Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 38406 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 6-04-2003, 11:44:00 »
Zouden die lumberjacks niet te horen gekregen hebben wie de mol is, zodat ze weten of hij moet winnen of verliezen. De mol kan in principe alles geoefend hebben, zowel het zagen als het vuur maken als het boomklimmen en de echte lumberjacks kunnen daar dan op in spelen.

Ik denk wel dat de lumberjacks misschien zouden weten wie de mol is, als de mol zich onder de 6 kandi's van die opdracht zou bevinden. Ik denk eerlijk gezegd dat de mol iig koos voor 'n echte lumberjack en ook de opdracht gewonnen heeft om zo onmols over te komen, maar eigenlijk toch mols bezig te zijn. De lumberjack heeft dan de opdracht wel te verliezen van de kandi, maar niet op 'n erg opzichtige manier. Hij moest dus wel z'n best doen, maar net ietsjes minder als dat hij normaal zou doen. De mol heeft waarschijnlijk van te voren de opdracht(en) geoefend, zodat hij/zij toch zou kunnen winnen van de lumberjack zonder dat 't te opzichtig werd (dus zonder dat de lumberjack zijn opdracht zou moeten verpesten). Op deze manier kreeg de mol dan heel veel credit van de groep, maar heeft onopgemerkt dus kunnen mollen.

Ik denk dus ook dat Ron of Astrid de mol is. Beiden kozen voor 'n echte lumberjack en hebben hun opdracht wonderbaarlijk gewonnen. Vooral Astrid vind ik hier weer verdacht, omdat zij de eerste keuze bij de enveloppen had. Als ze natuurlijk 't kettingzagen had geoefend, moest ze wel zorgen dat ze die opdracht te pakken kreeg. Ik denk namelijk niet dat ze 't paalklimmen had gekund.  :-\


Citaat
De vraag is natuurlijk wanneer bekend werd wat Ferdi en Elise gekozen hebben voor de vrijstelling. Was dat voor of na het voltooien van de opdrachten. De vraag is dus: wist de mol hoeveel ze moesten goed hebben?

Ik den ook dat Ferdi en Elise misschien al hadden besloten hoeveel opdrachten er zouden worden gewonnen voordat de kandi's de opdrachten gingen uitvoeren. Op die manier zou de mol idd ingelicht kunnen worden en er voor kunnen zorgen de zijn/haar opdracht zou mislukken of winnen om zo op 't getal dat Ferdi en Elise hadden genoemd te komen. De mol blijft hierin natuurlijk nog steeds wel ook afhankelijk van de prestaties van de andere kandi's.

Maar dan kom ik weer bij Ron en Astrid uit. 't was helemaal niet vreemd geweest als zij hun opdracht hadden verloren. Ze moesten 't tenslotte opnemen tegen 'n echte lumberjack. Zij zouden dus makkelijk hun opdracht kunnen hebben verloren zonder dat iemand 't ze kwalijk zou nemen.

Ik blijf wel nog 'n beetje zitten met 't feit dat Angela de mol opdracht geeft om 'te zorgen dat ze hoog inzetten bij 't lumberjacken'. Ik begrijp eerlijk gezegd niet wat ze hiermee bedoeld. Ze konden toch zelf geen geld inzetten? Of ging 't over 't feit dat Ferdi en Elise met 'n hoog aantal moesten komen? Maar de mol en ook Angela wisten natuurlijk nog niet hoeveel van de lumberjack-duels gewonnen zouden worden. Ik krijg sterk 't vermoeden dat deze opdracht aan de mol meer te maken had met de boom-vind-opdracht. Maar ik denk eerlijk gezegd dat de mol daar achteraf gezien niet veel heeft hoeven doen, omdat de groep unaniem besloot om 't maximale bedrag in te zetten.

Ik ga er nog diep over nadenken geloof ik, want ik kom er nog niet echt uit.  :-\








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 6-04-2003, 12:17:45 »
We moeten bij de Lumberjack-opdracht vooral niet vergeten dat de mol natuurlijk er ook op gegokt kon hebben dat Ferdi en Elise wel voor de vrijstelling zouden gaan. (er vanuit gaande dat Ferdi en Elise niet de mol zijn) Door zijn/haar opdracht dan goed uit te voeren, zou er zelfs nog meer geld van de pot af kunnen gaan. Hoewel 't goed uitvoeren van de opdracht dus in eerste instantie erg onmols lijkt, blijkt 't dus uiteindelijk 'n negatiever resultaat op de pot hebben als de opdracht niet goed uitvoeren.

