Auteur Topic: Marc-Marie is niet de mol, maar winnaar!  (gelezen 340280 keer)

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 15-01-2005, 12:41:24 »
MM... iemand die om alles moet lachen en in mijn ogen heel erg goed zijn best doet om te laten zien dat hij de mol is, beetje raar doen met dat potten enz.... Ik denk  niet dat hij het is, omdat hij zo heel opvallend doet, maarja misschien is dat wel weer juist z'n taktiek..... en denk hij door heel opvallend te doen dat andere denken dat hij juist niet de mol is :P ....

Ik weet het niet, kan niet in MM hoofdje kijken :P ....
Ik denk dat jij de mol niet is, maar alles kan nog gebeuren  ;)

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 15-01-2005, 13:54:04 »
Spaghetti Blue Sky  ::rofl::

Met afstand de leukse kandidaat!

Indeed.... ::rofl::

"Spaghetti moet toch een naam hebben...??"  ::rofl::
That's all

Offline moljager

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 15-01-2005, 17:44:28 »
Er bestaat zowaar een Blue Sky Spaghetti!!! ::oink::

Blue Sky Spaghetti

"Among the diner food, we became instant fans of the Blue Sky Spaghetti, a chili-mac variant presented as a cube of noodles surrounded by slices of bread, with a perky yellow-cheese sauce that was vaguely addictive in a White Castle sort of way."

Ik kan me zijn beschrijving niet meer naar voren halen van die Spaghetti Blue Sky, maar kan iemand checken of zijn beschrijving op de één of andere manier overeenkomt? Zo ja, dan vind ik die theorie bij de muzikale hints erg boeiend :D!

De Mol zou immers het spelletje in Lisse hebben geoefend, MM heeft én niet gepot en slecht gelogen, eigenlijk een prima prestatie voor een eerste molactie! ::ok::

link aangepast: storm
« Laatst bewerkt op: 16-01-2005, 11:17:52 door Stormpie »
To Mol or not to Mol-That is the question....

Offline moljager

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 15-01-2005, 19:03:29 »
Op de één of andere manier kan ik het me niet voorstellen maar tot nu toe wijzen toch best veel hints naar MM.. (of ik wil dat zien natuurlijk...ik denk dit laatste  ;) )

Bijvoorbeeld de eerste opdracht, zie de tekst op www.wieisdemol.nl

"De eerste kennismaking van de kandidaten is op het Landgoed Keukenhof in Lisse. Het landgoed is gebouwd op de oude strandwallen en de daartussen gelegen veenweide gebieden. Het totale landgoed omvat ca 220 ha grondgebied. Oorspronkelijk gesticht als groot woonhuis in 1641 door de heer Adriaen Martensz. Block, die zijn kapitaal vergaard had als Commandeur der Verenigde Oost-Indische Compagnie.

In 1861/62 werd het huis door de familie Van Pallandt verbouwd tot zijn huidige verschijningsvorm, naar een ontwerp van de architect Saraber. In 1857, is de Engelse landschapsstijl ingevoerd naar ontwerp van de heren J.D. en L.F. Zocher."

Opvallend is dat op de website van het keukenhof zelf (http://www.keukenhof.nl/) de namen van de heren Zocher niet zozeer gemeld worden:

"Ontwerp uit 1857
In 1857 kregen de bekende tuin- en landschapsarchitecten 'Zocher & Zn' de opdracht een park te ontwikkelen. Beide heren hadden eerder in Amsterdam een vergelijkbare taak uitgevoerd: zij ontwierpen het Vondelpark. Wie nu op Keukenhof komt herkent hun hand in het gebied rondom de Beukenlaan. De majestueuze bomen en de vijver stammen uit die tijd. In de jaren daarna is Landgoed Keukenhof steeds verder ontwikkeld tot het huidige, 32 hectare grote park."

De voorletters leveren de volgende cijfers op: J = 10, D = 4, L = 12, F = 6, optellen levert het cijfer 32 op. Het jaartal 1641 optellen levert 12 op en het jaartal 1857 levert 21 op. Hier kom ik later op terug.

Hint opdracht 1 MM:

Hint 2,
Marc-Marie besluit ook niet te potten bij het liegspel, maar beantwoordt zijn vraag niet goed, waardoor het door Gijs verdiende geld niet in de pot komt.


