Auteur Topic: Avrobode Codespel  (gelezen 65114 keer)

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

  • Forumlid
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #240 Gepost op: 16-02-2007, 10:05:15 »
Een huppelhüpsch, die onthoud ik voor volgend jaar  ;D

Wat mij hier opvalt: de trotse Nadja zich als actrice miskent voelt omdat ze na de auditie niet voor de mollenrol uitverkoren was.

Dat geeft ze zijdelings als motivatie voor haar gedrag "ik zou een veel beter mol zijn".

Ik verdacht Fréderique verleden jaar ook van dit soort "snobberigheid".  Maar ik vind de wijze waarop Nadja het spel speelde lijken op de wijze waarop Frederique dat deed. Uit haar mond klonk en passent ook minachting voor mol Milouska. ( Dat schijn je niet te mogen schrijven, zeggen of denken over Fredje)

Ik neem aan dat nog steeds aan alle kandidaten gevraagd wordt of ze de mol willen zijn.

Actrices als deelnemers kunnen goed verwarring zaaien maar ik zie liever deelnemers die het sportief spelen.

Ik vond dit filmpje de leukste bonus. Nadja wordt in de afleveringen op een heel andere manier neergezet.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #241 Gepost op: 17-02-2007, 15:04:34 »
Ik heb mijn eerder geposte bevindingen aangevuld met het filmpje van Nadja.

Tot nog toe zien we in elk filmpje dat er iets met het ''uiterlijk''  wordt gedaan.

Sander: Karel krabt aan zijn duim en zwaait met zijn hoofd alsof hij zijn ''haren'' uit zijn gezicht wil slaan en veegt over zijn wenkbrauw.

Liesbeth: neemt een soort foto shoot pose aan aan het eind van het gesprek (hand op aparte wijze onder haar gezicht). Die hand onder haar hoofd lijkt trouwens wel op de letter L.

Paul: geen echte uitelrijke opvallendheden. Paul heeft 33 en 01 op zijn shirt (01 van winnaar)? Verder zie je rechts naast zijn hoofd een grote rode 7 op het gebouw in de achtergrond. Hier was toch ook een theorie over, over het getal 7? Kon ik zo snel even niet achterhalen. Paul gaat er uiteindelijk niet uit, dus wellicht zit hier ook geen hint in verstopt.

Menno: houd zijn zonnebril in zijn hand, krabt wat over zijn embleem op zijn schouder (merk?) en zegt aan het eind: ik zie het wel! Ik hoor echter geen vraag die hieraan vooraf gaat. Verder is bij Menno als enige het laatste shot lang. Je ziet hem weglopen door de straat. Lijkt een soort promenade. Zou je kunnen vergelijken met een ''catwalk'' bij een mode show

Alex: Karel wrijft wat aan zijn neus, alsmede Alex tot 3x toe

Dick: Karel zit in het begin aan zijn wang. Verder gaat het over ''afvallen'' wat Dick eerst interpreteert als in de zin van gewicht verliezen (je uiterlijk dus). verderop houd Dick zijn rugtas op dusdanige wijze over zijn schouder dat het lijkt alsof hij met zijn duim en pink de letter O vormt.

Nadja: Karel staat het hele interview met zijn hand 'op zijn hart', aan de binnenkant van zijn jasje. het lijkt op de pose die Napoleon altijd gebruikte. Pose --> poseren --> model?

Ik concludeer volgens bovenstaande het volgende:
1) tot nu toe zit in alle filmpjes iets met het ''uiterlijk'', behalve Paul maar die zit er nog in. Een beroep wat hier veel mee te maken heeft is een model. Renate is vroeger model geweest.
2)De letters L en O zijn reeds gevormd door 2 kandidaten. Zou de M er nog aankomen, inclusief de beginletter van de naam van een kandidaat?

Ik ben heel benieuwd wat nu het nut van de filmpjes is en wat je er uiteindelijk uit kan halen. Zou toch jammer zijn als al dit speurwerk voor niks is gweest  ;D
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #242 Gepost op: 21-02-2007, 23:20:23 »
Spoiler: code 1 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: code 2 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: code 3 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: code 4 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: code 5 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: code 6 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: code 7 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: code 8 (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler: code 9 (klik om te tonen/verbergen)
9 codes: we zijn compleet! :D
« Laatst bewerkt op: 22-02-2007, 21:38:07 door Erik TKS »

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #243 Gepost op: 21-02-2007, 23:28:01 »
Maar goed dat ik de spoilers even bekijk. Ik had bij nr.9 Grotten bij mijn puzzel.