't lijkt dus alsof Astrid, Ron en Patricia ontzettend onmols waren tijdens deze opdracht, maar eigenlijk zijn ze dus juist heel mols bezig geweest!
Daar dacht ik eerst ook nog aan, maar heb ik al snel afgewimpeld. Want ze zouden het geld enkel verliezen als Elise en Ferdi exact juist geraden hadden hoeveel er gewonnen waren. OK je verliest meer geld als je als mol je wedstrijd wint, maar als ze het dan fout raden, heb je wel €1.000 extra gewonnen. Terwijl de kans dat ze het daadwerkelijk fout raden groter is dan dat ze het juist hebben.
Als mol gedraag je je gewoon normaal in die opdracht. Als je toevallig wint, ok dan, maar niet opzettelijk proberen te winnen lijkt me.


Verder is wie de mol is een topgeheim. Dus nee de lumberjacks wisten niet wie de mol is volgens mij. Als er al 2 verschillende Canadezen 3 maanden geleden mij gemaild hebben dat ze die boodschappenopdracht moesten doen, van de reversing falls bridge moesten springen en een opdracht op de Fundy Trail, dan konden die lumberjacks net zo goed iemand mailen wie de mol was en dat risico mogen ze niet lopen.

Ook moet je niet te veel nadenken over wat Angela zegt in het beginfilmpje iedere keer (waar ze de mol instructies geeft) want dat is allemaa lachteraf opgenomen. Omdat Ferdi in het interview zei dat hij wist wie wie verdacht gaa nze dat in het voorfilmpje lekker gebruiken natuurlijk.
Angela had een jas aan met een kap (of hoe noemen jullie dat) met zo'n soort berenvel erin. In de rest van de aflevering had ze die niet aan, dus het is niet tijdens die 2 dagen opgenomen en ook niet voroaf want toen had ze die ook nergens aan.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 6-04-2003, 12:47:06 »
Verder is wie de mol is een topgeheim. Dus nee de lumberjacks wisten niet wie de mol is volgens mij. Als er al 2 verschillende Canadezen 3 maanden geleden mij gemaild hebben dat ze die boodschappenopdracht moesten doen, van de reversing falls bridge moesten springen en een opdracht op de Fundy Trail, dan konden die lumberjacks net zo goed iemand mailen wie de mol was en dat risico mogen ze niet lopen.
Iemand heeft George toch ook leren waterskieën!
Die persoon heeft ook zijn mond niet voorbij gepraat.

Overigens lijkt het mij vrij makkelijk om mee te helpen zonder dat je weet wie de mol is. Je moet gewoon iets minder hard je best doen...  Als er iemand geoefend heeft, wint diegene, heeft niemand geoefend dan win jij.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 6-04-2003, 12:54:07 »
Ik snap de opdracht van Elise en Ferdi niet zo goed. Op de Nederlandse site word ik ook niet veel wijzer.
Ze moeten raden hoeveel kandidaten hebben gewonnen. Raden ze dat goed dan verdienen ze 1 vrijstelling en is de opdracht voor de anderen mislukt + dat ze het bedrag nog eens in moeten leveren.

Dan zie je ze praten over wat ze gaan doen. Kiezen tussen geld of een vrijstelling. Dus ze konden ook kiezen om geld te winnen?
Dus hebben ze het goed geraden en kiezen ze voor geld dan ??? houdt de groep het geld of krijgen ze dan geld?
Maar wat als het dan fout is?? dan is de opdracht voor de anderen toch ook niet verloren? Moesten ze dan ook geld inleveren??

Als ze wel extra geld hadden kunnen winnen... dan is hier dus 9000 euro verloren gaan?

dus 4 mogelijkheden:
fout +  geld => levert niks op
fout + vrijstelling => levert niks op
goed + vrijstelling => -/- 6000 euro
goed + geld => ook niks? of +/+ 3000 euro??

wie weet hoe het zit?










Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 6-04-2003, 13:01:45 »
Daar dacht ik eerst ook nog aan, maar heb ik al snel afgewimpeld. Want ze zouden het geld enkel verliezen als Elise en Ferdi exact juist geraden hadden hoeveel er gewonnen waren. OK je verliest meer geld als je als mol je wedstrijd wint, maar als ze het dan fout raden, heb je wel €1.000 extra gewonnen. Terwijl de kans dat ze het daadwerkelijk fout raden groter is dan dat ze het juist hebben.
Als mol gedraag je je gewoon normaal in die opdracht. Als je toevallig wint, ok dan, maar niet opzettelijk proberen te winnen lijkt me.

't kan natuurlijk ook zo zijn dat de mol erop gegokt heeft dat Ferdi en Elise 't wel goed zouden raden of iig er vanuit zouden gaan dat ze 3 zouden kiezen. 3 was hier namelijk 'n vrij logische keuze vond ik zelf. Dat Ferdi en Elise voor de vrijstelling zouden gaan, lag op zich ook wel voor de hand aangezien de gebeurtenissen van de dag ervoor. Ik weet dat 't dan 'n enorme gok van de mol was, maar misschien vond hij/zij 't in dit geval helemaal niet zo erg als Ferdi en Elise 't toch niet goed raadde en 't geld gewoon was gewonnen. 't was toch maar 'n klein bedrag en bovendien was 't bedrag in de pot nog behoorlijk laag, omdat er nog niet veel opdrachten succesvol waren uitgevoerd.


Citaat
Verder is wie de mol is een topgeheim. Dus nee de lumberjacks wisten niet wie de mol is volgens mij. Als er al 2 verschillende Canadezen 3 maanden geleden mij gemaild hebben dat ze die boodschappenopdracht moesten doen, van de reversing falls bridge moesten springen en een opdracht op de Fundy Trail, dan konden die lumberjacks net zo goed iemand mailen wie de mol was en dat risico mogen ze niet lopen.

Klopt idd wel wat je hier zegt. Maar eigenlijk hoefden de lumberjacks ook niet ingelicht te zijn over wie de mol is. Ze konden ook gewoon allemaal de opdracht hebben gekregen om wel hun best te doen, maar net ietsjes minder als dat ze normaal zouden doen. Door er dan tegenover 'n mol te zetten die flink geoefend heeft in zijn/haar opdracht, zou de mol dus de opdracht kunnen winnen.


Citaat
Ook moet je niet te veel nadenken over wat Angela zegt in het beginfilmpje iedere keer (waar ze de mol instructies geeft) want dat is allemaa lachteraf opgenomen. Omdat Ferdi in het interview zei dat hij wist wie wie verdacht gaa nze dat in het voorfilmpje lekker gebruiken natuurlijk.
Angela had een jas aan met een kap (of hoe noemen jullie dat) met zo'n soort berenvel erin. In de rest van de aflevering had ze die niet aan, dus het is niet tijdens die 2 dagen opgenomen en ook niet voroaf want toen had ze die ook nergens aan.

De filmpjes van Angela zullen idd wel achteraf opgenomen zijn en zijn bedacht naar aanleiding van wat er werkelijk gebeurd is tijdens de opdrachten. Maar dan nog slaat die opmerking ('zorg dat ze hoog inzetten bij 't lumberjacken') eigenlijk nergens op. Juist als 't achteraf bedacht en opgenomen is, konden de makers die uitspraak van Angela beter anders formuleren.  :-\








Re:Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 6-04-2003, 13:04:45 »
Hoi,

Waarom weet Elise bij de blinddoekopdracht ineens precies goed te melden dat ze nog 2 minuten tijd hebben?

paulus








Offline zoekertje

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 6-04-2003, 13:05:08 »
mmm, verschrikkelijk lastig deze uitzending. Elise en ferdi raken steeds meer verdacht, terwijl ik toch ron als mol had. Zijn boomklimactie is daarintegen weer te onmols en dat maakt hem in mijn ogen meer verdacht dan elise en ferdi. Elise zei bij het kampvuur dat ze moesten voorspellen hoeveel van de kanidaten zouden winnen. In dat geval zou de mol (ron?) ervoor kunnen zorgen dat het aantal wat elise en ferdi voorspelt hadden inderdaad zou kloppen.En dan zou ron dus weer wel de mol kunnen zijn.
Hou het voorlopig op ron, elise en ferdi zijn veel te verdacht gemaakt. Ik denk niet dat ze de mol al in aflevering 4 een vrijstelling laten nemen, valt te veel op. Maar het blijft gissen natuurlijk...








