Auteur Topic: Alex is niet de mol!  (gelezen 46925 keer)

Offline Kikker

  • Forumlid
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 26-01-2007, 14:32:30 »
Mijn probleem is alleen dat ik hem nog niet zo veel molligs heb zien doen. Behalve dan door niet te abseilen..

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #121 Gepost op: 26-01-2007, 17:48:40 »
Mijn probleem is alleen dat ik hem nog niet zo veel molligs heb zien doen. Behalve dan door niet te abseilen..

Dat is het juist :P

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #122 Gepost op: 26-01-2007, 17:51:28 »
alex is ook mijn mol ... ( na menno was hij altijd een goede 2 ) maar dick en paul zijn ook zeer verdacht.
pfff
alex blijft bij mij wel staan, ik zie alleen niet in waarom
dennis for mole !

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #123 Gepost op: 27-01-2007, 02:01:57 »
Ik blijf ook zeker op Alex zitten als ik de codes en muzikale hints bekijk.
De code is wel een verwijzing naar wat er in de aflevering gebeurd, maar ik denk dat in die code in combinatie met de muzikale hint de oplossing zit.

Aflevering 1: code chinees - muzikale hint turn turn turn van The Byrds
In die aflevering verdween Alex en was terug in het spel ( turn ) door hem te moeten zoeken, hij zat naast een chinees. Daarbij was het cijfer 7 in beeld naast hem, een cijfer wat geregeld in de afleveringen is te zien.

Aflevering 2: code letters - muzikale hint One van U2
In die aflevering heeft Alex niet 1 letter te pakken gekregen, daarnaast is hij 1 ( ONE) van de 2 (U2) die niet over het randje gaat ( Renate trouwens ook niet ).

Aflevering 3 code station - muzikale hint the things they are a-changin van Bob Dylan
In die aflevering gaat de hint dus naar de stationopdracht. In de tekst van het nummer komt naar voren: waar mensen schrijven met hun pen maar houd je ogen open. Bij deze opdracht is op een gegeven moment Alex met groene sokken te zien onder een blauwe spijkerbroek, de combinatie is natuurlijk porum.
In het filmpje van Paul is weer het cijfer 7 te zien ( achter hem op de winkel ).

Aflevering 4 moet ik nog bekijken c.q ontrafelen.
Ik kan het natuurlijk ontzettend mis hebben, maar ik kan er geen andere verklaringen voor geven.
Daarnaast zijn er tijdens de afleveringen genoeg zaken waarbij ik Alex ook als Mol zie.
Maar deze tunnelvisie kan me wel eens goed de kop kosten :-)


 

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #124 Gepost op: 27-01-2007, 10:03:29 »
...Bij deze opdracht is op een gegeven moment Alex met groene sokken te zien onder een blauwe spijkerbroek, de combinatie is natuurlijk porum.
Je hebt me overtuigd. Dit moet de mol zijn!  ::rofl::

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #125 Gepost op: 27-01-2007, 14:47:00 »
Bij deze opdracht is op een gegeven moment Alex met groene sokken te zien onder een blauwe spijkerbroek, de combinatie is natuurlijk porum.


 ::rofl:: ja, typische een mollenoutfit! want als je als mol een beetje blind bent, loop je weleens voor schut  ::rofl::
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #126 Gepost op: 27-01-2007, 21:10:23 »
Waarom (en dan richt ik mij bij deze vraag naar Heinz en Nevermind) is Alex de mol? Ik kan namelijk wel de link tussen Alex en de muzikale aanwijzingen zien en snappen. Maar toch, in het spel zelf, in het programma brengt weinig mij tot Alex te verdenken als mol. Ik ben benieuwd naar jullie motivatie waarom Alex de mol is. En aan Nevermind, als je zelf aangeeft dat je bij Alex blijft maar niet kan uitleggen waarom... Zou je dan toch iets kunnen uitleggen wat je bij Alex houdt? Klinkt vaag, daar ben ik me van bewust, maar toch...  ::rofl::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #127 Gepost op: 27-01-2007, 21:18:54 »
:p ik heb totaal geen verstand van wie de mol is .
wel van wie de mol NIET is  ( nadja dus )
zal ik je wat leuks vertellen ??
laura had de 1e keer vergeten haar poul in te vullen.
ik had hem wel ingevuld.
later bleek dat laura nog ingelogd was op mijn computer, en dat ik dus de poul voor haar had ingevuld .... leuk meegenomen voor haar natuurlijk !
maar  ( en daar hebben we ons dood om gelachen )weetje wat ik ingevuld had bij die poul ?
mol : sander
winnaar : liesbeth

