Auteur Topic: 6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)  (gelezen 16446 keer)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #40 Gepost op: 22-04-2003, 03:09:51 »
Take the money and run (omgekeerd) zou kunnen betekenen: take the money and come back.

Omgekeerd zou het ook kunnen betekenen: laat het geld achter( René) en loop terug (René) ;)








Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #41 Gepost op: 22-04-2003, 16:50:14 »
Kleine opmerking: volgens mij zat er in de koffer geen geld maar alleen een vrijstelling. Het geld zouden ze krijgen als de opdracht geslaagd was.  ::)
Maar dat neemt natuurlijk de opmerking van René tegen Elise niet weg (die had het over geld). Ik weet alleen nog niet wat we met het omdraaien moeten  ???







'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #42 Gepost op: 22-04-2003, 17:07:57 »
Kleine opmerking: volgens mij zat er in de koffer geen geld maar alleen een vrijstelling. Het geld zouden ze krijgen als de opdracht geslaagd was.

Volgens mij vertelde Angela het precies andersom. Het geld zat in de koffer en Ron kreeg de vrijstelling als hij de koffer alleen meenam, zonder kandidaten








Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #43 Gepost op: 23-04-2003, 03:14:47 »
Take the money and run. Deze aanwijzing ligt er zo dik bovenop dat ik niet snap dat niemand het ziet.

Wat was nou het belangrijkste (en spraakmakendste) moment van vorige week dat er zelfs een ‘wordt vervolgd’ van werd gemaakt? Juist! Het aanbod dat Astrid kreeg om vrijwillig het spel te verlaten in ruil voor 7000 euro. Take the money and run. Ze keerde terug naar Nederland, vandaar dat ’t fragment achteruit gespeeld werd. De aanwijzing sloeg dus duidelijk op Astrid.

Of wacht ’s even. Na twee uur op het eiland gezeten te hebben, stelde Ferdi voor het kistje te openen. Dat kostte 2500 euro. Take the money (laat het geld maar zitten) and run (van het eiland af). Toen Elise meldde dat het openen van de envelop ook weer 2500 euro zou kosten, brulde Ferdi direct: “Dat geld maakt geen bal uit, maak maar open!” Met de aanwijzing konden ze de opdracht halen en 5000 euro verdienen (take the money) maar dan moesten ze wel naar het hotel rennen (and run). De muzikale aanwijzing sloeg dus op Ferdi. Is Ferdi dus de mol?

Tja, er was ook nog een koffertje met geld. Nadat Angela de opdracht had uitgelegd, gaf ze het koffertje aan… Chandrika! Die pakte het direct aan (take the money) en de groep begon te lopen (and run). Voor mij een duidelijke aanwijzing dat Chandrika de mol is. De aanwijzing sloeg op haar.

Hoewel, Chandrika wordt geraakt en even later zien we René met het koffertje. Ineens begint hij te rennen (take the money and run) totdat hij wordt neergeschoten. Hij laat het koffertje staan en loopt terug. (Daarom wordt het fragment achteruit gedraaid.) En welke instructie geeft hij Elise? “Het beste is: koffer pakken en als een raket naar dat ding.” Dus: Take the money and run. Kan het nóg duidelijker? De aanwijziging slaat op René. Hij is dus de mol.

Maar toch… Elise sluipt nu voorzichtig naar het koffertje. Pakt het op en begint al schietende naar de helicopter te rennen. Take the money and run. Een kind kan zien dat de aanwijzing naar de schijnbaar onschuldige Elise verwijst. Zij is de enige bij wie je ziet dat ze zelfstandig het koffertje oppakt en direct daarna begint te rennen. Take the money and run. Elise dus?

Maar let nu even op. De regel ‘take the money and run’ wordt vier keer gezongen. En wie was de vierde persoon die het koffertje oppakte? En er met het geld vandoor ging? En terug (achteruit) naar de helicopter rende? En ervoor zorgde dat de groep het geld kwijtraakte? De mol natuurlijk. Ron dus. Take the money and run. En zorgde Ron er niet al eens eerder voor dat een opdracht mislukte omdat hij de blokhut voorbij rende hoewel er daarna geen enkel rood lintje meer te zien was?

Tegen degene die nu nog niet overtuigd is, kan ik alleen maar zeggen: kijk zaterdagavond!

Ruud








Goede jacht!

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #44 Gepost op: 23-04-2003, 07:24:29 »
Welnee dat is veel te simpel allemaal... net als vorig jaar met het m.i. fragment achterstevoren, dat op het abseilen sloeg... waardoor je de hint kreeg dat de mol met zijn hoofd gewoon omhoog abseilde i.p.v. naar beneden zoals in de film... Is de hint nu de mol heeft niet het geld gepakt en rende niet...
Dat waren Patricia en Ferdi...

 ;D ;D

Maar mooi gedaan Ruud, we kunnen gewoon alle kanten op... maar het moet wel slaan op alf. 6. En ik denk dat we nu toch wel een fragment goed hebben opgelost, volgens mij alle mogelijkheden zo'n beetje gehad... de mijne is de juiste natuurlijk, maar we zullen zien...  ;D ;D







« Laatst bewerkt op: 23-04-2003, 07:25:22 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #45 Gepost op: 23-04-2003, 16:09:39 »
Ik sluit me helemaal bij Ruud2003 aan! Uitstekende analyse! ;D
Vooral gezien het feit dat zelfs Angela aan haar mol begint te twijfelen bij het beluisteren van de muzikale aanwijzingen!  :-X







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #46 Gepost op: 25-04-2003, 10:55:38 »
Ga toch voor de oplossing dat het gaat om don't take the money and stay gaat.

