Auteur Topic: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy  (gelezen 5157 keer)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
[Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Gepost op: 10-01-2005, 05:45:48 »
Lees hier de eerste column van Realitynet VIP Daisy.
Zij kijkt -licht nostalgisch- terug op de vorige seizoenen van WIDM en overpeinst in geheel eigen stijl wat deze 'wijsheid' bijdraagt voor de voorspellingen en naspeuringen van dit seizoen ;)
« Laatst bewerkt op: 10-01-2005, 06:00:05 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #1 Gepost op: 10-01-2005, 10:09:18 »
Leuke column.  ::ok::

Quote:
Je ziet wat je wilt zien en je hoort wat je wilt horen. Ik denk dat ik daarom maar weer terugga naar mijn allereerste methode: de mol ontmaskeren op basis van molse acties. Wel zo veilig!

Ik zou het zo zeggen:
Je ziet wat de programmamaker wil dat je ziet en je hoort wat de programmamaker wil dat je hoort en die wil het graag spannnend houden tot het eind.....

Maar heel misschien zou je iets kunnen ontdekken wat de programmamaker niet wil dat je ziet, het is niet zo makkelijk om alles sluitend te maken. De vraag is of je daarnaar wil zoeken. In het andere geval heb je ook een behoorlijke kans om de mol te raden; er zijn tenslotte aan het eind nog maar drie kandidaten, waarbij je met het tellen van akties vast wel eentje als minder waarschijnlijk kan wegstrepen.

Succes.  ::ok::

Offline Bakkertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #2 Gepost op: 10-01-2005, 10:34:20 »
Top geschreven Daisy...heel herkenbaar ::ok::
Altijd blijven lachen wat er ook gebeurd, al is het van de zenuwen!

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #3 Gepost op: 10-01-2005, 11:01:14 »
Aanvulling; veel hints in de serie zijn erg 'moeilijk' en lastig te ontdekken. Daarbij komt dat veel mensen gaan zoeken waarbij je een soortwishfull thinking krijgt. Derhalve; richt je op akties en denk logisch na. Ik kan mij nog de aktie van george herinneren waarbij hij op het dak moest wachten tot de andere kandidaten een parcours hadden afgelegd. Hij zat daar met een wijntje en de tas van John met daarin het geld. Later bleek er geld zoek te zijn. Ik sla mijzelf nog voor m'n kop omdat ik de logica daarvan niet heb ingezien...

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #4 Gepost op: 10-01-2005, 11:04:46 »
 ::ok:: Dat leest makkelijk weg  ::ok:: maar je hebt helemaal gelijk, uiteindelijk draait het natuurlijk om de mol-acties de hints zijn ook zo goed verstopt en achteraf valt het altijd tegen als je de hints tegenkomt. Maar ook het interpreteren van mol-acties is lastig, ik zag elke week bepaalde mol-acties, maar als ik dan op de site van Erik TKS keek, zag hij weer hele andere soort mol-acties.

Het blijft zoeken naar die verkapte mol-acties (de binnenkomst van Elise 5 minuten voor tijd, waardoor er geen geld bijkwam, maar geld afging en ze toch als held werd binnengehaald of George die maar doorblijft zetten met het wielrennen de berg op en daarmee de accu oplaadt. Molactie en toch de held zijn 8) ). Dát is de kunst!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #5 Gepost op: 10-01-2005, 11:44:06 »
Leuke column Daisy!  ::ok::  En idd ook voor mij heel herkenbaar.  ::tandpastasmiley::

Het blijft zoeken naar die verkapte mol-acties (de binnenkomst van Elise 5 minuten voor tijd, waardoor er geen geld bijkwam, maar geld afging en ze toch als held werd binnengehaald of George die maar doorblijft zetten met het wielrennen de berg op en daarmee de accu oplaadt. Molactie en toch de held zijn 8) ). Dát is de kunst!

Dit ruikt naar 'n nieuwe theorie! De mol is degene die de held van de groep is, maar waarvan acties ondertussen toch uiteindelijk de groep nadeel opleveren. Lijkt me 'n mooie theorie om dit keer 'ns mijn mol op te baseren.  :)

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #6 Gepost op: 10-01-2005, 14:11:21 »
Erg leuk Daisy, misschien begrijpen 'buitenstaanders' als ze dit lezen ook een heel klein beetje wat we op het forum toch allemaal bespreken en dat al die vergezochte theorieën gewoon hartstikke leuk zijn... :) Maar niet zo heel herkenbaar voor mij hoor, want ik had Deborah zelfs op het einde nog niet door :P.

Offline Milano92

  • Forumlid
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #7 Gepost op: 16-01-2005, 08:59:02 »
Je ziet in de eerste aflevering Jim de Groot steeds met een andere bril lopen, mollen zijn blind .
Iets mee te maken ???   ???

pleas reageer ff als je een reactie hebt


 

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #8 Gepost op: 16-01-2005, 10:00:42 »
Leuke column Daisy!  :)

Wat mij er wel aan doet denken dat mij iets dwars zit: Ik heb nog nooit de Mol goed gehad en toch ben ik verschrikkelijk fanatiek. Opnemen, beeld voor beeld stil zetten, pagina's vol-lullen op internet en speuren, speuren, speuren. Maar nog nooit de Mol gevangen.

Mijn buurman daarentegen die zich alle Mollen-series alleen maar op de tv verlaat en geen internet heeft, heeft elke keer de Mol goed. Vaak vanaf de eerste aflevering al.

Sta ik dan met mijn speurneus  ::rofl::
Ma how, zeg!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #9 Gepost op: 16-01-2005, 10:10:43 »
Leuke column Daisy!
 ::ok:: ::ok::
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #10 Gepost op: 16-01-2005, 10:22:27 »
Bedankt voor de positieve reacties :)

Offline xmoix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Column] 'Rijtjes en Feitjes' - door Daisy
« Reactie #11 Gepost op: 16-01-2005, 19:59:46 »
Leuk DaisY  ::ok::  ::ok::  ::ok::  ::bravo::   ::bravo::  ::bravo::   ::bravo::   ::bravo::