Auteur Topic: Wie is de Mol in de Media 2007  (gelezen 78182 keer)

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #100 Gepost op: 4-01-2007, 19:19:35 »
Net werd in RTL Boulevard heel even iets gezegd over WIDM. Ze wisten het niet zeker, maar ze dachten te weten wie de winnaar is. In de spoiler staat wat Albert Verlinde zei:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik geloof het zelf eerlijk gezegd niet echt.
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #101 Gepost op: 4-01-2007, 19:20:52 »
Beetje vergezocht  ::)

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #102 Gepost op: 4-01-2007, 19:23:24 »
ik heb het ook gezien, hoop -als het waar is- dat albert een boete van 250.000 euro aan zijn broek heeft!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #103 Gepost op: 4-01-2007, 19:26:52 »
Wat een onzin. Alsof de AVRO daar baat bij heeft en zo het hele spel zou verzieken.
The British are not impressed.

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Interview over WIDM
« Reactie #104 Gepost op: 25-01-2007, 17:06:35 »
Ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen, dus maar gewoon een nieuw topic.
Een intervieuw met Jan Peter Pellemans, medewerker van WIDM.
http://www.tvgids.nl/artikel/?ID=23666

----------------


Het best bewaarde geheim...

Vanaf de start in 1999 is Jan Peter Pellemans (foto) betrokken bij Wie is... de Mol?. “Angela Groothuizen, de toenmalige presentatrice, heeft mij destijds gevraagd om die functie op me te nemen. Zelf ben ik daar nog steeds erg blij mee. Ik ben heel nauw bij het programma betrokken omdat ik zowel met de kandidaten als de crew contact heb.”

Opbiechten
Pellemans is dé steun en toeverlaat van de kandidaten. “Al voor dat het spel begint hebben we veel contact en ook tijdens de opnamen kunnen ze altijd bij me binnenlopen als hen iets dwarszit. Aan het eind van elke dag is er een half uurtje waarin de kandidaten alles kunnen opbiechten. Op dat moment mag alleen de waarheid gesproken worden en vertellen de kandidaten me wat ze die dag hebben uitgespookt en wie volgens hen de mol is. Dat is elke keer weer geweldig.”

Code rood
De identiteit van de mol is een goed bewaard geheim. “Van alle medewerkers zijn er maar drie mensen die weten wie de mol is. Zelf weet ik dat tot aan de opnamen van de laatste aflevering ook niet en dat maakt het wel zo leuk. Ook in gesprekken met kandidaten is dat handiger. Zo kan ik gewoon mijn werk doen zonder dat ik het risico loop dat ik me verspreek. Al is het houden van mijn mond inmiddels wel een tweede natuur geworden.” Voor de kandidaten wordt dat laatste overigens wel bemoeilijkt. Zo belt dj Giel Beelen de kandidaten regelmatig op en doet hij zich voor als een persvoorlichter van de AVRO, in de hoop de identiteit van de mol te ontfutselen. Maar daar heeft Pellemans iets op gevonden. “De kandidaten hebben één nummer voorgeprogrammeerd in hun telefoon staan en alleen dat nummer mogen ze opnemen. Voor alle andere nummers geldt: code rood.”

Geruchten
De mol wordt voor de kijker pas op 8 maart ontmaskerd. Toch circuleert de naam van een mogelijke mol al op internet. Pellemans trekt zich daar niet al te veel van aan. “We zitten boven op de geruchten, dat wel, maar we zien het meer als een compliment dan dat we er van schrikken: de speculaties maken duidelijk dat het programma nog steeds heel populair is. Ook de echte fans blijken zich weinig van de geruchten aan te trekken. Zij vinden het leuker om zelf te puzzelen, want tenslotte is in Wie is... de Mol? echt niets zoals het lijkt.” [MT]

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Interview over WIDM
« Reactie #105 Gepost op: 25-01-2007, 17:12:14 »

Zo belt dj Giel Beelen de kandidaten regelmatig op en doet hij zich voor als een persvoorlichter van de AVRO, in de hoop de identiteit van de mol te ontfutselen. Maar daar heeft Pellemans iets op gevonden. “De kandidaten hebben één nummer voorgeprogrammeerd in hun telefoon staan en alleen dat nummer mogen ze opnemen. Voor alle andere nummers geldt: code rood.”

Hmm, interessant stukje dit. ::vergroot::
Ik vraag me af hoe lang die code al is ingesteld. Als het namelijk al voor de 'verspreking' van Inge was ingesteld, dan wist Inge dus dat ze niet iemand van het programma aan de telefoon had. In dat geval heeft ze dus zomaar een verhaaltje opgehangen en moeten we haar uitspraak denk ik niet te serieus nemen.