:D
en weetje op welke mol ik daarna zat ? op menno
juist, de eerste drie afvallers
( ik lijk wel helderziend, kan ik daar ook geld mee verdienen, of kunnen we daarvoor een poul aanmaken ofzo ? :p ? )

daarmee wil ik zeggen .. ik heb er geen verstand van. deze serie helemaal niet. ik word heen en weer geslingerd. ik denk over alle theorieen na, en alles blijkt onlogisch. ik heb bij alex een onbestemd gevoel, al begrijp ik niet waarom hij niet ging abseilen ...
maar goed :) ... duidelijk ??
dennis for mole !

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #128 Gepost op: 27-01-2007, 21:25:51 »
Ik zit ook op Alex, vooral omdat alle anderen minder verdacht zijn :P
The British are not impressed.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #129 Gepost op: 27-01-2007, 21:33:44 »
Waarom (en dan richt ik mij bij deze vraag naar Heinz en Nevermind) is Alex de mol?

Alex zou de Mol kunnen zijn omdat hij in aflevering 1 (in opdracht 3) overtuigend liegt. Of in ieder geval: de groep vertrouwt hem ten onrechte waardoor er geen geld in de pot komt. Ook wist hij het antwoord op de vraag hoe Thailand vroeger heette niet terwijl de groep denkt dat hij dit wel weet. (Daarnaast ligt hij net als de meeste kandidaten al bij filmpje 1 uit de tweede opdracht.)

In aflevering 2 vindt hij samen met Inge (als enige groepje) geen enkele letter terwijl ze toch in de buurt waren van 1 van de 2 locaties en durft hij niet te abseilen waardoor er sowieso geen 10.000 euro in de pot kan komen.

In aflevering 3 presteert hij redelijk in de eerste opdracht, hij loopt een klein stukje van de route goed waar vorige kandidaten nog niet liepen (hij vindt de 400 euro). Daarna loopt Alex tegen de bewaker op zonder door te geven dat hij richting een bewaker loopt. In de tweede opdracht ziet hij de verkeerde stationsnaam (tempelnaam) staan, samen met Renate.

In de vierde aflevering is hij eindelijk eens goed bezig voor de pot door met Renate 4000 euro te vinden en de vluchters uit te schakelen. Maar dit geld wordt meteen verbrast in de veiling. Overigens niet door hem zo lijkt het, want het lijkt er op dat hij maar weinig biedt. Of anders gezegd: er wordt maar weinig getoond dat Alex biedt. Karel zegt overigens wel tegen hem dat hij consequent geboden heeft.

Al met al heeft hij in de vier afleveringen nog niet erg veel bijgedragen aan de pot, vandaar dat ik denk dat hij goed de Mol zou kunnen zijn.

Maar zoals je misschien in het Eva topic las twijfel ik enorm tussen Alex en Eva.

Op dit moment kies ik zelfs voor Eva als Mol.

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #130 Gepost op: 27-01-2007, 22:27:42 »
Jeetje dat is immers ook zo! Karel zegt inderdaad tegen Alex dat hij consequent heeft geboden, betekend dat ????? Oh jee moet eerst weer het schema van Opa bekijken.

Oke gekeken en kan er geen touw aan vastknopen zie  geen enkel consequent gedrag in zijn biedingen. Maar waarom zegt Karel dat dan?????
OHH ik vind het zoooo moeilijk! Ik zweef steeds tussen drie mollen en zelfs nog wel eens meer  :-\\   In de pool had ik zelfs Eva al als mol gestemd en heb dit last minut toch weer terugverand in Alex. Ik volg toch mijn gevoel nog even en blijf nog even bij Alex.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2007, 22:36:17 door saem »
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #131 Gepost op: 28-01-2007, 02:59:30 »
Waarom (en dan richt ik mij bij deze vraag naar Heinz en Nevermind) is Alex de mol?
Help hem niet! Dat kan alleen maar slecht zijn voor onze plaats in de pool :P