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 6-04-2003, 13:06:51 »
Dan zie je ze praten over wat ze gaan doen. Kiezen tussen geld of een vrijstelling. Dus ze konden ook kiezen om geld te winnen?
Dus hebben ze het goed geraden en kiezen ze voor geld dan ??? houdt de groep het geld of krijgen ze dan geld?
Maar wat als het dan fout is?? dan is de opdracht voor de anderen toch ook niet verloren? Moesten ze dan ook geld inleveren??

Als Elise en Ferdi 't goed zouden raden, zouden ze 1 vrijstelling krijgen en zou 't verdiende geld bij 't lumberjacken niet zijn gewonnen en zou er bovendien nog extra geld van de pot afgaan. Ze discussieerden of ze liever 'n vrijstelling wilden of 't geld voor de pot wilden behouden. Vandaar dat Ferdi verklaarde 'voor 't geld te gaan'. Hij wilde dus eigenlijk dat ze die vrijstelling niet zouden aannemen, waardoor de 3.000 euro van 't lumberjacken gewoon bij de pot zouden komen.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 6-04-2003, 13:12:46 »
en als ze het fout hadden dan???

dan was de situatie dus net zo als dat ze zouden gaan voor een goed antwoord en kiezen voor het geld. Wat een toeval zeg, dat er dan net een kandidaat zit die graag een vrijstelling wil. Had Aafke bijvoorbeeld bij Ferdi gezeten dan hadden ze helemaal op safe kunnen spelen en een fout antwoord kiezen, bijvoorbeeld dat 0 kandidaten wat gewonnen hadden, dan was er ook niks gebeurd ??? Dan had de groep ook de 3000 euro mogen houden?







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 6-04-2003, 13:18:14 »
Citaat
Aafke verdenkt Ferdi
Astrid verdenkt Ferdi
Chandrika verdenkt Ferdi
Elise verdenkt Aafke en Ron (staat er echt!)
Ferdi verdenkt Chandrika
Patricia verdenkt Chandrika
Rene verdenkt Astrid
Ron verdenkt Elise

Tegenstrijdigheden:

Ron verdenkt elise terwijl hij in alle afleveringen zegt dat hij op patricia stemt. Hij zegt ook in deze aflevering: ik heb bij patricia nog niets gezien dat op mol actie duidt dus DAAROM (?) is zij NOG STEEDS mijn mol.
waarom staat er dan elise achter zijn naam?

Elise verdenkt aafke en ron volgens het lijstje. Volgens de executies en haar biechten verdenkt zij Ferdi
Elise biedt zich aan als vrijwilliger en kiest ferdi als medekandidaat. Later geeft zij als reden aan omdat ze hem verdenkt  ???



===

In de vrijstellingsronde van afl3 (de brugsprong) heeft 1 van de vier de vrijstelling nodig gehad.

springers waren Chandrika, Rene, Ron en astrid.

chandrika en astrid verdenken ferdi. aafke echter ook.
Hebben zij in ieder geval dezelfde vragen fout moeten beantwoorden.

Aafke vliegt er echter niet uit. conclusie, chandrika en astrid waren veilig deze ronde.

ron verdenkt elise. Hier snap ik niks van  ???

Rene verdenkt astrid. Astrid was niet bij het lintjes spel, waar een aantal vragen over zijn gegaan. Die vragen heeft rene dan fout. Ik vermoed dat rene een rood scherm had gekregen.
bewijs: Deze aflevering zegt aafke voor astrid te gaan en zij is er nu uit. (terwijl ze toch voor ferdi lijkt te gaan dus ik snap het even niet meer)












Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 6-04-2003, 13:18:57 »
ik heb twee dingen die ik hier nog niet ben tegengekomen, maar ik heb ook niet het hele topic doorgelezen dus sorry als het al genoemd is

-als de mol per se een echte lumberjack wil hebben, hetgeen de meeste mensen denken, dan zou ie bij de eerste drie kiezers hebben moeten staan, omdat de kans anders bestond dat de drie lumberjacks al door de eerste drie kiezers gekozen was. de kans hier op is niet groot, maar zeker niet te verwaarlozen.
-over ron wordt door iedereen verteld dat hij de held van de dag was. ten eerste gaf me dit een deja-vu richting george die door iedereen als held bestempeld werd na het fietsen. ten tweede antwoorde ron hierop: dus ze vinden me de held van de dag? dan hoop ik maar dat ze niet teveel van me verwachten (of iets van die strekking).

