Auteur Topic: Wat zien wij over het hoofd?  (gelezen 26947 keer)

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #40 Gepost op: 4-03-2005, 12:31:07 »
Toch heeft ie voor zichzelf een hoedje gekocht met daarop een palmboompje en waar stond MM in de 1e opdracht, juist tussen de palmbomen. ::rofl::

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #41 Gepost op: 4-03-2005, 12:35:13 »
Ja, maar Isa loopt op gegegeven moment ook met iets met een groen beest. Dat zijn gewoon souvenirs. Het wordt pas interessant als hij door het petje laat zien dat hij al weet wat de volgende opdracht inhoudt.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #42 Gepost op: 4-03-2005, 15:51:57 »
ik weet eigenlijk  niet zo goed in welk topic ik dit moet zetten, maar ik heb net even de verdenkingen en vrijpleitingen uitgerekend en iedereen is qua verdacht gedrag aan elkaar gewaagd,
(dit is wat er hier op de site staat he)
Marc marie verdenkingen: 17
           vrijpleitingen: 5       dus 12 verdachte dingen
Yvon verdenkingen 21
     vrijpleitingen 5              dus  16 verdachte dingen
Lottie verdenkingen 18
       vrijpleitingen 9            dus 9 verdachte dingen
Isabelle verdenkingen 19
       vrijpleitingen 9            dus 10 verdachte dingen

bij de vrijpleiten springen lottie en isabelle uit, maar qua verdachte dingen staat yvon bovenaan, ik denk dus dat je gewoon in het midden moet zitten als mol en dan zit marc marie als mol het gunstigst

(hoop dat het allemaal nog een beetje te volgen is)

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #43 Gepost op: 4-03-2005, 15:54:46 »
Goed gedaan, maar waar je wel rekening mee moet houden is dat de ene vrijpleiting zwaarder weegt dan de ander en dat geldt ook voor de verdachtmakingen.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #44 Gepost op: 4-03-2005, 16:04:00 »
klopt, daarom mag je het eigenlijk ook niet van elkaar aftrekken, maar ik was toch wel eens nieuwsgierig naar de uitslag..... en voor mij komt hij deze keer weer gunstig uit, ik zit al vanaf afl 1 op dezelfde mol maar nu tegen de laatste uitzendingen ben ik heel erg aan het twijfelen, dus ik ben nog steeds naar "bewijs" aan het zoeken.....
ik hoop dat vanavond mijn 2 mol eruit gaat, maarja wie niet he
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #45 Gepost op: 4-03-2005, 16:06:04 »
Bovendien kan iets dat eerst als een vrijpleiting wordt aangegeven achteraf juist een mollenstreek geweest blijken te zijn.
Omdat we niet alles in de juiste context te zien krijgen kun je hier niet helemaal van op aan.
Daarnaast zal elk "foutje" van een gewone kandi juist in beeld worden gebracht als zijnde verdacht. Terwijl alles dat van de mol dat op de kijker over kan komen als vrijpleiting ook als zodanig in beeld zal komen.
Zoals je al zegt : de mol zal in het midden zitten. Lottie zit daar wel heel erg netjes met 9 om 9 !!!

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #46 Gepost op: 4-03-2005, 17:00:13 »
Even kleine tussenstand van opvallende dingen bij terugkijken alle afl.gelet op kleding executie:

Marc-Marie draagt altijd wit shirt en/of wit of blauw hoedje.

Isabelle heeft altijd iets groens, polsbandje, hoofddoek, shirt. Kan het alleen bij afl 4 niet ontdekken....

(ga morgen weer verder speuren... als iemand aanvullingen heeft en deze hint kan ontkrachten, please let me know  ;) )
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline Lady C

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #47 Gepost op: 4-03-2005, 21:30:12 »
Ik denk dat het hem zit in de hoedjes van MM, helemaal waterdicht is hij nog niet, ga ik vanacht/morgen helemaal uitzoeken.

