Auteur Topic: Roeland is niet de mol!  (gelezen 84050 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 23-01-2005, 22:21:02 »
De zogenaamd verbrandde bagage van Karen en Jantien kregen ze gewoon terug ja. Maar dat was nadat 't die nacht compleet uit de hand liep bij een discussie over 't verbranden van de bagage bij die opdracht. De bagage die niet in de 2 grote plunjezakken werd gestopt op de dam, kwam de rest van 't spel niet meer terug.

Terugkopen van bagage is dus nog niet voorgekomen, maar ik bedacht me gewoon dat dit nu wel 'ns zou kunnen gebeuren. En mocht dat gebeuren, dan ga ik Roeland zeker meer verdenken, omdat 't verkiezen van de rugzakken van de mannen boven die van de vrouwen, toch wel ineens erg mols wordt dan.

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2005, 22:23:15 »
De zogenaamd verbrandde bagage van Karen en Jantien kregen ze gewoon terug ja. Maar dat was nadat 't die nacht compleet uit de hand liep bij een discussie over 't verbranden van de bagage bij die opdracht. De bagage die niet in de 2 grote plunjezakken werd gestopt op de dam, kwam de rest van 't spel niet meer terug.

Terugkopen van bagage is dus nog niet voorgekomen, maar ik bedacht me gewoon dat dit nu wel 'ns zou kunnen gebeuren. En mocht dat gebeuren, dan ga ik Roeland zeker meer verdenken, omdat 't verkiezen van de rugzakken van de mannen boven die van de vrouwen, toch wel ineens erg mols wordt dan.

Ik moet weer denken aan Karen: 'Dan doen ze het maar zonder mol!'  ::rofl::
Bedankt voor die flashback  ::zwaai::
No Milk today???

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #102 Gepost op: 24-01-2005, 00:27:06 »
Ik denk niet dat het "snel kruipen" van Roeland in de grotten iets betekent. Waarom zou hij er op geoefend moeten hebben? Qua molsabotage is dat van geen enkel belang.

Nou we zoeken een mol, die kunnen zich snel een weg banen onder de grond, dat is het enige wat ik ermee bedoelde, daarnaast die Snader voor hem moet het bijna onmogelijk maken dat Roeland zo als een slang zich door die gangen joeg, dus waar was Sander, het zou een aparte take kunnen zijn.

Citaat
En dat hij snel kruipt... tja, ik zou ook eventjes wachten tot die persoon voor mij een eindje verder is, zodat ik niet constant achter diens heen-en-weer schuddende voeten moet hangen.

Eventjes wachten lijkt me ok, gewoon een meter ertussen ook prima, maar Sander was in geen velden of wegen te bekennen dus Roeland had ruim baan zijn kunsten tentoon te spreiden voor de camera.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #103 Gepost op: 24-01-2005, 02:27:07 »
Na de tonnen-opdracht komt Roeland liggend in beeld, achter hem de letters RIA, de laatste 3 letters van het in de tonnen aanwezige bier "Victoria" Roeland de winnaar?


Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #104 Gepost op: 24-01-2005, 13:42:27 »
Het rare is ook, Sander was bang en kroop langzaam, op de beelden van aflevering 2 zie ik Roeland als een speer onder de grond schurken (alsof hij hier echt op geoefend heeft), dat klopt niet toch met een trage claustrofoob voor je kun je toch geen gang maken?
Haha wat zeg je dat toch grappig Cosma ;D. Maar mss waren er wel twee van die heel nauwe gangetjes en is Roeland bij een van die twee wel voorop gegaan? Ligt niet voor de hand maargoed... Ik zie er iig geen hint in.

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #105 Gepost op: 24-01-2005, 14:21:52 »
Citaat
Maar dit is dus wel iets wat Roeland echt verdacht maakt. Want ik denk eik dat die twee tassen van Victoria en Yvonne volgende aflevering misschien teruggekocht kunnen worden door geld uit de pot. En wat zal je als mol zijnde dan doen mocht dit staan te gebeuren? Juist ja, zorgen dat de 2 tassen die overblijven tassen van eigenaren zijn waarvan je met meer zekerheid kunt zeggen dat ze wel geld willen opgeven voor hun tas.
Dan had hij beter een tas van Marc-Marie kunnen nemen, die heeeeel veel voor zijn "systeem" over gehad zou hebben denk ik :D
Ik twijfel nog aan Roeland, lijkt me wel een erg groeps-mens en zou wat dat betreft een goede mol kandidaat zijn ,maar ik weet niet of hij er niet iets te sociaal voor is ?
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #106 Gepost op: 24-01-2005, 14:28:33 »
Ik weet niet of het al gezegd is, maar bij het profiel van Roeland staat in zijn top 3 enge dingen --> donker. Waarom ging hij dan heldhaftig de grot in en hielp Sander die bang is???  ???
You think you know....but you have no idea!