Opdracht 2:

De derde foto van de tweede opdracht is erg apart gekozen. Angela is duidelijk wat aan het vertellen, terwijl iedereen aandachtig naar haar staat te kijken, kijkt MM naar de grond.  :)

De 6e foto is een hele mooie foto, MM die met Angela bij de laptop staat, met volledige een weerspiegeling in het water. (heb ik me nou goed herinnerd dat MM op beide mouwen het cijfer 18 had staan...weerspiegeling?)

De 7e foto is weer een foto van MM (heel apart, want van iedereen is eigenlijk maar 1 foto...alles tweeledig? Weerspiegeling?)

Naar aanleiding van de foto's van opdracht 2 kan ik een leuke theorie verzinnen voor de cijfers van opdracht 1;

Het cijfer 32 verdubbelen maakt 64, het geboortejaar van MM is 1964. Die 12 en 21 kan ik niet zozeer verklaren, maar wellicht dat het naar die weerspiegeling in de foto van MM verwijst?

Iemand nog meer paranoïde hints richting MM ontdekt?  :o

Greetz, Chantal
To Mol or not to Mol-That is the question....

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 15-01-2005, 19:08:45 »
Oeh...Interessant stukje speurwerk dit... ::jaja::

That's all

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 15-01-2005, 20:30:34 »
MM... iemand die om alles moet lachen en in mijn ogen heel erg goed zijn best doet om te laten zien dat hij de mol is, beetje raar doen met dat potten enz.... Ik denk  niet dat hij het is, omdat hij zo heel opvallend doet, maarja misschien is dat wel weer juist z'n taktiek..... en denk hij door heel opvallend te doen dat andere denken dat hij juist niet de mol is :P ....

Hoewel ik ook niet verwacht dat hij de mol is, wil ik 'm niet uitvlakken vanwegen dit. Juist doordat hij zo opvallend en overduidelijk aanwezig is, denkt iedereen dat hij 't niet is. De mol zou immers iig in 't begin zich rustig en op de achtergrond houden. Maar waarom zou je dat doen, want dan wordt je immers juist verdacht? Dus 'n goede tactiek zou juist zijn om maar heel veel op te vallen en heel nadrukkelijk aanwezig te zijn. Trouwens ik denk dat men bij MM net als bij George ook weer zoiets heeft van, "zo is hij nu eenmaal!" En hoorde ik Isabelle niet ook iets zeggen van: "die is zo druk in zijn hoofd met vanalles te bedenken, die kan zo'n rol als mol helemaal niet ophouden!" En hebben we Ellen dat niet ook eerder over George horen zeggen?  ;)

(heb ik me nou goed herinnerd dat MM op beide mouwen het cijfer 18 had staan...weerspiegeling?)

...

 Die 12 en 21 kan ik niet zozeer verklaren, maar wellicht dat het naar die weerspiegeling in de foto van MM verwijst?

Hij had op zijn shirt 1881, dus dat is op zichzelf al 'n weerspiegeling.

Goed speurwerk trouwens moljager!  ::ok::  Maar ik ben nog niet echt overtuigd. Gewoon ook omdat ik niet verwacht dat ze MM de mol hebben gemaakt, waarom weet ik eik niet. Ja misschien wel omdat de makers bij hem nooit van te voren kunnen weten wat hij er allemaal uit gaat kramen!  ;)

Offline Citizen Erased

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 15-01-2005, 20:34:09 »
Marc-Marie is niet mijn mol. Hij is te George. In de eerste aflevering werd er nog even flink de aandacht gevestigd op George en hoe hij de Mol was. Dat mensen het zich goed herinneren.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 15-01-2005, 20:43:53 »
Elke kandidaat wil natuurlijk mol spelen, maar MM doet dit zo knullig dat het juist weer omgedraaid gaat werken. Iedereen gaat denken: 'Nee, hij doet het zo knullig en kan dus nooit de mol zijn.' Daarom kan ie juist wel weer de mol zijn. Volgens mij zei Victoria ook zoiets.  ::jaja:: Maar hij is te George-ig

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 15-01-2005, 20:57:28 »
"Among the diner food, we became instant fans of the Blue Sky Spaghetti, a chili-mac variant presented as a cube of noodles surrounded by slices of bread, with a perky yellow-cheese sauce that was vaguely addictive in a White Castle sort of way."