Iemand geroepen om mee te zoeken ??
*·._.·* Wie niet in wonderen en dromen gelooft, is geen realist *·._.·*

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #48 Gepost op: 8-03-2005, 10:21:55 »
Ik heb eindelijk tijd gevonden om afleveringen terug te kijken. Afl. 4 en 5 gezien en dit viel me op. (Het is zo een stuk relaxter kijken, je hoeft maar op 3 mensen te letten:

Afl.4
-Lottie zet een monstertijd neer, maar waarom stopt ze af en toe?
-MM rijdt heel erg snel, maar denkt zelf maar 2 pionnen te hebben omgereden. Als hij dit echt denkt, dan heeft hij (niet bewust) een mollenstreek uitgehaald.
-Tijdens de koffertjesopdracht komt MM met het geweldige idee om bij Pete aan tafel te gaan zitten en net zolang de koffertjes om te wisselen totdat Pete volledig in de war is. Dit briljante idee wordt echter van de hand gedaan.
-De volgorde waarin de test wordt gemaakt, wordt afgesloten met de volgorde: Yvon, Lottie en MM
-Angela zegt letterlijk: '1 van jullie heeft de afgelopen tijd de mol geassisteerd.' Dit waren er echter meer (minimaal 2).

Afl.5
-Lottie doet de uitspraak: 'Ik wordt ook blij van binnen als iemand mij ondervraagt of ik de mol ben.'
-De speaker in het stadion zegt: 'Ze zingen niet 'Three Blind Mice'. Er zijn echter 4 kandidaten, 3 blinde muizen en 1 blinde mol?
-Gijs beheert de pot, maar Yvon pakt het geld van Angela aan na de kunstopdracht.
-Lottie en Yvon pushen zo hard dat zij de controlfreaks worden
-Lottie geeft een voorzet door de pleinen door elkaar te gooien, uiteindelijk stuurt Yvon Jims groep naar Whitmore Square en Gijs' groepje naar Hurtle Square. Dit moest echter andersom zijn.
-Yvon zegt de opdracht te hebben uitgelegd aan Jim. Jim ontkent dit, terwijl hij de mol iig niet is.
-Yvon zegt tegen Jim 'Forming of Art centre?' Jim: 'Ja, dat is die school.' Even later zegt Yvon het te hebben gehad over het 'Art Museum'.
-MM zegt dat hij de aanwijzing op een kaartje van de mol heeft gevonden, Lottie vergeet dit.
-Het groepje van MM vindt de aanwijzingen sneller dan het groepje waarvan we zeker zijn dat er geen mol in zit.
-In het controlcentrum komt Lotttie erachter dat de aanwijzingen een telefoonnummer vormen.
-MM komt (net als in afl.4) met een briljante ingeving. Een nummer moet worden omgedraaid om tot het juiste telefoonnummer te komen.
-Yvon drukt de telefoon uit, Lotttie vertrouwt haar niet meer en pakt de telefoon af.
-Pas als er nog maar 12 minuten over zijn, komt Lottie erachter dat iedereen naar het controlcentrum moet komen.
-Jim noemt Yvon zijn tweede mol. (Montage suggereert dat Gijs' zijn eerste mol is.). Jim stemde de keer erop niet op Gijs. Stemde hij op Yvon toen hij eruit vloog?

Offline magicalme2

  • Forumlid
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #49 Gepost op: 8-03-2005, 11:41:09 »
2 dingen die een hint kunnen zijn uit afl 8:
De petjes van MM idd,die terwijl hij ghetzelfde blauwe outfit aanhoud wel de petjes omwisselt,in blauw en beige.

Tijdens het laseren zei hij dat hij blij was dat hij met isabella zat ,en dat de andere 2 de vechters waren,MM wil dus bewust niet dat hij samen zit met Yvonn en Lotti,als MM het boekje van isabella heeft gepakt die 2 keer dan weet hij precies wat er voor nodig is om niet op te vallen bij haar en haar vertrouwen te winnen,ik zie hem ook bewust de volgende afvaller kiezen.
En tijdens de executies draagt MM zeer vaak wit met een natuurlijk wit petje en waarom opeens volgende week rood? :o

Offline Eat Your Heart Out

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #50 Gepost op: 8-03-2005, 11:50:07 »
Mooi stukje werk Chriz ::ok::. Wanneer heb je tijd om de andere afleveringen voor ons te analyseren ;D?