Offline Juud_haat_mollen

  • Forumlid
Re: Roeland is de mol!
« Reactie #107 Gepost op: 24-01-2005, 15:10:44 »
Hello ik denk dat Roeland de mol is...
Hij speelt op de achtergrond en komt af en toen ineens ertussen met slinkse acties.. plus hij wil heel graag iedereen te vriend houden.
In het persoonlijke dagboek van " de mol " staat :

Ok, als “bekende Nederlander” maak je soms dingen mee die voor de gewone man redelijk onbereikbaar zijn, maar dat houdt niet in dat ook wij niet een geweldige tijd hebben hier in Australië.

( note: DE GEWONE MAN!! 8) dit ga je als vrouwelijke mol zijnde niet zeggen!!! dus later Yvon,Yvonne,Victoria,Lottie )

ten 2e staat er:

En de nacht op het strand was hartstikke leuk. Behalve dan dat sommigen in groepjes over mij gingen zitten roddelen. Maar dat hoort natuurlijk bij het spel, dat snap ik ook wel.

( note: Er werd over Roeland geroddeld en die kwam er later zelf bij omdat hij eerst niet echt lekker was... en toen ging die weer heel amicaal doen tegen ze..  ;)waarschijnlijk bang dat ze hem met zijn allen aan het verdenken waren ??? )

Dit was mijn bijdrage tot nu toe....

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #108 Gepost op: 24-01-2005, 15:13:16 »
Maar de mol zei "En de nacht op het strand was hartstikke leuk" en Roeland had het allesbehalve naar zijn zin (ziek, zwak en misselijk). :P
Take a glorious bite out of the whole world

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #109 Gepost op: 24-01-2005, 15:15:45 »
Over dat kruipen:

Tussen de gangen waren grotten. Het kas best zijn dat ze af en toe wisselden van positie (volgens mij is er een shot van Lottie die Yvon voorbij loopt in een grot). Toen Roeland snel kroop was hij misschien VOOR Sander uit aan het kruipen en had hij zin in een beetje snelheid. Hij kan op Sander hebben gewacht in de volgende grot.


Offline Juud_haat_mollen

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #110 Gepost op: 24-01-2005, 15:23:47 »
ok maar dat MAN zou dat er niet op kunnen slaan dat de mol een man is?
Ik heb ook ineens mijn verdenkingen naar de oh zo schattige sander de heer die iedereen in vertrouwen neemt   ???

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #111 Gepost op: 24-01-2005, 16:14:45 »
Dan had hij beter een tas van Marc-Marie kunnen nemen, die heeeeel veel voor zijn "systeem" over gehad zou hebben denk ik :D

Nou dat ging niet meer, want de tassen van Marc-Marie waren al beiden door Lottie meegenomen. Hij had alleen de keuze uit de tassen van Victoria, Yvonne, Jim en Sander. Jim en Sander zouden hun spullen niet zo veel missen als Victoria en Yvonne en er daardoor niet zoveel voor over hebben, mochten de tassen teruggekocht kunnen worden later. Dus dan is de keuze voor de rugzak van Sander en Jim wel logisch mocht Roeland de mol zijn.

Maar dit is allemaal maar gespeculeer natuurlijk, want ik weet ook niet of er uberhaupt nog wel iets met die rugzakken gaat gebeuren verder.  ;D

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #112 Gepost op: 24-01-2005, 19:46:29 »
Over dat kruipen:

Tussen de gangen waren grotten. Het kas best zijn dat ze af en toe wisselden van positie (volgens mij is er een shot van Lottie die Yvon voorbij loopt in een grot). Toen Roeland snel kroop was hij misschien VOOR Sander uit aan het kruipen en had hij zin in een beetje snelheid. Hij kan op Sander hebben gewacht in de volgende grot.