En ik vroeg me al af waar je die zou vinden in Thailand. Morgen nog weer de puzzel checken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #244 Gepost op: 21-02-2007, 23:57:44 »
Ja, heb je, zijn tempels uitgehakt.
The British are not impressed.

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #245 Gepost op: 22-02-2007, 19:50:30 »
Ik was kennelijk te laat met het invullen van de vorige code. Nou is het dus fout gerekend. Kan ik net zo goed stoppen  >:(  Stom dat ze dat dan fout rekenen...  ::niet-ok::
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #246 Gepost op: 22-02-2007, 21:46:32 »
Buitengewoon interessant filmpje! Vooral Eva! die zit heel taktisch te praten

http://www.wieisdemol.nl/73qhui47hyikf765387653f5ja927341074owl/jd832jea7ydwe.aspx


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #247 Gepost op: 22-02-2007, 21:51:08 »
Buitengewoon interessant filmpje! Vooral Eva! die zit heel taktisch te praten

http://www.wieisdemol.nl/73qhui47hyikf765387653f5ja927341074owl/jd832jea7ydwe.aspx



Leuk stukje, jammer dat ze we niet het hele gesprek te zien krijgen..

Offline ravelijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • niets is zoals het lijkt
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #248 Gepost op: 22-02-2007, 21:56:59 »
Weer komt Sander ter sprake

Karel zegt "Het kan ook anders"

Anders = Sander

Je zag hem in het voorstukje.

Zou hij de Mol zijn? Dat kan toch niet?

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #249 Gepost op: 22-02-2007, 21:57:14 »
Het valt wel op dat de dames ook aan hun haar zitten, maar ik denk dat dit meer te maken heeft met de warmte, muggen, etc

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #250 Gepost op: 22-02-2007, 22:31:47 »
Weer komt Sander ter sprake

Karel zegt "Het kan ook anders"

Anders = Sander

Je zag hem in het voorstukje.

Zou hij de Mol zijn? Dat kan toch niet?

Nee tuurlijk kan dat niet. Heeft de rest van het spel niet meegedaan!
Hij ziet in ieder geval wel wie de mol is. En zal wellicht iets moeten doen om de laatste afvaller te bepalen?
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #251 Gepost op: 22-02-2007, 22:34:23 »
Maar liesbeth heeft in ieder geval fout gegokt.
En Inge vond Menno de aangewezen mol.

Misschien dat het nog van belang kan zijn voor volgende week? Of is het puur voor de leuk, deze "exclusieve" filmpjes
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #252 Gepost op: 22-02-2007, 22:44:30 »
Wat me opvalt in het bonus filmpje van deze week:

- Inge zit in het begin aan haar gezicht te wrijven (maar dat zit iedereen wel een keer)
- het gesprek gaat grotendeels over Sander (het kan ook ANDERS!)
- het gaat een stukje over Liesbeth en renate zegt dat Liesbeth heeft gespreid op mensen die er niet meer in zitten
- volgens Eva heeft liesbeth verkeerd gegokt
- volgens Paul heeft Sander volledig op 1 persoon gegokt in aflevering 1 alleen weet hij niet op wie
- er staat een rood bordje met 3 erop tussen Eva en Renate in

Maar wat we er mee moeten? AAAARGH ik wordt zolangzamerhand gek! Heeft er iemand een washandje?  ::hypocriet::

Tot slot nog dit. We krijgen 9 codes volgens de avrobode (de 9e is al bekend en staat verderop in dit topic). Waarom zouden we nog een extra code krijgen als volgende week de mol bekend wordt gemaakt? Zou dit betekenen dat we volgende week nog langer in spanning zitten? Of we krijgen een interview met de laatste 3 of de mol ofzo. Naja, rest ons niks anders dan afwachten.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2007, 22:47:59 door molmark »
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #253 Gepost op: 22-02-2007, 22:57:36 »
Ik ben ook bang dat we nog langer in spanning zitten. En dat er volgende week toch nog iemand uitgaat, misschien al in het begin.