Maar als ik dit zo lees zie ik goede argumenten om MM weg te strepen:

Citaat
-MM rijdt heel erg snel, maar denkt zelf maar 2 pionnen te hebben omgereden. Als hij dit echt denkt, dan heeft hij (niet bewust) een mollenstreek uitgehaald.

Citaat
Tijdens de koffertjesopdracht komt MM met het geweldige idee om bij Pete aan tafel te gaan zitten en net zolang de koffertjes om te wisselen totdat Pete volledig in de war is. Dit briljante idee wordt echter van de hand gedaan.

Citaat
MM komt (net als in afl.4) met een briljante ingeving. Een nummer moet worden omgedraaid om tot het juiste telefoonnummer te komen

Zoals gezegd doet me goed om dit te lezen. Yvon is ook al zo'n fanatieke kandidaat, dus dan blijft mijn molletje over :P
It's a tough game, so Eat Your Heart Out!

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #51 Gepost op: 8-03-2005, 12:55:14 »
... als MM het boekje van isabella heeft gepakt die 2 keer ...

Tja, dat boekje nog een keer. Nu Isabelle eruit ligt, heeft ze duidelijk niet zelf haar eigen boekje ontvreemd (waarom zou ze).
Maar wáárom, o waarom, wordt dat boekje ergens in het begin van de serie gejat, en waarom wordt dat zo prominent in beeld gebracht terwijl het voor de rest van de aflevering geen speciaal nut heeft.

Dit móet toch haast een hint zijn zou je zeggen (zeker na het boekjes-incident met Sander in Abcoude...)
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #52 Gepost op: 8-03-2005, 12:57:37 »
dat van die koffertjes wisselen is op zich wel een goed idee, maar als ze dat doen wat mm zegt, dan is het wel heel moeilijk (ook voor de kandidaten) om te raden wie nu als laatste het koffertje heeft gewisseld...
en er mocht nie dubbel gewisseld worden dus heel veel onduidelijkheid word er geschept als ze dit gaan doen
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #53 Gepost op: 8-03-2005, 19:21:30 »
Marc-Marie die in afl. 7 na de duikopdracht zegt nooit meer met Isabelle in een groepje te willen zitten, maar dan in afl. 8 zonder dralen toch weer samen met Isabelle de laser-opdracht doet  ???

Dat hij in afl. 7 bij de fietsopdracht eigenlijk in de auto wil samen met Lottie, dat daar door Yvon en Isabelle fel op gereageerd wordt en dat ie eigenlijk moet kiezen (het opofferen door hem). Dat ie dus op de fiets gaat samen met Lottie, iets ontgaat me hier in dit stukje als ze daar aan tafel over beslissen maar ik weet niet wat, het lijkt me niet helemaal te kloppen maar ik kan zo ook niet zeggen wat ::oink::  Iemand?

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #54 Gepost op: 8-03-2005, 19:32:39 »

Dat hij in afl. 7 bij de fietsopdracht eigenlijk in de auto wil samen met Lottie, dat daar door Yvon en Isabelle fel op gereageerd wordt en dat ie eigenlijk moet kiezen (het opofferen door hem). Dat ie dus op de fiets gaat samen met Lottie, iets ontgaat me hier in dit stukje als ze daar aan tafel over beslissen maar ik weet niet wat, het lijkt me niet helemaal te kloppen maar ik kan zo ook niet zeggen wat ::oink::  Iemand?

Hij wil per sé bij de heldere blik, en ook nog eens met Lottie, oftewel hij wil bepalen uit wie die groep bestaat.

Maar aangezien Isabelle zich al eerder had opgeofferd delft hij het onderspit en moet hij in de andere groep en mag als bonus dan toch met Lottie oid.

Offline magicalme2

  • Forumlid
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #55 Gepost op: 8-03-2005, 19:38:25 »
wel een goeie btw,dat MM zei absoluut niet meer met isabella te willen zijn en dan opeens voila in de laser game kiest hij bewust voor de pasieve ? isabella??/
Makkelijk prooi,slachtoffer om op te schieten?want let op in mijn  mening heeft Yvonn haar maar 1 keer neer geschoten ,en bij de laatste sprint waarin MM iedereen afknalt doet hij wederom net of hij niet weet dat ze al 2 levens kwijt was dus op dat moment dat MM schiet dat ze af is,hij was het dichtst bij haar in de buurt ,en dat zog vallen bij die ton was ook niet nodig in mijn ogen ::vergroot::

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #56 Gepost op: 8-03-2005, 19:42:30 »

-MM rijdt heel erg snel, maar denkt zelf maar 2 pionnen te hebben omgereden. Als hij dit echt denkt, dan heeft hij (niet bewust) een mollenstreek uitgehaald.

