Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 256867 keer)

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 11-03-2006, 13:46:04 »
Milouska draaide volgens mij gewoon het middelste bordje om en vervolgens de gene die eronder lag. Zo gek was het helemaal niet..

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 11-03-2006, 17:30:49 »
Milouska draaide volgens mij gewoon het middelste bordje om en vervolgens de gene die eronder lag. Zo gek was het helemaal niet..

niets is wat het lijkt  ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 11-03-2006, 23:39:54 »
hmm ik ga voorlopig voor milouska.

al gezegd van die bordjes. Ik ga me niet meer gek laten maken deze keer :P

*is nog niet over haar lottie trauma heen* ;p

Offline Wous

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 11-03-2006, 23:54:49 »
Gister een WIDM kunnen zien, vandaag aflevering gezien en opgenomen (en ja wijsneuzen ik weet dat je ook op internet kan kijken maar sommige mensen hebben niet zo'n high tech 21 inch scherm...)

Aan het eind van de aflevering dacht ik ook direct aan Milouska, en dacht daarmee "uitzonderlijk" te zijn.. Niet dus. Wat mij opviel, was tijdens de uitleg van Karel op het vliegveld over de 2 mensen die weggingen, was dat:

- Roderick al bijna in het vliegtuig zat
- Milouska erg ongeïnteresseerd keek..

Maar het is al laat, morgen nog maar eens zien.. En nog een keer.. En nog een keer ::tandpastasmiley::

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 12-03-2006, 01:48:50 »
Hoe groot is dan de kans dat ze uit 30 vakjes juist 2 (van de 4) vakjes -1000 euro kiest?

Er waren niet 30 maar 36 stenen. De kans om te beginnen met twee -1000-stenen is (4*3)/(36*35) = 0,95%. Puur statistisch gezien, moet je aannemen dat Milouska het memoryspel met voorkennis heeft gespeeld.

Voeg daaraan nog toe dat ze Geert om de tuin kan hebben geleid bij de eerste opdracht. In Geerts afvalfilmpje hoor je Geert zeggen whisky met bier waarna zij invalt met wodka.

Milouska heeft het meeste geld verspeeld in aflevering 1. Wat mij vooralsnog weerhoudt om op haar te stemmen in de pool zijn Geerts keuze bij de stemronde en het feit dat ik nog geen enkele hint voor haar heb gevonden. Maar die kansberekening hierboven is wel erg overtuigend. Hm...  :-\\

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 12-03-2006, 09:18:26 »

Voeg daaraan nog toe dat ze Geert om de tuin kan hebben geleid bij de eerste opdracht. In Geerts afvalfilmpje hoor je Geert zeggen whisky met bier waarna zij invalt met wodka.


Viel mij ook op. Ik keek het terug en volgens mij is het Mary-Lou die je hoort zeggen: 'Wodka en Red Bull', je ziet haar namelijk in gesprek met Geert. Ik denk dat het te opvallend zou zijn geweest als Milouska verteld had dat ze Wodka en Red Bull het lekkerst vindt en later Bier en Whisky (en Bier had Geert iig al goed.)

Neemt niet weg dat Milouska misschien op de een of andere manier een vermoeden had dat Geert de vraag fout zou beantwoorden.

En wat betreft de 2 bordjes: zeer verdacht. Als ze de Mol is, zou ze instructies gekregen kunnen hebben waar de -1000 bordjes zouden liggen. Door als laatste over de brug te gaan, kan ze zo als eerste 1000 Euro uit de pot halen zonder echt verdacht te worden..
« Laatst bewerkt op: 12-03-2006, 09:22:11 door Heinz »

Offline MrJasper

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2006, 09:39:11 »
Miljouska heeft het als mol goed gespeeld gister. Eerst wachten en wachten totdat ze als laatste over de brug kan, en niet Mary-Lou.
Ze stond er echt op dat ze als laatste mocht zodat ze als eerste met het spel mocht beginnen om er direct 1000 euro uit te kieperen.

Was ze als tweede/derde etc geweest dan had iemand misschien al een bordje +2000 omgedraaid en als ze dán die
-1000 zou hebben gepakt was dat natuurlijk verdacht geweest.

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 12-03-2006, 10:56:52 »
Ik vind Milouska ook geen type voor Whisky met Bier, ik vind haar meer het type dat niet drinkt.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 12-03-2006, 11:04:00 »
Die eerder genoemde kans (o.95% toch?) laat natuurlijk wel veel merken. Daarom staat ze bij mij ook op nummer 2  ;D

Maar daarbij, een kans blijft een kans. En dan is er gewoon een kans dat het kan gebeuren.  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 12-03-2006, 12:07:23 »
Die eerder genoemde kans (o.95% toch?) laat natuurlijk wel veel merken. Daarom staat ze bij mij ook op nummer 2  ;D

Maar daarbij, een kans blijft een kans. En dan is er gewoon een kans dat het kan gebeuren.  ;D

Precies! Zo is het!  ::ok:: :D
Oftewel, we schieten er geen reet mee op  :P
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Vlerk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2006, 12:46:23 »
Idd, want de kans dat ze elke willekeurige andere combinatie draaide is namelijk net zo groot.... :(

