Auteur Topic: Alex is niet de mol!  (gelezen 46938 keer)

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 7-01-2007, 12:24:22 »
Alex is bij mij ook favoriet, alleen ben ik bang dat hij volgende week er al uit gaat (a.d.h. van introfilmpjes)

Maar dan kan Liesbeth er ook uitgaan ;)

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 7-01-2007, 15:01:21 »
Het pakken van de vrijstelling door Alex is onmols! In deze fase van het spel tast iedereen nog in het duister. Iedereen zal flink moeten gokken bij de stemronde. Het uit het spel halen van een vrijstelling door de mol is nu nog niet zo belangrijk; niemand heeft nog enig concreet idee over zijn identiteit en er is dus nog niet één kandidaat die een serieuze bedreiging vormt voor de mol. Voor de mol is in deze fase van het spel belangrijk dat hij nog niet teveel aandacht op zich vestigt en geld verliest.

Voor een kandidaat is het juist wél heel belangrijk in deze fase een vrijstelling te krijgen; juist omdat je nog weinig weet over de mol heb je een redelijke kans door het lot te worden 'aangewezen' om er uit te vliegen. Alex rekende goed; de kans dat hij er uit zou vliegen bij de stemronde is theoretisch 1 op 9, de kans dat hij de vrijstelling zou pakken was theoretisch 1 op 2.

Op basis hiervan kan Alex de mol niet zijn (al geloof ik wel dat hij een hele goede zou kunnen zijn  ::rofl::).

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 7-01-2007, 15:28:53 »
Ik ben het toch neiet helemaal met je eens hoor lynlyn. Het is wel mols om de vrijstelling als mol zijnde lekker voor jezelf te houden. En juist jou redenering maakt dat de kandidaten het helemaal niet verdacht vinden. Slimme set juist.  ::zwaai::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline joortje

  • Forumlid
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 7-01-2007, 16:20:07 »
Ik gok ook op Alex als mol, of anders is het Nadja  ::tandpastasmiley::

mee eens ;D

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 7-01-2007, 18:29:07 »
Alex rekende goed; de kans dat hij er uit zou vliegen bij de stemronde is theoretisch 1 op 9, de kans dat hij de vrijstelling zou pakken was theoretisch 1 op 2.

Alex rekende dus niet goed. De kans dat hij er uit zou vliegen bij de stemronde is kleiner dan de kans op de vrijstelling.
Of hij wist zeker dat de rest van de groep niet voor zijn vrijstelling zou kiezen, want dat zou ik namelijk ook niet doen. Zeker in de eerste aflevering ga je niet kiezen voor een ander zijn vrijstelling.
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 7-01-2007, 18:49:25 »
Exactly my point, dus. Alex heeft vanaf het begin geweten dat niemand voor zijn vrijstelling zou gaan, dus loog hij briljant. Het lastige is dat de andere kandi's wisten dát hij dat wist alleen wisten zij weer niet of hij de 'waarheid' sprak of niet. Vandaar dat ik ook zeg; theoretisch. Er moeten meer variabelen worden meegenemen maar dat is geen doen.

Ik heb mij misschien niet helemaal goed uitgedrukt; de kans dat Alex er uit zou vliegen is idd kleiner met 1 op 9 (dan 1 op 2). Ik zou moeten zeggen; de kans dat hij een vrijstelling kon verdienen was - theoretisch - 1 op 2 en dat is vrij groot. Hoewel het risico van eliminatie 'slechts' 1 op 9 is, is de kans wel aanwezig. Als je dit afzet tegen de kans dat je zeer belangrijke molinfo krijgt in het laatste spel voor de test in deze fase van het spel, is klein. Alex woog m.i. dus de kans op belangrijke info af tegen een vrijstelling. Hij koos duidelijk voor het laatste. Niemand wil in die eerste 2 dagen afvallen.

Hoewel het uit het spel halen van een vrijstelling idd een uitstekende molactie is, bedoelde ik dat het in deze fase nog niet relevant is.

Wat een heerlijk spel is het toch! Er gebeurt 1 ding en iedereen legt het op zijn eigen manier uit. En aan het einde slaan wij elkaar weer op de schouders omdat we het allemaal fout hadden  ::tandpastasmiley:: ::rofl:: ::jaja::

Offline joortje

  • Forumlid
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 7-01-2007, 18:53:54 »
maar lynnlynn is alex de mol of niet?

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 7-01-2007, 18:57:40 »
Ik denk dat Alex de kans op de vrijstelling hoger inschatte dan de kans op het overleven dan de eerste executie en daarom voor de vrijstelling ging. De mol kan meer mollen door met de rest van de groep mee te gaan en ik denk daarom dat Alex de mol niet is.
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline joortje

  • Forumlid
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 7-01-2007, 19:03:58 »
Ik denk juist dat Alex mol kan zijn, omdat hij door een vrijstelling te krijgen alleen kon zorgen dat al het geld niet in de pot kwam. Als hij mee was gegaan dan had hij alleen ervoor kunnen zorgen dat er mensen af vielen. en was er waarschijnlijk wel geld in de pot gekomen. Hij heeft verder ook geen goed antwoord bij huisje boompje beetsje opdracht dus.. en de kans op vrijstelling is 1/2 maar als hij gewoon mee dee dan was de kans om er IN te blijven als hij de mol niet is.. 8/9 nou die kans is groter dan een vrijstelling..
Mijn mollachtige personen zijn alex, renate en Nadja :)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 8-01-2007, 00:33:38 »
Maar het is niet zo dat als hij de vrijstelling niet had gehad hij er direct uit zou liggen. Jullie doen of het het één of het ander was, maar dat is natuurlijk niet zo. Hij had heel zwart/wit gezien 1/2 kans op de vrijstelling en 1/9 kans op de test niet doorstaan. Dus de vrijstelling was een wilde gok, zonder directe nadelige consequenties. Al had hij geen vrijstelling gehad, dan had hij niet per se het spel moeten verlaten.
The British are not impressed.