verder vind ik het erg jammer dat aafke er uit is, vond haar eerlijk gezegd steeds sympathieker worden. ik heb heel erg gelachen om ferdi, hoe ie over de grond kroop :) ik heb voor mezelf besloten deze aflevering zonder negatieve gevoelens richting patricia en ferdi te bekijken, en toen vielen ze best mee. ik denk dat het helemaal niet zulke vervelende mensen zijn. vooral patricia vond ik best wel aardig gisteren. maar goed, ik weet nog steeds niet wie de mol is. astrid zou nog steeds goed kunnen, vooral omdat ze zo goed hout kan zagen, maar ook chandrika vind ik erg verdacht worden, al kan ik niet precies zeggen waarom. volgens mij zijn de enige die er volgende week zeker nog niet uit gaan ferdi en elise (maar elise weet ik niet meer helemaal zeker).







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline zoekertje

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 6-04-2003, 13:25:59 »
vond patricia en ferdi ook sportief en aardig deze week. Even over die verdenkingen: er zat een reisdag tussen derde aflevering en vierde aflevering. In die tussentijd kunnen kanidaten van mening veranderen. je zit tenslotte de hele dag met iemand in de auto en die tijd kun je gebruiken om de mol te ontmaskeren. Aafke zei dan ook dat ze chandrika eerst verdacht en daarna niet meer (en zij zat bij chandrika in de auto tijdens de reisdag).








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 6-04-2003, 13:42:08 »
ik heb net de video nog een keer terug gekeken en wat aantekeningen gemaakt. Dit is wat mij oa opviel:

* Introfilmpje met Angela is waarschijnlijk later opgenomen: angela heeft andere jas aan en staat voor zo'n oer Hollandse schutting. Ze zegt: "vond je het eng dat ze naar je keken? Jou kenende denk ik niet" Als Ron de mol zou zijn zou ze dit waarschijnlijk niet zeggen. Ron houd er niet van om in de 'spotlights'te staan dus hij zou het misschien juist wel eng vinden dat ze naar hem keken.

* Elise zegt dat ze Ferdi als de hele tijd verdenkt, dit klopt niet met wat op het briefje met testresultaten staat dat we aan het begin v/d uitzending zien. Daar staat op Elise verdenkt Aafke + Ron

* Chandrika komt wel met een hele erge big smile aangelopen tijdens de lumberjack opdracht. Als ze dit vooraf geoefend heeft kan ik me voorstellen dat je moet lachen als je al die attributen  ziet staan  -> herkenning.

* Tijdens die opdracht staan ze in een bepaalde volgorde (Chandrika, Rene, Astrid, Patricia, Ron, Aafke)in deze volgorde kiezen ze ook de lumberjacks uit (eerst mag Chandrika kiezen enz) Bij het envelop trekken houden ze zich niet aan deze volgorde. Angela laat Astrid eerst kiezen, terwijl ze ergens in het midden staat. Ik denk trouwens niet dat de mol weet welke opdracht in welke envelope zit.

* Astrid staat als 3e in de rij en mag dus als 3e een lumberjack kiezen. Als je als 3e kiest ben je er zeker van dat je een echte kan kiezen, er zijn er immers drie.

* Tijdens de ondervraging vraagt Astrid helemaal niet over het spel maar begint ze over een heel ander onderwerp (dat ze wel eens model is voor een schilder) omdat ze het zogenaamd ff helemaal gehad heeft met het spel. jaja Ze was denk ik bang dat ze zich zou verspreken

* Nadat Ron heeft gewonnen met boomklimmen zegt hij: "ben ik een held? Ik mag hopen van niet anders gaan ze nog dingen van me verwachten"
Van de mol moet je natuurlijk niet verwachten dat ie opdrachten goed laat gaan hé.  

* Tijdens de biecht zit aafke in de de kamer van het huisje in het bos uit de vorige aflevering (met die spiegel op de achtergrond) De rest zit in een tent met balen stro. Dit klopt dus met het feit dat Aafke eruit ligt. Zij heeft niet meer hoeven overnachten in die tent. Daarom was ik er tijdens de uitzending al vrij zeker van dat Aafke eruit moest deze keer.