Ik kan me zijn beschrijving niet meer naar voren halen van die Spaghetti Blue Sky, maar kan iemand checken of zijn beschrijving op de één of andere manier overeenkomt? Zo ja, dan vind ik die theorie bij de muzikale hints erg boeiend :D!

presented as a cube of noodles surrounded by slices of bread, with a perky yellow-cheese sauce that was vaguely addictive in a White Castle sort of way

-> Dus spagetti met brood en een levendige gele ::) kaassaus die op een vage manier verslavend was op een soort witte kasteel-achtige manier??
Wat dat ook mag zijn; het lijkt niet op Marc-Marie's beschrijving:
'met vlees, met ham (=vlees trouwens  ::)) en allemaal verschillende soorten kruiden. (maarja hij loog natuurlijk ook, zou best kunnen dat ie 2x loog en zo toch de waarheid sprak).

Verder heet dat cafe in St. Louis "Blue Streak", dus waarschijnlijk heet de koffie daar: Coffee Blue Streak en de donut die je erbij krijg: Donut Blue Streak.  ;)

Wel mooi gevonden.  ::ok::

Offline moljager

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 15-01-2005, 22:09:20 »
Hey hebben jullie het verhaal gelezen bij "muzikale hints, schiffers fm", zie de draad http://www.wieisdemol.com/topic,13758.msg329539.html#msg329539 geschreven door anonymol.

Hier de volledige tekst van BULLET THE BLUE SKY

In the howling wind comes a stinging rain
See it driving nails into souls on the tree of pain
]from the firefly, a red orange glow
See the face of fear running scared in the valley below

Bullet the blue sky
Bullet the blue sky
Bullet the blue
Bullet the blue

In the locust wind comes a rattle and hum
Jacob wrestled the angel and the angel was overcome
Plant a demon seed, you raise a flower of fire
See them burning crosses, see the flames, higher and higher

Bullet the blue sky
Bullet the blue sky
Bullet the blue
Bullet the blue

This guy comes up to me
His face red like a rose on a thorn bush
Like all the colors of a royal flush
And he’s peeling off those dollar bills
Slapping them down
One hundred, two hundred (misschien dat hier die cijfers 12 en 21 op slaan, one-two, two-one???)
And I can see those fighter planes
And I can see those fighter planes
Across the mud huts where the children sleep
Through the alleys of a quiet city street
Take the staircase to the first floor
Turn the key and slowly unlock the door
As a man breathes into a saxophone
Through the walls we hear the city groan
Outside it’s america
Outside it’s america

Across the field you see the sky ripped open
See the rain come through the gaping wound
Pounding on the women and children who run into the arms of america

bron: http://www.lyricsfreak.com/u/u2/141516.html

Ben zooooo benieuwd naar de muzikale hints  :-\\

Trouwens..ik vind MM zelf ook veel te George-achtig...

De verslaving is iig weer begonnen  ;D

Groetjes,
Chantal
To Mol or not to Mol-That is the question....

Offline eindechaos

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 15-01-2005, 23:03:30 »
MM draagt een shirt met opvallend 18 erop en ook 1881 en 81 (spiegelbeeld én omgekeerde van 18). Deze site begint (afl.1) met "Drie mollen, ..." want er zijn drie mollen in de kamer. Koffiebranderij "de Drie Mollen sinds 1818" (www.driemollen.nl) is opgericht in 1818! Ik zou het een prachtige hint vinden ...

