Auteur Topic: 4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)  (gelezen 18538 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #20 Gepost op: 7-04-2003, 14:55:00 »
Het kan zeker op Ferdi of Patricia slaan

Aafke zij in de aflevering iets van: Ze zouden zich moeten schamen dat ze zich zo tegen Chandrika gedragen.Kinder Achtig hoor.

Weet je het zeker? Dit heb ik niet gehoord. :-\








Offline Smikkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #21 Gepost op: 7-04-2003, 14:58:10 »
Oke nu mijn tweede idee/gevoel/ingeving.
Ze lieten dit stukje horen:

Such a shame to believe in escape
'A life on every face'
And that's a change
Till I'm finally left with an eight
Tell me to relax, I just stare
Maybe I don't know if I should change
A feeling that we share
It's a shame


Escape= vrijstelling, kan dus op ferdie of Elise slaan.
Left with an eight= kamernummer ferdie is 108, left with an eight.
Tell me to relax= Kan op Ferdie en Elise slaan, zij gingen tenslotte relaxen, wie van de twee zat er tijdens de aflevering lekker te staren???
should change= Ferdie switcht van geen vrijstelling naar wel de vrijstelling en gaat hierin dus mee in  het gevoel van Elise. (A feeling dat we share)
It's a shame= Ferdie en Elise moeten zich schamen dat het kiezen voor de vrijstelling geld heeft gekost.

Zo dat is mijn tweede idee, maar het klopt eigenlijk niet met mijn idee van de mol. Ik denk namelijk dat het Ron is, maar als ik dit zo terug lees gaat het erg over Elise en Ferdie.
Ach ik weet het ook niet.
Groetjes Smikkie








Offline juultjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ben ik
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #22 Gepost op: 7-04-2003, 14:59:46 »
misschien sloe het op ferdi dat hij zich versporken had dat hij zei van ik weet wie wie verdenkt? of op chandrika die per ongeluk wist dat ze nog maar 4 minuten hadden?

ik zeg maar wat?







always look on the bright side of life

Offline amj

  • Forumlid
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #23 Gepost op: 7-04-2003, 15:16:14 »
De eerste regel:
"Such a shame to believe in escape"
Zou escape met vrijstelling te maken kunnen hebben?








Offline DarkJester

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #24 Gepost op: 7-04-2003, 15:16:42 »
'Such a Shame' staat op het album 'It's My Life' van 'Talk Talk'.

Dat lijkt te verwijzen naar Astrid (haar interview met René).







« Laatst bewerkt op: 7-04-2003, 15:17:31 door DarkJester »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #25 Gepost op: 7-04-2003, 15:25:28 »
'Such a Shame' staat op het album 'It's My Life' van 'Talk Talk'.

Dat lijkt te verwijzen naar Astrid (haar interview met René).

Ja, inderdaad! Goed gevonden. :D








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #26 Gepost op: 7-04-2003, 15:27:30 »
Aangezien 't liedje van de groep 'Talk talk' is, denk ik dat 't misschien wel te maken heeft met de onderlinge interviews in aflevering 4. Ik kan alleen nog niet helemaal 't verband leggen tussen die interviews en 't zinnetje 'it's a shame to believe in escape', wat ik trouwens zo op 't eerste gezicht zou opvatten als dat de kandi's erg naief zijn als ze denken te kunnen ontsnappen uit de greep van de mol.  :-\

Ik denk iig dat we 't echt moeten zoeken in de zinnen die we te horen hebben gekregen (en niet zo zeer met de rest van 't nummer) eventueel in samenhang met de groepsnaam 'talk talk'.








Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #27 Gepost op: 7-04-2003, 15:54:55 »
Talk Talk
De belangrijkste man van Talk Talk was Mark Hollis. In de jaren zeventig speelde hij onder invloed van Otis Redding soul en blues nummers, net als zijn broer Eddie (Eddie and The Hot Rods). In de punkperiode maakte Mark Hollis met zijn groepje The Reaction enkele singeltjes.

Talk Talk wordt in 1981 door Mark Hollis opgericht. Naast Hollis bestond de band uit Simon Brenner (toetsen), Paul Webb (bas) en Lee Harris (drums). Dankzij enkele succesvolle radio-optredens en een demo komt Talk Talk bij maatschappij EMI terecht.
In 1982 verscheen het modieuze album "The party's over". Hierop zijn veel synthesizerklanken te horen. Een jaar later werd "It's my life" opgenomen. Het album, waarop akoestische instrumenten een hoofdrol vervullen, verscheen een jaar later. "It's my life" en "Such A Shame" werden grote singlesuccessen, niet alleen in Europa, maar ook in de Verenigde Staten.

Op "The colour of spring" (1986) staat de piano op de voorgrond. Het album bevat een aantal zeer goede nummers, zoals "Life's what you make it". De fans moeten vervolgens twee jaar wachten op een nieuw album van Talk Talk. In 1988 verscheen het moralistische conceptalbum "Spirit of Eden", waarop de geesten van Satie en Debussy ronddwalen. Door de critici werd dit album goed ontvangen, maar het album verkocht minder goed dan haar voorgangers.

Door problemen met de platenmaatschappij en het vertrek van enkele bandleden verscheen het geweldige "Laughing stock" pas in 1991. Hierop werd de lijn van het vorige album van Talk Talk doorgetrokken.

Nog enkele leuke feiten : ze maakten visueel veel gebruik van vlinders ed , en Mark Hollis trad nagenoeg vaak op zijn blote voeten op.







Wij willen WIDM in 2004 !