Ik heb bewuste stukje nog even bekeken, en Roeland laat Sander echt een heel stuk vooruit kruipen (en blijft zelf achter), waarna hij vervolgens die snelle kruiptocht maakt met de camera er bovenop (op het laatste stukje eindigt hij bij de voeten van Sander).
Hij wilde dus blijkbaar even achterblijven, Sander een stuk alleen laten kruipen etc. Indien Sander echt bang is is het logischer dat je een beetje in de buurt blijft (dat deden zelfs de niet-bangen), maar Roeland laat hem dus aanmodderen, en toont vervolgens zijn kunsten.

Offline mirni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #113 Gepost op: 24-01-2005, 19:52:46 »
Op het moment dat ze de grotten ingaan vraagt Roeland dan niet aan Sander of hij dicht bij moet blijven of een beetje afstand moet houden?

Het antwoord hierop is onduidelijk.

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #114 Gepost op: 24-01-2005, 19:55:07 »
Ik denk dat als je wat claustrofobisch bent en je moet door een heel nauw gangetje dat het alleen maar akeliger wordt als er ook nog iemand in de nek ligt te hijgen. Effe afstand houden dus.
A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 24-01-2005, 20:05:13 »
Jullie hebben gelijk, ik zoek er niks meer achter.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #116 Gepost op: 24-01-2005, 20:08:11 »
Ik denk dat als je wat claustrofobisch bent en je moet door een heel nauw gangetje dat het alleen maar akeliger wordt als er ook nog iemand in de nek ligt te hijgen. Effe afstand houden dus.

Ja idd. Misschien zei Sander wel dat hij het ging proberen maar snel weer terug wilde kunnen gaan voor het geval hij het benauwd zou krijgen. En vroeg hij zelf of Roeland om die reden even wilde wachten.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 24-01-2005, 20:23:49 »
Ik denk dat als je wat claustrofobisch bent en je moet door een heel nauw gangetje dat het alleen maar akeliger wordt als er ook nog iemand in de nek ligt te hijgen. Effe afstand houden dus.
Zo werkt dat niet, voorzover ik dat altijd heb begrepen.

vb citaat
Saskia heeft claustrofobie: ze durft niet goed alleen naar de wc en durft ook niet alleen achter te blijven in de auto.

En nog een over mensen die bang zijn voor een MRI scan

citaat
Nu iets over je claustrofobie. Het is me inmiddels al heel vaak gelukt om bij patiënten met een ernstige engtevrees toch het onderzoek te verrichten. Daar zijn een paar oplossingen voor.
Ten eerste kun je een vertrouwd persoon meenemen, die (lichamelijk) contact met je houdt tijdens de sessie. Deze kan met je praten en je aanraken.
« Laatst bewerkt op: 24-01-2005, 20:36:40 door Castor_en_Pollux »

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #118 Gepost op: 24-01-2005, 20:43:42 »
Even geplukt van gezondheidsnet:

"Claustrofobie is de angst voor afgesloten, nauwe of overvolle ruimten, zoals liften, kleedhokjes of schouwburgen. De angst ontstaat door de gedachte dat je in zo’n ruimte opgesloten wordt en er niet meer uit kan. Wanneer je met claustrofobie toch in een dergelijke situatie terecht komt, dan kan de angst overgaan in paniek, terwijl daar eigenlijk geen reden voor is."

Het heeft vooral te maken met de angst ergens niet meer weg kunnen komen. Ik neem aan dat ze door die nauwe ruimte niet samen tegelijk erdoor konden. Om toch een vluchtmogelijkheid te houden moet Roeland dan toch niet vlak achter Sander aan zitten, iig niet op dat hele smalle enge stuk. Stel dat hij echt bang zou worden, dan kan hij niet meer voor of achteruit en moet eerst wachten tot Roeland weer naar achteren gegaan is. Ik zie daar wel logica in hoor.
Ik neem aan dat Saskia niet bang is alleen als de deur van de wc of auto wijd open blijven of wel? Vergelijk het daarmee.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #119 Gepost op: 24-01-2005, 20:54:00 »
Je citeert alleen de definitie van claustrofobie en stelt zelf een beleid vast hoe om te gaan met iemand die aan claustrofobie lijdt. Dit is echter niet de praktijk, zie bv. mijn citaat voor de MRI/situatie. Er zijn andere voorbeelden op internet te vinden.
 ::ok::