WorldExpress

  • Gast
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #254 Gepost op: 22-02-2007, 23:05:05 »
Ik was kennelijk te laat met het invullen van de vorige code. Nou is het dus fout gerekend. Kan ik net zo goed stoppen  >:(  Stom dat ze dat dan fout rekenen...  ::niet-ok::
Had ik ook >:(

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #255 Gepost op: 22-02-2007, 23:08:06 »
Nee tuurlijk kan dat niet. Heeft de rest van het spel niet meegedaan!
Hij ziet in ieder geval wel wie de mol is. En zal wellicht iets moeten doen om de laatste afvaller te bepalen?

wel raar, het beeld van sander doet me nl denken aan de reunieaflevering van serie 5, met yvon. de kandidaten kregen toen ook dmv filmpjes te zien wie de mol was.
mja, dat kan natuurlijk niet. aangezien de reunie aflevering pas over 2 weken is !
ik hoop wel dat dan pas bekend word wie de mol is, dat is toch altijd het leukst :)
dennis for mole !

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #256 Gepost op: 23-02-2007, 00:38:45 »
wel raar, het beeld van sander doet me nl denken aan de reunieaflevering van serie 5, met yvon. de kandidaten kregen toen ook dmv filmpjes te zien wie de mol was.
mja, dat kan natuurlijk niet. aangezien de reunie aflevering pas over 2 weken is !
ik hoop wel dat dan pas bekend word wie de mol is, dat is toch altijd het leukst :)

je zit in het verkeerde topic  ;)

dat kan ook anders  ofwel

sander kan het ook


dat is de hint die ik eerder heb gelezen, dus volgende week mag sander op enter klikken ofzo, misschien omdat 1 dag thailand zo lullig was.

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #257 Gepost op: 23-02-2007, 01:21:49 »
Wat me opvalt in het bonus filmpje van deze week:

-Liesbeth heeft gespreid op mensen die er niet meer in zitten
 
Heeft er iemand een washandje?  ::hypocriet::


Ik heb misschien een dirty mind hoor,... maar,.....  :o
nee,.. laat maar, ik ga even m'n mond spoelen.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #258 Gepost op: 23-02-2007, 14:47:03 »
Ik heb misschien een dirty mind hoor,... maar,.....  :o
nee,.. laat maar, ik ga even m'n mond spoelen.


 ::rofl:: lijkt me goed

je zit in het verkeerde topic  ;)

dat kan ook anders  ofwel

sander kan het ook


dat is de hint die ik eerder heb gelezen, dus volgende week mag sander op enter klikken ofzo, misschien omdat 1 dag thailand zo lullig was.

Ik vermoed idd dat Sander wat met de laatste executie te maken gaat hebben (dat kan ook anders = sander kan dat ook). Hoe dat dan in zijn werk gaat is mij nog een raadsel. Kan moelijk achteraf bepalen wie eruit gaat toch? Aangenomen dat hij tijdens de finale al in NL was.
Hij krijgt in ieder geval ook de mol te zien denk ik, althans als je de preview mag geloven. Karel zegt: wat een fantastische mol!
wel raar, het beeld van sander doet me nl denken aan de reunieaflevering van serie 5, met yvon. de kandidaten kregen toen ook dmv filmpjes te zien wie de mol was.
mja, dat kan natuurlijk niet. aangezien de reunie aflevering pas over 2 weken is !
ik hoop wel dat dan pas bekend word wie de mol is, dat is toch altijd het leukst :)

Misschien wordt de reünie wel opgesplitst in 2 delen om meer van de mol te laten zien (van zijn streken)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Avrobode Codespel
« Reactie #259 Gepost op: 24-02-2007, 17:01:50 »
In ieder filmpje zitten Karel en de kandidaat in kwestie (soms nogal onnatuurlijke) handgebaartjes te maken. Dit slaat denkelijk op de INGE DE MOL gebarentaalhint in de foto's, net als 'Geef Karel/Elkaar de Hand'. ::vergroot::
Woosie down?