Alex zou de Mol kunnen zijn omdat hij...
Overtuigende redenering. Nu gaat natuurlijk iedereen op Alex stemmen :(

Citaat
Maar zoals je misschien in het Eva topic las twijfel ik enorm tussen Alex en Eva. Op dit moment kies ik zelfs voor Eva als Mol.
En dan toch op het laatste moment verwarring zaaien. Zo zie ik dat graag! ::ok:: ::bravo::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #132 Gepost op: 28-01-2007, 09:29:11 »
Help hem niet! Dat kan alleen maar slecht zijn voor onze plaats in de pool :P
Overtuigende redenering. Nu gaat natuurlijk iedereen op Alex stemmen :(
En dan toch op het laatste moment verwarring zaaien. Zo zie ik dat graag! ::ok:: ::bravo::

Gheghe, en hier zien we hoe Erik TKS ambivalant is in zijn reacties  ;D ::rofl::  ;) ::zwaai::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Lesser Spotted

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #133 Gepost op: 28-01-2007, 20:08:04 »
Alex zat er bij kopspijkers iedere aflvering in, maar omdat hij altijd verkleedt is wordt hij nooit herkent, samen met martine hadden ze ook een geweldig cabaretvoorstelling, helaas zijn ze daarmee alweer gestopt.

OT: Ik vind deze ook zo geweldig  :D :

http://www.youtube.com/watch?v=0Fqw_5gxEoc

OT OT: Iemand "De Gelukkige Mandarijn" gezien (ook met ex-kandidaat Lottie) ?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2007, 20:16:24 door EP »

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #134 Gepost op: 28-01-2007, 20:57:50 »
Alex zat er bij kopspijkers iedere aflvering in, maar omdat hij altijd verkleedt is wordt hij nooit herkent, samen met martine hadden ze ook een geweldig cabaretvoorstelling, helaas zijn ze daarmee alweer gestopt.

Dat was 'Volgend jaar lach je dr'om'. :)

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #135 Gepost op: 29-01-2007, 23:58:40 »
dat het mogelijk was wist ik niet maar alex als mol werkt (nu menno weg is) voor twee mensen ALEX en PAUL.
het woord?

AMBIVALENT

alex heeft het zelf een keer gebruikt tijdens zijn introductie die presies hetzelfde blijkt als zijn opsomming in het dagboek.

conclussie ALEX IS DE MOL!

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #136 Gepost op: 30-01-2007, 00:06:13 »
OT: Ik vind deze ook zo geweldig  :D :

http://www.youtube.com/watch?v=0Fqw_5gxEoc

OT OT: Iemand "De Gelukkige Mandarijn" gezien (ook met ex-kandidaat Lottie) ?



ik vind vooral deze parodiën van Alex op Queen vet ::rofl::
Bohemian Rhapsody: http://www.youtube.com/watch?v=jEhYcclg9eM
Don't stop me now: http://video.google.nl/videoplay?docid=5383703993170921628&q=queen+kopspijkers

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #137 Gepost op: 30-01-2007, 16:43:14 »
dat het mogelijk was wist ik niet maar alex als mol werkt (nu menno weg is) voor twee mensen ALEX en PAUL.
het woord?

AMBIVALENT

alex heeft het zelf een keer gebruikt tijdens zijn introductie die presies hetzelfde blijkt als zijn opsomming in het dagboek.

conclussie ALEX IS DE MOL!

hè?
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline kloas

  • Winnaar pool WIDM 2010
  • Forumlid
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #138 Gepost op: 31-01-2007, 18:27:21 »
Gewoon even ter informatie

Ik lees net dat Alex Klaassen aankomende zondag in Herexamen zit, wellicht dat hij zich iets over de Mol laat ontvallen.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #139 Gepost op: 31-01-2007, 18:51:41 »
Gewoon even ter informatie

Ik lees net dat Alex Klaassen aankomende zondag in Herexamen zit, wellicht dat hij zich iets over de Mol laat ontvallen.

Het lijkt mij niet, maar misschien toch leuk om te kijken inderdaad