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 8-01-2007, 11:12:15 »
Maar het is niet zo dat als hij de vrijstelling niet had gehad hij er direct uit zou liggen. Jullie doen of het het één of het ander was, maar dat is natuurlijk niet zo. Hij had heel zwart/wit gezien 1/2 kans op de vrijstelling en 1/9 kans op de test niet doorstaan. Dus de vrijstelling was een wilde gok, zonder directe nadelige consequenties. Al had hij geen vrijstelling gehad, dan had hij niet per se het spel moeten verlaten.

::vergroot:: niet PER SE inderdaad, maar hij zou de informatie voor een groot deel gemist hebben, dus de kans zou iets groter zijn geweest dat hij eruit vloog als het hem niet was gelukt de vrijstelling te pakken. uffa, wat ingewikkeld!

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 9-01-2007, 04:11:21 »
Mols/Onmols in aflevering 1:
MOLS: - Behaalt een vrijstelling ten koste van geld in de pot.    
ONMOLS: - Zondert zich van de groep af. (volgens mijn theorie doet de mol dit nooit)
Lijkt wel de "Gelijke kansen" theorie   ::bravo::
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 9-01-2007, 09:52:10 »
 ;D
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 12-01-2007, 09:39:07 »
Ik vind het een lekker ding. weet iemand of ie nog vrijgezel is??
Van mij mag ie tot het eind blijven.

Offline joortje

  • Forumlid
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 12-01-2007, 16:21:21 »
Yeah hij is de mol

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 12-01-2007, 17:41:31 »
Hij heeft zich weer rete-verdacht gemaakt! :D

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 12-01-2007, 19:52:56 »
ik heb me verschrikkelijk aan hem geergerd, voor de tweede keer kiest hij voor zichzelf en niet voor de groep, hij en renate hebben het gewoon niet eens geprobeerd maar weigerden meteen, waarom doe je mee aan widm met allerlei avontuurlijke opdrachten waarbij je vaak je grenzen moet verleggen als je niet eens een poging wil doen om voor geld en groep te vechten??? raar hoor, van mij mag alex er snel uit ik vind hem onsympathiek en zeer verdacht, hij zal de mol toch niet zijn heh??
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline dutchtea

  • Forumlid
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 12-01-2007, 19:58:19 »
Alex is inderdaad niet erg constructief bezig. Maar ja....in aflevering 1 zou iedereen die voor de aparte plek was uitgekozen waarschijnlijk net zo gehandeld hebben. En het IS natuurlijk mogelijk dat hij zulke hoogtevrees heeft dat ie het echt niet durft. Ik vond Renate verdachter dan Alex.  8) Die stelde zich gewoon aan.
thea

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 13-01-2007, 12:13:39 »
In Volkskrant Magazine van dit weekend staat een interview met de ouders van Alex Klaasen. Er staat helaas niet zo veel over WIDM in:

Citaat
Moeder: Dat Alex meedoet aan Wie is... de mol? heeft me wel verbaasd. Want in het dagelijks leven is hij wat bang. Bovendien is hij, net als ik, een hypochonder: vaak last van pijntjes, last van de maag als zenuwen opspelen.
Vader: Maar als een fysieke uitdaging een spelvorm krijgt, met een beetje drama ten opzichte van de anderen, ziet Alex zo'n competitie wel zitten.

(... allerlei andere onderwerpen...)

Moeder: (over Alex' broertje Stefan) Stefan runt ook een fansite van Alex, maar dat ging laatst mis. Toen had hij, terwijl het nog niet bekend mocht zijn, per ongeluk verklapt dat zijn broer aan Wie is... de mol? zou meedoen. Kwam dat als nieuwtje in RTL Boulevard.

Verder niets over WIDM, alleen interessant voor mensen die meer over de jeugd van Alex Klaasen willen weten: dat hij een hekel had aan gymnastiek, dat hij van dansen en naaimachines hield, creatief was, puistjes had en misschien gepest werd vanwege zijn grote neus, maar door de muziek zichzelf hervond.
Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline Panic

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Alex is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 13-01-2007, 12:47:55 »
Na de muzikale hints te hebben gehoord, zou je kunnen zeggen dat Alex de Mol is.
Bij de eerste hint (Turn, turn, turn) , is het via keuzes om af te slaan nodig om Alex te vinden.
En bij de eerste regels van One van U2 , wordt er naar verwezen dat , hij niets heeft hoeven doen en de schuld dat de opdracht bij de flat mislukt is , aan Renate ligt.
Hier de tekst:

Is it getting better
Or do you feel the same
Will it make it easier on you now
You got someone to blame

Daarbij weet je niet wat Alex echt heeft geantwoord op de vraag hoe thailand vroeger heette ,en ook niet wat ie heeft gekozen bij de grote klok.Dat is allemaal suggestief dat ie die antwoorden heeft gegeven.

Bijna is nog niet eens de helft.