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #28 Gepost op: 7-04-2003, 16:09:28 »
Weet je wat ook wel leuk is... Als je op Google Such a Shame Talk Talk invoert en je kijkt bij de eerste afbeelding.. dan zie je...........


Take me to the river!!

 ;D







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #29 Gepost op: 7-04-2003, 16:27:49 »
mmmmmm.. TALK TALK
Astrid vindt dat ze teveel praat (talk talk) en daarom heeft ze zo'n spraakcursus gedaan








Offline brammetje

  • Forumlid
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #30 Gepost op: 7-04-2003, 16:39:26 »
misschien moeten we het in de te hore zinnen zoeken.... maar misschien ook niet duss.:

The dice decide my fate
And that's a shame

elise wilde graag de vrijstelling, maar door een coin-toss werd haar lot beslist, en daarmee dus ook dat van ferdi.....

useful?







WIJ WILLEN WIDM IN 2004! Met een (zo mogelijk) betere mol als elise!! (zij is weliswaar tot nu toe een van de beste, maar toch)

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #31 Gepost op: 7-04-2003, 17:00:52 »
Ik verspil mijn tijd niet zo aan die aanwijzingen. Je kunt ze op zoveel manieren intrepeteren dat iedereen de mol wel kan zijn. Volgens mij zorgen ze alleen maar voor een dwaalspoor. Ik blijf geloven in wat ik op tv kan afleiden.








Online Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #32 Gepost op: 7-04-2003, 23:37:13 »
Helemaal mee eens. De muzikale 'aanwijzingen' voegen niets toe, maar zorgen alleen maar voor discussies en leiden af van de aanwijzingen die we gezien hebben.

Vorig jaar, toen na afloop werd uitgelegd hoe de muzikale aanwijzingen op George sloegen, reageerden de meesten van ons vol ongeloof: de aanwijzingen waren vergezocht of ze waren zo algemeen dat ze op iedereen hadden kunnen slaan.







Goede jacht!

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #33 Gepost op: 7-04-2003, 23:47:53 »
Helemaal mee eens. De muzikale 'aanwijzingen' voegen niets toe, maar zorgen alleen maar voor discussies en leiden af van de aanwijzingen die we gezien hebben.

Vorig jaar, toen na afloop werd uitgelegd hoe de muzikale aanwijzingen op George sloegen, reageerden de meesten van ons vol ongeloof: de aanwijzingen waren vergezocht of ze waren zo algemeen dat ze op iedereen hadden kunnen slaan.

Helemaal mee eens, de muzikale aanwijzingen kan je echt helemaal niks mee...Ze zijn op iedereen toepasbaar....Ze liggen in een deuk bij de redactie op al die reacties hier  :D







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #34 Gepost op: 8-04-2003, 09:58:54 »
kan het fragment ook op de volgende afvaller slaan?

it's a shame to believe in escape.
ferdi krijgt nu een vrijstelling maar vliegt er de volgende keer uit ==> jammer dat hij in de vrijstelling geloofde.










we're back :(

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #35 Gepost op: 8-04-2003, 10:37:23 »
kan het fragment ook op de volgende afvaller slaan?

it's a shame to believe in escape.
ferdi krijgt nu een vrijstelling maar vliegt er de volgende keer uit ==> jammer dat hij in de vrijstelling geloofde.


Zou niet moeten kunnen. De geluidsfragmenten worden meegegeven aan de afgevallen kandidaat (en zouden bovendien betrekking moeten hebben op iets dat mol heeft gedaan).







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Mollom

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie het weet, mag 't zeggen...
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #36 Gepost op: 8-04-2003, 13:40:17 »
Till I'm finally left with an EIGHT.

Wiens kamernummer in het motel eindigt op een ACHT?

Juistem,  Ferdi de Mol. :D







Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone!

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #37 Gepost op: 8-04-2003, 13:42:24 »
Hoe zouden ze die muziekfragmenten uitzoeken??
Volgens mij pakken ze gewoon een willekeurig nummer en verzinnen ze er later bij wat ze ermee bedoelen.

Net zoals wij dus  ;D







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline thie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenstreek? Nou...
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #38 Gepost op: 8-04-2003, 14:27:57 »
Het kan zeker op Ferdi of Patricia slaan

Aafke zij in de aflevering iets van: Ze zouden zich moeten schamen dat ze zich zo tegen Chandrika gedragen.Kinder Achtig hoor.

Shame in 'Such a shame to' moet je niet vertalen met 'schamen' of schande maar betekent iets als:

Zo jammer om....
Zonde om...








E.Thie Phone Mole

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:4de Muziekale aanwijzing (07 Aprill 2003)
« Reactie #39 Gepost op: 8-04-2003, 19:01:36 »

Such a shame to believe in escape

Dit wijst wel overduidelijk naar Elise die voor de vrijstelling wou gaan en die misliep

'A life on every face'

Heeft dit wat te maken met Astrid en René. Astrid vertelt René over haar leven

And that's a change
Till I'm finally left with an eight


Heeft de mol besloten een nieuwe tactiek te gaan volgen nu de '8ste' is weggegaan

Tell me to relax, I just stare

Dus de mol heeft niet gekozen voor de relaxopdracht?

Maybe I don't know if I should change

Angela vindt dat de mol teveel risico neemt, maar de mol is gewoon doorgegaan met flink te mollen

A feeling that we share
It's a shame


Kan dit wijzen op de gezamenlijke gevoelens van Ferdi en Patricia die Chandrika verdenken en daar nog best hard over zijn geweest?


Of te wel: Zoek je rot naar een tip en je vindt er voor elke kandidaat wel een.