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 12-03-2006, 13:10:11 »
Idd, want de kans dat ze elke willekeurige andere combinatie draaide is namelijk net zo groot.... :(

Niet in het spel Wie is de mol..... ::ohno:: ::tandpastasmiley::
Carpe Diem

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 12-03-2006, 13:13:33 »
Miljouska heeft het als mol goed gespeeld gister. Eerst wachten en wachten totdat ze als laatste over de brug kan, en niet Mary-Lou.
Ze stond er echt op dat ze als laatste mocht zodat ze als eerste met het spel mocht beginnen om er direct 1000 euro uit te kieperen.
En vervolgens jammeren dat Karel had gezegd dat iedereen evenveel kans had. En dat had-ie níet gezegd.
The British are not impressed.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 12-03-2006, 18:16:30 »
Ik heb nog iets ontdekt. Er is iets vreemds aan de volgorde van de kandidaten bij het spel. We zien: Milouska (zij wint geen jokers), M.L. (zij wint 2 jokers), Chris (wint geen jokers) Frederique (zij zegt een paar jokers gewonnen te hebben voor de groep, maar we zien er maar 1), Peggy (wint er geen), Geert wint er aanvankelijk geen, dan Toine (hij wint er nog enkele), vervolgens zien we WEER Peggy, Geert en Toine (Gaat Richard eruit zonder gespeeld te hebben??)

Met andere woorden: WAAROM ZIEN WE MILOUSKA GEEN TWEEDE KEER DRAAIEN, TERWIJL ZE BIJ DE TWEEDE KEER RONDE MILOUSKA NOG WEL JOKERS AAN HAAR RINGETJE SCHUIFT?

Begrijpen jullie wat ik bedoel?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 12-03-2006, 18:28:12 »
Uh... Nee, eerlijk gezegd niet.
The British are not impressed.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 12-03-2006, 18:39:20 »
Uh... Nee, eerlijk gezegd niet.

Ik kan me voorstellen, terwijl ik denk een hint te hebben  ::jaja::
Misschien zit ik er naast (en is het al ergens genoemd...)
Maar ik ga er vanuit dat iedereen in een bepaalde volgorde gaat.
We zien in volgorde: Milouska, M.L, Chris, Frederique, Peggy, Geert en Toine (Richard zien we geen bordjes omdraaien, misschien ligt hij er uit voordat hij an de beurt is, moet ik nog eens goed bekijken).
Daarna verwacht je dan weer Milouska aan zet, maar dat zien we niet, we zien namelijk weer Peggy, Geert en Toine, terwijl Milouska nog wel IN het spel is (omdat zij jokers aan haar ring schuift).
Ik vind het vreemd dat we dus niet zien dat Milouska aan zet is.
Zij heeft in ieder geval geen jokers voor de groep gewonnen (dat kun je namelijk ook uittellen. Het vraagt nog wat goed kijkwerk, maar OPVALLEND IS HET WEL!
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 12-03-2006, 18:49:44 »
Misschien had Milouska die keer niks bijzonders omgedraaid en hebben ze haar er daarom uitgeknipt?

En Richard lag er inderdaad al uit voordat hij aan de beurt was; zijn foto's werden omgedraaid door Toine. ;)

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 12-03-2006, 19:00:30 »
Misschien had Milouska die keer niks bijzonders omgedraaid en hebben ze haar er daarom uitgeknipt?

en dus kan het een mollenstreek zijn.... toch?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 12-03-2006, 19:09:45 »
Maar ik ga er vanuit dat iedereen in een bepaalde volgorde gaat.
We zien in volgorde: Milouska, M.L, Chris, Frederique, Peggy, Geert en Toine (Richard zien we geen bordjes omdraaien, misschien ligt hij er uit voordat hij an de beurt is, moet ik nog eens goed bekijken).
Daarna verwacht je dan weer Milouska aan zet, maar dat zien we niet, we zien namelijk weer Peggy, Geert en Toine, terwijl Milouska nog wel IN het spel is (omdat zij jokers aan haar ring schuift).
Ik vind het vreemd dat we dus niet zien dat Milouska aan zet is.

De volgorde waarin ze spelen is: Milouska, Mary-Lou, Chris, Frédérique, Toine, Peggy, Geert, Richard. Ze mogen memory spelen in de omgekeerde volgorde waarin ze de brug zijn overgestoken.

Je kunt narekenen dat er inderdaad verschillende rondes niet in beeld getoond worden, dat is denk ik gedaan in verband met de tijd. De meeste rondes die je niet ziet, zijn rondes waarin de kandidaten twee verschillende kaartjes omdraaien.
« Laatst bewerkt op: 12-03-2006, 19:37:13 door Siebrand »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 12-03-2006, 19:22:57 »
en dus kan het een mollenstreek zijn.... toch?

Ja, dat kan... maar als je 2 verschillende bordjes omdraaien als mollenstreek wilt beschouwen, is Chris veel molliger. Zijn eerste beurt draait hij 2 verschillende bordjes om, en zijn tweede beurt zien we óók niet (dus waarschijnlijk weer 2 verschillende bordjes). Hij zou namelijk in de tweede ronde nog vóór Peggy aan de beurt zijn, want hij zat nog wel in het spel. Zijn foto's worden pas in de één na laatste beurt (die we zien) van Toine omgedraaid.