Maar als de code rood pas is ingesteld ná de verspreking, dan was het misschien inderdaad een échte verspreking...  ::)
« Laatst bewerkt op: 25-01-2007, 17:20:16 door Iris_77 »

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Interview over WIDM
« Reactie #106 Gepost op: 25-01-2007, 17:15:29 »
@ Iris: Dat vraag ik mij dus ook allemaal af, haha. Misschien vond Inge het leuk iedereen buiten de opnames ook nog op het verkeerde been te zetten ::tandpastasmiley::

Dat laatste vind ik nog wel een opluchting, want hij doet er zó luchtig over dat ik nu echt niet meer geloof dat de bron een 'echte' medewerker was. Ik geloofde het al niet helemaal, maar toch, een soort bevestiging is altijd leuk ::trots::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Interview over WIDM
« Reactie #107 Gepost op: 25-01-2007, 17:15:54 »
Ook de echte fans blijken zich weinig van de geruchten aan te trekken. Zij vinden het leuker om zelf te puzzelen, want tenslotte is in Wie is... de Mol? echt niets zoals het lijkt.” [MT]

 ::ok::

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2007, 17:45:23 »
Ik ben bang dat ik al een beetje begin door te draven hahaha
Vanmiddag op t journaal hadden ze een item over voetbalvandalen daarbij t ging t om het herkennen van vingerafdrukken. Dus een grote afdruk kwam op t scherm.
Meteen zat ik met mijn gedachten weer bij Dick Jol.
Het zal toch niet zo erg zijn dat de Avro al het journaal heeft gestrikt om verborgen aanwijzingen uit te zenden?

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #109 Gepost op: 25-01-2007, 17:50:31 »
Meteen zat ik met mijn gedachten weer bij Dick Jol.
Het zal toch niet zo erg zijn dat de Avro al het journaal heeft gestrikt om verborgen aanwijzingen uit te zenden?

Tuurlijk wel! De Avro is zo machtig dat ze dat echt wel voor elkaar kunnen krijgen  ;)

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2007, 17:53:51 »
Tuurlijk wel! De Avro is zo machtig dat ze dat echt wel voor elkaar kunnen krijgen  ;)

Ik zet jou alvast even op de lijst voor moltherapie...als de serie afgelopen is. Okay?
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #111 Gepost op: 25-01-2007, 17:58:52 »
Ik zet jou alvast even op de lijst voor moltherapie...als de serie afgelopen is. Okay?
 

aha.... je hebt al een lijstje?
Wie staat er nog meer op? ::pinokkio::

Offline -A-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #112 Gepost op: 25-01-2007, 18:01:43 »
Ik zet jou alvast even op de lijst voor moltherapie...als de serie afgelopen is. Okay?

zet me er maar op hoor, lijkt me gezellig aangezien ik denk dat er een flink aantal mensen van dit forum er voor in aanmerking komen ;)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #113 Gepost op: 25-01-2007, 18:19:06 »
leuk interview!

3 mensen die het maar weten, e mol zelf, een vertrouwingspersoon van de mol en 1 iemand van de redactie dus. Dat is echt heel weining, dus dan weet ook geen enkele cameraman/vrouw het, en kan er dus niet iets op een bepaalde manier in beeld worden gebracht (met voorkennis bedoel ik) Tenzij dat redactielid dus in de camerawagen zit en instructies geeft. Het bewijst wel meteen dat Karel het ook niet weet, of zal hij de derde zijn? die gekleurde boekjes is dus niets en was de kleur van Karels blouse vorig jaar een serieuze hint of niet? Wel raar dat je het niet weet en wel aan het programma meewerkt. En de mol kan dus helemaal niet de waarheid bij hem vertellen in de biechts!

Offline Celeone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #114 Gepost op: 25-01-2007, 18:26:02 »
3 mensen die het maar weten, e mol zelf, een vertrouwingspersoon van de mol en 1 iemand van de redactie dus. 

De winnaar en de verliezer weten het ook eerder dan de laatste aflevering ::hypocriet::

Offline honeymaker

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #115 Gepost op: 25-01-2007, 18:47:48 »
leuk interview!