Offline Grace

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 15-01-2005, 23:14:55 »
Die zou té goed zijn om waar te zijn  ::tandpastasmiley::

Toch jammer dat er 1818 staat....bij 1881 had ik helemaal in die theorie geloofd  ::jaja::
That's all

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 15-01-2005, 23:15:57 »
Ik heb ff gezocht naar de link met het kasteel op de keukenhof en ik kwam uit op het volgende:

Midden in de Napoleontische tijd (1809) werd het landgoed Keukenhof eigendom van de schatrijke patriciër mr. Johan van Steengracht van Oostcapelle , ambachtsheer van Oosterland, Sint Jansland en Oosterstein, een kunstzinnig man met een fraaie kinstverzameling. Van 1816 tot 1841 was hij directeur van het Koninklijk Kabinet van Schilderijen te Den Haag, het zogenaamde Mauritshuis. Na deze aankoop heeft deze eigenaar het landgoed meerdere malen uitgebreid. Na zijn overlijden werd zijn dochter jonkvrouw Cecilia Marie, gehuwd met Anne Adriaan baron van Pallandt, eigenaresse van het landgoed. Het echtpaar wilde huis en tuin verfraaien en in 1857 nodigden zij de toenmalige beroemde tuinarchitecten J.D. en L.F. Zocher uit om een ontwerp te maken. De vijvers zouden diep en breed uitgegraven worden tot dicht in de omgevinf van het huis Keukenhof. het huidige kasteeltje.

Het kasteel is dus eigendom geweest van ene mevrouw Marie. Weer een link naar die Huybregts. Het wordt nu wel erg opvallend. Ik hoop niet dat ie de mol is anders was het dit jaar te makkelijk. Ik heb m'n hoop gevestigd op Roeland. Hup Mol!

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2005, 09:46:27 »
Het is jammer dat hij niet van te voren weet dat hij gaat winnen, want :

18 81 als het 18 18 was geweest sloeg het op de drie mollen, nu is de laatste 18 omgedraaid en als je de M omdraait krijg je de W van winnaar ;)
Tot nu toe wijst er veel te veel richting MM, dus ik denk niet dat hij de mol is, we hebben hier een aardige reputatie hoog te houden wat het uitzoeken en napluizen va de hints betreft, lijkt me sterk als ze in aflevering 1 iets duidelijks stoppen.
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2005, 10:21:56 »
Yvon kan overigens ook gelinkt worden naar Marie...zij heeft ooit op de loondienst van Marc-Marie gestaan, mss een beetje ver gezocht maar 't is een feit.
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2005, 12:46:08 »
Yvon kan overigens ook gelinkt worden naar Marie...zij heeft ooit op de loondienst van Marc-Marie gestaan, mss een beetje ver gezocht maar 't is een feit.

 :o

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2005, 17:17:11 »
Er wijzen idd veel aanwijzingen naar MM, maar er zijn ook genoeg aanwijzingen voor de andere kandidaten te vinden. Ik zou het iig leuk vinden als hij het wel is, dan zit ie er tenminste tot het eind in! Na 1 afl kun je eigenlijk niet zo veel zeggen. MM heeft wel een goede persoonlijkheid om de mol te zijn, zoals al eerder ergens vermeld, kan hij overal een grap van maken en zo iedereen op het verkeerde been zetten. Hij is zo chaotisch, overduidelijk aanwezig en onmols, dat iedereen hem denk ik meteen wegstreept. Is wat mij betreft wel een aanwijzing (of is het toch teveel wishful thinking???)

Gr. Ambla
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2005, 17:19:47 »
MM draagt een shirt met opvallend 18 erop en ook 1881 en 81 (spiegelbeeld ?omgekeerde van 18). Deze site begint (afl.1) met "Drie mollen, ..." want er zijn drie mollen in de kamer. Koffiebranderij "de Drie Mollen sinds 1818" (www.driemollen.nl) is opgericht in 1818! Ik zou het een prachtige hint vinden ...

Ohja, heb tijdens mijn afstuderen bij Drie Mollen afgelopen jaar nooit iets gemerkt van enige connectie met MM whatsoever...  ;D
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Trawlerman

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2005, 17:51:59 »
Ik weet niet of deze al is geweest, maar met betrekking op die 34 die in beeld kwam:

M(13)+ M(13)+ H (acht) = 34 ...

Ik vind overigens de aanwijzingen die naar MM gaan het meest overtuigend tot nu toe.



Offline Milano92

  • Forumlid
Re: Marc-Marie is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2005, 18:02:53 »
op de site van widm.nl staat drie mollen, drie winnaars......
de drie mollen is een koffiebranderij die is opgericht in 1818 en wat had MM op zijn shirt ? juist . misschien te vergezocht maar toch