Grote kans dat hij doet alsof, bovendien is hij op die positie gemanouvreerd en is heeft hij het in handen of de opdracht lukt danwel mislukt en niet Lottie.

Citaat
-Tijdens de koffertjesopdracht komt MM met het geweldige idee om bij Pete aan tafel te gaan zitten en net zolang de koffertjes om te wisselen totdat Pete volledig in de war is. Dit briljante idee wordt echter van de hand gedaan.

Dat is waar, maar bij de uitleg kijkt hij heel ongeïnteresseerd weg (zie foto op deze site afl. 4 foto compilatie) plus wanneer Isabelle, Lottie, MM en Sander mét telefoon wegrennen, stuurt MM Isabelle terug voor een koffertje (gaat heel snel, maar je hoort wanneer ze wegrennen MM roepen dat ze een koffer moeten hebben.
Bovendien staat hij op gegeven moment net voor die vuilnisbak waarachter Isabelle viel (zie foto's) mogelijk heeft hij wel degelijk gezien dat Jim wisselde, en dus de koffer met het laagste bedrag nu bij Pete was.

Citaat
-De volgorde waarin de test wordt gemaakt, wordt afgesloten met de volgorde: Yvon, Lottie en MM
-Angela zegt letterlijk: '1 van jullie heeft de afgelopen tijd de mol geassisteerd.' Dit waren er echter meer (minimaal 2).

Het was Yvon niet gelukt om geld uit de pot te houden, Jim kwam pas in actie bij de zangopdracht.

Citaat
-Het groepje van MM vindt de aanwijzingen sneller dan het groepje waarvan we zeker zijn dat er geen mol in zit.

MM vindt geen van de aanwijzingen, en hangt de telefoon op nadat hij 5 keer is overgegaan (zegt dan: in gesprek).
 
Citaat
-MM komt (net als in afl.4) met een briljante ingeving. Een nummer moet worden omgedraaid om tot het juiste telefoonnummer te komen.
-Yvon drukt de telefoon uit,

Het rare is dat MM niet zegt dat hij werd weggedrukt, maar dat het nummer is gesprek is (terwijl wij zien dat hij vaak overging).
Wij moeten blijkbaar geloven dat Yvon die telefoon wegdrukte, terwijl grote kans dat MM ophing zodra hij Yvon hoorde.

Ik vind ze ook alledrie verdacht, maar vond MM teveel buiten beeld in deze samenvatting van verdenkingen.

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #57 Gepost op: 8-03-2005, 19:46:18 »
MM vindt geen van de aanwijzingen, en hangt de telefoon op nadat hij 5 keer is overgegaan (zegt dan: in gesprek).
 
Het rare is dat MM niet zegt dat hij werd weggedrukt, maar dat het nummer is gesprek is (terwijl wij zien dat hij vaak overging).
Wij moeten blijkbaar geloven dat Yvon die telefoon wegdrukte, terwijl grote kans dat MM ophing zodra hij Yvon hoorde.

Dat is gewoon montage. MM heeft ook andere, foutieve nummers gebeld. Het kan net zo goed zijn dat er daar een van in gesprek was.

Offline aless039

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • vergeet mij niet voor MFD uitnodiging!!!
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #58 Gepost op: 8-03-2005, 19:57:37 »
Dat van Amadeus: Marc-marie gaat in een nieuwe produktie spelen die met Mozart/Amadeus te maken heeft, samen met Jeroen Krabbe. 10 cc duidt ook op een man.
Het moet MM zijn.

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat zien wij over het hoofd?
« Reactie #59 Gepost op: 8-03-2005, 20:00:50 »
Dat van Amadeus:

Hoe bedoel je? Waar heb je Amadeus voorbij zien komen?  ???