3 mensen die het maar weten, e mol zelf, een vertrouwingspersoon van de mol en 1 iemand van de redactie dus. Dat is echt heel weining, dus dan weet ook geen enkele cameraman/vrouw het, en kan er dus niet iets op een bepaalde manier in beeld worden gebracht (met voorkennis bedoel ik)
Vergeet niet dat ze later in de montage wel dingen op een bepaalde manier in beeld kunnen brengen hè.
Citaat
die gekleurde boekjes is dus niets
Dat weet je niet, er kan altijd nog vantevoren afgesproken zijn dat Karel het blauwe boekje aan Dick zou geven bijvoorbeeld.
Citaat
en was de kleur van Karels blouse vorig jaar een serieuze hint of niet?
Nee, die is niet genoemd in het overzicht. Karel grapte daar ook nog over in een filmpje van de fandag, hier onlangs gepost. 'Jullie verzinnen het er allemaal gelukkig zelf bij; zo zag mijn vrieindin de naam van de mol, terwijl dat gewoon vetvlekken op de muur waren'.
Citaat
En de mol kan dus helemaal niet de waarheid bij hem vertellen in de biechts!
Op dit forum heeft ooit een dagboek gestaan van Julien, kandidaat in Seizoen 4. Hierin werd duidelijk dat er steeds drie verschillende 'biechtstoelen' worden opgesteld, met elk een eigen redactielid. Voor de kandidaten was het een sport om te ontcijferen wie bij welk redactielid terecht kwam, maar dat was toch lastig om na te trekken. Vermoedelijk wordt de mol dus steeds bij net dat ene redactielid gebracht die weet wie de mol is....
« Laatst bewerkt op: 25-01-2007, 18:50:03 door honeymaker »

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Interview over WIDM
« Reactie #116 Gepost op: 25-01-2007, 18:52:01 »
Ook de echte fans blijken zich weinig van de geruchten aan te trekken. Zij vinden het leuker om zelf te puzzelen, want tenslotte is in Wie is... de Mol? echt niets zoals het lijkt.” [MT]

Deze meneer leest dus ook dit forum   ::zwaai::

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #117 Gepost op: 25-01-2007, 18:56:23 »
leuk interview!

3 mensen die het maar weten, e mol zelf, een vertrouwingspersoon van de mol en 1 iemand van de redactie dus. Dat is echt heel weining, dus dan weet ook geen enkele cameraman/vrouw het, en kan er dus niet iets op een bepaalde manier in beeld worden gebracht (met voorkennis bedoel ik) Tenzij dat redactielid dus in de camerawagen zit en instructies geeft. Het bewijst wel meteen dat Karel het ook niet weet, of zal hij de derde zijn? die gekleurde boekjes is dus niets en was de kleur van Karels blouse vorig jaar een serieuze hint of niet? Wel raar dat je het niet weet en wel aan het programma meewerkt. En de mol kan dus helemaal niet de waarheid bij hem vertellen in de biechts!

er zijn wel degelijk camera mensen die weten wie de mol is. dat moet ook wel, want de biechts moeten gefilmd worden, en denk maar eens aan het weggooien van het geld van george in die busjes-opdracht. een cameraman met voorkennis is soms echt nodig!
en zo'n vertrouwenspersoon inderdaad, en dat is niet diegene van het interview volgens mij.
en karel weet de mol waarschijnlijk snel genoeg, want hij zit er met zijn neus bovenop en zal ook de nodige instructies krijgen.
op de fandag wist karel mij te verzekeren dat zijn roze blouse geen hint was, en dat hij veel lol heeft gehad over het feit dat mensen hierdoor dachten dat de mol een vrouw moest zijn (volgens mij stamt de theorie zelfs nog van mij af, en ben er tot op heden dan ook nog voorstander dan ;)),  dus ofwel karel liegt, ofwel het was echt een hint en hij wordt nu weer gebruikt (ik ben voor!).  maar goed, volgens hem vond degene die hem kleed roze gewoon een mooie kleur voor karel.  :P

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #118 Gepost op: 25-01-2007, 19:19:13 »
op de fandag wist karel mij te verzekeren dat zijn roze blouse geen hint was, en dat hij veel lol heeft gehad over het feit dat mensen hierdoor dachten dat de mol een vrouw moest zijn (volgens mij stamt de theorie zelfs nog van mij af, en ben er tot op heden dan ook nog voorstander dan ;)),  dus ofwel karel liegt, ofwel het was echt een hint en hij wordt nu weer gebruikt (ik ben voor!).  maar goed, volgens hem vond degene die hem kleed roze gewoon een mooie kleur voor karel.  :P
Ik denk dat Karel ook al hard begon te lachen toen hij nu het blauwe overhemd aandeed.
The British are not impressed.

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Wie is de Mol in de Media 2007
« Reactie #119 Gepost op: 25-01-2007, 19:20:03 »
Ik denk dat Karel ook al hard begon te lachen toen hij nu het blauwe overhemd aandeed.

 ::rofl:: Ik hoop `t!
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."