* ferdi zegt tegen Ron dat ie weet wie hij verdenkt. (omdat hij het lijstje heeft gezien, of is het gewoon bluf??)

* Bij de blinddoek opdr. zegt iedereen volmondig 'ja' over het inzetten van E 5000,- behalve Ron, die staat er maar een beetje bij. (Chandrika is buiten beeld)

* Tijdens die opdracht vraagt Aafke iets over een boomstam die daar ligt. Tijdens de biecht hoor je haar zeggen: "Hij zegt meteen nee dat is hem niet, daar was ik verbaast over" wie bedoelt ze met "hij"???

* Bij biecht met rene en ferdi hebben ze zo'n rare vervormde stem met als op het filmpje op die laptop.

* Tijdens de blinddoek opdr. wisten ze, ik geloof Elise, precies dat ze nog 4 min de tijd hadden. Als je een blinddoek voor hebt kun je toch geen klok kijken lijkt me.

* Ferdi gaf tijdens die opdracht geen antwoord toen Aafke aan hem vroeg wie hij was.

* Ferdi zegt dat het hem niet om het geld te doen is. Nee de mol speelt niet voor geld natuurlijk.

* Astrid zegt dat ze het gevoel heeft dat ze er in een van de volgende afleveringen eruit gaat, omdat ze niet weet wie de mol is.

* Tijdens de test vult Chandrika bij een vraag in dat de mol niet van de brug sprong.

* Op het blaadje met test resultaten staat dat Ron Elise verdenkt maar tijdens de test zegt hij dat Patricia voor hem nóg steeds verdachte nummer 1 is.

* De filmpjes die volgende week komen (klimmen bij een waterval en het dansen) In de introfilmpjes zie je Rene en Chandrika dit doen. Ferdi (paintball) en Elise (auto rijden) komen dus waarschijnlijk de uitzending dáárna pas aan bod. Zij gaan er dus de volgende keer (waarschijnlijk) niet uit.


Pffff dat was een lang verhaal.  :P Als er iets niet klopt verbeter het dan. Ik hoop dat iemand er iets mee kan.















Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Eric

  • Forumlid
Re:Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 6-04-2003, 13:53:13 »
Er zijn me twee dingen opgevallen deze aflevering. Bij het raden door Elise en Ferdi is drie een onlogische keuze. Normaal kan je verwachten dat alle wedstrijden van echte lumberjacks verloren wordt en van de andere verwacht je dus de helft (1 of 2). Het kiezen voor drie en ook nog exact inschatten wie gewonnen heeft is wel verdacht.

Het is toch wel belangrijk te weten op wie Aafke gestemd heeft. Ze twijfelde tussen Patricia, Astrid en Ferdi. Aafje stemde op kamer 109. Astrid zat op 117 en Ferdi op 108. Heeft ze dus op Patricia gestemd??








Offline gj

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 6-04-2003, 14:12:52 »
Ik denk nog steeds Ferdi. Dat Aafke op hem gestemd heeft, betekend niet automatisch dat ze dan niet kan afvallen (alhoewel dat wel aannemelijk is, vooral in het begin van het spel)..... In het verleden is dit vaak gebeurd!

Overigens moet je bij de lumberjacks-wedstrijden niet teveel letten op de prestaties. Dat Chandrika, ondanks haar goede pogingen, het water niet kreeg overgekookt, betekend niet dat ze de mol niet kan zijn. De instructies aan de mol lijken me zo uitgebreid dat haar wel eens kan zijn verteld wat ze kan doen om goed over te komen, maar niet te winnen. De echte lumberjack bouwde immers een hele stellage om het blikje, waardoor Chandrika nooit had kunnen winnen.

Overigens: als Rene de mol zou zijn, zou hij nooit in de repetities zo goed hebben gegooid en daarna bij de echte wedstrijd zo slecht. Immers, dit is wel heel duidelijk voor zijn medekandidaten, die stonden te kijken.

Ik gok dus nog steeds op Ferdi, alhoewel hij wel heel duidelijk als mol wordt neergezet. Maar.... zei Angela dat niet in de intro, pas op dat je niet TEveel opvalt  ;)








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 6-04-2003, 16:07:01 »
Citaat
Overigens: als Rene de mol zou zijn, zou hij nooit in de repetities zo goed hebben gegooid en daarna bij de echte wedstrijd zo slecht. Immers, dit is wel heel duidelijk voor zijn medekandidaten, die stonden te kijken.