Ron zorgt ervoor dat er geen geld in de pot komt en dat hij mag blijven. Ron is gewoon mijn mol!







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #47 Gepost op: 25-04-2003, 11:29:38 »
Mijn man(=muziekkenner) weet 100% zeker dat dit fragment van Steve Miller is, het is het 7e nummer op de album Fly Like an Eagle uit 1976.

De film Take The Money and Run(1969) is van Woody Allen, (hij speelt trouwens ook de hoofdrol).



En wanneer je dit combineert met het dagboek van de Mol, wordt er misschien wat meer duidelijk??
Alleen, als je een belangrijk ding over het hoofd ziet en iets anders weer niet ziet aankomen, verdien je het als groep niet te verdienen. Nee echt, de groep is in mijn ogen diep gezonken. Sommigen voelen zich verraden. En dat in dit spel. Het lijkt verdraaid wel alsof ik niet voldoende uit de verf kom.
Terwijl ik zit te schrijven moet ik telkens even grinniken. Ik kan er niets aan doen, maar steeds schieten van die dubbelzinnige dingen door mijn hoofd. Verraad hing in de lucht en vandaag zelfs letterlijk. Daar zal het wel aan liggen.








laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #48 Gepost op: 25-04-2003, 12:06:54 »
Het kan ook zo zijn dat de mol tot 4 x toe betrokken (anderen stimuleert) is geweest bij "pak het geld (avro) en loop er mee weg" (kandidaat)

Elise:
afkopen executie: lever het geld maar in en iedereen door...
Springen van de brug: offert zichzelf erg duidelijk op zodat een ander weer "weg kan lopen"
Lumberjack raden: lijkt me duidelijk...
Paintball opdracht: ze overhandigd nu zelfs het geld aan de kandidaat die er mee weg kan lopen...  









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline marpost

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #49 Gepost op: 25-04-2003, 14:44:24 »
Lijkt me duidelijk Ron he, hij was van het begin af aan al mijn mol, sluw en niet te opvallend en de muzikale aanwijzing samen met het dagboek slaat op zijn verraad.

Alleen is het wel erg duidelijk allemaal. Ik heb het idee dat de AVRO ons wil laten geloven dat het Ron is en dat we verder moeten kijken. Het voor de hand liggendste na de muzikale aanwijzing is Ron, maar dat kan nooit de bedoeling van de AVRO zijn. Zie vorig jaar, Prince was de verdachte, alle aanwijzingen leidden naar hem..

Ik denk dat je niet te diep moet ingaan op de muzikale aanwijzing, je kan erzoveel kanten mee op! Kijk naar het algehele plaatje, de beste acteurs, neem nou Elise... Oh wat was ze zielig, wat voele ze zich verraden...








Offline cmeijburg

  • Forumlid
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #50 Gepost op: 25-04-2003, 14:55:45 »
Hoe kan ik die mp3'tjes achterstevoren afspelen?  ???
Is daar een speciaal programmatje voor?

Chris








Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #51 Gepost op: 25-04-2003, 15:15:47 »
Hoe kan ik die mp3'tjes achterstevoren afspelen?  ???
Is daar een speciaal programmatje voor?

Chris

Als je de laatste hint wilt beluisteren, kan je die hier vinden: http://www.bennink.info/mol/molnl/6back.mp3

Er zijn hier gelukkig heel handige en behulpzame mensen op het forum. :)







laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #52 Gepost op: 25-04-2003, 16:35:45 »
Als je het volgende adres kopieert naar je browser:

ftp://wieisde:mol@130.89.161.103:45/Schiffers%20FM/6e%20fragment/

Zie je het fragment zoals het is uitgezonden door Schiffers FM (030418molafval_6.mp3), het fragment omgedraaid zodat het niet meer achterstevoren is (6back.mp3) en het complete oorspronkelijke nummer.








Anonymol2

  • Gast
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #53 Gepost op: 25-04-2003, 17:02:33 »
Zoals met elke muzikale aanwijzing, je kunt ze op alle manieren uitleggen. Als je vind dat Ron de mol is, zie je in de muzikale aanwijzing een hint richting Ron. Maar het is maar net hoe je het bekijkt, ze geven bij de AVRO heus geen doorslaggevende hint weg.








Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #54 Gepost op: 26-04-2003, 19:46:35 »
Ik denk dat de aanwijzing op Elise sloeg, zij was immers degene die als laatste met de koffer rende voordat Ron op haar schoot.







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline tjabbinga

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:6de muziekale aanwijzing (21 April 2003)
« Reactie #55 Gepost op: 28-04-2003, 22:46:30 »
op de site van schiffers.fm staat expliciet dat een fragment niet voor niets achterstevoren wordt gedraaid. al cryptogrammend is er maar een conclusie: de mol rende niet met geld. ferdi dus (patricia was op het moment van het muziekfragment al naar huis)