt, ondanks de witte balk die over het midden heen zat.

En nu puzzelen ;-)

Wat mij opvalt is dat Ferdi het meest verdacht werd. Ging het 'gebruik maken van de verdenkingen' er misschien om dat de mol de meest verdachte kandi uitnodigt om bij de geld-kostende mol actie aanwezig te zijn, om zodoende de al bestaande verdenkingen in de groep nog meer te versterken en de aandacht van zichzelf af te leiden?









Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #38 Gepost op: 6-04-2003, 09:22:04 »
Als Astrid de mol zou zijn, waarom pakte ze dan de opdracht met de zaag en niet een andere. Het zou dan toch te veel opvallen dat ze moet hebben geoefend om zo'n zaag vast te houden en te gebruiken. Daarom denk ik dus dat Astrid de mol NIET is.

Verder denk ik wel dat de mol zich onder de opdracht met de lumberjacks bevond. Want ervan uitgaande dat iedereen die geen mol is een vrijstelling zou pakken - om zo verder in het spel te komen - dan kon er dus meer geld uit de pot verdwijnen. Ik denk dus dat de mol daarop gegokt heeft. Want hoe meer geld uit de pot hoe beter het was.

Ook vond ik Ron verdacht dat hij het won tegen een kampioen boomklimmen. Al is Ron natuurlijk niet echt zwaar dus zou het voor hem niet zo heel moeilijk moeten zijn om die boom in te klimmen. Ook treuzelde zijn lumberjack met het fluitje waardoor hij extra tijd had om die boom in te klimmen. Wel is waar niet zo heel veel tijd meer, maar mss net genoeg.

Twas idd een hele leuke uitzending. Zeker om Ferdi daar op zijn knieen door de sneeuw zien kruipen. Wat heb ik gelachen zeg.

Rene kan volgens mij ook de mol niet zijn. Dit helemaal omdat hij met het oefenen wel raak gooit en daarna niet meer. Dan zou hij met het oefenen ook wel mis hebben gegooid, anders valt het te veel op.

Dus ik blijf bij Ron als mol.

Groetjes Marielle







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #39 Gepost op: 6-04-2003, 10:52:47 »

Verder denk ik wel dat de mol zich onder de opdracht met de lumberjacks bevond. Want ervan uitgaande dat iedereen die geen mol is een vrijstelling zou pakken - om zo verder in het spel te komen - dan kon er dus meer geld uit de pot verdwijnen. Ik denk dus dat de mol daarop gegokt heeft. Want hoe meer geld uit de pot hoe beter het was.


Ik denk niet dat de mol bij de lumberjack-opdracht was. De mol kon namelijk al het geld uit de pot halen door het aantal gewonnen opdrachten goed te raden.
De mol is dus waarschijnlijk Ferdi of Elise, maar omdat het er bij Ferdi zo dik bovenop ligt, is Elise nog steeds mijn mol.







En tóch is Toine de mol!!!!