Rene was wel erg verbaasd dat niemand hem erop aansprak dat hij eerst 3 keer raak gooit en vervolgens 3 keer mist. Als hij de mol wil hij niet te veel opvallen door alles fout te doen, dus wilde hij ook wat raak gooien. Misschien dat hij in de oefenronde ook eens mis wilde gooien maar dat hij per ongeluk toch raak gooit.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 6-04-2003, 16:32:01 »
Wat een verwarrende aflevering! Nou ja, in de zin dat ik nu weer compleet in verwarring ben over de mol dan. Geweldig! :D

Ron wordt me nu echt veel te verdacht in beeld gebracht. Gelijk al tijdens de intro, als Angela zegt dat ze vindt dat de mol wel veel risico heeft genomen o.i.d., zie je beelden van Ron die van de brug springt. En dan die opmerking 'straks gaan ze nog dingen van me verwachten' nadat hij gehoord heeft dat hij de held van de dag was.... Ik weet het niet hoor. Hij kan het nog steeds heel goed zijn, maar het begint er nu ook bij Ron een beetje dik bovenop te liggen.

Elise daarentegen is nu weer met stip gestegen op mijn lijstje verdachten. Achteraf bleek ze in de ideale molpositie te zijn, toen zij en Ferdi mochten beslissen over het gewonnen geld in de lumberjack opdracht. Maar ja, De Mol weet dat natuurlijk al vantevoren! En ze bood zich ook zó snel aan toen Angela een vrijwilliger vroeg. Nog voordat Angela zei 'iemand die nog niet geweest is' had ze haar hand al opgestoken. En haar verdere gedrag was ook precies zoals de mol dat ook gedaan zou hebben. Precies het goede aantal gewonnen wedstrijden raden, voor de vrijstelling gaan en zich niet om laten praten door Ferdi... En dat Ferdi die vrijstelling uiteindelijk kreeg leek haar gek genoeg niet zo heel veel te doen. Sportiviteit of had ze haar taak gewoon al volbracht?

Dit alles stelt haar gedrag van vorige week bij de springopdracht en het lintjes zoeken voor mij ook weer in een totaal ander daglicht. En laten we ook niet vergeten dat ook Elise vóór afkopen van de executie stemde in aflevering 2!







« Laatst bewerkt op: 6-04-2003, 16:35:32 door Jayne »

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 6-04-2003, 16:33:20 »
en als ze het fout hadden dan???

Volgens mij was er gewoon niets gebeurd als ze het fout hadden gehad. De keuze vrijstelling/geld was er alleen als ze juist raadden hoeveel opdrachten de anderen gewonnen hadden. Als ze dit fout hadden gehad, hadden zij geen keuze, en zouden de anderen gewoon 3000 euro verdient hebben.

Net als Robbieazerty geloof ik absoluut niet dat die lumberjacks weten wie de mol is, of dat ze wat-voor-instructie dan ook gekregen hebben om minder hun best te doen dan anders.

Verder roept iedereen hier dat Ron in de biecht Patricia verdenkt, maar (zoals ik al eerder schreef) volgens mij is dat puur knip-en-plak werk van de montage. (zie eerder bericht). Ik heb in ieder geval bij de biechts van het brug-springen opgeschreven dat Ron Elise of Ferdi noemde als verdachten.







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 6-04-2003, 17:07:29 »
Heej, zou de jas (mét opvallende capuchon) geen hint kunnen zijn... Verder is dit de eerste aflevering dat de foto van Elise niet de afsluitende is. Ook is het filmpje van Elise nog niet geweest, ook niet in het vooruitblik naar volgende week ??? ??? Mol of winnaar???
Ik verdenk haar voor  de functie van Mol!!!







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re:Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 6-04-2003, 20:26:22 »
Kan iemand pleasssse ff gaan uitvinden wat voor rare geluiden er allemaal te horen zijn deze aflevering? Want er zijn toch duidelijk rare geluiden te horen tijdens de opdracht van Elise en Ferdi *als ze moeten kiezen hoeveel de eindstand werd bij die andere opdracht en ook nog een stukje evrder bij Rene geloof ik. Wil iemand dat doen? Dan is diegene echt de best in the world :-*, want ik heb er geen spullen voor om dit te doen...